Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.
Moderator: VIP
-
mat06
- Storm Beige
- Posty: 1058
- Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
- Auto: Golf IV
- Silnik: AZD
Post
autor: mat06 » czw wrz 23, 2021 22:26
lg1984 pisze: ↑czw wrz 23, 2021 17:28
Cześć.
Panowie w zaciskach z tyłu te prowadnice to jak mają być założone, tzn która na dole a która na górze? Jedna prowadnica jest gładka a druga taka jakby "schodkowana".
Prowadnica ze schodkami ma iść na górę.
Swoją drogą też ostatnio robiłem z tyłu kompletną wymianę tarcz i klocków. Przez ostatnie kilka lat jeździłem na Textarach, teraz zdecydowałem się na powrót do ATE. I był to wielki błąd, bo nie dość, że klocki masakrycznie pylą i brudzą felgi, to w dodatku lubią sobie popiszczeć... To już nie ta jakość co kiedyś.
-
maj0nez
- VR6 user
- Posty: 3235
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
- Lokalizacja: LOP
- Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
- Silnik: AUQ
-
Kontakt:
Post
autor: maj0nez » pt wrz 24, 2021 07:00
Hey
Mam nagrywarkę która ładnie wypala płyty z ostatnią mapą Polski teleatlas DX pasująca do navi RNS-D.
Jak ktoś ma ochotę to mogę wypalić, za 4 pak.
Pozdrawiam
VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » sob wrz 25, 2021 10:00
maj0nez pisze: ↑pt wrz 24, 2021 07:00
Hey
Mam nagrywarkę która ładnie wypala płyty z ostatnią mapą Polski teleatlas DX pasująca do navi RNS-D.
Jak ktoś ma ochotę to mogę wypalić, za 4 pak.
Pozdrawiam
Ja jestem zainteresowany. Będzie do VW mfd ver D pasować?
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
liteon0
- Użytkownik
- Posty: 407
- Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44
Post
autor: liteon0 » sob wrz 25, 2021 12:18
Koledzy jak prawidłowo rotować opony asymetryczne w aucie z napędem na przednią oś?
ALH + 205 + chip
-
maj0nez
- VR6 user
- Posty: 3235
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
- Lokalizacja: LOP
- Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
- Silnik: AUQ
-
Kontakt:
Post
autor: maj0nez » sob wrz 25, 2021 20:58
Vwolf86 pisze: ↑sob wrz 25, 2021 10:00
maj0nez pisze: ↑pt wrz 24, 2021 07:00
Hey
Mam nagrywarkę która ładnie wypala płyty z ostatnią mapą Polski teleatlas DX pasująca do navi RNS-D.
Jak ktoś ma ochotę to mogę wypalić, za 4 pak.
Pozdrawiam
Ja jestem zainteresowany. Będzie do VW mfd ver D pasować?
Tak działa od wersji D wyśle Ci płytę to sprawdzisz.
VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D
-
sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Post
autor: sebekgolf » sob wrz 25, 2021 21:49
liteon0 pisze: ↑sob wrz 25, 2021 12:18
Koledzy jak prawidłowo rotować opony asymetryczne w aucie z napędem na przednią oś?
Po co rotować. Zjechać jedną parę, potem tył przerzucić na przód a na tył dać świeże. Przy dzisiejszym procesie produkcji opon, nie ma sensu dbać o ich równe ścieranie (w sensie 4 sztuki tak samo) bo i tak za parę lat będą sparciałe. Po za tym, lepiej z tyłu mieć więcej bieżnika. No chyba że lubisz zbierać zakręty bokiem ale to raczej nie MK4 a już na pewno nie przy FWD.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » sob wrz 25, 2021 22:31
Siema, dokladal tu ktoś elektryczne składanie lusterek?
Ale oryginalnie z joysticka. Już parę msc siedzę w tym i stoję z projektem... Wszystko porobione, instalacja po dwa kabelki dolozone od silniczka szyby do lusterka z opcją składania. Moduł 1c0 silniczki z Leona 1c z końcówkami 801b i 802c. Możliwe jest to że joystick jest uszkodzony? To się psuje? Nie skladają się lustra i regulacja prawego lusterka coś dziwnie działa... Jak ustawie pozycje na prawe lusterko to regulacja działa poprawnie, ale jeśli na lewą pozycje to lewe lusterko chodzi poprawnie, a prawe powinno podążać za lewym lecz pion działa poprawnie a poziom odwrotnie względem lewego lusterka.... To chyba wina joya? Co myślicie?
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Post
autor: sebekgolf » ndz wrz 26, 2021 22:46
W poziomie będą działały przeciwnie, albo oba pójdą do środka, albo oba na zewnątrz. To jest po to, że jak odsuwasz fotel do tyłu, to ruszasz tylko jednym lustrem a drugie odchyli ci się symetrycznie. Skoro masz moduł i wszystko zamontowane, to na pierwszy ogień wziąłbym sprawdzenie w blokach pomiarowych, czy sygnały w ogóle przechodzą. Możesz mieć problem z komunikacją gdzieś. Ktoś tu składane lustra dokładał kiedyś. Nie wiem czy to Hyperek nie był.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » pn wrz 27, 2021 08:31
U mnie po złożeniu instalacji za każdym razem pierwsze złożenie/rozłożenie trwało chwilę...czasami minuta jazdy i dopiero była reakcja i lusterka się rozkladaly.
Pamiętam że u siebie miałem problemy z krancowkami w lusterkach...nie pamiętam jak to rozwiazalem ale finalnie chyba jest bez krancowek.
Jeżeli są problemy, to jak Sebek pisze- bloki pomiarowe.
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » pn wrz 27, 2021 13:30
Qto pisze: ↑pn wrz 27, 2021 08:31
U mnie po złożeniu instalacji za każdym razem pierwsze złożenie/rozłożenie trwało chwilę...czasami minuta jazdy i dopiero była reakcja i lusterka się rozkladaly.
Pamiętam że u siebie miałem problemy z krancowkami w lusterkach...nie pamiętam jak to rozwiazalem ale finalnie chyba jest bez krancowek.
Jeżeli są problemy, to jak Sebek pisze- bloki pomiarowe.
Zdemontowalem z auta to duże składane lusterko i założyłem na to miejsce zwykle.
W garażu mam kompletną instalacje z modułem komfortu 1j0 i silniczki z Leona też 1j pod składanie. Wszystko podłączone na stole tj wiązka centralna i wiązki drzwi. Podpiołem to duże lusterko i okazało się że traci zasilanie na kablach od lusterka. Wszystko sprawdzone, składa się.
Ale flansza z silniczkami regulacji szkła ta na 3 śrubki nie jest tak samo przykrecana jak w lewym lecz odwrotnie czyli silniczek regulacji górny po odwróceniu jest na dole.... I nie zabardzo ta flansza na 3 piny pasuje w to lusterko. Mam jeszcze drugą flansze z tego właśnie lusterka ale pod pamięć. Jest tam 8pinowa wtyczka. Wie ktoś które piny tam odpowiadają za regulacje? Gdzie wchodzi kabel niebieski, jasny i jasnoniebieski?
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Post
autor: sebekgolf » pn wrz 27, 2021 19:27
Vwolf86 pisze: ↑pn wrz 27, 2021 13:30
Qto pisze: ↑pn wrz 27, 2021 08:31
U mnie po złożeniu instalacji za każdym razem pierwsze złożenie/rozłożenie trwało chwilę...czasami minuta jazdy i dopiero była reakcja i lusterka się rozkladaly.
Pamiętam że u siebie miałem problemy z krancowkami w lusterkach...nie pamiętam jak to rozwiazalem ale finalnie chyba jest bez krancowek.
Jeżeli są problemy, to jak Sebek pisze- bloki pomiarowe.
Zdemontowalem z auta to duże składane lusterko i założyłem na to miejsce zwykle.
W garażu mam kompletną instalacje z modułem komfortu 1j0 i silniczki z Leona też 1j pod składanie. Wszystko podłączone na stole tj wiązka centralna i wiązki drzwi. Podpiołem to duże lusterko i okazało się że traci zasilanie na kablach od lusterka. Wszystko sprawdzone, składa się.
Ale flansza z silniczkami regulacji szkła ta na 3 śrubki nie jest tak samo przykrecana jak w lewym lecz odwrotnie czyli silniczek regulacji górny po odwróceniu jest na dole.... I nie zabardzo ta flansza na 3 piny pasuje w to lusterko. Mam jeszcze drugą flansze z tego właśnie lusterka ale pod pamięć. Jest tam 8pinowa wtyczka. Wie ktoś które piny tam odpowiadają za regulacje? Gdzie wchodzi kabel niebieski, jasny i jasnoniebieski?
Nie wiem czy dobrze z twego postu dedukuję. Masz dwie flansze lewe i chcesz jedną założyć na prawą stronę? Jeśli tak (i jeśli da się włożyć na drugą stronę) i jedynym problemem jest odwrotne działanie silniczka, to możesz zamienić styki zasilające silnik przez co odwrócisz kierunek jego działania. Natomiast jeśli koniecznie chcesz włożyć tą drugą wersję a masz problem ze zidentyfikowaniem styków odpowiedzialnych za silniczek, to po prostu przemierz kable miernikiem. Wbij szpilkę w kabel przy silniczku i sprawdź, który styk to w kostce.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » wt wrz 28, 2021 00:34
sebekgolf pisze: ↑pn wrz 27, 2021 19:27
Vwolf86 pisze: ↑pn wrz 27, 2021 13:30
Qto pisze: ↑pn wrz 27, 2021 08:31
U mnie po złożeniu instalacji za każdym razem pierwsze złożenie/rozłożenie trwało chwilę...czasami minuta jazdy i dopiero była reakcja i lusterka się rozkladaly.
Pamiętam że u siebie miałem problemy z krancowkami w lusterkach...nie pamiętam jak to rozwiazalem ale finalnie chyba jest bez krancowek.
Jeżeli są problemy, to jak Sebek pisze- bloki pomiarowe.
Zdemontowalem z auta to duże składane lusterko i założyłem na to miejsce zwykle.
W garażu mam kompletną instalacje z modułem komfortu 1j0 i silniczki z Leona też 1j pod składanie. Wszystko podłączone na stole tj wiązka centralna i wiązki drzwi. Podpiołem to duże lusterko i okazało się że traci zasilanie na kablach od lusterka. Wszystko sprawdzone, składa się.
Ale flansza z silniczkami regulacji szkła ta na 3 śrubki nie jest tak samo przykrecana jak w lewym lecz odwrotnie czyli silniczek regulacji górny po odwróceniu jest na dole.... I nie zabardzo ta flansza na 3 piny pasuje w to lusterko. Mam jeszcze drugą flansze z tego właśnie lusterka ale pod pamięć. Jest tam 8pinowa wtyczka. Wie ktoś które piny tam odpowiadają za regulacje? Gdzie wchodzi kabel niebieski, jasny i jasnoniebieski?
Nie wiem czy dobrze z twego postu dedukuję. Masz dwie flansze lewe i chcesz jedną założyć na prawą stronę? Jeśli tak (i jeśli da się włożyć na drugą stronę) i jedynym problemem jest odwrotne działanie silniczka, to możesz zamienić styki zasilające silnik przez co odwrócisz kierunek jego działania. Natomiast jeśli koniecznie chcesz włożyć tą drugą wersję a masz problem ze zidentyfikowaniem styków odpowiedzialnych za silniczek, to po prostu przemierz kable miernikiem. Wbij szpilkę w kabel przy silniczku i sprawdź, który styk to w kostce.
Już wszystko gotowe. Zamontowalem jakoś tą flansze na 3 piny. Zamieniłem kabelki niebieski z jasnym. Środkowy niebiesko- jasny nie ruszalem.
Teraz mam tak że jak joystick dam na pozycję lewego lusterka to obydwa chodzą tak samo, a jak na prawe to gora- dół działa poprawnie, a lewo- prawo odwrotnie.... No nic to już chyba tak zostanie :-/
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » wt wrz 28, 2021 08:52
Ustawiając lusterko kierowcy, lusterka pasażera ma się poruszać w przeciwnym kierunku w poziomie. Tęgie głowy to wymyśliły...I faktycznie to działa jeżeli używa się tego poprawnie.
-
sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Post
autor: sebekgolf » wt wrz 28, 2021 09:58
Vwolf86 pisze: ↑wt wrz 28, 2021 00:34
sebekgolf pisze: ↑pn wrz 27, 2021 19:27
Vwolf86 pisze: ↑pn wrz 27, 2021 13:30
Zdemontowalem z auta to duże składane lusterko i założyłem na to miejsce zwykle.
W garażu mam kompletną instalacje z modułem komfortu 1j0 i silniczki z Leona też 1j pod składanie. Wszystko podłączone na stole tj wiązka centralna i wiązki drzwi. Podpiołem to duże lusterko i okazało się że traci zasilanie na kablach od lusterka. Wszystko sprawdzone, składa się.
Ale flansza z silniczkami regulacji szkła ta na 3 śrubki nie jest tak samo przykrecana jak w lewym lecz odwrotnie czyli silniczek regulacji górny po odwróceniu jest na dole.... I nie zabardzo ta flansza na 3 piny pasuje w to lusterko. Mam jeszcze drugą flansze z tego właśnie lusterka ale pod pamięć. Jest tam 8pinowa wtyczka. Wie ktoś które piny tam odpowiadają za regulacje? Gdzie wchodzi kabel niebieski, jasny i jasnoniebieski?
Nie wiem czy dobrze z twego postu dedukuję. Masz dwie flansze lewe i chcesz jedną założyć na prawą stronę? Jeśli tak (i jeśli da się włożyć na drugą stronę) i jedynym problemem jest odwrotne działanie silniczka, to możesz zamienić styki zasilające silnik przez co odwrócisz kierunek jego działania. Natomiast jeśli koniecznie chcesz włożyć tą drugą wersję a masz problem ze zidentyfikowaniem styków odpowiedzialnych za silniczek, to po prostu przemierz kable miernikiem. Wbij szpilkę w kabel przy silniczku i sprawdź, który styk to w kostce.
Już wszystko gotowe. Zamontowalem jakoś tą flansze na 3 piny. Zamieniłem kabelki niebieski z jasnym. Środkowy niebiesko- jasny nie ruszalem.
Teraz mam tak że jak joystick dam na pozycję lewego lusterka to obydwa chodzą tak samo, a jak na prawe to gora- dół działa poprawnie, a lewo- prawo odwrotnie.... No nic to już chyba tak zostanie :-/
Tak jak pisze Qto. Rozpiszę Ci to na przypadki:
1. przełączony jesteś na prawe lusterko -> sterujesz tylko prawym lusterkiem (czyli jak ruszysz joystickiem, tak pojedzie lustro)
2. przełączony jesteś na lewe (kierowcy) lusterko -> góra dół idzie razem i lewe i prawe lustro natomiast w poziomie działają symetrycznie, jak lewe ustawiasz na zewnątrz, to prawe TEŻ pojedzie na ZEWNĄTRZ. Jak będziesz ustawiał do wewnątrz lewe, to prawe też pojedzie do wewnątrz (czyli symetrycznie względem osi samochodu). To jest poprawnie i tak to ma działać. Jak odsuwasz fotel do tyłu, to musisz lustro ustawić bardziej na zewnątrz (i lewe i prawe), dlatego ruszasz tylko tym od kierowcy a drugie jedzie już samo na zewnątrz.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości