Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt wrz 07, 2021 19:41

Aaaa :panna:

Pytanie tylko jak to jest zasilane (czy bezpośrednio z bezpiecznika, czy np. nie idzie przez moduł komfortu). Może być tak, że z jednej strony robi się przywarcie bo kable są przełamane albo odpadła już częściowo izolacja i wtedy siada komunikacja na większej ilości obwodów bo np. z tego samego pinu modułu jest zasilanie. Kolejna rzecz która chodzi mi po głowie (choć tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto bardziej siedzi w elektronice MK4 od strony modułu komfortu), czy nie ma tak, że jak ty sterujesz na drzwiach, to leci ramka z informacją do komfortu a ten dopiero odsyła kolejną ramkę, która wraca na drzwi i dopiero jest wykonywana. Jeśli tak to działa, to przywarcie na linii CAN też może płatać figle i może wpływać na większą ilość modułów czego mogłeś jeszcze nie zaobserwować bo w MK4 za wiele ich nie ma. Vag'a masz? Fajnie jakbyś wrzucił kody błędów jakimi sypią moduły to łatwiej byłoby coś poradzić.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr wrz 08, 2021 00:28

sebekgolf pisze:
wt wrz 07, 2021 01:21
kewinpol pisze:
pn wrz 06, 2021 23:12
Szczerze, to U mnie z czasem ostatnio średnio, żeby tak całymi dniami siedzieć przy tej wiązce. Jutro jeszcze raz zobaczę czy czujnik na zapłonie i zimnym silniku pokazuje ujemną temperaturę. Pomijając już tą ujemną temperaturę na zimnym silniku, jaki to ma skutek? Jak się odpali auto normalnie temperatura rośnie na liczniku, jak i na odczytach z VCDS. Uruchamia się wentylator chłodnicy jak i klimatyzacji. Zastanawiam się czy jest sens oddawać auto do serwisu klimatyzacji, żeby do tego zerknęli? I jeszcze: Czy jest możliwe, że nie posiadam sterownika wentylatorów? Szukałem go w okolicy podłużnicy po stronie kierowcy, ale ani od środka go nie widziałem, ani od strony nadkola nic nie było. Tak to wygląda przy nadkolu: https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1e4e2bc7f9df2c0 Ta metalowa puszka po prawej stronie to osuszacz klimy?
Nie masz patrzeć po nadkolu, tylko po podłużnicy mniej więcej na wysokości akumulatora. Podeślij email na PW to podeślę ci schematy do manualnej klimy. Choć patrząc po zdjęciach jak masz tą klimę założoną, to mało prawdopodobne, że będzie się to pokrywało z fabrycznymi schematami.

Pytasz jaki ma skutek jazda ze złym wskazaniem temperautry. Jeśli to obwód na ECU, to jak będzie zaniżona, to będzie ci przelewało paliwem. Będziesz miał większe spalanie, auto będzie bardziej mułowate, sadzy będzie więcej generowało. Jak by było w drugą stronę i zubożałoby mieszankę, to popalisz gniazda zaworowe i zawory. Uszczelka pod głowicą też może polecieć. Zakładam, że masz benzynę (już nie pamiętam jaki masz silnik).

Tu w temacie masz zdjęcia jak to wygląda (post #11)
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1744498.html
Silnik 2.0 APK Benzyna plus gaz. Poszło PW



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr wrz 08, 2021 10:09

Schematy podesłałem. Resztę info masz na PW.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » czw wrz 09, 2021 13:38

sebekgolf pisze:
wt wrz 07, 2021 19:41
Aaaa :panna:

Pytanie tylko jak to jest zasilane (czy bezpośrednio z bezpiecznika, czy np. nie idzie przez moduł komfortu). Może być tak, że z jednej strony robi się przywarcie bo kable są przełamane albo odpadła już częściowo izolacja i wtedy siada komunikacja na większej ilości obwodów bo np. z tego samego pinu modułu jest zasilanie. Kolejna rzecz która chodzi mi po głowie (choć tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto bardziej siedzi w elektronice MK4 od strony modułu komfortu), czy nie ma tak, że jak ty sterujesz na drzwiach, to leci ramka z informacją do komfortu a ten dopiero odsyła kolejną ramkę, która wraca na drzwi i dopiero jest wykonywana. Jeśli tak to działa, to przywarcie na linii CAN też może płatać figle i może wpływać na większą ilość modułów czego mogłeś jeszcze nie zaobserwować bo w MK4 za wiele ich nie ma. Vag'a masz? Fajnie jakbyś wrzucił kody błędów jakimi sypią moduły to łatwiej byłoby coś poradzić.
Wczoraj taka sytuacja: pojezdzilem autem wieczorem z 2 godz i przyjechałem do domu. Auto zagrzane. Znów brakło zasilania na drzwiacha raczej na silniczkach. Otworzyłem drzwi, wyłączyłem auto i po ok15min zrobiło się w aucie zimno jak na dworze- wszystko wtedy wróciło do normy, silniczki działają szyby itp.
Coś z zasilaniem jest. Czy może się przegrzewac bezpiecznik główny pod przekaznikami? Ten metalowy od stałego zasilania silniczkow?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt wrz 10, 2021 00:25

Vwolf86 pisze:
czw wrz 09, 2021 13:38
sebekgolf pisze:
wt wrz 07, 2021 19:41
Aaaa :panna:

Pytanie tylko jak to jest zasilane (czy bezpośrednio z bezpiecznika, czy np. nie idzie przez moduł komfortu). Może być tak, że z jednej strony robi się przywarcie bo kable są przełamane albo odpadła już częściowo izolacja i wtedy siada komunikacja na większej ilości obwodów bo np. z tego samego pinu modułu jest zasilanie. Kolejna rzecz która chodzi mi po głowie (choć tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto bardziej siedzi w elektronice MK4 od strony modułu komfortu), czy nie ma tak, że jak ty sterujesz na drzwiach, to leci ramka z informacją do komfortu a ten dopiero odsyła kolejną ramkę, która wraca na drzwi i dopiero jest wykonywana. Jeśli tak to działa, to przywarcie na linii CAN też może płatać figle i może wpływać na większą ilość modułów czego mogłeś jeszcze nie zaobserwować bo w MK4 za wiele ich nie ma. Vag'a masz? Fajnie jakbyś wrzucił kody błędów jakimi sypią moduły to łatwiej byłoby coś poradzić.
Wczoraj taka sytuacja: pojezdzilem autem wieczorem z 2 godz i przyjechałem do domu. Auto zagrzane. Znów brakło zasilania na drzwiacha raczej na silniczkach. Otworzyłem drzwi, wyłączyłem auto i po ok15min zrobiło się w aucie zimno jak na dworze- wszystko wtedy wróciło do normy, silniczki działają szyby itp.
Coś z zasilaniem jest. Czy może się przegrzewac bezpiecznik główny pod przekaznikami? Ten metalowy od stałego zasilania silniczkow?
Może być, jeśli masz np. przywarcie do masy to jak najbardziej. Sprawdź te przelotki o których już pisano wcześniej. Chwila roboty a sporo można sprawdzić i to bez rozkręcania drzwi.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ttosiekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 28, 2016 17:43

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: ttosiekk » sob wrz 11, 2021 21:48

Witam
Wywaliło mi dwa błędy, jeden w "engine" drugi w "instruments"
- 00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8)
30-00 - Open or Short to Plus
- 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Błędy związane z czujnikiem w misce olejowej lub okablowaniem. Kable od spodu od czujnika ile dałem radę tyle sprawdziłem i są ok. Może ktoś wie gdzie one się kończą? Może da radę sprawdzić ich ciągłość miernikiem?



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz wrz 12, 2021 00:32

Hej, znajomy zakupił sobie radio RCD200 do G4 i ma problem z wyłączaniem się radia po godzinie, również nie działa mu ściemnianie podświetlania. Oznacza, to że nie ma Can pociągniętego do radia. Czy taki adapter będzie dobry: https://pl.aliexpress.com/item/32828404 ... -4RlAG7h9w



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz wrz 12, 2021 19:21

Siema. Dolozylem dozór wnętrza do goferka.... Ale muszę aktywować w module to. Czy ktoś to robi? Czy z boot cd da radę? Dos z vdc? Viaken obd > rs232 > USB? Może virtual com?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz wrz 12, 2021 20:39

Sporo masz VAGa to się podepnij i zrób logowanie od zimnego do ciepłego silnika. Może kable są OK a sam czujnik wariuje. Jeśli nigdzie nie przywaliłeś spodem, to raczej nic kablom stać się nie powinno.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt wrz 17, 2021 10:31

Witam, witam szanowne grono ☺. Pytanko mam takie: czy dokladał tu ktoś climatronic zamiast zwykłej klimy? Rozebralem nie jednego golfa i wiem jak się za to zabrać. Ale mam pytanie odnośnie przewodów. Climatron nowszy typ z krótkim panelem. Mój golf końcówka 2001r, dawca 99r. Czy ten opis kostek jest poprawny?

T17a/1; czarno/niebieski; bezpiecznik nr 25
T17a/3; niebiesko/czerwony; pomarańczowa wtyczka na podszybiu, pin nr 8
T17a/4; zielono/brązowy; pomarańczowa wtyczka na podszybiu, pin nr 9 i niebieska wtyczka licznika, pin nr 11
T17a/5; czarno/niebieski; bezpiecznik nr 5
T17a/6; brązowy; masa
T17a/7; czerwono/szary; sterownik wentylatorów, pin nr 4 (wtyczka 14 pin)
T17a/8; brązowo/biały; czujnik temperatury zewnętrznej, pin nr 2
T17a/10; szaro/niebieski; podświetlenie
T17a/12; zielony; pomarańczowa wtyczka na podszybiu, pin nr 7

T12a/1; szaro/biały; linia K, złącze diagnostyczne, pin nr 6
T12a/2; brązowo/niebieski; sterownik wentylatorów, pin nr 8 (wtyczka 14 pin)
T12a/5; brązowo/żółty; czujnik temperatury zewnętrznej, pin nr 1
T12a/9; czarno/biały; sterownik wentylatorów, pin nr 12 (wtyczka 14 pin)
T12a/10; niebiesko/biały; pomarańczowa wtyczka na podszybiu, pin nr 6 i niebieska wtyczka licznika, pin nr 3
T12a/12; czerwono/niebieski; zielona wtyczka licznika, pin nr 26

Pytanie co muszę jeszcze po drodze odpiąć?, zamienić?
Czujnik temperatury na podszybiu trzeba zmostkowac to wiem. Za odpowiedź z góry dziekuję 😊.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt wrz 17, 2021 11:21

Co rozumiesz przez climatronic nowszy typ z krótkim panelem? Z tego co kojarzę, to tylko jeden typ był w MK4 montowany.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt wrz 17, 2021 12:54

Po 2001r był jeden czujnik więcej, na pewno sterowniki trochę softem się różnią bo jak ktoś dużo jeździ przed i poliftem to można zauważyć różnice w działaniu AUTO. Nie zwróciłem nigdy uwagi czy panele różnią się wielkością...



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt wrz 17, 2021 15:46

sebekgolf pisze:
pt wrz 17, 2021 11:21
Co rozumiesz przez climatronic nowszy typ z krótkim panelem? Z tego co kojarzę, to tylko jeden typ był w MK4 montowany.
2 rodzaje paneli były w golfie. Przód klawisze to samo ale tył różnił się. Mam obydwa panele. Mogę nawet fotki ci podesłać


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt wrz 17, 2021 15:49

Qto pisze:
pt wrz 17, 2021 12:54
Po 2001r był jeden czujnik więcej, na pewno sterowniki trochę softem się różnią bo jak ktoś dużo jeździ przed i poliftem to można zauważyć różnice w działaniu AUTO. Nie zwróciłem nigdy uwagi czy panele różnią się wielkością...
Mam kompletna instalacje pod wtyczki T17 i T12.
Tylko pytam czy coś trzeba odłączyć/ przełączyć.

Stary typ klimatronika był na T12 i T10 i panele z tyłu obudową znacznie się roznią.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości