Witam!
Od jakichś 3 miesięcy mam problem z odpalaniem, a ostatnio doszła do tego też nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Auto to VW Bora 1.6 APF 99r. Początkowo sporadycznie nie chciał odpalić, kręcił ale nawet nie zaskakiwał na chwilę. Poszukałem i trafiłem na informację, że może być to przekaźnik 30, który u mnie siedzi w komorze silnika. Najpierw poprawiłem na nim luty ale problem znów się pojawił więc zakupiłem zamiennik sądząc że może ten oryginalny jest uszkodzony jednak dalej bez zmian. Autem jeździ żona i to raczej rzadko, a w dodatku jakimś cudem problem był tylko wtedy kiedy jechała autem sama więc raz tylko zdarzyło się, że szarpał jak jechałem ja i to tylko przy jeździe z równym gazem. Dziś znów problem się powtórzył z odpalaniem i nierówną pracą jak żona pojechała na zakupy. Zrobiłem teraz jazdę próbną odpalił normalnie, błędy sprawdziłem były te co wcześniej kasowałem. Za drugim razem zapalił i po 4 sekundach zgasł ale odpalił potem normalnie. Przejechałem się do sklepu żeby go rozgrzać i pod sklepem też odpalił i zgasł. Możliwe, że z tego powodu wyrzuca błąd immo. Pojeździłem jeszcze aż się rozgrzał i jechał całkiem normalnie. Bardzo lekko poszarpywał tylko przy równej wolnej jeździe. A tu dzisiejsze zapisane błędy:
8 Faults Found:
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-00 - -
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
16990 - Internal Control Module: Processor Fault
P0606 - 35-00 - -
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error
P0601 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Czy błędy 16990 i 16985 oznaczają jakieś uszkodzenie sterownika? Co do immobilizera to nie sprawdziłem jeszcze tej cewki przy stacyjce. Co do EGR znalazł tylko wątek z tym samym kodem błędu i tam problem był z jednym pinem w kostce sterownika. Coś jeszcze mogę sprawdzić oprócz samej wtyczki czy raczej mam się rozglądać za drugim sterownikiem?
Wcześniej pojawiał się jeszcze błąd:
18056 - Powertrain Data Bus: Failure
P1648 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-10 - - - Intermittent
17832 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Leak Detected
P1424 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
Po skasowaniu już nie wróciły. Żadnych nieszczelności w dolocie nie znalazłem. Zostają mi tylko uszczelki kolektora, które w sumie już leżą i czekają na założenie.
Bora 1.6 APF problemy z odpalaniem, nierówna praca na wolnych obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Bora 1.6 APF problemy z odpalaniem, nierówna praca na wolnych obrotach
Sprawdź szczelność układu dolotowego. Następnie szczelność zamykania ukl egr bo może zakłócać odczyty waląc spaliny do dolotu wtedy kiedy nie powinien lub w nadmiernej ilości.
Re: Bora 1.6 APF problemy z odpalaniem, nierówna praca na wolnych obrotach
Robiłem w nim wcześniej obudowę termostatu i przy okazji sprawdzałem przewody czy któryś nie jest pęknięty od filtra powietrza albo od pompy powietrza wtórnego ale nic nie znalazłem. W tym tygodniu będę zmieniał uszczelki kolektora i przy okazji obadam ten egr no i sprawdzę jeszcze raz wszystkie przewody od dolotu.
BTW Czy do odpięcia ECU silnika muszę zdjąć klemy? Chce wyczyścić podszybie i sprawdzić samą wtyczkę sterownika jak już i tak będę miał to rozebrane.
BTW Czy do odpięcia ECU silnika muszę zdjąć klemy? Chce wyczyścić podszybie i sprawdzić samą wtyczkę sterownika jak już i tak będę miał to rozebrane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości