Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr lut 03, 2021 22:11

mat06 pisze:
śr lut 03, 2021 17:49
sebekgolf pisze:
śr lut 03, 2021 14:36
Wracając do Gammy, w Polo żony oraz drugim Polo którym teraz jeździ ojciec też są Gammy. Obie zaciągają kod prosto z auta (nie trzeba go wbijać). Natomiast ja w MK4 też mam Gammę od fabryki i nie zaciąga nigdy. Tak więc coś musi w tym być. Może jeden producent miał procedurę pobierania kodu po immobilizerze a drugi nie. Ciężko powiedzieć.
Hmm, dziwne. Masz pewność, że od nowości siedzi to samo radio? Może ktoś podmienił Gammę na inną.
A spróbuj zrobić w ten sposób, że najpierw włączasz zapłon, odczekujesz chwilę i dopiero potem włącz radio.
Fabryczne na pewno. W sumie to nawet karta z kodem jest w książce z instrukcją do radia.
Odczekiwałem nawet 2 miesiące ( auto było bez aku). Muszę wklepać ręcznie.

cinek2004 pisze:
śr lut 03, 2021 14:58
Wiecie może czym wyczyścić chromowane wkłady lamp przednich tak żeby nie uszkodzić tej napylonej powłoki?
Obok chromu to to nie leżało... to jest napylana elektrostatycznie powłoka. Jeśli nadpalone to lepiej nie ruszaj bo się może sypać. Z drugiej strony po co to robić jak nowe lampy depo kupisz za 350zł L+P...


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » śr lut 03, 2021 22:23

mat06 pisze:
śr lut 03, 2021 17:49
sebekgolf pisze:
śr lut 03, 2021 14:36
Wracając do Gammy, w Polo żony oraz drugim Polo którym teraz jeździ ojciec też są Gammy. Obie zaciągają kod prosto z auta (nie trzeba go wbijać). Natomiast ja w MK4 też mam Gammę od fabryki i nie zaciąga nigdy. Tak więc coś musi w tym być. Może jeden producent miał procedurę pobierania kodu po immobilizerze a drugi nie. Ciężko powiedzieć.
Hmm, dziwne. Masz pewność, że od nowości siedzi to samo radio? Może ktoś podmienił Gammę na inną.
A spróbuj zrobić w ten sposób, że najpierw włączasz zapłon, odczekujesz chwilę i dopiero potem włącz radio.
Jak jest licznik immo 3 to Pin zczyta z licznika,jak immo 2 to nie ma opcji.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » śr lut 03, 2021 23:51

sebekgolf pisze:
cinek2004 pisze:
śr lut 03, 2021 14:58
Wiecie może czym wyczyścić chromowane wkłady lamp przednich tak żeby nie uszkodzić tej napylonej powłoki?
Obok chromu to to nie leżało... to jest napylana elektrostatycznie powłoka. Jeśli nadpalone to lepiej nie ruszaj bo się może sypać. Z drugiej strony po co to robić jak nowe lampy depo kupisz za 350zł L+P...
Wiem że to nie chrom. Nie wypalone. Świeże lampy, nie od golfa 4 za 500 zł. Był pęknięty klosz i dostał się syf. Chciałbym to przetrzeć, tylko nie wiem czym, bo to dość delikatne.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lut 04, 2021 12:50

W takim przypadku to polecam zalać to wodą z płynem do naczyń. Jeśli musisz mechanicznie poczyścić, to wsyp kupki styropianu i całością jakoś poruszaj żeby kulki się ruszały na wodzie i czyściły. One tego nie porysują a syf się do nich dobrze będzie chwytał. Palcem ani szmatką tego nie ruszaj bo zostaną widoczne rysy. Ewentualnie możesz jakimś roztworem apc spróbować ewentualnie lekki roztwór dimera ale z tym to bym uważał bo ciężko przewidzieć jak zareaguje (dimer na pewno jest zasadowy). Na koniec dobrze wypłukać wodą demineralizowaną albo w niej rozpuścić kostkę do mycia szkła w zmywarce. Nie zostaną wtedy smugi czy plamy po wodzie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt lut 05, 2021 00:45

Hej, dzisiaj wymieniałem przedni grill na czarny i zauważyłem, że mój oryginalny z 2.0 jest mniej zabudowany jak ten czarny z 1.4. Czy wpłynie to jakoś znacząco na ilość powietrza, która jest dostarczana? Mój grill to ten u góry, na dole z 1.4. https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/81d65e9eca0cf01c Z tego co widzę, to te żeberka grilla są wpinane i chyba mógłbym je same wymienić zostawiając stary korpus.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt lut 05, 2021 11:40

Po prostu część chłodnicy nie będzie dostawała świeżego powietrza więc gorzej będzie się chłodził (odczuć możesz latem przy obciążeniu). Ja u mnie w TDI planuję za tą kratką zrobic jeszcze dodatkową kierownicę powietrza, żeby nawiew szedł też na część chłodnicy która znajduje się za belką przednią (normalnie nie ma tam przewiewu). Ale to dopiero w przyszlości jak będę jeszcze bardziej podnosił moc i montował większą chłodnicę oleju.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt lut 05, 2021 17:34

Dzięki za odpowiedź, w takim razie wymienię w tych grillach same żeberka z oryginalnym korpusem.



flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: flatron1984 » ndz lut 07, 2021 13:17

Cześć
Może ktoś się spotkał z takim zachowaniem kontrolki oleju? Pewnie to nie ma związku, ale zaczęło się to od tych dużych mrozów. Dodam, że nie dzieje się tak za każdym razem. Zdarza się to czasami. Poziom oleju jest prawidłowy.


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1058
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz lut 07, 2021 16:20

flatron1984 pisze:
ndz lut 07, 2021 13:17
Cześć
Może ktoś się spotkał z takim zachowaniem kontrolki oleju? Pewnie to nie ma związku, ale zaczęło się to od tych dużych mrozów. Dodam, że nie dzieje się tak za każdym razem. Zdarza się to czasami. Poziom oleju jest prawidłowy.
Do sprawdzenia czujnik poziomu oleju i jego wiązka.


Obrazek

mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1202
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mariusz33 » ndz lut 07, 2021 16:49

Najpierw to bym zaczal od sprawdzenia oleju.


Mariusz

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » ndz lut 07, 2021 20:16

W sensie ma go oddać gdzieś do ekspertyzy?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1058
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz lut 07, 2021 20:45

mariusz33 pisze:
ndz lut 07, 2021 16:49
Najpierw to bym zaczal od sprawdzenia oleju.
Przecież napisał, że poziom oleju sprawdzony i jest OK :)
Migająca na żółto kontrolka wskazuje na jakiś problem z czujnikiem.


Obrazek

flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: flatron1984 » ndz lut 07, 2021 22:29

Dokładnie poziom oleju sprawdzony i jest ok. Jak pierwszy raz pojawiła się taka sytuacja jak na filmiku to pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem poziom oleju. Tylko jakby był niski poziom to chyba powinien być brzęczyk, kontrolka nie powinna migać tylko świecić i zgasnąć dopiero po otwarciu maski. A tutaj jak już się zdarzy taka sytuacja to mignie kilka razy i sama przestaje.
W takim razie przy wymianie oleju trzeba to obadać


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn lut 08, 2021 15:33

Co to dla Ciebie poziom oleju OK? Był na minimum, maksimum, sprawdzałeś rano po nocnym postoju, czy po jeździe i na ciepłym silniku ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości