[mk4] Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

samnaprawiam75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
Silnik: BCB

[mk4] Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: samnaprawiam75 » wt paź 26, 2021 22:35

Witam posiadam Volkswagena borę 1,6 benzyna i jest zamontowane fabrycznie ogrzewanie postojowe .Nie używam tego wynalazku ,więc chce rozłączyć bo w czasie jazdy piecyk cały czas jest gorący ,załącza się grzałka i wiadomo że paliwo ciągnie z baku ,bez sensu to jest bo powinno chodzić na postoju i w określonym czasie .Pewnie jest zepsute . Dlatego chciałem rozłączyć tak żeby nie było szkodą dla silnika ,czy komputera . Przede wszystkim mi chodzi żeby nie pobierało paliwa w czasie jazdy i obciążało akumulator i też na postoju .Czy da się rozłączyć całkowicie, bo bezpieczniki jak wyjąłem to nic nie dało .



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: vwarek » wt paź 26, 2021 22:41

Piec zawsze będzie gorący podczas jazdy bo jest wpięty w układ chłodzenia silnika, w tzw mały układ czyli silnik - nagrzewnica. Jaki masz zegarek sterujący do tego Webasta?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

samnaprawiam75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
Silnik: BCB

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: samnaprawiam75 » wt paź 26, 2021 22:44

zwykły trzy czasowy ,jest napis Webasto z czteroma przyciskami ,właśnie rozłączyłem dzisiaj kostkę ,żebym przypadkowo nie włączał kolanem .Podejdę do auta jutro i opiszę wszystko tu ,może w dokumentach poszukam .
Czyli ten piecyk dodatkowo nie pobiera paliwa i z akumulatora nie czerpie prąd,
jak nie jest włączony zegarem ?
Ostatnio zmieniony wt paź 26, 2021 22:58 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: vwarek » wt paź 26, 2021 22:57

Masz gdzieś pod maską taką mini centralkę do pieca? Tam są trzy bezpieczniki i przekaźnik, jeśli wyjmiesz bezpieczniki Webasto nie ma prawa działać.

Nie wiem czy wiesz ale w zimie możesz lekko obniżyć spalanie tym wynalazkiem. Moja Bora pali mniej jeśli używam ogrzewania przed jazdą, po prostu silnik w ogóle nie chodzi na tzw ssaniu. O komforcie w postaci ciepłego wnętrza i braku skrobania szyb nie wspominając.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

samnaprawiam75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
Silnik: BCB

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: samnaprawiam75 » wt paź 26, 2021 23:00

wszystko się zgadza ale ja nie uruchomię silnika bo akumulator mi siądzie ,tak około 12,3 v .



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: vwarek » wt paź 26, 2021 23:03

A próbowałeś w ogóle kiedyś używać tego ogrzewania? U mnie np piec chodzi powiedzmy 30 minut i bez problemu odpalam. No ale ja dbam o akumulator ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

samnaprawiam75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
Silnik: BCB

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: samnaprawiam75 » wt paź 26, 2021 23:09

coś jest zepsute bo pochodzi 3 min i się wyłączy ,kiedyś czyściłem płytkę elektroniczną bo była zawilgocona ale nic nie dało . Nie działa do końca dobrze .Nie ma co kombinować ,to co tak może być z rozłączonym zegarem ? i bezpieczniki też rozłączę jutro .
Szkoda że nikt nie wymyślił jeszcze takiego gniazda w aucie żeby podłączyć drugi naładowany akumulator na zimę ,żeby spokojnie odpalać auto, albo ogrzewanie postojowe się uruchamiało jak w aucie była by minusowa temperatura i lód na szybach .



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: vwarek » wt paź 26, 2021 23:54

samnaprawiam75 pisze:
wt paź 26, 2021 23:09
coś jest zepsute bo pochodzi 3 min i się wyłączy ,kiedyś czyściłem płytkę elektroniczną bo była zawilgocona ale nic nie dało . Nie działa do końca dobrze .Nie ma co kombinować ,to co tak może być z rozłączonym zegarem ? i bezpieczniki też rozłączę jutro .
Tak, jeśli odlączysz zegarek/timer to się nie włączy ale lepiej wyjąć bezpieczniki. Jeśli masz piec Thermo Top E/P/C tzw analogowy to możesz go diagnozować za pomocą zwykłego kabla KKL jaki jest stosowany do diagnozy auta np poprzez VAG-COM. Ze sterownikiem pieca połączysz się tylko przez program Webasto Thermo Test.
samnaprawiam75 pisze:
wt paź 26, 2021 23:09
żeby spokojnie odpalać auto, albo ogrzewanie postojowe się uruchamiało jak w aucie była by minusowa temperatura i lód na szybach .
Po to masz ten sterownik/zegar w aucie, żebyś to Ty decydował, kiedy to ogrzewanie ma działać a nie pogoda czy temperatura zewnętrzna ;) Przy niskich temperaturach automatycznie (ale dopiero po odpaleniu silnika) działają jedynie tzw dogrzewacze, ale one w 99% były montowane w dieslach i nie mogą działać jako ogrzewanie postojowe bo nie mają pompy wody i nie sterują dmuchawą nawiewu.
samnaprawiam75 pisze:
wt paź 26, 2021 23:09
Szkoda że nikt nie wymyślił jeszcze takiego gniazda w aucie żeby podłączyć drugi naładowany akumulator na zimę
Zapewniam Cię, że jeśli masz akumulator w dobrym stanie (i oczywiście instalację w aucie ;) ) to nawet po godzinie działania pieca bez problemu odpalisz auto. :)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

samnaprawiam75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
Silnik: BCB

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: samnaprawiam75 » śr paź 27, 2021 07:59

Kilka miesięcy temu zapomniałem wyłączyć światła postojowe ,po kilku godzinach wyłączyłem a na akumulatorze było około 11 -11,5 V ,ładowałem akumulator 10 godzin ale widocznie jego właściwości się pogorszyły.
Jeszcze sprawdzę czy coś w aucie zużywa dodatkowo prąd ,bo rano na akumulatorze jest 12.5 v, przy pełnym naładowaniu wieczorem 12.8 V ,przy dodatniej temperaturze około 7 stopni C .Powinien trzymać te 12,6 .W zimę to będzie jeszcze mniej volt na akumulatorze .
Jak przy minusowej temperaturze np. -5 , rano będzie na akumulatorze 12,3 V ,wcześniej naładuję go na max to kupię nowy .



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: wesol » śr paź 27, 2021 11:00

Napięcie nie świadczy o kondycji aku. To tylko siła elektromotoryczna. Wystarczy w tuzin cytryn włożyć gwóźdź i drut miedziany 8 też będzie 12 volt. Ładowanie 10 godzin to żadne ładowanie. Po żadnym. Prostownikiem to się robi najmniej 24 godziny a lepiej jak się ładuje ze dwa dni lub nawet trzy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

samnaprawiam75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
Silnik: BCB

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: samnaprawiam75 » śr paź 27, 2021 14:54

Aż tak ,czyli akumulator mam cały czas niedoładowany .Może kupie inna ładowarkę bo mam taka słabą z biedronki .



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: Hubi14 » śr paź 27, 2021 18:20

wpisz sobie na yt mrAkumulator (tam sobie u niego znajdź odpowiedni filmik) to Ci wyskoczy jak się powinno poprawnie ładować akumulator kwasowo ołowiowy.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: wesol » śr paź 27, 2021 18:34

Ładowarka zlidla czy biedronki? Tym to w życiu nie nakadujesz akumulatora.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

samnaprawiam75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
Silnik: BCB

[mk4] Re: Jak rozłączyć fabryczne webasto,żeby niezapowietrzyć baku paliwa

Post autor: samnaprawiam75 » śr paź 27, 2021 23:53

Dzięki to jest szansa że akumulator uratuje ,odpowiednio ładując i zobaczę wtedy jak te postojowe ogrzewanie się sprawuje na porządnie naładowanym akumulatorze.

Słyszałem że jak jest rezerwa paliwa to webasto się rozłącza a jak akumulator słaby to nie wiem ,może też jest jakiś czujnik i po 3 min mi się wyłączało ,sprawdzę to i niebawem odpisze .Aha ładowarkę mam 4 A a akumulator większy to wszystko jasne .

Naładowałem akumulator 100 % przez 15 godzin ładowania i pojechałem do sklepu z akumulatorami i sprzedawca miał tester i mi sprawdził z wydrukiem i wyszło ze jest sprawny . Przy rozruchu 10,5 V , przy obciążeniu świateł i ogrzewania też wyszło dobrze . Czyli akumulator miałem niedoładowany ,ponieważ robiłem za krótkie odcinki i akumulator nie miał się kiedy naładować .
Ostatnio zmieniony pt lis 05, 2021 18:41 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 3 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości