Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz paź 03, 2021 16:39

kewinpol pisze:
sob paź 02, 2021 23:40
Panowie jest możliwe, że przekaźnik 377 się tak spalił, że wycieraczki na przód działają bez problemu, a ta z tylu nie działa? Przy ruchu wycieraczek przednich słychać jak przekaźnik cyka, jednak po ruszeniu manetka, żeby tył się uruchomił jest cisza, nie słychać cykania przekaznika.
Możliwe że silniczek się już wykonczył? Ja niedawno wymienialem


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz paź 03, 2021 23:34

Vwolf86 pisze:
ndz paź 03, 2021 16:39
kewinpol pisze:
sob paź 02, 2021 23:40
Panowie jest możliwe, że przekaźnik 377 się tak spalił, że wycieraczki na przód działają bez problemu, a ta z tylu nie działa? Przy ruchu wycieraczek przednich słychać jak przekaźnik cyka, jednak po ruszeniu manetka, żeby tył się uruchomił jest cisza, nie słychać cykania przekaznika.
Możliwe że silniczek się już wykonczył? Ja niedawno wymienialem
Silniczek był na 100% sprawny przed spięciem kabli i wywaleniem bezpiecznika.



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn paź 04, 2021 10:47

kewinpol pisze:
ndz paź 03, 2021 23:34
Vwolf86 pisze:
ndz paź 03, 2021 16:39
kewinpol pisze:
sob paź 02, 2021 23:40
Panowie jest możliwe, że przekaźnik 377 się tak spalił, że wycieraczki na przód działają bez problemu, a ta z tylu nie działa? Przy ruchu wycieraczek przednich słychać jak przekaźnik cyka, jednak po ruszeniu manetka, żeby tył się uruchomił jest cisza, nie słychać cykania przekaznika.
Możliwe że silniczek się już wykonczył? Ja niedawno wymienialem
Silniczek był na 100% sprawny przed spięciem kabli i wywaleniem bezpiecznika.
Ja miałem raz tak że jak spryskiwalem przednią szybę to i tył się zalaczyl. Ludzie na fb pisali ze manetka do wymiany albo silniczek spryskiwaczy... Nie robiłem tego bo mi to specjalnie nie przeszkadzało a i brak czasu też. Za jakiś czas zaczol się zacierac silniczek wycieraczek przedniej szyby, wiadomo że to już trzeba zrobić bo w deszczu będzie problem. Wymieniłem silniczek z całym mechanizmem i problem z spryskiwaniem tylnej szyby ustał.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » pn paź 04, 2021 16:47

@mat06 pytanie mam do Ciebie odnośnie Rhapsody, bo chyba miałeś lub masz takie radio. Czy po ponownym załączeniu radia, czy to z kluczyka czy z gałki radio uruchamia się z poziomem głośności 1 czy z takim jakie miało ustawione podczas wyłączania, np 11?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1058
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pn paź 04, 2021 20:30

vwarek pisze:
pn paź 04, 2021 16:47
@mat06 pytanie mam do Ciebie odnośnie Rhapsody, bo chyba miałeś lub masz takie radio. Czy po ponownym załączeniu radia, czy to z kluczyka czy z gałki radio uruchamia się z poziomem głośności 1 czy z takim jakie miało ustawione podczas wyłączania, np 11?
Zapamiętuje poziom głośności, jaki był ustawiony przed wyłączeniem, z tym że jeśli wartość jest wyższa niż ustawiona w funkcji ON VOL, to zmniejsza się do tej wartości. Może masz to tak ustawione, że włącza Ci się na 1. Przytrzymaj przycisk TP i wtedy wejdziesz w menu, potem przyciskami << >> przełączasz funkcje i pokrętłem ustawiasz wartość :)


Obrazek

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » pn paź 04, 2021 21:16

mat06 pisze:
pn paź 04, 2021 20:30
Przytrzymaj przycisk TP i wtedy wejdziesz w menu, potem przyciskami << >> przełączasz funkcje

No i chyba wszystko jasne, tam jeszcze nie byłem :) U mnie się odpala na VOL 1, pewnie ustawienie fabryczne.

Aczkolwiek takie załączanie ma też swoje plusy, muzyka nie zagłusza odgłosów silnika tuż po starcie :) Co prawda u mnie dość skutecznie wszelkie odgłosy na zimnym zagłusza układ SAI ale już na ciepło można wiele usłyszeć ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt paź 05, 2021 16:34

Vwolf86 pisze:
sob paź 02, 2021 10:40
sebekgolf pisze:
sob paź 02, 2021 00:43
Qto pisze:
pt paź 01, 2021 17:14
W mk4 nie ma długiego kodowania.

Mikro przy wkladce odpowiedzialny jest za centralny zamek - dzięki mikrosrykowi jest to zamek typu master.
Kurde nie jestem w stanie sobie przypomnieć w którym aucie grzebałem w komforcie bo Passata B5 też kiedyś miałem. Pamiętam, że w którymś z aut możliwa była w długim kodowaniu zmiana czegoś z wersją na rynki tylko nie pomnę już w którym aucie to było i czego konkretnie dotyczyły te rynki. W każdym razie obstawiam że problem siedzi w sofcie skoro traktuje prawe lusterko jako master. Zakładam, że Vwolf86 nie ma tak, że przekręca pokrętło na L a jeździ lusterkiem prawym i na odwrót. Z tego co pamiętam to same pokrętła dało się z UK wsadzić do naszego, problem był tylko taki, że literki były do góry nogami i teraz pytanie, czy jeśli mamy auto UK, to czy piny w podłączeniu sterowania w drzwiach są tak samo czy nie (np. w Climatronicu jest symetryczne odbicie wszystkiego łącznie z podłączeniem kabli na silniczkach sterowania klap).
Moduł jest dobry. Jak były lusterka seryjne duże i prawe małe to poprawnie działały. Tylko pisałem że jak wymieniłem na duże to regulator poziomu szkła przy nim był pod pamięć i to włożyłem zwykly- tylko on jest przykrecany odwrotnie
Jeszcze raz bo nie wiem czy Cię dobrze rozumiem. Z czym jest problem? Z tym że zamiast do góry jedzie na dół i odwrotnie, bądź zamiast do wewnątrz to jedzie na zewnątrz? Czy problem jest w tym, że jak ruszasz lusterkiem lewym, to jedzie tylko lewe, a jak ruszasz prawym, to rusza się i lewe i prawe?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
BOGUSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 07:01
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: T4 CARAVELLE, Touran 1.9 , Golf MK4 z LPG
Silnik: AUS

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: BOGUSS » wt paź 05, 2021 16:53

Proszę o podpowiedź co trzeba przeciąć aby długie z krótkimi nie świeciły.
Reflektory H7 + H7 + H3 . Golf bardzo ubogo wyposażony z 1999r.
Przy manetce długie - krótkie nie ma mostka a z przekaźników mam tylko 1, 2 i 4.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt paź 05, 2021 20:29

A po co chcesz to robić? Żeby w momencie przełączania nie mieć przez chwilę światła? Uwierz mi, nic przyjemnego podczas jazdy w nocy leśnymi drogami. Mam tak w jednym z aut (fabrycznie) i jest to idiotyczne rozwiązanie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
BOGUSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 07:01
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: T4 CARAVELLE, Touran 1.9 , Golf MK4 z LPG
Silnik: AUS

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: BOGUSS » śr paź 06, 2021 05:36

sebekgolf pisze:
wt paź 05, 2021 20:29
A po co chcesz to robić? Żeby w momencie przełączania nie mieć przez chwilę światła? Uwierz mi, nic przyjemnego podczas jazdy w nocy leśnymi drogami. Mam tak w jednym z aut (fabrycznie) i jest to idiotyczne rozwiązanie.
Po prostu kable w lampach się palą.
To jest obciążenie 3 x 55W na lampę.
Po włączeniu przeciwmgłowych z krótkimi jest OK, a jak przełączę na długie to wszystko świeci.



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » śr paź 06, 2021 12:10

sebekgolf pisze:
wt paź 05, 2021 16:34
Vwolf86 pisze:
sob paź 02, 2021 10:40
sebekgolf pisze:
sob paź 02, 2021 00:43


Kurde nie jestem w stanie sobie przypomnieć w którym aucie grzebałem w komforcie bo Passata B5 też kiedyś miałem. Pamiętam, że w którymś z aut możliwa była w długim kodowaniu zmiana czegoś z wersją na rynki tylko nie pomnę już w którym aucie to było i czego konkretnie dotyczyły te rynki. W każdym razie obstawiam że problem siedzi w sofcie skoro traktuje prawe lusterko jako master. Zakładam, że Vwolf86 nie ma tak, że przekręca pokrętło na L a jeździ lusterkiem prawym i na odwrót. Z tego co pamiętam to same pokrętła dało się z UK wsadzić do naszego, problem był tylko taki, że literki były do góry nogami i teraz pytanie, czy jeśli mamy auto UK, to czy piny w podłączeniu sterowania w drzwiach są tak samo czy nie (np. w Climatronicu jest symetryczne odbicie wszystkiego łącznie z podłączeniem kabli na silniczkach sterowania klap).
Moduł jest dobry. Jak były lusterka seryjne duże i prawe małe to poprawnie działały. Tylko pisałem że jak wymieniłem na duże to regulator poziomu szkła przy nim był pod pamięć i to włożyłem zwykly- tylko on jest przykrecany odwrotnie
Jeszcze raz bo nie wiem czy Cię dobrze rozumiem. Z czym jest problem? Z tym że zamiast do góry jedzie na dół i odwrotnie, bądź zamiast do wewnątrz to jedzie na zewnątrz? Czy problem jest w tym, że jak ruszasz lusterkiem lewym, to jedzie tylko lewe, a jak ruszasz prawym, to rusza się i lewe i prawe?
Jak daje Joy na pozycję lewe lusterko to obydwa dzialają tak samo Góra dół lewa prawa.
Jak ustawiam na pozycję prawą to tylko prawe chodzi. Góra dół poprawnie, a lewa i prawa odwrotnie- jak Joy daje w lewo to szkło idzie w prawo, a jak Joy daje w prawo to szkło idzie w lewo.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr paź 06, 2021 12:30

Panowie, jak sprawdzić czy do kostki silniczka wycieraczek tył dochodzi prąd po poruszeniu manetka? Kostka ma 4 piny w jakie się wpiac miernikiem?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr paź 06, 2021 14:42

BOGUSS pisze:
śr paź 06, 2021 05:36
sebekgolf pisze:
wt paź 05, 2021 20:29
A po co chcesz to robić? Żeby w momencie przełączania nie mieć przez chwilę światła? Uwierz mi, nic przyjemnego podczas jazdy w nocy leśnymi drogami. Mam tak w jednym z aut (fabrycznie) i jest to idiotyczne rozwiązanie.
Po prostu kable w lampach się palą.
To jest obciążenie 3 x 55W na lampę.
Po włączeniu przeciwmgłowych z krótkimi jest OK, a jak przełączę na długie to wszystko świeci.
Skoro palą ci się krótkie+długie+przeciwmgłowe, to znaczy że leży sterowanie (zakładam, że nikt nie robił przeróbek w instalacji). W momencie jak włączasz długie, przeciwmgłowe powinny gasnąć. Musiałbyś poszukać schematów elektrycznych i zobaczyć jak wygląda obwód sterowania przeciwmgłowym. Obstawiam, że po prostu gdzieś coś nawaliło (nie wiem, może przełącznik świateł, może manetka). Jeśli masz kogoś pod ręką z przełącznikiem świateł który obsługuje przeciwmgłowe, to po prostu podmień na próbę i sprawdź czy problem występuje dalej. Podmiana przełącznika świateł to w porywach 10 sekund na wyjęcie i wymianę na drugi.
Vwolf86 pisze:
śr paź 06, 2021 12:10
sebekgolf pisze:
wt paź 05, 2021 16:34
Vwolf86 pisze:
sob paź 02, 2021 10:40


Moduł jest dobry. Jak były lusterka seryjne duże i prawe małe to poprawnie działały. Tylko pisałem że jak wymieniłem na duże to regulator poziomu szkła przy nim był pod pamięć i to włożyłem zwykly- tylko on jest przykrecany odwrotnie
Jeszcze raz bo nie wiem czy Cię dobrze rozumiem. Z czym jest problem? Z tym że zamiast do góry jedzie na dół i odwrotnie, bądź zamiast do wewnątrz to jedzie na zewnątrz? Czy problem jest w tym, że jak ruszasz lusterkiem lewym, to jedzie tylko lewe, a jak ruszasz prawym, to rusza się i lewe i prawe?
Jak daje Joy na pozycję lewe lusterko to obydwa dzialają tak samo Góra dół lewa prawa.
Jak ustawiam na pozycję prawą to tylko prawe chodzi. Góra dół poprawnie, a lewa i prawa odwrotnie- jak Joy daje w lewo to szkło idzie w prawo, a jak Joy daje w prawo to szkło idzie w lewo.
Dobra, teraz chyba rozumiem w czym problem.
Zamieńmy określenia sterowania w poziomie. Zamiast lewa prawa używajmy "do wewnątrz samochodu" oraz "na zewnątrz samochodu".

Teraz mi powiedz, jak masz przełączone sterowanie na lewe lusterko (joystick przekręcony na lewe lustro), to jak ruszasz Joystickiem w lewo, to rozumiem że lewe lustro idzie na zewnątrz samochodu, a prawe do wewnątrz? (i odwrotnie jak dasz Joystick w prawo).
kewinpol pisze:
śr paź 06, 2021 12:30
Panowie, jak sprawdzić czy do kostki silniczka wycieraczek tył dochodzi prąd po poruszeniu manetka? Kostka ma 4 piny w jakie się wpiac miernikiem?
Poszukałbym schematu bo jeśli nie pamięć nie myli, to w środku silnika znajduje się trochę elektroniki odpowiedzialnej za sterowanie obrotami. Jak uda mi się postawić ELSĘ na nogi (walczę z nią od paru dni) to ci to sprawdzę. Sam mam podobny problem, że znaleźć pewnego schematu nie można na necie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
BOGUSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 07:01
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: T4 CARAVELLE, Touran 1.9 , Golf MK4 z LPG
Silnik: AUS

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: BOGUSS » śr paź 06, 2021 16:49

"Skoro palą ci się krótkie+długie+przeciwmgłowe, to znaczy że leży sterowanie "
Po prostu brak przekaźnika J5.
Ale myślałem, że da się coś przeciąć i będzie dobrze.
A zatem muszę dołożyć ów przekaźnik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości