Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: Bednarus » pn sty 03, 2022 10:51




Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: Pastusiak » pn sty 03, 2022 15:46

Handlarz 100% i jedna z najtańszych ofert na rynku



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: Bednarus » pn sty 03, 2022 15:57

Pozostaje chyba Mondeo z manualną skrzynią i silnikiem od PSA. Czy dobrze są zabezpieczone nadwozie i podłoga przed korozją w Mondeo MK4?
Na zdjęciach nie widać korozji, wydaje się optymalnym wyborem. Tylko szkoda, że to nie jest 163 konny silnik:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mond ... llery-open

Gdyby ten miał manualną skrzynię to byłaby bajka:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mond ... llery-open



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: doggie » pn sty 03, 2022 17:35

A co Ty masz do tej skrzyni, jest po wymianie oleju, pewnie obecnie pracuje poprawnie. Poza tym wszystko się da naprawić.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: Bednarus » pn sty 03, 2022 18:20

Na forum z tematyką fordowską czytałem wiele wpisów użytkowników aut z tymi skrzyniami, że powyżej 200000 km zaczęło się szarpanie między 1 a 2 i/lub 2 a 3 biegiem podczas zdecydowanego przyspieszania. Wymiana kompletu sprzęgieł zapewne do tanich nie należy.
Ostatnio zmieniony pn sty 03, 2022 18:20 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: doggie » pn sty 03, 2022 18:31

A DSG niby lepsze? Może trochę, po 250-300 tys km też zaczyna szwankować i piszę o tych lepszych z mokrymi sprzęgłami typu DQ500 czy nawet DQ250 bo sucha DQ200 często 100 tys nie dojedzie bez awarii. Aisin jak będzie zaniedbany też się wysypie. Mimo to nie wyobrażam sobie po kilku latach powrotu do manualnej skrzyni. Regeneracja powershifta jakieś 4 tys zł, to nie są jakieś kosmiczne kwoty jak kiedyś.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: Bednarus » pn sty 03, 2022 22:15

DSG wcale nie jest lepsze. Dlatego Passat z DSG też nie jest brany pod uwagę. Tyle że Ford jakby uznał powershift za nieudaną konstrukcję, bo od jakiegoś czasu przestał ją montować w swoich samochodach. Zamiast wydawć 4000 zł na regenerację skrzyni, wydaje się lepszą opcją dodać tę kwotę do budżetu na auto i kupić nowszy model.
Ale kwota na zakup wynosi 35000 zł i dodatkowe koszty związane z ewentualną regeneracją wyeksploatowanych podzespołów nie są brane pod uwagę. Gdyby Passat albo Mondeo ze skrzynią dwusprzęgłową były zdecydowanie tańsze od wersji z przekładnią manualną, to można by myśleć o zakupie i regeneracji zużytych skrzyń, bo by to miało ekonomiczne uzasadnienie.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: doggie » pn sty 03, 2022 23:59

kwota na zakup wynosi 35000 zł i dodatkowe koszty związane z ewentualną regeneracją wyeksploatowanych podzespołów nie są brane pod uwagę.
O Ho ho, odważne :) żebyś się nie zdziwił jak będzie trzeba inwestować w DKZ, turbo wtryski pompę i inne :)



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: Bednarus » wt sty 04, 2022 21:20

Ryzyko jest zawsze, że coś się wysypię w używanym samochodzie. Nie znam się za bardzo na cenach części, ale wymiana koła dwumasowego wydaje się być tańsza niż wymiana dwóch sprzęgieł w powershift. A jak do tego dojdzie mechatronika, to koszt już całkiem poszybuje w górę. Dodatkowo silnik od PSA ciszy się dobrą opinią, nie to co poprzednio montowany 2.0 TDCI, którego układ paliwowy z pompą Delphi nadawał się do całkowitej regeneracji po 250 tys. km.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: marcin7x5 » wt sty 04, 2022 23:01

Dlatego ponowię propozycję kupna 508sw. Wydaje mi się mniej problematyczny niż Mondeo.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: doggie » śr sty 05, 2022 10:47

I jest ładniejszy moim zdaniem. Mondeo tylko Titanium, Titanium S a najlepiej Individual



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: Bednarus » śr sty 05, 2022 12:45

marcin7x5 pisze:Dlatego ponowię propozycję kupna 508sw. Wydaje mi się mniej problematyczny niż Mondeo.
Czym ta mniejsza problematyczność się przejawia? Czy może tańsza wymiana sprzęgła? Można jakiś konkretny przykład?

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: marcin7x5 » śr sty 05, 2022 16:02

Chodzi o całokształt jako auto. Sam mam i sobie chwalę chociaż znam i mankamenty. Mam skrzynię ręczną, silnik 163km i sam zastanawiałem się właśnie czy Mondeo czy 508. Pytałem wśród wielu mechaników co jest bardziej kłopotliwe i czego więcej do nich trafia. W większości przypadków wskazywali Forda jako tego co więcej / częściej trafia na warsztat z różnymi przypadłościami. Absolut nie mówię że auta z PSA są super i hiper. W obu przypadkach spotkasz się z problemem cieknącej pompy wysokiego ciśnienia bo ten sam silnik, oba rodzaje skrzyni biegów automatycznej możesz trafić na problemy chociaż tą w 508 chyba trudniej zajeździć bo to praktycznie stary klasyczny automat.
Dpf kontra fap-osobiście uważam że mokry jest mniej kłopotliwy chociaż dochodzi wymiana lub uzupełnianie płynu....



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Kombi z silnikiem diesla z 2013 roku

Post autor: Bednarus » śr sty 05, 2022 22:39

Jak przeglądałem ogłoszenia Mondeo z 2013 roku, to znakomita większość miała przebiegi pomiędzy 250 a 300 tys. km. Przeglądam 508 z tego samego rocznika i większość ma 1 z przodu. Przypadek?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości