[TDI CR] MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI CR] MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Od jakiegoś czasu borykam się (auto mam od niecałego roku) z dłużsyzm porannym rozruchem. Porobiłem kilka filmików które wrzucam ponizej.
Auto 2014 CLHA 170 tysia nalatane.
Nie wiem tak naprawdę czy te wartości są poprawne. Dodam, że wymieniłem mojego kilkuletniego AGMa na nowego exida tak dla pewności.
Czy widzicie tutaj jakieś anomalie w cisnienieach. Od czego byście zaczęli? Dodam, że w przeciągu dnia nic takiego jak long crank (dłuższy rozruch) nie ma miejsca. Tylko rano. Temperatury tutaj znaczenia nie mają. Auto garazowane.
Auto 2014 CLHA 170 tysia nalatane.
Nie wiem tak naprawdę czy te wartości są poprawne. Dodam, że wymieniłem mojego kilkuletniego AGMa na nowego exida tak dla pewności.
Czy widzicie tutaj jakieś anomalie w cisnienieach. Od czego byście zaczęli? Dodam, że w przeciągu dnia nic takiego jak long crank (dłuższy rozruch) nie ma miejsca. Tylko rano. Temperatury tutaj znaczenia nie mają. Auto garazowane.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Takie filmiki to strasznie nieczytelne są. Owszem trochę ten czwarty wtrysk kulawy jest. Jakie ciśnienie na szynie jest podczas kręcenia?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
A korekcja wtrysków to nie -2,8 do +2,8 oznacza ze sa dobre?
A która to wartość cisnienia na szynie, bo myslałem że fuel pressure? Obadać to też nie łatwo bo jak włącze zapłon bez odpalania i vcdsa a potem wylacze i ponownie uruchomie silnik to odpali bez long cranku. Podpowiedz prosze którą wartość jeszcze obadać (fuel pressure i co dalej szukać)dzieki Wesol, bo szukam po forach już anglojęzycznych, ogólnie mało kto czai widzę coś więcej niż kasowanie błędów na vcdsie, aby podpowiedzieć. Na taki dłuższy rozruch to raz czekałem miesiąc aby się pojawił i codziennie rano przed robotą lapek i miałem dość. Gdy kolejnego dnia przyszedłem bez lapka, już zniechęcony brakiem long cranku, to właśnie nastąpił dłuższy rozruch. I tak badać można wiekami. Znalazłem na stronie paska info nt. czujnika ciśnienia paliwa (https://forum.vw-passat.pl/topic/56600- ... -też16tdi/) jednak w ciemno kasy szkoda mi wydawać.
a tak odpala 'w środku dnia'
A która to wartość cisnienia na szynie, bo myslałem że fuel pressure? Obadać to też nie łatwo bo jak włącze zapłon bez odpalania i vcdsa a potem wylacze i ponownie uruchomie silnik to odpali bez long cranku. Podpowiedz prosze którą wartość jeszcze obadać (fuel pressure i co dalej szukać)dzieki Wesol, bo szukam po forach już anglojęzycznych, ogólnie mało kto czai widzę coś więcej niż kasowanie błędów na vcdsie, aby podpowiedzieć. Na taki dłuższy rozruch to raz czekałem miesiąc aby się pojawił i codziennie rano przed robotą lapek i miałem dość. Gdy kolejnego dnia przyszedłem bez lapka, już zniechęcony brakiem long cranku, to właśnie nastąpił dłuższy rozruch. I tak badać można wiekami. Znalazłem na stronie paska info nt. czujnika ciśnienia paliwa (https://forum.vw-passat.pl/topic/56600- ... -też16tdi/) jednak w ciemno kasy szkoda mi wydawać.
a tak odpala 'w środku dnia'
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Korekcje wtryskiwaczy na poziomie - 78 mg/suw oraz + 71 mg/suw nie powinny mieć wpływu na poranne cięższe odpalanie na zimnym silniku aczkolwiek przy takich korekcjach silnik nie telepie? To raczej coś z cofającym się paliwem, może uszczelnienia wtryskiwaczy. Jeśli masz wtryskiwacze Siemens Continental to przy tym przebiegu swoje lata świetności mają już za sobą, mogą być zużyte mechanicznie, podają nieprawidłowe ciśnienie pomimo prawidłowego ciśnienia na listwie,
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
A ciśnienie na listwie wg. Ciebie ok? Bo jak pisałem od 2 miesiecy, po wymianie baterii tylko raz z rana i to nie zawsze to sie pojawia. Czasem i 2 tyg. pali od strzala Pozniej w dzien choćbym 10 razy odpalał, odpala od strzała. Niektórzy sugerują wymianę (w ciemno) czujnika ciśnienia paliwa. Podepnę się wieczorem kompem i sprawdzę jakie to wtryskiwacze- chyba ze dojdę po zdjęciu osłony silnika?
@doggie czy w moich logach widzisz jeszcze coś podejrzanego? mi jakoś trudno coś wychwycić.
@doggie czy w moich logach widzisz jeszcze coś podejrzanego? mi jakoś trudno coś wychwycić.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
To nie wydatek 71 czy 78 mg bo to by mog być conajwyzej maksymalna dawka dla wtrysku czyli pełen sandał w podłodze. Tu mamy -0.71 mg ale nie ten jest istotny tylko ten na plusie czyli 0.78 mg. Czyli jego braki podlania. Ale to jest na pracującym silniku. To są korekcje. Czyli jeśli na luzie na postoju podlewa dajmy na to 6 mg paliwa to roznice między wtryskami to są te 0.78 mg największe.doggie pisze: ↑czw sie 25, 2022 09:20Korekcje wtryskiwaczy na poziomie - 78 mg/suw oraz + 71 mg/suw nie powinny mieć wpływu na poranne cięższe odpalanie na zimnym silniku aczkolwiek przy takich korekcjach silnik nie telepie? To raczej coś z cofającym się paliwem, może uszczelnienia wtryskiwaczy. Jeśli masz wtryskiwacze Siemens Continental to przy tym przebiegu swoje lata świetności mają już za sobą, mogą być zużyte mechanicznie, podają nieprawidłowe ciśnienie pomimo prawidłowego ciśnienia na listwie,
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Dlaczego Ty zawsze Paweł piszesz o czymś, czego ktoś nie napisał? Kto niby napisał że to wydatek? To są korekcje wtrysku mające na celu stabilizację pracy cylindrów, jeżeli jeden z drugim dostaje większą dawkę to oczywiste jest że pozostałe muszą dostać mniejszą i odwrotnie. Ani te +/- 0,78 mg/suw nie jest dawką ani te 0,15 czy - 0,11 mg/suw to nie dawki a jedynie różnice w dawkach pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Jeżeli na jednym cylindrze będzie słabsza kompresja to będzie zasilany większą ilością paliwa wobec tego, na którym jest większa kompresja właśnie po to, aby wyrównać ich pracę.
Niestety nie znam wymaganych wartości mierzonych więc nie będę się wymądrzał ale jedno co rzuca mi się w oczy to dość duże skoki ciśnienia paliwa z 2000 hPa do 1500 hPa,
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Karol napisałeś 71 i 78 mg a to taka ilość podlewana przy krzesaniu mocy około 240 koni. Więc trudno mówić przy takiej ilości o korekcji chyba że korekcja w samolocie odrzutowym są takie korekcje.
Buduję tu przy tym odpalaniu silnika ciśnienie na szynie te 260 barów czy nie ? Tak naprawdę w de to raczej koło 300 barów powinno być. ???
Buduję tu przy tym odpalaniu silnika ciśnienie na szynie te 260 barów czy nie ? Tak naprawdę w de to raczej koło 300 barów powinno być. ???
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
To był skrót myślowy, przecież wiadomo że chodzi o 0,71 i 0,78
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Z tego co widzę to przy rozruchu dochodzi do 350 bar
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Mnie chodzi o minimum potrzebne do odpalenia. Wiadomo też że różnie może też być zależnie od jednostki. Inaczej ma opel inaczej jaki francuz choc teraz opel to już francuz ale raczej wracam do wcześniejszych jednostek z czasów współpracy z fiatem. Inaczej ma vag itd. Liczy się też czas budowy tego ciśnienia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Paweł, nie wiem, nie znam wartości mierzonych i tego co podpowiadają etykiety LABELS bo pewnie wskazują zakres prawidłowych wartości
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
No ja nie mówię co podają książki tylko to co doświadczenie weryfikuje. Tak mi świta ze tak to powinno być do prawidłowej pracy. Kurcze dawno z tym nie miałem już do czynienia. To co sobie tam producent podaje, często bywa odmienne. Producent ma tzw dupospadochron tak jak z tym poborem oleju 1 litr na 1000 km to każdy wie że to już masakra jest.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Wg. info z vw to około 300bar więc zaje się być git.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 42 gości