Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Tam jest pełno syfu jakieś liście i inne. Dzięki
Wtyczki wyjąłem z modułu silnika, psiknąłem preparatem na styki i auto tez długo odpal około 3 sek. Dalej nie odpala błyskawicznie po przekręceniu Kluczkiem, muszę jedną sekundę poczekać, aż pompa zadziała, wtedy odpala od strzału to i tak dobrze, bo ostatnio czekałem aż poduszka zgaśnie to o wiele za długo.
Podłączę znowu wag i zobaczymy czy coś wyskoczy.
Wtyczki wyjąłem z modułu silnika, psiknąłem preparatem na styki i auto tez długo odpal około 3 sek. Dalej nie odpala błyskawicznie po przekręceniu Kluczkiem, muszę jedną sekundę poczekać, aż pompa zadziała, wtedy odpala od strzału to i tak dobrze, bo ostatnio czekałem aż poduszka zgaśnie to o wiele za długo.
Podłączę znowu wag i zobaczymy czy coś wyskoczy.
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Przeraża mnie twoja niecierpliwość.Kluczkiem, muszę jedną sekundę poczekać, aż pompa zadziała, wtedy odpala od strzału to i tak dobrze, bo ostatnio czekałem aż poduszka zgaśnie to o wiele za długo.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Chcę mieć odpalanie od tzw. strzału, chyba ze bory tak już mają.
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2021 00:35 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Sterownik też potrzebuje tych milisekund na uzbrojenie się w dane z czujników i elementów wykonawczych. Samo wystrojenie się przepustnicy po przekręceniu kluczyka zajmuje pewnie 1-2 sek. Do rozruchu ecu silnika musi widzieć obroty wału korbowego więc kolejne milisekundy uciekają.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny














VAG-COM Version:
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 036 906 034 DR
Component: MARELLI 4MV 5957
Coding: 00031
Shop #: WSC 07777
WVWZZZ1JZ VWZ6Z0B0
Nie ma błędów

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0011266
Shop #: WSC 01266
Nie ma błędów

Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 806 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 V19
Coding: 01113
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ VWZ6Z0
Nie ma błędów

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
Nie ma błędów

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799
Component: 1F Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00259
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
End -----------------
Link do filmu
Chyba naprawiłem to odpalanie, ruszyłem tę wtyczkę od modułu i psiknąłem preparatem do styków , wspólnymi siłami oczywiście i Vag com też pokazał.
Jeszczę będę testował auto ile pali po mieście i na trasie bo ostatio spalił mi po mieście 12 l
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2021 15:31 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
1) Odpalanie zaraz po włożeniu kluczyka do stacyjki -zły sposóbmarcin7x5 pisze: ↑ndz kwie 11, 2021 22:21Sterownik też potrzebuje tych milisekund na uzbrojenie się w dane z czujników i elementów wykonawczych. Samo wystrojenie się przepustnicy po przekręceniu kluczyka zajmuje pewnie 1-2 sek. Do rozruchu ecu silnika musi widzieć obroty wału korbowego więc kolejne milisekundy uciekają.
2) Odpalanie zaraz po pojawieniu się kontrolek - zły sposób
3) Odpalanie po około 2 sekundzie po pojawieniu się kontrolek - Dobry sposób
Dzięki to była, trafna podpowiedz.
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2021 15:18 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Jednak to nie tak z tym odpalaniem .Byłem w warsztacie i mi wytłumaczył mechanik że jak jest słaby akumulator to moduł nie dostaje odpowiedniego prądu i silnik nie odpali .Robię małe odcinki autem i mam niedoładowany akumulator w zimę , właśnie mam taki efekt że silnik nie odpali za pierwszym razem .Naładowałem akumulator na max i rano przy minusowej temperaturze auto opaliło za pierwszym razem ,Czyli jednak to prawda z tym odpowiednim prądem przy rozruchu bo w lato odpala bez problemu ,chyba że auto stoi kilka dni niejeżdżone to nie zawsze odpali ładnie.
Ostatnio zmieniony śr sie 17, 2022 06:13 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Kupiłem nowy akumulator bo stary po sprawdzeniu przyrządem miał 50 % jego możliwości ,alternator nie mógł naładować do końca tego akumulatora ,Wyczyściłem wszystkie łączenia plusa i minusa alternatora ,przy rozruszniku ,były zaśniedziałe i 0,5 V brakowało przy ładowaniu akumulatora .Możliwe że stary akumulator się zepsuł ,ponieważ wciąż był niedoładowany poprawnie .W zimę ładowałem w domu .Teraz jak sprawdziłem nowy akumulator łącząc miernikiem plus od alternatora do plusa akumulatora przy max obciążeniu pokazuje 0,2 V ,ładowanie 13,8-14,2 a pokazywało wcześniej 0,5 V , słabe ładowanie 13,2-13,3 . Teraz na nowym ładowanie 14,45 bez obciążenia ,później regulator napięcia zmniejsza ładowania aby zapobiec przeładowaniu akumulatora .


Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Mam podobny problem z silnukim 1.9 TDI 90km. Kręci dłuuuuuugo zanim odpali. Sprawdzony alternator i filtr paliwa. W zimę czasem nie da się go odpalić jak długo kręci to aku siada.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Ale ja mam na inne paliwo to inna bajka , akumulator musi być sprawny to wykluczy inne problemy ,jak ma więcej niż 5 lat to kup nowy i już .Długie kręcenie rozrusznikiem ,jak odpali to i tak jakiś problem masz z autem. Przecież musi odpalić od razu i już .Chyba że pożyczyć akumulator sprawny od znajomego sąsiada co robi duże trasy . Ja teraz mam inny problem bo mi pękła 2 cm sprężyna od amortyzatora przód u samej góry pękło na końcówce .5 lat temu był wymieniany we warsztacie ,to chyba chińskie podróbki , jeździć mogę ale po równym a na razie auto stoi ,musze zamówić używkę albo sama sprężynę nową .
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Regulator nie umniejsza ładowanie by nie przeładować tylko jest w regulatorze jest układ ustalający napięcie zaleznie od temperatury. Dlatego też na zimnym dobiją do 14.4v a na ciepłym nie przekracza 14 voltow.samnaprawiam75 pisze: ↑śr sie 17, 2022 06:08,Wyczyściłem wszystkie łączenia plusa i minusa alternatora ,przy rozruszniku ,były zaśniedziałe i 0,5 V brakowało przy ładowaniu akumulatora .Możliwe że stary akumulator się zepsuł ,ponieważ wciąż był niedoładowany poprawnie .W zimę ładowałem w domu .Teraz jak sprawdziłem nowy akumulator łącząc miernikiem plus od alternatora do plusa akumulatora przy max obciążeniu pokazuje 0,2 V ,ładowanie 13,8-14,2 a pokazywało wcześniej 0,5 V , słabe ładowanie 13,2-13,3 . Teraz na nowym ładowanie 14,45 bez obciążenia ,później regulator napięcia zmniejsza ładowania aby zapobiec przeładowaniu akumulatora
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości