[mk4] Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
Limit dla Webasto Thermo Top C, takie mam, to jest chyba 10,5V na akumulatorze, jeśli napięcie spadnie do tej wartości podczas grzania to się wyłączy.
Paliwo - ssak w baku mam tak zrobiony, żeby poniżej 1/4 nie odpalił. U ciebie nie wiadomo skąd jest brane paliwo ale jeśli z baku to podejrzewam, że na rezerwie nie odpali bo koniec rurki jest sporo wyżej tego poziomu. Generalnie piec podejmuje dwie próby odpalenia, jeśli się nie uda to przechodzi do przedmuchu palnika i gaśnie. Wielce pomocny jest program WTT przy diagnozie.
Paliwo - ssak w baku mam tak zrobiony, żeby poniżej 1/4 nie odpalił. U ciebie nie wiadomo skąd jest brane paliwo ale jeśli z baku to podejrzewam, że na rezerwie nie odpali bo koniec rurki jest sporo wyżej tego poziomu. Generalnie piec podejmuje dwie próby odpalenia, jeśli się nie uda to przechodzi do przedmuchu palnika i gaśnie. Wielce pomocny jest program WTT przy diagnozie.
The quieter you become, the more you are able to hear...
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
Zależnie od modelu pieca, firmy to różnie bywa ale analogowe nie mają tak że przy rezerwie piec nie wystartuje. Po prostu będzie chodził. Ale też piec na postoju też nie chodzi do upadłego tylko max jego po uruchomieniu to 60 minut. Przy silniku pracującym to piec w początkowej fazie będzie grzał pełna mocą potem przy temp cieczy coś koło 75 stopni przejdzie na połowę mocy by gdzieś koło 85 czy 86 wyłączyć się. Oczewiscie jak mimo że będziesz jechał a temp spadnie to piec wystartuje też.
Aku to weź pożadnym prostownikiem naładuj tak żeby szło z 5 amper do niego a w końcowej fazie to tak 1.5 ampera i cała dobę go ładuj. Te z Lidla co niby mają jakieś 3.8 ampera ale chyba jak aku wyładowany całkowicie to przez pół godziny tymi 3 ampera i ładują a potem to już prawie nic. No i do 14 volt ładują a tu trzeba 16 volt mieć. Webasto nie ciągnie aż tak dużo prądu. Tyle co ze dwie żarówki stop plus pompka wodna i nadmuch kabinowy najwięcej. Dlatego robi się żeby webasto wystartowało, nagrzało wodę w układzie i przy np 60 czy 70 stopniach włączało się automatycznie nadmuch kabiny. Drugi aku to jak nocujesz w aucie i się grzejesz 10-15 godzin to jest potrzebny.
Aku to weź pożadnym prostownikiem naładuj tak żeby szło z 5 amper do niego a w końcowej fazie to tak 1.5 ampera i cała dobę go ładuj. Te z Lidla co niby mają jakieś 3.8 ampera ale chyba jak aku wyładowany całkowicie to przez pół godziny tymi 3 ampera i ładują a potem to już prawie nic. No i do 14 volt ładują a tu trzeba 16 volt mieć. Webasto nie ciągnie aż tak dużo prądu. Tyle co ze dwie żarówki stop plus pompka wodna i nadmuch kabinowy najwięcej. Dlatego robi się żeby webasto wystartowało, nagrzało wodę w układzie i przy np 60 czy 70 stopniach włączało się automatycznie nadmuch kabiny. Drugi aku to jak nocujesz w aucie i się grzejesz 10-15 godzin to jest potrzebny.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
Mam pytanie bo teraz mam sprawny akumulator ,czy przy dodatniej temperaturze około 10 stopni , zadziała ogrzewanie postojowe czy musi być około zera ?
Chcę przetestować czy działa prawidłowo te ogrzewanie postojowe ale czy musze czekać na pierwsze mrozy ? Ustawię np. 7:00 rozpoczęci ogrzewania a koniec 7:20 ,bo te 3 min co ostatnio zadziałało to za mało .Może być kiedyś przydatne ale na razie rozłączę na bezpiecznikach .
Chcę przetestować czy działa prawidłowo te ogrzewanie postojowe ale czy musze czekać na pierwsze mrozy ? Ustawię np. 7:00 rozpoczęci ogrzewania a koniec 7:20 ,bo te 3 min co ostatnio zadziałało to za mało .Może być kiedyś przydatne ale na razie rozłączę na bezpiecznikach .
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
Zadziała nawet przy 35 stopniach na zewnątrz. Nie możesz ustawić końca grzania jeśli masz zegar 1530, one w zależności, pewnie od programu, grzeją pół godziny albo godzinę. Ogrzewanie możesz uruchomić bez ustawiania czasu, pierwszy z lewej przycisk z piktogramem płomyczka.
The quieter you become, the more you are able to hear...
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
Być może to nieaktualne ale - dokładane webasto w mk4 powinno mieć bezpieczniki przekaźnik przykręcony do grodzi - w pobliżu kielicha amortyzatora po stronie kierowcy. Bezpieczniki powinny być 2 lub 3 (jeden od zegara 1 lub 5A, drugi od pieca, trzeci od zasilania wentylatora kabiny przez przekaźnik)samnaprawiam75 pisze: ↑wt paź 26, 2021 22:35Witam posiadam Volkswagena borę 1,6 benzyna i jest zamontowane fabrycznie ogrzewanie postojowe .Nie używam tego wynalazku ,więc chce rozłączyć bo w czasie jazdy piecyk cały czas jest gorący ,załącza się grzałka i wiadomo że paliwo ciągnie z baku ,bez sensu to jest bo powinno chodzić na postoju i w określonym czasie .Pewnie jest zepsute . Dlatego chciałem rozłączyć tak żeby nie było szkodą dla silnika ,czy komputera . Przede wszystkim mi chodzi żeby nie pobierało paliwa w czasie jazdy i obciążało akumulator i też na postoju .Czy da się rozłączyć całkowicie, bo bezpieczniki jak wyjąłem to nic nie dało .
Długość grzania zależy od sterownika - kolor zielony podświetlenia czy czerwony
Chcąc zagrzać tylko płyn bez kabiny (to wentylator kabiny dużo żre prądu a nie piec bo piec ma 40W, a tylko przy rozruchu świeca żarowa pobiera więcej) należy odłączyć bezpiecznik od webasta zasilającego dmuchawę w aucie (no chyba, że masz panel climatronic i wyświetla HE podczas grzania piecem to wtedy może być potrzeba odpiąć przewód sterujący)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
Jeśli nie masz pilota do Telestarta to musisz polegać na samym zegarku, jest 1530 jak widać. Włączyć i oczywiście wyłączyć ogrzewanie możesz w dowolnym momencie za pomocą przycisku "płomyczka" na zegarze sterującym.
The quieter you become, the more you are able to hear...
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
sterownik T70 pod pilota ostatnio kumpel kupił za ..15zł a pilot kosztuje na all coś koło 250
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
sprawdzę to dam znać a teraz wyskoczył mi na liczniku serwis .Olej muszę wymienić za 3 tyś ,sprawdziłem VAG i wyszło 1 Błąd Zapis.:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent .Chyba że to chodzi o wymianę oleju .Mam mały problem .
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent .Chyba że to chodzi o wymianę oleju .Mam mały problem .
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa
Dzisiaj się wezmę za uruchomienie webasto , później koniecznie muszę naładować w domu akumulator ,bo słabo na drugi dzień kręci rozrusznik a przez to moduł nie dostaje odpowiedniego prądu (poniżej 12 v ) i silnik się krztusi i odpala dopiero za drugim razem .
Przetestowałem tak porządnie te webasto i tak najpierw odpala się jakiś tryb awaryjny jak włączę ten płomyczek i tak po około 5 minutach się wyłącza ale jak odpalę silnik i się rozgrzeje silnik to wtedy te webasto po wyłączeniu silnika załączy dmuchawę na około 1 min i koniec grzania .Nie reaguje na ustawiony czas ( są trzy czasy do ustawienia ) ,chyba ze coś źle ustawiłem albo jest zepsuty . Już wyjąłem bezpieczniki i się nie zajmuje tym .
Przetestowałem tak porządnie te webasto i tak najpierw odpala się jakiś tryb awaryjny jak włączę ten płomyczek i tak po około 5 minutach się wyłącza ale jak odpalę silnik i się rozgrzeje silnik to wtedy te webasto po wyłączeniu silnika załączy dmuchawę na około 1 min i koniec grzania .Nie reaguje na ustawiony czas ( są trzy czasy do ustawienia ) ,chyba ze coś źle ustawiłem albo jest zepsuty . Już wyjąłem bezpieczniki i się nie zajmuje tym .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości