Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Cewki narazie olej. Po pierwsze porządne kable, po drugie sprawne świece (i też odpowiednie do Twojego silnika ! ) Ja osobiście jeżdżę od dłuższego czasu na Denso irydowych (tylko kupując szukaj produkcji Japońskiej a nie Francuskiej, ja kupuję od oficjalnego przedstawiciela Denso). Trochę kosztują ale wytrzymują kilka razy tyle co normalne. Jakbyś takie chciał montować, to musisz szukać po katalogu pod Twój silnik. Jak kable i świece sprawne to dopiero zabierasz się za diagnozowanie reszty. Dobry zapłon to punkt wyjścia do jakichkolwiek dalszych diagnoz w pracy silnika. Co do cewek, do póki nie łapie ci missfire w vcds to się nimi nie ma większego sensu interesować. Jeśli cewka będzie niedomagała to w większości przypadków dostaniesz missfire w błędach i dodatkowo silnik nie będzie działał na któryś garnek bo go komp odłączy.
Jeszcze wracając do świec, jak będziesz kiedykolwiek wymieniał świece, to poczytaj na temat tych co kupisz dokumentację, bo niektóre mają procedurę wygrzewania i nie powinno się na nich jeździć bezpośrednio po montażu (mało kto zdaje sobie z tego sprawę). Obecnie rzadko spotykany temat, ale jeszcze 10-15 lat do tyłu było to dość częste zjawisko.
Jeszcze wracając do świec, jak będziesz kiedykolwiek wymieniał świece, to poczytaj na temat tych co kupisz dokumentację, bo niektóre mają procedurę wygrzewania i nie powinno się na nich jeździć bezpośrednio po montażu (mało kto zdaje sobie z tego sprawę). Obecnie rzadko spotykany temat, ale jeszcze 10-15 lat do tyłu było to dość częste zjawisko.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Świece mam irydowe, ale muszę sprawdzić ile na nich już przejechałem. Jakie firmy kabli polecacie?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ja u siebie ( w autach w których jeszcze mam kable) mam albo NGK albo Bosch. Przy czym też zawsze kupuję od oficjalnych dystrybutorów (po prostu szukam na stronie producenta kto jest przedstawicielem na PL, potem dzwonię do przedstawiciela i albo biorę od niego, albo proszę go, aby dał namiar na kogoś, kto u nich się zaopatruje w te elementy a działa w moich okolicach). W ten sposób staram się minimalizować na tyle na ile można, szansę trafienia kiepskiej podróby.
Jeszcze wracając do świec, sprawdź czy te co masz, są do tego silnika. Zły dobór świecy też może obciążać bardziej cewkę oraz może przyspieszyć przebicia na kablach. Do tego warto sprawdzić połączenia elektryczne w obwodzie cewka-obudowa silnika. Jak będzie kiepskie połączenie/zaśniedziałe kable, to też masz większy opór który musi zostać pokonany, a co za tym idzie cewka dostaje po dupie i kable też.
Jak już będziesz montował nowe kable zapłonowe, to zwróć uwagę, czy gdzieś nie ocierają się o jakieś pokrywy, silnik czy inne miejsca. To będzie prowadziło do wycierania i pogarszania się izolacji kabla -> w tym miejscu prędzej zacznie dochodzić do przebić. Ja czasem robię tak, że chwytam kable, nakładam peszel cienki a potem peszel zaciskam na kablach opaskami elektrycznymi. Ale to tylko w 3 samochodach tak muszę robić, bo np. w jednym cewka jest w tak kijowym miejscu, że kable ocierają się dosłownie o wszystko, od bloku silnika, przez wspornik kolektora po rury metalowe z obiegu chłodzenia.
Jeszcze wracając do świec, sprawdź czy te co masz, są do tego silnika. Zły dobór świecy też może obciążać bardziej cewkę oraz może przyspieszyć przebicia na kablach. Do tego warto sprawdzić połączenia elektryczne w obwodzie cewka-obudowa silnika. Jak będzie kiepskie połączenie/zaśniedziałe kable, to też masz większy opór który musi zostać pokonany, a co za tym idzie cewka dostaje po dupie i kable też.
Jak już będziesz montował nowe kable zapłonowe, to zwróć uwagę, czy gdzieś nie ocierają się o jakieś pokrywy, silnik czy inne miejsca. To będzie prowadziło do wycierania i pogarszania się izolacji kabla -> w tym miejscu prędzej zacznie dochodzić do przebić. Ja czasem robię tak, że chwytam kable, nakładam peszel cienki a potem peszel zaciskam na kablach opaskami elektrycznymi. Ale to tylko w 3 samochodach tak muszę robić, bo np. w jednym cewka jest w tak kijowym miejscu, że kable ocierają się dosłownie o wszystko, od bloku silnika, przez wspornik kolektora po rury metalowe z obiegu chłodzenia.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
ASO woła sobie 500 zł za ori kable, także odpuszczam je. Miałem już z Beru, Bremi, a teraz NGK i jedne były wadliwe zaraz po zakupie inne po roku, więc wybór padł na Boscha. Chce je kupić na Iparts, więc powinny być oryginalne. Wydaje mi się, że model: BOSCH 0 986 356 331 będzie odpowiedni, chociaż niby: 0 986 356 345 oraz BOSCH 0 986 356 359 też są do 2.0 APK, jaka jest różnica pomiędzy tymi 3 kompletami? Dzisiaj przy dodawaniu gazu zauważyłem, że w okolicy silnika słychać takie jakby upuszczanie powietrza, jakaś nieszczelność? Słychać to na filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=C4g72XdQUJ0
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie, pomoże ktoś z powyższym?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Zerknę dzisiaj na to jeszcze raz, ale i tak kable nadają się do wymiany.
Edit.
Jeszcze raz zerknąlem na wszystkie węże czy są dobrze zamontowane i były, ale okazało się, że wypięła się kostka, która jest jakby pod przesputnica i teraz obroty po odpaleniu już są w okolicy 800 i silnik lepiej pracuje, ale dalej czasem czuć lekkie drgania na gazie czyli kable do wymiany.
Edit.
Jeszcze raz zerknąlem na wszystkie węże czy są dobrze zamontowane i były, ale okazało się, że wypięła się kostka, która jest jakby pod przesputnica i teraz obroty po odpaleniu już są w okolicy 800 i silnik lepiej pracuje, ale dalej czasem czuć lekkie drgania na gazie czyli kable do wymiany.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Re: Kącik posiadaczy MK4
Muszę wymienić ślizgi fotela, z tego c o się orientuje to nr to
1J0881203A i 1J0881204A, wie ktoś który idzie z której strony niestety u mnie się rozpadły i ciężko stwierdzić jak maja być prawidłowo zamontowane
1J0881203A i 1J0881204A, wie ktoś który idzie z której strony niestety u mnie się rozpadły i ciężko stwierdzić jak maja być prawidłowo zamontowane
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
- Lokalizacja: Bytów
- Auto: Golf mk4
- Silnik: ALH
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Końcówka numeru parzysta strona prawa w tym wypadku 4piotrek233 pisze: ↑czw lip 01, 2021 10:30Muszę wymienić ślizgi fotela, z tego c o się orientuje to nr to
1J0881203A i 1J0881204A, wie ktoś który idzie z której strony niestety u mnie się rozpadły i ciężko stwierdzić jak maja być prawidłowo zamontowane
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Witam, jestem już po wymianie kabli zapłonowych na Bosch i przy okazji zerknąłem na świece zapłonowe. Czy po wymianie kabli coś się poprawiło, może minimalnie. Nagrałem filmik jak teraz zachowuje się auto na gazie z włączoną klimatyzacją: https://www.youtube.com/watch?v=ENanw9mS7VM . Jak widać do ideału daleko, falują obroty, lekkie strzały z wydechu, czy lekkie pooszarpywania. Jak klimatyzacja jest wyłączona, auto pracuje lepiej, mniej faluje i strzela z wydechu. Może ta kończąca się sprężarka ma na to wpływ? Świece wyglądają tak: https://www.fotosik.pl/zdjecie/dc773307b5b71432, https://www.fotosik.pl/zdjecie/53bac68384c2701e, https://www.fotosik.pl/zdjecie/2aac49c663f118bb, https://www.fotosik.pl/zdjecie/9ecbddc4a53b2052, https://www.fotosik.pl/zdjecie/a6e77ad2c17753ad co o nich myślicie? Zastanawia mnie to, że jedna świeca ma taki zielony nalot tam gdzie przychodzi kabel zapłonowy. Świece to irydowe Denso IK20tt. Według mnie świece są ok, co myślicie?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jeśli chcesz zostawić świece, to zmierz odległość elektrod szczelinomierzem. Dopiero to da ci odpowiedź, czy się jeszcze nadają czy nie. Ik20TT akurat nie są specjalnie drogie (u przedstawiciela Denso kupowałem je przy normalnych rabatach za około 43zł/sztuka). Co do nalotu, świadczy o tym, że kabel zapłonowy nie uszczelnił na pewno świecy oraz najprawdopodobniej słabo styk kabla dociskał baryłki. Zielonkawy kolor bierze się z utlenienia miedzi (sprawdź kabel stary jak wygląda w środku, założę się, że styk jest w stanie agonalnym). Rozumiem, że przed nałożeniem kabli zapłonowych na te świece, oczyściłeś porządnie styki na nich?
Co do wyglądu świec, to tą ciężko określić bo prześwietliłeś zdjęcie i jeszcze jest rozmazane:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/53bac68384c2701e
Co do pozostałych to wyglądają normalnie jak na auto które jeździ na gazie. Sprawdź te świece (odstępy elektrod) i potem będziemy myśleli dalej. Jeśli chodzi o kompresor klimy i jego wpływ na pracę silnika, to już na ten temat się kiedyś rozpisywałem.
Co do wyglądu świec, to tą ciężko określić bo prześwietliłeś zdjęcie i jeszcze jest rozmazane:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/53bac68384c2701e
Co do pozostałych to wyglądają normalnie jak na auto które jeździ na gazie. Sprawdź te świece (odstępy elektrod) i potem będziemy myśleli dalej. Jeśli chodzi o kompresor klimy i jego wpływ na pracę silnika, to już na ten temat się kiedyś rozpisywałem.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Świece mają przejechane około 31 tyś. km, bo wymieniałem je jakieś 3 lata temu. Właśnie już planowałem kupić miernik do sprawdzenia kompresji na cylindrach, bo już takie padły sugestie ze strony znajomego to może i zakupię przy jednej wysyłce szczelinomierz i zobaczę jaką przerwę mają świece. Jeśli chodzi o wyczyszczenie styków świec, bo nie bardzo wiedziałem czym mogę to zrobić bezpiecznie, to przetarłem to tylko szmatką, ale mogę to zrobić jak będę mierzył przerwę i kompresję. Faktycznie jeden kabel w środku jest cały w takim zielonkawo/niebieskim nalocie. Za dwa tygodnie jestem umówiony na serwis klimatyzacji, także kompresor będzie po regeneracji, jak i będą wymienione wszystkie rolki i napinacz.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie przewód od czujnika ABS ma jakieś łączenia czy idzie bezpośrednio do pompy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości