Wymiana uszczelniaczy na zaworach - gumek zaworowych.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Wymiana uszczelniaczy na zaworach - gumek zaworowych.

Post autor: kawowy19 » czw paź 19, 2006 22:52

Witam!
mam pytanie. otóż bede zmianiał na dniach u siebie w golfie MK2 1.6 benzyna popychacze hudrauliczne (szklanki) i chce przy okazji zmienić gumki zaworowe. i moje ptanie brzmi jak to zrobić? czy po wyjęciu popychacza bede miał do nich dostęp?
bo jak wymienić popychacze to wiem tylko nie zaglądałem głębiej jeszcze i chce sie dowiedzieć.
punkty czekają!
pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 14:26 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: MK2 - wymiana uszczelniaczy na zaworach - gumek zaworowy

Post autor: Borys » czw paź 19, 2006 23:43

kawowy19 pisze:Witam!
mam pytanie. otóż bede zmianiał na dniach u siebie w golfie MK2 1.6 benzyna popychacze hudrauliczne (szklanki) i chce przy okazji zmienić gumki zaworowe. i moje ptanie brzmi jak to zrobić? czy po wyjęciu popychacza bede miał do nich dostęp?
bo jak wymienić popychacze to wiem tylko nie zaglądałem głębiej jeszcze i chce sie dowiedzieć.
punkty czekają!
pozdrawiam!
normalnie :grin: zrobic demontujesz wałek, wyjmujesz popychacze, rozpinasz spręzynki zaworowe pamietjac by cos zrobic z zaworami by nie powpadały do cylindrów, na toa sa 2 metody, mozna po kolei podpierac tłokiem zawory lub za pomoca sprezarki i specjalnego adaptera wkrecanego zamiast swiecy wytworzyc cisnienie w komorze by zawory przylegał do głowicy i nieopadały i pokolei zmieniac i montowac sprezynki

ot cała filozofia :jezor:


www.vrservice.pl

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt paź 20, 2006 19:00

dziekuje bardzo za odpowiedź! oto mi chodziło! dzieki bardzo :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 20, 2006 19:51

Troszkę to nie takie proste, zwłaszcza jak sie robi pierwszy raz. Trzeba mieć jakieś narzędzie (dla wprawnych i silnych dawa śróbokręty) żeby naciskać sprężyny zaworów i potem móc wyciągnąć z nich tzw zamki, potem wyciągnąć sprężyny, dopiero wyciągać uszczelniacze. A przy zakładaniu nowych uszczelniaczy trzeba użyć tulejki nakładanej na trzonek zaworu, bo inaczej nowy uszczelniacz poharacze się o wgłębienie na zamki i cała robota może być na nic.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt paź 20, 2006 20:49

Paweł Marek pisze:Trzeba mieć jakieś narzędzie (dla wprawnych i silnych dawa śróbokręty)
akurat musze u siebie zmienic i chciałbym to umieć
ale niestety oddam do warsztatu gośc kasuje 150zł za 3h
za wymianę w dieselki bez zdejmowania głowicy !
a chyba warto dać te 150zł bo mam dobrą uszczlekę
pod głowica i ona zostanie



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » pt paź 20, 2006 20:54

Niektórzy wciskają sznurek w cylindry żeby zawory nie wpadały... Polak potrafi


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt paź 20, 2006 20:57

dragon5555 pisze:Niektórzy wciskają sznurek w cylindry żeby zawory nie wpadały... Polak potrafi
orzesz niexle tego nie słyszałem ! :helm:
a sznurka mam dosyć w piwnicy i garażu ;-) ciekawe ile wejdzie do silnika w cylindry :kac: :crazy: :grin: :satan:



osbe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:21

Post autor: osbe » czw maja 24, 2007 14:22

Ciekawe ile ten sznurek daje koni:) hehe.... Ja też muszę u siebie wymienić gumki... jedno pytanie... jaki jest koszt gumek i czy po za gumkami trzeba cos jeszcze kupic bo nie wiem czy w ogole sie za to brac bo za miesiac wrzucam 2litry 150km :)

i jesz czedno... czy wałek trzeba dokręcić z jakimś specjalnm monetem jak głowicę? Czy poprostu "na chama"??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw maja 24, 2007 19:12

Ciekawe ile ten sznurek daje koni:)
jedna para jeden koń :P czyli lejce dla jednego konia ;-) :bigok:
jaki jest koszt gumek
ok.30zł
zy po za gumkami trzeba cos jeszcze kupic bo nie wiem czy w ogole sie za to brac
jak bez zdemowania głowicy to nic więcej nie trzeba, tylko kasę i warsztat który Ci to zrobi :)
ja sobie w końcu sam zrobiłem :P nawet przyrządzik :P ale powiem jest to nie łatwo
i jesz czedno... czy wałek trzeba dokręcić z jakimś specjalnm monetem jak głowicę? Czy poprostu "na chama"??
nic na chama ! bo narobisz biedy, zajrzyj w książkę jakim momentem ma byc to zrobione !


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » czw maja 24, 2007 23:25

troche odkopaliscie temat:]
dragon5555 pisze:Niektórzy wciskają sznurek w cylindry żeby zawory nie wpadały
bardzo dobry pomysl sam tak robilem, pisalem o tym keidys

[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 23:30 ]
tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#353044


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

osbe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:21

Post autor: osbe » pt maja 25, 2007 19:28

RobertP, właśnie też chcę sam to zrobić bo po co szastać sianem:D bede robil sam bo mnie to wyniesie za gumki a nie za prace a tak w ogole to i tak za miesiac bedzie inny silnik wiec nawet nie musze tego w ogole robic.... ale dla "wkrętki"chętnie się pobawie za 30PLN... no i jestem ciekaw czy to jest to czy pierścionki:D hehe ale chyba jednak uszczelniacze bo auto stało całe 2 lata w szopie



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » sob maja 26, 2007 10:06

jest jeszcze takie urzadzenie

skas to kiedys sciagnolem i sluzy wlasnie do tego w golfie

ale jak tego sie uzywa to nie kapuje

Obrazek



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » sob maja 26, 2007 16:00

Uchwyt który jest na końcu przyrządu przykręcasz do szpilki od łożyska wałka rozrządu a tą tuleją co jest w połowie przyrządu naciskasz na sprężynę zaworową, wyciągasz zamki i zdejmujesz przyrząd i sprężynę z zaworu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 26, 2007 18:15

Warto mieć jeszcze przygotowane szczypce do wyciągania starych gumek. są specjalne ale drogie. Zwykłymi kombinerkami nie wiem czy się da, można pocharatać trzonek zaworu. Może jakieś z dłuższymi szczypcami. W każdym razie potrzeba sporo siły użyć żeby stare gumki wycignąć i chwyt musi być pewny.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości