Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » sob maja 14, 2022 14:30

sebekgolf pisze:
sob maja 14, 2022 09:01
Vwolf86 pisze:
pt maja 13, 2022 09:51
Zapinka pasa z Passata

Obrazek
no to teraz możesz kupić te dwa rezystory i dzięki nim możesz zasymulować zapięcie lub odpięcie pasa na próbę czy wszystko będzie działało.
Z kawałkiem kable da się to kupić? Bo to na kablu by musiało być?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob maja 14, 2022 19:38

niedawno było gadane, że sterownik poduch poliftowy nie ma linii K a tylko CAN. Do złącza diagnostycznego CAN oczywiście też dochodzi...ale idzie tylko i wyłącznie do licznika...także licznik robi dużą robotę w diagnostyce. Wczoraj rozprułem wiązkę i fizycznie sprawdziłem.



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz maja 15, 2022 00:17

Qto pisze:
sob maja 14, 2022 19:38
niedawno było gadane, że sterownik poduch poliftowy nie ma linii K a tylko CAN. Do złącza diagnostycznego CAN oczywiście też dochodzi...ale idzie tylko i wyłącznie do licznika...także licznik robi dużą robotę w diagnostyce. Wczoraj rozprułem wiązkę i fizycznie sprawdziłem.
Mi chodzi o same zapinki. Możliwe że tylko w liczniku wystarczy włączyć kontrolę zapięcia pasów. A w airbagu nie trzeba grzebać. I dać zapinki z tymi opornikami🤔


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz maja 15, 2022 18:08

Vwolf86 pisze:
sob maja 14, 2022 14:30
sebekgolf pisze:
sob maja 14, 2022 09:01
Vwolf86 pisze:
pt maja 13, 2022 09:51
Zapinka pasa z Passata

Obrazek
no to teraz możesz kupić te dwa rezystory i dzięki nim możesz zasymulować zapięcie lub odpięcie pasa na próbę czy wszystko będzie działało.
Z kawałkiem kable da się to kupić? Bo to na kablu by musiało być?
Rezystory są bez kabelków ale w elektronicznym bez problemu kupisz i rezystory i kabel 0,25mm2 na metry. Jeszcze będziesz potrzebował przełącznik który zapinka przełącza. Samymi rezystorami możesz zasymulować sygnał zapiętej lub odpiętej zapinki do testów czy będzie ci wyświetlało na zegarach. Wtedy przełącznika nie potrzebujesz bo albo dotkniesz kabelkiem (czyli tak jakby przełącznik zrobił zwarcie) albo odłączysz sobie kabelek (czyli tak jakby przełącznik zrobił przerwę).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz maja 15, 2022 18:25

Jak pod licznik to bez rezystorow...jak pod sterownik poduch to z rezystorami no i sterownik poduch musi być wtedy połączony canem z licznikiem



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz maja 15, 2022 21:14

Qto pisze:
ndz maja 15, 2022 18:25
Jak pod licznik to bez rezystorow...jak pod sterownik poduch to z rezystorami no i sterownik poduch musi być wtedy połączony canem z licznikiem
Końcówka 2001r więc zapewne po can. Myślę że bez powodu nie zrobili zajetego pinu 31 w liczniku. A jak już jestem na tym etapie to chce zrobić na dwa fotele 😋


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz maja 15, 2022 21:42

Vwolf86 pisze:
ndz maja 15, 2022 21:14
Myślę że bez powodu nie zrobili zajetego pinu 31 w liczniku
a ja myślę, że nie czytasz co się pisze...pisałem gdzie ten kabelek idzie konkretnie w Twoim aucie i co się pod niego podłącza w każdym mk4. Podłączanie pod sterownik nie jest rozwiązaniem z mk4 - chyba że w poliftowym USA ale do tego schematów nie mam więc nie wiem



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz maja 15, 2022 23:05

sebekgolf pisze:
ndz maja 15, 2022 18:08
Vwolf86 pisze:
sob maja 14, 2022 14:30
sebekgolf pisze:
sob maja 14, 2022 09:01


no to teraz możesz kupić te dwa rezystory i dzięki nim możesz zasymulować zapięcie lub odpięcie pasa na próbę czy wszystko będzie działało.
Z kawałkiem kable da się to kupić? Bo to na kablu by musiało być?
Rezystory są bez kabelków ale w elektronicznym bez problemu kupisz i rezystory i kabel 0,25mm2 na metry. Jeszcze będziesz potrzebował przełącznik który zapinka przełącza. Samymi rezystorami możesz zasymulować sygnał zapiętej lub odpiętej zapinki do testów czy będzie ci wyświetlało na zegarach. Wtedy przełącznika nie potrzebujesz bo albo dotkniesz kabelkiem (czyli tak jakby przełącznik zrobił zwarcie) albo odłączysz sobie kabelek (czyli tak jakby przełącznik zrobił przerwę).
W tym sęk że właśnie nie mam lutownicy i nigdy nie lutowalem. Dlatego pytam. Przewody łącze za pomocą złączek termokurczliwych z cyną.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn maja 16, 2022 08:43

Vwolf86 pisze:
ndz maja 15, 2022 23:05
sebekgolf pisze:
ndz maja 15, 2022 18:08
Vwolf86 pisze:
sob maja 14, 2022 14:30


Z kawałkiem kable da się to kupić? Bo to na kablu by musiało być?
Rezystory są bez kabelków ale w elektronicznym bez problemu kupisz i rezystory i kabel 0,25mm2 na metry. Jeszcze będziesz potrzebował przełącznik który zapinka przełącza. Samymi rezystorami możesz zasymulować sygnał zapiętej lub odpiętej zapinki do testów czy będzie ci wyświetlało na zegarach. Wtedy przełącznika nie potrzebujesz bo albo dotkniesz kabelkiem (czyli tak jakby przełącznik zrobił zwarcie) albo odłączysz sobie kabelek (czyli tak jakby przełącznik zrobił przerwę).
W tym sęk że właśnie nie mam lutownicy i nigdy nie lutowalem. Dlatego pytam. Przewody łącze za pomocą złączek termokurczliwych z cyną.
Panie.... lutownicę kupisz za 70zł. Polecam najzwyklejszą firmy np. Lutola. Groty robisz z kawałka drutu więc generalnie wychodzi tanio użytkowanie takiej lutownicy. Cynę kup sobie zwykłą ołowiową z z Cynela (ma kolor niebieski) razem z topnikiem w środku. One są na takich rolkach. Kable dobrze oczyścić jak są zaśniedziałe a potem lutujesz. Idzie samo. Nie ma w tym większej filozofii. Zlutujesz parę kabelków na próbę to zobaczysz jak to idzie. Te termokurczki z cyną w środku - ja bym temu nie ufał jakoś nadmiernie. Nigdy to nie będzie tak zlutowane jak normalnie lutownicą. Jak porządnie polutujesz kable, to możesz za nie ciągnąć. Izolacja ci się rozciągnie, kable porozrywasz a miejsce lutowania nie puści (jeśli dobrze zlutowane będzie)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn maja 16, 2022 09:55

sebekgolf pisze:
pn maja 16, 2022 08:43
Vwolf86 pisze:
ndz maja 15, 2022 23:05
sebekgolf pisze:
ndz maja 15, 2022 18:08


Rezystory są bez kabelków ale w elektronicznym bez problemu kupisz i rezystory i kabel 0,25mm2 na metry. Jeszcze będziesz potrzebował przełącznik który zapinka przełącza. Samymi rezystorami możesz zasymulować sygnał zapiętej lub odpiętej zapinki do testów czy będzie ci wyświetlało na zegarach. Wtedy przełącznika nie potrzebujesz bo albo dotkniesz kabelkiem (czyli tak jakby przełącznik zrobił zwarcie) albo odłączysz sobie kabelek (czyli tak jakby przełącznik zrobił przerwę).
W tym sęk że właśnie nie mam lutownicy i nigdy nie lutowalem. Dlatego pytam. Przewody łącze za pomocą złączek termokurczliwych z cyną.
Panie.... lutownicę kupisz za 70zł. Polecam najzwyklejszą firmy np. Lutola. Groty robisz z kawałka drutu więc generalnie wychodzi tanio użytkowanie takiej lutownicy. Cynę kup sobie zwykłą ołowiową z z Cynela (ma kolor niebieski) razem z topnikiem w środku. One są na takich rolkach. Kable dobrze oczyścić jak są zaśniedziałe a potem lutujesz. Idzie samo. Nie ma w tym większej filozofii. Zlutujesz parę kabelków na próbę to zobaczysz jak to idzie. Te termokurczki z cyną w środku - ja bym temu nie ufał jakoś nadmiernie. Nigdy to nie będzie tak zlutowane jak normalnie lutownicą. Jak porządnie polutujesz kable, to możesz za nie ciągnąć. Izolacja ci się rozciągnie, kable porozrywasz a miejsce lutowania nie puści (jeśli dobrze zlutowane będzie)
Możesz linki zapodac na allegro?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn maja 16, 2022 10:23

Ja lutownice używam tylko tam gdzie nie da się inaczej...łącząc dwa przewody że sobą, skręcam je i na to termokurczka z klejem.



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn maja 16, 2022 10:34

Qto pisze:
pn maja 16, 2022 10:23
Ja lutownice używam tylko tam gdzie nie da się inaczej...łącząc dwa przewody że sobą, skręcam je i na to termokurczka z klejem.
Izolacji jednej warstwy nie dajesz pod termokurczka?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn maja 16, 2022 10:39

Ja robię tak że skręcam przewody ze sobą, potem termo zlaczke z cyną na to, potem 1 warstwa izolacji, a potem termokurcza przez całość i taśma parciana jak kilka kabli żeby jak ori było. Wtedy nie widać łączenia i jest spoko.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn maja 16, 2022 12:13

Pod termokurczkę nic nie daję, cała wiazkę opłatami taśma parciana podobnie jak w oryginale.
Kiedyś połączenie konektor-kabel na kablach 50mm2 zalewałem cyną, można było tym auto ciągnąć. Zaprzestałem dlatego że kabel bardzo się usztywniał na odcinku kilku cm od konektora (tak samo jest na połączeniu cieńszych kabelków) co nie jest wskazane. Teraz cyną tylko dam gdzie nie da się inaczej. Izolacje też używam tam gdzie można...bo nie wszędzie jest to wskazane.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości