słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
Cześć,
Od dłuższego czasu meczę się z napięciem ładowania które jest zbyt niskie ok. 13V, alternator na stole pobierczym 14.4, uzwojenie dobre, regulator tak samo, diody prostownicze też ok. Akumulator nówka, nie mam już siły szukać, może ktoś miał podobny problem, jakieś podpowiedzi ? z góry dzięki ,
Dodam że napięcie ok 13V na włączonych odbiornikach (światła, radio, grzanie szyby itd.), podczas zwiększania obrotów silnika napięcie ładowania idzie do góry,
Silnik AGZ 150 KM
Od dłuższego czasu meczę się z napięciem ładowania które jest zbyt niskie ok. 13V, alternator na stole pobierczym 14.4, uzwojenie dobre, regulator tak samo, diody prostownicze też ok. Akumulator nówka, nie mam już siły szukać, może ktoś miał podobny problem, jakieś podpowiedzi ? z góry dzięki ,
Dodam że napięcie ok 13V na włączonych odbiornikach (światła, radio, grzanie szyby itd.), podczas zwiększania obrotów silnika napięcie ładowania idzie do góry,
Silnik AGZ 150 KM
Re: słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
Sprawdź spadki napięcia na przewodzie tym grubym oraz na tym oczku zakutym na przewodzie go jest przykręcony do bezpiecznika na puszce nad aku. Jeśli tam się grzeje to będzie spadek napięcia.
Druga rzecz to jakie nasz obroty na biegu jałowym? Jeśli mniej niż te 850 to alternator nie osiąga 100% sprawności przy niskich obrotach. Dopiero jak ma ok 2000obr czyli ok 1000 obr wału silnika to ma pełną sprawność. Taka jest charakterystyka pracy.
Druga rzecz to jakie nasz obroty na biegu jałowym? Jeśli mniej niż te 850 to alternator nie osiąga 100% sprawności przy niskich obrotach. Dopiero jak ma ok 2000obr czyli ok 1000 obr wału silnika to ma pełną sprawność. Taka jest charakterystyka pracy.
Re: słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
bym dal dwa dodatkowe kable. masowy z altka na aku i plusowy tez z plusa altka na kleme plusowa aku. kabel nawet 10 mm2 i wtedy wyjdzie co jest. kable jako dodatkowe dolozyc.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
@marcin7x5
wydaje mi się że sprawność i charakterystyka alternatora nie powinny mieć wpływu na napięcie na niskich obrotach, jałowe mam ok 800 obr/min, więc ładowanie i tak powinno być przynajmniej 14V, ale dzięki za rade, sprawdzę jeszcze spadki napięcia na plusie,
@wesol
też taki miałem pomysł żeby drugi pościć do aku, tylko skoro już teraz alternator ma ok. 13V to co zmieni drugi przewód w kwestii ładowania?
Ogólnie mam wrażenie jakby alternator nie wyrabiał bo jest za duży odbiornik prądu, co ciekawe nie grzeje się,
Pytanie jeszcze o podłączenie alternatora, czy oryginalnie powinno być szeregowo? (aku-rozrusznik-alternator) czy każdy ma swój przewód plusowy do aku?
Dawca to VW BORA 2.3 150KM 1999r.
Zastanawia mnie czy jeszcze jest jakaś szansa że sterownik silnika ogranicza alternator? czy to już raczej głupota totalna?
wydaje mi się że sprawność i charakterystyka alternatora nie powinny mieć wpływu na napięcie na niskich obrotach, jałowe mam ok 800 obr/min, więc ładowanie i tak powinno być przynajmniej 14V, ale dzięki za rade, sprawdzę jeszcze spadki napięcia na plusie,
@wesol
też taki miałem pomysł żeby drugi pościć do aku, tylko skoro już teraz alternator ma ok. 13V to co zmieni drugi przewód w kwestii ładowania?
Ogólnie mam wrażenie jakby alternator nie wyrabiał bo jest za duży odbiornik prądu, co ciekawe nie grzeje się,
Pytanie jeszcze o podłączenie alternatora, czy oryginalnie powinno być szeregowo? (aku-rozrusznik-alternator) czy każdy ma swój przewód plusowy do aku?
Dawca to VW BORA 2.3 150KM 1999r.
Zastanawia mnie czy jeszcze jest jakaś szansa że sterownik silnika ogranicza alternator? czy to już raczej głupota totalna?
Re: słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
sluchaj tu masz totalny analog. silnika moze nie byc wcake i byle tylko mialo co krecic tym alternatorem. mierzyles napiecie osobno na akumulatorze oraz osobno na alternatorze na srubce plusowej alternatora i masie na alternatorze??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
Co z tego że napięciowo będzie ok jak prądowo może być za mało. Jak włączysz dużo odbiorników prądo żernych na biegu jałowym to może brakować. Jak dojdą jeszcze spadki na przewodach lub zaciskach to efekt jest widoczny. Wpływ ma też stopień naładowania akumulatora oraz jego ogólny stan. U mnie jak był rozładowany to na biegu jałowym te miałem tylko 13v. Dopiero później jak go podładowałem prostownikiem przez min 2h to miałem te książkowe 14,3v.....marcin7x5
wydaje mi się że sprawność i charakterystyka alternatora nie powinny mieć wpływu na napięcie na niskich obrotach, jałowe mam ok 800 obr/min, więc ładowanie i tak powinno być przynajmniej 14V, ale dzięki za rade, sprawdzę jeszcze spadki napięcia na plusie,
Re: słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
Problem rozwiązany, slaba masa między alternatorem a silnikiem, pomógł dodatkowy przewód. Dziękuję wszystkim za porady
Re: słabe ładowanie akumulatora swap 2.3
Mówiłem żeby tak zrobić odrazu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości