Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
Re: Kącik posiadaczy MK4
Hej, ma ktoś namiary na Tomnika i jego ledy? Nie mogę namierzyć
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
- Chrzanek`
- Forum Master
- Posty: 1644
- Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Chrzanek` pisze: ↑ndz lis 29, 2020 16:53Tomnik
prolumo@yahoo.com
Tomasz Zajączkowski
Nr tel. 510 719 221
__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Hej, jest tu ktoś co zna się na lakierowaniu? Lakieruje dokładki z ABS-u i trochę źle wyliczyłem ilość bazy potrzebnej do tych dokładek. Skończył mi się lakier po nałożeniu drugiej warstwy i dopiero jutro z rana pojadę po kolejną puszkę. Czy kolejną 3 warstwę bazy mogę tak nałożyć po około 12 godzinach czy muszę ją zmatowić jakimś papierem wodnym i dopiero wtedy dać 3 warstwę bazy?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
Re: Kącik posiadaczy MK4
Będzie przesuszona musisz zmatowić, położyć kolejną warstwę i jeśli masz odpowiednią temperaturę po godzinie maluj bezbarwnym im dłużej odczekasz tym gorzej dla przyczepności klaru. A takie pytanie jakiś środek zwiększający przyczepność dałeś na goły ABS lub czy chociaż go przeszlifowales przed podkładem?? I jeszcze jedno pytanie rozcieńczałeś baze??
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Lakieruje dokładki progów fake r32. Jakim papierem to zmatowić wodnym p2000? Zapomniałem dodać, że lakieruje typowo amatorsko lakierami z puszki. Jeśli chodzi o przygotowanie abs-u, to najpierw zmatowiłem go papierem ściernym potem dałem podkład do plastiku w celu lepszej przyczepności, następnie 3 warstwy podkładu akrylowego, które zostały przeszlifowane papierem wodnym p800 i na to baza.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ale co chcesz zmatowić? Bazę? Bazy się nie matuje.
Podkład dajesz do pełnego wyschnięcia, matujesz go. Papier 1500 może być (nie może robić grubszych rys, grubość papieru dobierasz też pod konkretny podkład, jedne są twardsze, inne miękkie). Często płucz papier, nie możesz doprowadzić do jego zapchania startym lakierem. Jak się zaczyna zapychać, to nowy kawałek. Całość na koniec porządnie zmyj wodą a potem zostaw do porządnego wyschnięcia. Następnie przed lakierowaniem bazą, odtłuść benzyną ekstrakcyjną, daj jej porządnie odparować. Następnie lecisz bazą. Jak położysz bazę to czekasz, aż wstępnie odparuje. Patrzysz pod światło czy robi się już matowa (gubi połysk jak odparowuje rozpuszczalnik). Jak całość odparuje (w sensie jak zrobi się matowa, nie będzie wilgotnych plam) to kładziesz klar od razu. W przeciwnym razie, jeśli przeschnie ci baza za mocno, to klar zacznie odpadać łatami po pewnym czasie.
I jeszcze jedna uwaga. Jak już lakierujesz puszkami, to przed malowaniem je podgrzej. Bierzesz opalarkę i grzejesz, ale mieszaj cały czas, żeby nie przegrzać farby w środku. Puszka niech ma te 40-45 stopni. Niestety wydatek lakieru, który będziesz musiał położyć w krótkim czasie, będzie powodował, że spadać będzie temperatura puszki i skończyć się to może tym, że zacznie pluć kroplami zamiast rozpylać lakier. Tego już potem nie wyratujesz. Zostanie albo matowienie od początku, baza i klar na nowo, albo jeśli to się stanie z klarem, to szlifowanie punktowe i potem polerowanie.
Podkład dajesz do pełnego wyschnięcia, matujesz go. Papier 1500 może być (nie może robić grubszych rys, grubość papieru dobierasz też pod konkretny podkład, jedne są twardsze, inne miękkie). Często płucz papier, nie możesz doprowadzić do jego zapchania startym lakierem. Jak się zaczyna zapychać, to nowy kawałek. Całość na koniec porządnie zmyj wodą a potem zostaw do porządnego wyschnięcia. Następnie przed lakierowaniem bazą, odtłuść benzyną ekstrakcyjną, daj jej porządnie odparować. Następnie lecisz bazą. Jak położysz bazę to czekasz, aż wstępnie odparuje. Patrzysz pod światło czy robi się już matowa (gubi połysk jak odparowuje rozpuszczalnik). Jak całość odparuje (w sensie jak zrobi się matowa, nie będzie wilgotnych plam) to kładziesz klar od razu. W przeciwnym razie, jeśli przeschnie ci baza za mocno, to klar zacznie odpadać łatami po pewnym czasie.
I jeszcze jedna uwaga. Jak już lakierujesz puszkami, to przed malowaniem je podgrzej. Bierzesz opalarkę i grzejesz, ale mieszaj cały czas, żeby nie przegrzać farby w środku. Puszka niech ma te 40-45 stopni. Niestety wydatek lakieru, który będziesz musiał położyć w krótkim czasie, będzie powodował, że spadać będzie temperatura puszki i skończyć się to może tym, że zacznie pluć kroplami zamiast rozpylać lakier. Tego już potem nie wyratujesz. Zostanie albo matowienie od początku, baza i klar na nowo, albo jeśli to się stanie z klarem, to szlifowanie punktowe i potem polerowanie.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
1500 do podkładu może okazać się za dużo...ja bliżej 1000 szlifuje...nawet 800. Jak będzie za drobną rysa, to nie będzie się trzymać.
Klar jak chcesz wyprowadzić to można delikatnie 2000, później 2500 i nawet 3000 przed polerowaniem pastami.
Klar jak chcesz wyprowadzić to można delikatnie 2000, później 2500 i nawet 3000 przed polerowaniem pastami.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ludu mój...czy montując pasy MK4 z 3D do 5D trzeba przerabiać tył? Zawsze mi się wydawało, że prócz przodu tyłu się nie przerabia a kolega jednak musiał przekładać pasy z jahre do swoich uchwytów 5D bo są pod innym kątem rzekomo.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jeśli są inne numery, to pewnie tak będzie. Do swojego 5d założyłem pasy że swojej Bory bo były 6lat młodsze i w idealnym stanie...no i niestety pasy nie działały.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Re: Kącik posiadaczy MK4
Co masz na myśli, że przestały działać? Nie rozwijały się? Pasy tylne mimo że montowałeś z Bory do 5D zależą od rocznika czy będą pasowały bez przeróbki? Były 2 rodzaje mocowań? A może Bora ma inne mocowanie czytaj kąt uchwytu i dlatego nie pasowały u Cb bez przeróbki. Ja mam 5D a pasy z 3D
Re: Kącik posiadaczy MK4
Cześć Panowie.
Wczoraj rano zaraz po odpaleniu silnika zaskoczyła mnie kontrolka akumulatora i komunikat "Alternator Workshop" na FISie, po chwili wszystko zgasło. Podpiąłem VCDSa, ale nie było żadnych błędów. Ładowanie sprawdzone VCDS też jest w normie. Czyżby regulator napięcia albo szczotki się powoli kończyły? Jaki regulator założyć do alternatora VALEO 70/90A?
I jeszcze jedno pytanie, w ETCE są rozróżnialne alternatory dla wersji z klimą/bez, a mają ten sam prąd ładowania. Czym się one różnią? Czy można montować zamiennie alternatory Bosch/Valeo?
Wczoraj rano zaraz po odpaleniu silnika zaskoczyła mnie kontrolka akumulatora i komunikat "Alternator Workshop" na FISie, po chwili wszystko zgasło. Podpiąłem VCDSa, ale nie było żadnych błędów. Ładowanie sprawdzone VCDS też jest w normie. Czyżby regulator napięcia albo szczotki się powoli kończyły? Jaki regulator założyć do alternatora VALEO 70/90A?
I jeszcze jedno pytanie, w ETCE są rozróżnialne alternatory dla wersji z klimą/bez, a mają ten sam prąd ładowania. Czym się one różnią? Czy można montować zamiennie alternatory Bosch/Valeo?
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Bezwładnościówka będzie się blokowała. Jej działanie zależy od kąta pochylenia całej obudowy mechanizmu pasa.G0 Karcio pisze: ↑ndz sty 31, 2021 21:22Co masz na myśli, że przestały działać? Nie rozwijały się? Pasy tylne mimo że montowałeś z Bory do 5D zależą od rocznika czy będą pasowały bez przeróbki? Były 2 rodzaje mocowań? A może Bora ma inne mocowanie czytaj kąt uchwytu i dlatego nie pasowały u Cb bez przeróbki. Ja mam 5D a pasy z 3D
Interesuje cię wydajność alternatora (ile A jest w stanie wyprodukować). Możesz wsadzić mocniejszy, byle nie słabszy.mat06 pisze: ↑pn lut 01, 2021 10:27Cześć Panowie.
Wczoraj rano zaraz po odpaleniu silnika zaskoczyła mnie kontrolka akumulatora i komunikat "Alternator Workshop" na FISie, po chwili wszystko zgasło. Podpiąłem VCDSa, ale nie było żadnych błędów. Ładowanie sprawdzone VCDS też jest w normie. Czyżby regulator napięcia albo szczotki się powoli kończyły? Jaki regulator założyć do alternatora VALEO 70/90A?
I jeszcze jedno pytanie, w ETCE są rozróżnialne alternatory dla wersji z klimą/bez, a mają ten sam prąd ładowania. Czym się one różnią? Czy można montować zamiennie alternatory Bosch/Valeo?
Natomiast co do powyższego problemu, to bym się najpierw zainteresował stanem akumulatora.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości