Witam,
zwracam się z pytaniem do osób które mają większą większą wiedzę na temat silników benzynowych. Przyszedł mi do głowy pomysł modyfikacji dolotu w 1.8 ABS. Jest to bardziej chęć nauczenia się czegoś i podłubania przy silniku niż podniesienia parametrów, więc dziękuję za komentarze typu "nic to nie da" etc.
Moje pytanie brzmi: Jakie parametry należy zachować przy modyfikacji dolotu, żeby silnik zachował swoją charakterystykę? Interesuje mnie szczególnie sam moment połączenia dolotu z monowtryskiem - ABS ma tam taką czarną obudowę do której są podłączone podciśnienia i odma. Przyszła mi koncepcja wywalenia tej puchy która ma w środku zakamarki i nie jest opływowa. W zamian zaprojektować dolot bardziej opływowy i powodujący bezpośredni wlot powietrza do monowtrysku bez szumów i zawirowań. Wywalone zostałyby miejsca na podciśnienia które w ABS są niepotrzebne oraz wejście na odmę która będzie odłączona i zostanie założony Catch Tank. Sama obudowa dolotu zostałaby wydrukowana w technologii FDM do której mam dostęp, także nie będzie problemu z wielokrotnym prototypowaniem. A zaprojektowanie tego w 3D daje możliwość symulacji komputerowej przepływu powietrza, więc można będzie dostosować przekrój i wielkości aby powietrze do dolotu trafiało w jak najlepszej formie. Co myślicie o takim projekcie? Na co zwrócić uwagę przy takiej konstrukcji?
[MK3] 1.8 ABS modyfikacja dolotu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: [MK3] 1.8 ABS modyfikacja dolotu
Szczerze chyba tylko długość dolotu jak dasz stożek i zimne powietrze że zderzaka . Wystarczy tylko oddzielić filtr od ciepłego powietrza. Do tego załóż głowice z 2.0 8v i kolektor wydechowy
Re: [MK3] 1.8 ABS modyfikacja dolotu
W takim przypadku pojemność dolotu powinna być taka sama czy większa/mniejsza względem oryginału?
Zaciekawiłeś mnie tą głowicą, możesz powiedzieć coś więcej? Nie znam szczegółów budowy 2.0 które były w Golfie, czy kolektory podejdą z 1.8? Szczególnie że wydechowy mam 4-2-1?
Czy np. kombinować w sposób taki że przełożyć całą górę z 2.0 włącznie z wielopunktem i sterownikiem?
Re: [MK3] 1.8 ABS modyfikacja dolotu
Sorry za czas. Kolektory pasują od 1.8 jak dasz całą górę z 2.0 z wielopunktem będzie jeszcze większy przyrost mocy ale też przepływie musisz dać na dolot i wiązkę zmienić od 2.0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości