Wymiana uszczelniaczy na zaworach - gumek zaworowych.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana uszczelniaczy na zaworach - gumek zaworowych.
Witam!
mam pytanie. otóż bede zmianiał na dniach u siebie w golfie MK2 1.6 benzyna popychacze hudrauliczne (szklanki) i chce przy okazji zmienić gumki zaworowe. i moje ptanie brzmi jak to zrobić? czy po wyjęciu popychacza bede miał do nich dostęp?
bo jak wymienić popychacze to wiem tylko nie zaglądałem głębiej jeszcze i chce sie dowiedzieć.
punkty czekają!
pozdrawiam!
mam pytanie. otóż bede zmianiał na dniach u siebie w golfie MK2 1.6 benzyna popychacze hudrauliczne (szklanki) i chce przy okazji zmienić gumki zaworowe. i moje ptanie brzmi jak to zrobić? czy po wyjęciu popychacza bede miał do nich dostęp?
bo jak wymienić popychacze to wiem tylko nie zaglądałem głębiej jeszcze i chce sie dowiedzieć.
punkty czekają!
pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 14:26 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: MK2 - wymiana uszczelniaczy na zaworach - gumek zaworowy
normalnie zrobic demontujesz wałek, wyjmujesz popychacze, rozpinasz spręzynki zaworowe pamietjac by cos zrobic z zaworami by nie powpadały do cylindrów, na toa sa 2 metody, mozna po kolei podpierac tłokiem zawory lub za pomoca sprezarki i specjalnego adaptera wkrecanego zamiast swiecy wytworzyc cisnienie w komorze by zawory przylegał do głowicy i nieopadały i pokolei zmieniac i montowac sprezynkikawowy19 pisze:Witam!
mam pytanie. otóż bede zmianiał na dniach u siebie w golfie MK2 1.6 benzyna popychacze hudrauliczne (szklanki) i chce przy okazji zmienić gumki zaworowe. i moje ptanie brzmi jak to zrobić? czy po wyjęciu popychacza bede miał do nich dostęp?
bo jak wymienić popychacze to wiem tylko nie zaglądałem głębiej jeszcze i chce sie dowiedzieć.
punkty czekają!
pozdrawiam!
ot cała filozofia
www.vrservice.pl
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Troszkę to nie takie proste, zwłaszcza jak sie robi pierwszy raz. Trzeba mieć jakieś narzędzie (dla wprawnych i silnych dawa śróbokręty) żeby naciskać sprężyny zaworów i potem móc wyciągnąć z nich tzw zamki, potem wyciągnąć sprężyny, dopiero wyciągać uszczelniacze. A przy zakładaniu nowych uszczelniaczy trzeba użyć tulejki nakładanej na trzonek zaworu, bo inaczej nowy uszczelniacz poharacze się o wgłębienie na zamki i cała robota może być na nic.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
akurat musze u siebie zmienic i chciałbym to umiećPaweł Marek pisze:Trzeba mieć jakieś narzędzie (dla wprawnych i silnych dawa śróbokręty)
ale niestety oddam do warsztatu gośc kasuje 150zł za 3h
za wymianę w dieselki bez zdejmowania głowicy !
a chyba warto dać te 150zł bo mam dobrą uszczlekę
pod głowica i ona zostanie
Ciekawe ile ten sznurek daje koni:) hehe.... Ja też muszę u siebie wymienić gumki... jedno pytanie... jaki jest koszt gumek i czy po za gumkami trzeba cos jeszcze kupic bo nie wiem czy w ogole sie za to brac bo za miesiac wrzucam 2litry 150km
i jesz czedno... czy wałek trzeba dokręcić z jakimś specjalnm monetem jak głowicę? Czy poprostu "na chama"??
i jesz czedno... czy wałek trzeba dokręcić z jakimś specjalnm monetem jak głowicę? Czy poprostu "na chama"??
jedna para jeden koń czyli lejce dla jednego koniaCiekawe ile ten sznurek daje koni:)
ok.30złjaki jest koszt gumek
jak bez zdemowania głowicy to nic więcej nie trzeba, tylko kasę i warsztat który Ci to zrobizy po za gumkami trzeba cos jeszcze kupic bo nie wiem czy w ogole sie za to brac
ja sobie w końcu sam zrobiłem nawet przyrządzik ale powiem jest to nie łatwo
nic na chama ! bo narobisz biedy, zajrzyj w książkę jakim momentem ma byc to zrobione !i jesz czedno... czy wałek trzeba dokręcić z jakimś specjalnm monetem jak głowicę? Czy poprostu "na chama"??
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 662
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
- Lokalizacja: lodz/zgierz
- Kontakt:
troche odkopaliscie temat:]
[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 23:30 ]
tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#353044
bardzo dobry pomysl sam tak robilem, pisalem o tym keidysdragon5555 pisze:Niektórzy wciskają sznurek w cylindry żeby zawory nie wpadały
[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 23:30 ]
tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#353044
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]
RobertP, właśnie też chcę sam to zrobić bo po co szastać sianem:D bede robil sam bo mnie to wyniesie za gumki a nie za prace a tak w ogole to i tak za miesiac bedzie inny silnik wiec nawet nie musze tego w ogole robic.... ale dla "wkrętki"chętnie się pobawie za 30PLN... no i jestem ciekaw czy to jest to czy pierścionki:D hehe ale chyba jednak uszczelniacze bo auto stało całe 2 lata w szopie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Warto mieć jeszcze przygotowane szczypce do wyciągania starych gumek. są specjalne ale drogie. Zwykłymi kombinerkami nie wiem czy się da, można pocharatać trzonek zaworu. Może jakieś z dłuższymi szczypcami. W każdym razie potrzeba sporo siły użyć żeby stare gumki wycignąć i chwyt musi być pewny.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 288 gości