Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Iaro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pt sty 13, 2012 15:36
Lokalizacja: Kozienice

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Iaro » wt maja 25, 2021 22:59

Cześć, mam pytanie do osób, które montowały w swojej Borze czujniki parkowania. Powiedzcie mi, czy czujniki od Golfa V wejdą do dokładki zderzaka? W poradzie czytałem, że zadziałają...ale nie napisał nikt, czy bez rzeźbienia wejdą one w otwory dokładki.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » śr maja 26, 2021 19:47

jak nie ślizga się pasek wielorowkowy osprzętu to faktycznie umiera alternator


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr maja 26, 2021 22:27

No i chyba mnie dopadło z akumulatorem :grin:

Idę sobie dzisiaj spokojnie do garażu, otwieram auto i nic nie zapowiadało, że silnik już nie zagada a zegary zgasną :helm: No i niestety nie mogłem wyjechać przez to drugim samochodem. Podładowałem aku 20 minut, przestawiłem auto żeby drugim wyjechać. Teraz aku się ładuje na spokojnie, jutro zrobię pomiar czy to ostatnie jego tchnienia. W sumie to ma już chyba 8 lat :-)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt maja 28, 2021 21:33

No więc zrobiłem pomiar aku w moim aucie co ostatnio słabo kręcił. Naładowałem aku do pełna, po 2 tygodniach nie chciał odpalić. No więc ładowałem 2 dni akumulator bardzo niskim prądem wraz z funkcją regeneracji akumulatora, naładował się niby do pełna. Na wskaźniku naładowania w aucie niby 100%. Otwarłem cele, zmierzyłem gęstość elektrolitu i tak, 4 środkowe cele gęstość około 1,27 (czyli nie idealnie, ale jeszcze by pożyło), ale dwie skrajne cele, gęstość na poziomie poniżej 1,1 (czyli kompletnie rozładowane). Aku do wymiany. Napięcie pod obciążeniem (jak odpalam auto) spada do 8,5V :grin:

No nic, jutro 650zł na stół trzeba będzie wyłożyć w sklepie :los2:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » sob maja 29, 2021 11:10

To chyba ze złota ten Aku. Banner nie więcej niż 400pln


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz maja 30, 2021 10:36

110Ah potrzeba ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn maja 31, 2021 23:36

Więc tak, byłem w dwóch punktach, które sprzedają Aku pierwszy podłączył coś na wzór multimetru/komputerka I stwierdził, że aku dobre, ale trzeba podłączyć pod prostownik. W drugim punkcie stwierdził, ze za małe jest napięcie i akumulator był naladowany na 40/50% więc mało. Kazał podladowac 12/15 godzin akumulator i przyjechać dnia następnego. Przyjechałem pomierzyl aku również przy około 2 tyś obrotów i stwierdził, ze akumulator w średnim stanie i trochę za małe napięcie przy takich obrotach, jeśli dobrze pamiętam to coś koło 13,8v. Stwierdził, ze może gdzie dostała się korozja na metalowych elementach kabli i dobrze było by to wyczyścić. Co myślicie? Miał ktoś styczność z regeneracją kompresorów klimatyzacji, bo nie wiem czy się w to bawić. Pojawił się kolejny problem małe wycieki płynu chlodzacego w okolicy chlodniczki olejowej. Tam są jakieś uszczelki czy tylko wymiana na nową/sprawna część?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt cze 01, 2021 10:22

13,8V przy 2 tyś obr. to trochę mało. Normalnie powinno w MK4 być już 14,2-14,3 nawet przy załączonych odbiornikach.
Skoro akumulator w średnim stanie, to i tak nie powinien się pojawiać komunikat na zegarach.

Zrób jak gościu mówi i sprawdź te styki, bo może tak być. Sprawdź kabel masowy aku-karoseria/silnik. Oczka możesz odkręcić i oczyścić bardzo drobnym papierem ściernym. Staraj się nie przetrzeć przez srebrną warstwę (pod spodem będzie miedź), bo miedź później szybciej zachodzi patyną i znowu pogarsza się styk. Ja jak czyszczę styki to czyszczę do miedzi ale potem cynuję na nowo. Mam taką porządną lutownicę którą się rynny cynowało kiedyś, ona jest w stanie nagrzać porządnie oczko, później dotykam cyną z topnikiem i powlekam na nowo oczko. Jest wtedy idealne i nie ma takiej tendencji do utleniania się i pogarszania styku. Ale jak piszę, to już trochę zabawy jest. Później tak samo sprawdź kabel dodatni od akumulatora do reszty. Pamiętaj żeby oczyścić też bolce na akumulatorze oraz same klemy, bo tam też możesz mieć straty. Po oczyszczeniu najlepiej smarem do połączeń elektrycznych posmarować, wtedy się nie utlenia i nie ma tego problemu w przyszłości (nie trzeba czyścić).

Co do regeneracji kompresora klimy to już pisałem któryś post do tyłu że średnio się to opłaca. Nowy da się kupić w okolicy 600-650zł.

Wycieki z chłodniczki oleju usuwaj jak najszybciej. Rozkręć to (są tam uszczelki pomiędzy chłodniczką a podstawą filtra oleju). Jak tego nie zrobisz to może zacząć się mieszać płyn chłodzący z olejem. Poszperaj tu na forum, była gdzieś nawet fotoporada, choć nic skomplikowanego nie ma. Zestaw uszczelek na allegro pewnie w okolicy 50zł. Zwróć uwagę tylko która uszczelka z której strony jest montowana bo chyba nie były takie same.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » czw cze 03, 2021 23:29

Do golfa 110Ah? :O


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt cze 04, 2021 00:28

Szukam numerów uszczelek chlodniczki olejowej, bo zrobię to przy wymianie oleju i filtrów i z etki wychodzi, że były dwa rodzaje tych chłodniczek. Z filtrem nad chlodniczka gdzie były dwie uszczelki i filtrem pod chlodniczka tak jak ja mam i tam była jedna uszczelka o numerze: 038 117 070 A. Może to ktoś potwierdzić?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » pt cze 04, 2021 15:19

dany_47 pisze:
czw cze 03, 2021 23:29
Do golfa 110Ah? :O
Też jestem ciekaw jak to tam wlazło :)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 04, 2021 16:17

Pewnie do A8 a nie do Golfa...



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 04, 2021 17:24

Qto pisze:
pt cze 04, 2021 16:17
Pewnie do A8 a nie do Golfa...
dokładnie :bajer:

Choć w MK4 mam też większy niż producent przewidział (nie pamiętam teraz ile dokładnie, ale mam największą podstawkę i aku wchodzi na styk). Przy czym alternator też zmieniałem, obecnie jest bodaj 180A. Jak pisałem, miało być dodatkowe grzanie zrobione i się auto wciąż nie doczekałem a jest w moich rękach już 10 lat (w lipcu minie) :-)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 04, 2021 21:33

Ja najtrudniejsza część grzania- montaz grzałki w obudowie nagrzewnicy- mam za sobą...A instalacja od 4 lat leży...zapomniałem zrobić przy swapie silnika :banghead:
U mnie w sierpniu pęknie 15lat :shock:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości