Witam!
Chiałbym dziś Wam przedstawić jak uporałem się z naprawą silniczka V71 (jakby ktoś nie wiedział to ten od otwierania/zamykania obiegu w samochodzie). Najczęstszą usterką tego wynalazku jest pęknięcie trybka a konkretnie tej części:
U mnie pęknęło to w jednym miejscu.
Do naprawy przydają nam się trochę narzędzi, zaczynamy od momentu gdzie silniczek jest już wymontowany z samochodu a więc tak:
- torx 15 (do rozkręcenia obudowy silniczka)
- wiertło FI3
- wiertło FI6
- wiertło FI1,5
- gwintownik M2
- wkrętarka lub wiertarka
- kawałek aluminium (ja miałem o grubości 2mm)
Czas chyba przystąpić do prac.
Najpierw wycinamy górną część zębatki, minimum 2mm, żeby zastąpić wyskrobany plastik tym kawałkiem aluminium.
Wycinamy z aluminium koło o średnicy 27-28mm, tak żeby było mniejsze od oryginalnego kółka. Ja to robilem domowymi sposobami... czyli piłką do metalu i pilnikiem
Później wiercimy mniejszym wiertłem dokładnie na środku kółka otwór mniejszy 3mm, i później prawidłowy 6mm, (tak jak grubość trzonka na który wchodzi zębatka), tak jest wygodniej i prościej, a nie, że odrazu hehłamy dużym, może wtedy ten środek sie przesunąć.
Po wywierceniu dziury nabijamy trzonek zębatki do naszego ameliniowego kółeczka, żeby wybić frez w otworze (uproszczona wersja nie trzeba piłować ząbków, aluminium jest na tyle miękkie że ząbki sie same ukształtują )
Teraz wiercimy dziurki w trzech miejscach wiertłem FI1.5 i później gwintujemy M2.
Ja to zrobiłem w takich miejscach po środku każdego "trójkącika", bo miejsca wydawały sie najodpowiedniejsze
Wkręcaly śrubki, z wyczuciem bo plastik jak widać....lubi pęknąć.
I u mnie po zakończeniu śrubki troche wysawały, ale pomyślałem, że w niczym nie przeszkadzają więc nawet ich nie ucinałem...
No i efekt końcowy :
Taka mała uwaga jeszcze, jakby ktoś rozbierał całość, czyli wyciągał silniczek, płytke zębatki itp... to najlepiej jakby sobie zaznaczył gdzie góra silniczka, żeby wsadzić tak jak był, bo u mnie akurat były napisy na spodzie także bez problemu, ale jeśli wsadzicie na odwrót, to silniczek będzie zamykał i otwierał na odwrót bo zmieni sie biegunowość, tzn na klimatroniku bedzie znaczek zamkniętego obiegu a silniczek bedzie otwierał i odwrotnie zauważyłem przy zakładaniu
Mam nadzieje, że niektórym sie temat przyda, przyoszczędzą parę złotych jak ja
Tutaj filmik prawnośćiowy V71:
[youtube][/youtube]
Jeśli ktoś ma jakieś pytania to prosze pisać
TUTORIAL MOJEGO AUTORSTWA, PROSZĘ O NIE KOPIOWANIE NA INNE FORA.
[mk4] Naprawa silniczka V71
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[mk4] Naprawa silniczka V71
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
[mk4] Naprawa silniczka V71
Czy ktos podpowie jak dokladnie ustawic wszystko po naprawie zeby to chozilo poprawnie
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk4] Naprawa silniczka V71
ale co tu ustawiać.. składasz tak jak rozebrałeś tylko w odwrotnej kolejności, a potem VAG'iem przeprowadzasz nastawy podstawowe CLIMATronica i jak żeś dobrze naprawił to będzie działać
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
[mk4] Naprawa silniczka V71
A kolo zebate jak ustawic zeby po wlaczeniu climatronika znowu nie przelecialo za zakres
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [mk4] Naprawa silniczka V71
Ja ustawiłem na wszelki wypadek z tego co pamiętam w pozycji krańcowej, ale czytając posty tutaj @Hubi14 przypomniał mi o nastawach podstawowych klimatronika - tak dawno temu to robiłem, że już nie pamiętam.bieniek1984 pisze:A kolo zebate jak ustawic zeby po wlaczeniu climatronika znowu nie przelecialo za zakres
Trybko sie nie przekręci jeśli jest dobrze wzmocnione pozatym ścieżka jest określonej długości i nie ma prawa się przekecić.
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
Re: [mk4] Naprawa silniczka V71
Zębatkę można prosto zreanimować w prosty sposób.
Po otwarciu obudowy nałożyć podkładkę która ścisnie pęknięta zębatkę i jesli jest trochę luźna to wzmocnić klejem.
Wymiar wewn aby ciasno weszła to 10mm.
Po otwarciu obudowy nałożyć podkładkę która ścisnie pęknięta zębatkę i jesli jest trochę luźna to wzmocnić klejem.
Wymiar wewn aby ciasno weszła to 10mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości