[TDI CR] 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI CR] 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Troche dziwne pytanie tak z pozoru. pacjent Gmk7 1.6 105km ropa. Zdarza mi się czasem podjeżdżać pod garaż i zanim wyjdę, otworzę bramę, spalę fajkę mija kilka minut. Oczywiście nie gaszę silnika. Ostatnio słyszałem, że mając dpfa i egra nie powinienem za dlugo trzymać go na jałowym, ponieważ egr się zamyka spaliny wracają do silnika i zapełnia dpfa. Mój pierwszy diesel stąd pytanie, czy np. po podjechaniu do lokalnej piekarni (podejscie do okienka i pobranie pieczywka max 5 minut) gasić silnik czy dać mu pracować? Wiem, że użytkownicy starych 1.9 zalecają zawsze przy kilkuminutowym postoju nie gasić motoru. Jaka jest Wasza opinia? gasić na chwilę czy zostawić pracujący motor.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Na jalowych to śladowe ilości paliwa jest spalane więc sadzy też niewiele. Nie wpływa to znacząco. Pomijalnie wręcz. Poza tym egr właśnie na jalowych się dużo otwiera. Ja ci polecam tylko byś jeśli będziesz w przyszłości chciał podciągnąć parę koników w tym silniku to zrobić egr off i downgrade softu jeśli był po wizycie diesel gste.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Diesel gate dotyczy jeszcze aut z roku 2014? myslałem, że chodzi o wsześniejsze silniki ea189?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1484
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Nie gasic, rób jak robisz
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Diesel gate był wykryty we wrześniu 2015 więc auta byli pewnie z tym softem wypuszczane jeszcze chwilkę ale generalnie wszystkie chyba silniki tdi na CR mają ten zrypany soft po wizycie w aso.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Czyli sam po vinie nie sprawdzę muszę do aso? Czyli jak podjadę to na pewno za wgranie (gdybym miał 'oszukany') to i tak kasę ze mnie policza?
Czyli podjazd pod bazarek do rolnika (czas trwania 5 minut) nie gasić niech sobie chrumka ?dzieki
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Afera diesel gate była jakby usterka wuec jak podjedziesz do aso i zapytasz czy twoje auto przechodziło poprawę softu to ci sprawdza i jeśli nie to poproszą to wgrają za darmo. Aczkolwiek wszyscy uwsteczniaja ten soft bo ten z afery właśnie jest dla nas konsumentów lepszy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1484
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Czyli podjazd pod bazarek do rolnika (czas trwania 5 minut) nie gasić niech sobie chrumka ?dzieki
Sam tak robię. Mniej szkody dla silnika.
wesol a co w przypadku wirusa? W takim wypadku mam tak jakby inny nowy soft czy jak?
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Można różnie robić. Ja się uparłem o cofnięcie softu na ten z przed afery i na nim robiliśmy wirusa. Ja swoje auta jak jest mróz to wychodzę z domu i odpalam auto swoje i żony i się grzeją na jalowych już obrotach z 10 minut i po tym wsiadamy do aut i jedziemy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
mam w eosie wgrany ten 'poprawiony przez VW soft" - pali więcej, jest kapkę słabszy, częściej wypala dpf - żałuję że wgranywesol pisze: ↑pt sty 14, 2022 07:24Afera diesel gate była jakby usterka wuec jak podjedziesz do aso i zapytasz czy twoje auto przechodziło poprawę softu to ci sprawdza i jeśli nie to poproszą to wgrają za darmo. Aczkolwiek wszyscy uwsteczniaja ten soft bo ten z afery właśnie jest dla nas konsumentów lepszy.
Co do grzania silnika - bez webasto - na mrozie silnik słabszy przez pierwsze kilometry, tak jakby miał ograniczenie mocy. z Webasto - chodzi tak samo jak latem
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1484
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Tak, ale nadal nie rozumiem za bardzo, czy jak przykładowo mam oryginalny soft i robiłem wirusa u Compotów, to nadal jest to ten sam soft, tylko "dłubnięty" czy to jest tak jakby całkiem inny soft robiony przez Compsport? -> czyli jeżeli miałem soft z normami z 13r, to nadal mam te normy, czy to już zupełnie co innego?
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
A to jak byłeś robić soft to się nie odezwałeś ci chcesz by było robione? W sklepie jak kupujesz telewizor to wchodzisz i mówisz po proszę telewizor, oni dają i wychodzisz po zapłaceniu? Dziwne. Wydaje mi się że powinni zapodać na tym z przed afery sami ale tak to teraz możemy się tylko domyślać.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1484
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
Nadal nie odpowiedziałes konkretnie na moje pytanie, no ale nic, przynajmniej teraz się domyslam jak to wygląda.
Nie, nie mówiłem na jakim sofcie chcę, bo tego nie wiedziałem. Oddawałem auto do chyba najlepszej firmy w Pl jesli chodzi o wirusa, także chyba zrobili to tak, jak należy
Nie, nie mówiłem na jakim sofcie chcę, bo tego nie wiedziałem. Oddawałem auto do chyba najlepszej firmy w Pl jesli chodzi o wirusa, także chyba zrobili to tak, jak należy
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
[TDI CR] Re: 1.6 tdi czy gasić auto na biegu jałowym aby za dużo sadzy się nie wytwarzało?
jeśli ktoś ci dłubał w sofcie - to już nie jest ten sam soft. Owszem, może się przedstawiać, że to wersja taka i taka ale to tak jak z licznikiem. Zgrywam eprom, edytuję komórki, wgrywam. Czy to jest ten sam soft, pomimo, że przedstawia się np 1J5920846C V20?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 89 gości