Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Opisy Waszych KILLów, tylko rzeczowe dyskusje, spam będzie tępiony.

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: sebekgolf » śr paź 21, 2020 19:50

monopolowy pisze:
śr wrz 28, 2016 20:26
Sztomel, to żeś przywalił :D Jednym słowem 240KM / 500Nm będzie szybsze od 300KM / 400Nm? :D Przy podobnej masie aut? :D
Jest wiele czynników które ma na to wpływ. Siedząc komuś na dupie masz zupełnie inny opór powietrza na co tu jeszcze nikt nie zwrócił uwagi, od tego należałoby zacząć. Do tego różnica w szerokości/wadze kół (a tu może być przepaść na ogromny + dla MK4 szczególnie przy wyższych prędkościach). Kolejna sprawa to jak poprowadzony jest moment, co z tego że ma 300KM i 400Nm jeśli pełny Nm ma do 3000 obr a taki golf po sofcie może mieć te 500Nm ale pociągnięte do np. 3500? Dodaj do tego ewentualność jaką jest możliwa modyfikacja skrzyni biegów w MK4 ( o ile ktoś ją zrobił) i uj z tego że tamten ma 300KM jak ta MK4 może na 4 biegu iść np. do 180. Nie da się wprost przy tak zbliżonych parametrach i masach samochodów od razu stwierdzić, czy ktoś ma szanse czy nie. Po prostu. Inna sprawa, że stare quattro jest po prostu zamulaste w uj i jeszcze trochę. Sam mam V8 w quattro 335km ( zdrowe) przy budzie ważącej 1800kg i A6 avant 2,0 tdi 170KM bez softu w manualu mnie robi jak chce :bajer: Co innego S60 2,0 turbo benzyna z nowym typem automatu. Tam nie wiesz kiedy i masz 2 paki na blacie...

Sam kiedyś zrobiłem killa moim MK4 na A7 3,0 tdi w quattro. Też nie mógł mi odejść i w końcu zjechał na prawy pas przy 230 a 6 jeszcze zapiętej nie miałem ... tyle że moje MK4 potrafi właśnie na 4 biegu podejść pod 190 km/h jak wejdziesz nieco głębiej w czerwone pole obrotomierza.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

markoss23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 08, 2020 16:10

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: markoss23 » pn gru 14, 2020 11:51

Wow! Ciekawy temat :D


Profesjonalny auto detaling samochodów marki VW - zapraszamy do https://nanoclinic.pl/ w Olsztynie - Powłoka ochronna Nanolex

Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: masa1988 » sob mar 06, 2021 23:03

Bo te golfy to nie pozorne auta są. Moim gti auq podkręconym na ok 200. Niejednemu mocniejszemu pokazał na go stac. Np kierowca e92 2.5i 218km bez podejścia, a6 c6 3.0tdi tak samo że świateł dużo nie było by co pisac, na trasie ok 160 3.0tdi był zmuszony zmienić pas na prawo bo golf jechał na 3/4gwizdka. Ogółem takie auta typu Astra 3, delty inne mające średnio 220km jak później się okazuje w rozmowie. Dostają bęcki mk4 auq 200km. Najmocniejsze z którymi golf mógł się zmierzyć to był skylinem r32 mocy ok 340km, wtedy golf bym jeszcze w lekko niedomagającej seri. Owszem dostałem lekko ale porównując konie ten nissan miał ok jeszcze raz tyle s na drodze szału nie było. 2ldrugie auto mocne to był lexus chyba lx ogółem największy SUV v10 4xx koni. No to do jakiś 120 bo szybciej nie pozwalaly warunki drogowe. Golf był cały Czas naprzodzie o jakąś 1-1 1/2" długości trudno powiedzieć co bylo by dalej.



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: Pastusiak » pn cze 21, 2021 14:39

masa1988, a nagraj kiedyś filmik jak to Twoje 200 koni jedzie bo trochę to dziwne, na papierze E92 325i ma 6,9 do setki, Leon Cupra 225 ma tyle samo a Ty masz 200 koni, wątpie żebyś dał radę takiej becie. Musiałbyś mieć 6 sek do setki albo mniej.
Ja mam 190 KM około i dobre 295 Nm, przepływ 165 g/s czyli sporo powyżej serii 150 koni a nie czuje żeby auto jakoś super jechało, tzn z wieloma daje radę ale auta które mają napęd tył i mocarne odejście i 200 koni+ o ile to nie jest 2 tonowe jakieś Audi kombi to raczej nie ma szans.
Jedyna opcja na objechanie to E92 320i/170

Jeszcze inna sprawa że jak masz tylko soft i nieruszany cooler to wg mnie i tak Ci się zagotuje i mocy nie masz przy byle 25 stopniach, bo AUM/AUQ mają mocne graty ale słaby cooler



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1484
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: kwadrat » czw cze 24, 2021 18:13

Teraz już jest troszkę więcej mocy u Masy


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: masa1988 » pn cze 28, 2021 09:28

Pastusiak postaram się przy najbliższej okazji nagrać filmik, aktualnie kabinuje jakiś uchwyt na tel, bo ciężko ogarnąć wszystkie rzeczy naraz. Na papierze mój golf ma 7.9s w serii że skrzynia fml patrz dane dla 25jahre bo u mnie wszystko to samo poza pakietem gdyż mam tylko GTI exlusive. Sam się niejednokrotnie zdziwiłem osiągów bo moc to nie wszystko, ważny jest też stosunek mocy do wagi, mój waży ok 1250kg a taka bemks pewnie jakieś 200/300kg więcej. Aktualnie mam praktycznie nowy silnik z osprzętem i skrzynia fzq przebieg ok 30tys km. dp 2.75 reszta 2.5 milteka z kwasowki, big smic, i kratkę w nadkolu, czego żałuję bo mogłem odrazu wkładac fmic, uproszczony układ podciśnień, wywalony sai, kat. 90%węży i rurek zmienione na silikony i rurki Alu. Wtryski 380, pompę pierburg 63, tip i jeszcze jakieś *#cenzura#*. Obecnie jest w trakcie strojenia, do końcowego efektu będzie trzeba jeszcze chwilę poczekać. Ale aktualnie jest doładowanie 1.1b w peaku ok 1.2, przepływ 178g przy upale 30 stopni. Zdj z przejazdu na starym silniku po mapie, samym dp moc ok 200. Dodatkowo nie udało mi się idealnie przepiąć z 1 na 2 i wyszło 6.9s.
Obrazek



Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: masa1988 » pn cze 28, 2021 09:37

Pastusiak Ost miałem okazję sprawdzić się z a3 8l 180 quattro zrobiony na ok 270, tak twierdził kierownik. Rolki i kreski. U mnie poprawiona mapa tymczasowa 0.8b ok 200-210 no to na 1 i 2 biegu byłem z przodu dopiero na 3biegu Audi delikatnie wysuwało się na prowadzenie. Jeśli masz 165g/s to raczej nieco ponad 200km. Chyba że źle wskazuję MAF albo lewe powietrze. Dla auq masz w serii 145g/s



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: sebekgolf » czw lip 01, 2021 00:43

Zamiast fmic jak nie masz miejsca, możesz wsadzić IC chłodzony wodą. Daje radę. Jakbyś to puścił na osobny obieg, żeby płyn chłodzący nie mieszał się z ciepłym z chłodnicy, to efekt może być na prawdę dobry. Wtedy wystarczy ci mała cienka chłodnica z przodu żeby to wychłodzić.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: Pastusiak » pn lip 05, 2021 15:22

masa1988 pisze:
pn cze 28, 2021 09:37
Jeśli masz 165g/s to raczej nieco ponad 200km.
No raczej tyle nie będę miał na wtryskach 280cc i seryjnym wydechu z katem, ale po prostu mocna mapa.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

Post autor: sebekgolf » pn lip 05, 2021 21:32

Wiesz, kat katem. Ja u siebie mam przy 230KM. Tyle, że katalizator z 3 litrowego dostawczaka został wsadzony. Zrób luźniejszy wydech, katalizator też z czegoś większego i wyciągniesz jeszcze coś pewnie z tego co masz. Robić zupełny przelot to raczej bym odradzał. Przy tym jak ITD teraz zaczyna trzepać starsze auta to gra nie warta paru KM.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „KILLe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości