Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Albo zagazować albo diesel. Jak robisz krótkie dystanse to tylko gaz ci się opłaca. W nowsze silniki fsi lub tsi lepiej się nie pchać chyba że po 2015r.
Re: Zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Najwyraźniej nie potrzebujesz auta a roweru... wyjdzie i ekonomicznie i ekologicznie i na zdrowie.samnaprawiam75 pisze: ↑pt sty 22, 2021 20:30Auto po 2015 odpada bo mnie nie stać ,diesel nie chce bo szkodliwy dla środowiska ,gaz odpada bo potrzebuję cały bagażnik do dyspozycji , zapas będzie .
Wszystko odpada nie pasuje mi żadna opcja ale dzięki .

-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
,,,,,,,,,,,,,
Czujnik temperatury wody muszę sprawdzić na wykresie jak działa jest to nowy zamiennik .jeżeli będzie błędnie pokazywał to muszę szukać gdzieś oryginalnego czujnika i problem z odpalaniem przy niskich temperaturach powinien ustąpić Na na razie mam sposób aby odpalać błyskawicznie, Jak zgaśnie kontrolka poduszki wtedy odpalam ,sprawdziłem na zimnym silniku .
Dzisiaj czyściłem świece zwykłym preparatem do czyszczenia styków elektr...bo były okopcone ,całe czarne ale czemu tak się dzieje ? ostatnio były jaśniutkie.
Już wiem bo robię małe odcinki jazdy po 2 km dlatego świece się robią czarne ,sprawdzałem czujnik na wykresie i rosło od 5 stopni C do 86 prawie do 90 bo tak wskazywała wskazówka na desce . Czyli można wykluczyć czujnik temp. cieczy .
Dalej robiłem test silnika , blok 28 i pokazało system nie działa prawidłowo i uboga mieszanka na 54 .










Dzisiaj czyściłem świece zwykłym preparatem do czyszczenia styków elektr...bo były okopcone ,całe czarne ale czemu tak się dzieje ? ostatnio były jaśniutkie.
Już wiem bo robię małe odcinki jazdy po 2 km dlatego świece się robią czarne ,sprawdzałem czujnik na wykresie i rosło od 5 stopni C do 86 prawie do 90 bo tak wskazywała wskazówka na desce . Czyli można wykluczyć czujnik temp. cieczy .
Dalej robiłem test silnika , blok 28 i pokazało system nie działa prawidłowo i uboga mieszanka na 54 .











Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2021 19:16 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Czyżby coś z ustawieniem zapłonu jak pasek rozrządu wymieniali to coś popsuli albo muszę jeździć na benzynie 98 oktanowej ?
Jeszcze zrobiłem taki test , czujnik cieczy miernikiem i przy 5 stopniach C pokazało około 2000 omów (zamiennik i oryginał) a powinno być o wiele więcej .
daje tabelkę . Czy to może być do Vw bora ?
źle podłączyłem piny zamiast 1 i 2 to 3 i 4 i źle pokazywało ( czujnik oryginał)
około -10/-15 stopni C 7,32 k omów =7320 omów
+5 stopni C 4,14 K omów =4140 omów
około 21 stopni C 2,23 k omów = 2230 omów
100 stopni C 0,206 k omów = 206 omów





Jutro sprawdzę czujnik w aucie (zamiennik) i oczywiście prawidłowo z pinami , rano godz. 7 :00 , przy 0 / +2 stopniach ,powinno być około 5000 omów .
Jeszcze zrobiłem taki test , czujnik cieczy miernikiem i przy 5 stopniach C pokazało około 2000 omów (zamiennik i oryginał) a powinno być o wiele więcej .
daje tabelkę . Czy to może być do Vw bora ?

źle podłączyłem piny zamiast 1 i 2 to 3 i 4 i źle pokazywało ( czujnik oryginał)
około -10/-15 stopni C 7,32 k omów =7320 omów
+5 stopni C 4,14 K omów =4140 omów
około 21 stopni C 2,23 k omów = 2230 omów
100 stopni C 0,206 k omów = 206 omów





Jutro sprawdzę czujnik w aucie (zamiennik) i oczywiście prawidłowo z pinami , rano godz. 7 :00 , przy 0 / +2 stopniach ,powinno być około 5000 omów .
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Czujnik (zamiennik ) pokazuje podobnie jak oryginał ,jest sprawny .Po sprawdzeniu wcisnąłem wtyczkę do czujnika i odpaliłem auto jak wszystkie kontrolki zgasną i rozrusznik pokręcił 2 sek i auto odpaliło a mój sąsiad akurat jechał do pracy i jak odpalał swoje auto to błyskawicznie mu odpalił :
Renault Scenic 2001 benzyna



temp. 0 stopni C ,czujnik oryginalny położyłem rano na parapecie i pokazał 5,19 K omów a to =5190 omów
temp 0 stopni C ,czujnik zamiennik w silniku rano pokazał 5,13 k omów = 5130 omów
temp 1/2 stopnie C ,czujnik oryginalny nie podłączony do silnika pokazał 4.65 =4650 omów
VAG nie pokazuje błędów silnika prócz tylnych drzwi mechanizm zamka centralnego . Nowa pompa paliwa i przekaźnik były wymieniane 6 lat temu .
Uważam że jest błahy problem z odpalaniem auta i nie ma sensu dalej drążyć tematu .Są dwie opcje odpalania silnika ,pierwsza jest 100% pewna że silnik odpala błyskawicznie za każdym razem po zagaśnięciu kontrolki oleju ,sprawdzałem przy 0 stopniach C jest ok. .Sprawdzę jeszcze przy np.około -5 C i napiszę .
Druga opcja gorsza ,opalanie silnika po zgaśnięciu wszystkich kontrolek ,wtedy rozrusznik dłużej kręci zanim odpali około 2-3 sekund . Wiadomo że przy benzyniakach nie trzeba czekać aż wszystkie kontrolki zgasną tylko przy Diesel .
Link do filmu
odpalił dziś przy -3 stopniach C . Temat rozwiązany
Renault Scenic 2001 benzyna



temp. 0 stopni C ,czujnik oryginalny położyłem rano na parapecie i pokazał 5,19 K omów a to =5190 omów
temp 0 stopni C ,czujnik zamiennik w silniku rano pokazał 5,13 k omów = 5130 omów
temp 1/2 stopnie C ,czujnik oryginalny nie podłączony do silnika pokazał 4.65 =4650 omów

VAG nie pokazuje błędów silnika prócz tylnych drzwi mechanizm zamka centralnego . Nowa pompa paliwa i przekaźnik były wymieniane 6 lat temu .
Uważam że jest błahy problem z odpalaniem auta i nie ma sensu dalej drążyć tematu .Są dwie opcje odpalania silnika ,pierwsza jest 100% pewna że silnik odpala błyskawicznie za każdym razem po zagaśnięciu kontrolki oleju ,sprawdzałem przy 0 stopniach C jest ok. .Sprawdzę jeszcze przy np.około -5 C i napiszę .
Druga opcja gorsza ,opalanie silnika po zgaśnięciu wszystkich kontrolek ,wtedy rozrusznik dłużej kręci zanim odpali około 2-3 sekund . Wiadomo że przy benzyniakach nie trzeba czekać aż wszystkie kontrolki zgasną tylko przy Diesel .
Link do filmu
odpalił dziś przy -3 stopniach C . Temat rozwiązany
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
A jednak coś znalazłem







Śrubka była niedokręcona, na opasce, może tam lewe powietrze się dostawało ?
Odpływ był zapchany i tam we wlewie śmierdzi benzyną oparami ,sprawdzę przy okazji czy coś pomogło jak przepchałem .
Nie wiem, do czego ten odpowietrznik ,może ktoś wiem ?
Ten kabelek brązowy był zgięty to go wyprostowałem ,może coś nie łączyło, ale to się okarze przy następnym odpalaniem auta czy się coś poprawiło







Śrubka była niedokręcona, na opasce, może tam lewe powietrze się dostawało ?
Odpływ był zapchany i tam we wlewie śmierdzi benzyną oparami ,sprawdzę przy okazji czy coś pomogło jak przepchałem .
Nie wiem, do czego ten odpowietrznik ,może ktoś wiem ?
Ten kabelek brązowy był zgięty to go wyprostowałem ,może coś nie łączyło, ale to się okarze przy następnym odpalaniem auta czy się coś poprawiło
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
To jest chyba od klimy..Nie wiem, do czego ten odpowietrznik ,może ktoś wiem ?
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Aha to tego nie ruszam z tym czarnym korkiem. Ten kabel brązowy nie był przerwany, tylko skręcony to raczej tam jest dobrze, ale za to ten gruby wąż miał opaskę luźną.
Mam pomysł czy mogę odpalić auto i odkręcić całkowicie ten brązowy kabel i czy przy odpalaniu będzie jakaś różnica ? Czy coś uszkodzę np. cewkę ?
Czy mogę, ten waż, z tą opaską co była niedokręcona wyjąć, zrobię taki test, czy auto odpali normalnie ? Czy coś się stanie ?
Mam pomysł czy mogę odpalić auto i odkręcić całkowicie ten brązowy kabel i czy przy odpalaniu będzie jakaś różnica ? Czy coś uszkodzę np. cewkę ?
Czy mogę, ten waż, z tą opaską co była niedokręcona wyjąć, zrobię taki test, czy auto odpali normalnie ? Czy coś się stanie ?
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Lepiej podczas pracy silnika nie zabierać punktu masowego. Można narazić się na porażenie prądem lub coś usmażyć np cewki lub nawet ECU silnika
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Spokojnie zawsze wolę się spytać o wszystko, żeby nie zepsuć jeszcze gorzej.
Sprawdziłbym tę masę z brązowym kabelkiem, ale nie ma jak bo idzie gdzieś w głąb silnika.
Zostaje ten gruby wąż z opaską, co była niedokręcona. Idę sprawdzić, czy po odkręceniu opaski wąż siedzi luźno, bo to by coś wyjaśniło.
Byłem sprawdzić ten gruby wąż i siedzi mocno nawet bez opaski, czyli zostaje ten kabel brązowy do sprawdzenia, ale jak ?
Zauważyłem, że auto jak zgaszę , silnik to odpali na ciepłym silniku bez problemu, błyskawicznie a po 15 min już kręci dłużej tak jak by ciśnienie paliwa spadało .
Czyli do sprawdzenia mam ciśnienie pompy paliwa albo na wtryskach regulator ciśnienia .
Sprawdziłbym tę masę z brązowym kabelkiem, ale nie ma jak bo idzie gdzieś w głąb silnika.
Zostaje ten gruby wąż z opaską, co była niedokręcona. Idę sprawdzić, czy po odkręceniu opaski wąż siedzi luźno, bo to by coś wyjaśniło.
Byłem sprawdzić ten gruby wąż i siedzi mocno nawet bez opaski, czyli zostaje ten kabel brązowy do sprawdzenia, ale jak ?
Zauważyłem, że auto jak zgaszę , silnik to odpali na ciepłym silniku bez problemu, błyskawicznie a po 15 min już kręci dłużej tak jak by ciśnienie paliwa spadało .
Czyli do sprawdzenia mam ciśnienie pompy paliwa albo na wtryskach regulator ciśnienia .
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Zrób jeszcze próbę uruchomienia na zimnym z delikatnie naciśniętym pedałem gazu tak aby klapką przepustnicy była bardziej otwarta. Jeżeli pomoże lub pogorszy się rozruch może to wskazać np na zbyt mały/duży kąt otwarciach przepustnicy. Skoro na ciepłym pali ok a po ostygnięciu gorzej to tak jakby przepustnica za mocno się otwierała.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Kiedyś tak robiłem z gazem i lepiej odpalał, ale ten test muszę robić kilka razy i na zimnym silniku to Idę odpalać.
Dziś nagrałem wideo i nawet lekko z gazem odpalałem, ale to nic nie daje. Od razu bez zapalania się kontrolek odpalam auto i tak mam odpalać. Rozrusznik dłużej kręci i auto odpala. Nie powinno tak być. VW powinien odpalić bez problemu nawet w zimę od tak zwanego strzału. Mechanik powiedział że jeżeli wszystko było wymieniane tzn. świece, filtr paliw, przekaźnik, pompa paliwa i sprawdzi ciśnienie, że jest za małe ,to jeszcze raz trzeba sprawdzić pompę paliwa tam jest problem .
Poczytałem trochę w internecie o regulatorze no i właśnie regulator nie był wymieniony a pompa tak. Jeżeli regulator nie trzyma paliwa i schodzi, to rozrusznik wtedy musi dłużej kręcić, żeby auto odpaliło.
Idealnie pasują te objawy. Wyczyszczę albo nowy regulator kupie i po sprawie ?
Naładowałem akumulator 12 godz. na max. Rano pokazało 12.8 v po rozłączeniu wszystkiego i odczekania godzinki. Poszedłem odpalić auto takim sposobem, że od razu bez pokazania się kontrolek i rozrusznik też długo kręcił, zanim auto odpaliło, mechanik powiedział, że benzyniaki, odpala się od razu. Teraz się męczę nad wyjęciem regulatora ciśnienia, ale blokuje taki uchwyt silnika i trzeba razem wyjąć ze wtryskiwaczami, ale nie chce wyjść tak łatwo i nie ma możliwości kręcenia lewo prawo, żeby wyjąć, bo są wszystkie razem przyczepione.
Zanim poszukam, PDF instrukcji może ktoś wie jak wyjąć i później włożyć z powrotem, żeby weszło na swoje miejsce przy dokręcaniu śrubami całości i czy trzeba robić adaptacje wtrysków programem VAG.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Z3y Baud Rate - Zmien
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0011266
Shop #: WSC 01266
Nie ma błędów
.
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 806 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 V19
Coding: 01113
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1J VWZ6Z0
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799
Component: 1F Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00259
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
End ----------------------------------------------
Dziś nagrałem wideo i nawet lekko z gazem odpalałem, ale to nic nie daje. Od razu bez zapalania się kontrolek odpalam auto i tak mam odpalać. Rozrusznik dłużej kręci i auto odpala. Nie powinno tak być. VW powinien odpalić bez problemu nawet w zimę od tak zwanego strzału. Mechanik powiedział że jeżeli wszystko było wymieniane tzn. świece, filtr paliw, przekaźnik, pompa paliwa i sprawdzi ciśnienie, że jest za małe ,to jeszcze raz trzeba sprawdzić pompę paliwa tam jest problem .
Poczytałem trochę w internecie o regulatorze no i właśnie regulator nie był wymieniony a pompa tak. Jeżeli regulator nie trzyma paliwa i schodzi, to rozrusznik wtedy musi dłużej kręcić, żeby auto odpaliło.
Idealnie pasują te objawy. Wyczyszczę albo nowy regulator kupie i po sprawie ?
Naładowałem akumulator 12 godz. na max. Rano pokazało 12.8 v po rozłączeniu wszystkiego i odczekania godzinki. Poszedłem odpalić auto takim sposobem, że od razu bez pokazania się kontrolek i rozrusznik też długo kręcił, zanim auto odpaliło, mechanik powiedział, że benzyniaki, odpala się od razu. Teraz się męczę nad wyjęciem regulatora ciśnienia, ale blokuje taki uchwyt silnika i trzeba razem wyjąć ze wtryskiwaczami, ale nie chce wyjść tak łatwo i nie ma możliwości kręcenia lewo prawo, żeby wyjąć, bo są wszystkie razem przyczepione.
Zanim poszukam, PDF instrukcji może ktoś wie jak wyjąć i później włożyć z powrotem, żeby weszło na swoje miejsce przy dokręcaniu śrubami całości i czy trzeba robić adaptacje wtrysków programem VAG.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Z3y Baud Rate - Zmien
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0011266
Shop #: WSC 01266
Nie ma błędów

Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 806 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 V19
Coding: 01113
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1J VWZ6Z0
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799
Component: 1F Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00259
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
End ----------------------------------------------
Ostatnio zmieniony sob kwie 10, 2021 12:30 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
01314 - Engine Control Module
Tego jeszcze nie miałem, sterownik silnika się wyświetlił, czyżby jakaś wilgoć ?
Tego jeszcze nie miałem, sterownik silnika się wyświetlił, czyżby jakaś wilgoć ?
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Sprawdź na podszybiu. Tam lubi się nazbierać syfu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości