Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Czesc wszystkim,
rozważam zakup Golfa 7 w wersji kombi z silnikiem 1.2 TSI z roku 2016. Sprzedaje go mój kolega, który ma go od nowości, więc samochód można (raczej) uznać za pewny. Oferta wydaje mi się naprawdę bardzo fajna, ale mam pewne obawy co do żywotności silnika gdyż kilka osób bardzo odradzało mi silniki TSI Volkswagena. Czy mogę Was prosić o opinie? Czytałem kilka artykułów według których wszelkie problemy z tymi silnikami miały miejsce w wersjach sprzed kilku lat.
Zwracano mi również uwagę na fakt, że pojemność 1.2 jest zbyt mała na auto o takich gabarytach. Osobiście dobrze mi się jednak nim jeździło i wydaje mi się, że w mieście da rade.
Czy mogę również prosić o opinie w tej kwestii?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie
rozważam zakup Golfa 7 w wersji kombi z silnikiem 1.2 TSI z roku 2016. Sprzedaje go mój kolega, który ma go od nowości, więc samochód można (raczej) uznać za pewny. Oferta wydaje mi się naprawdę bardzo fajna, ale mam pewne obawy co do żywotności silnika gdyż kilka osób bardzo odradzało mi silniki TSI Volkswagena. Czy mogę Was prosić o opinie? Czytałem kilka artykułów według których wszelkie problemy z tymi silnikami miały miejsce w wersjach sprzed kilku lat.
Zwracano mi również uwagę na fakt, że pojemność 1.2 jest zbyt mała na auto o takich gabarytach. Osobiście dobrze mi się jednak nim jeździło i wydaje mi się, że w mieście da rade.
Czy mogę również prosić o opinie w tej kwestii?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
A jakie auto ma przebieg? Wiesz no nie spodziewaj sie po wyżyłowanym silniku z turbo, super trwałości. 250-300 tys i papa, więc jak ma powiedzmy z 80-100 tys a Ty rocznie nie będziesz jeździł jakoś extra dużo to spoko ale jak więcej to ja bym mocno przemyślał.
Fajnie Ci się jechało bo mają spory niuton już dostępny z dolnych obrotów ale góra kiśnie trochę niestety.
Zorientuje się jak był zmieniany olej bo to dość ważne co ile km itd.
Fajnie Ci się jechało bo mają spory niuton już dostępny z dolnych obrotów ale góra kiśnie trochę niestety.
Zorientuje się jak był zmieniany olej bo to dość ważne co ile km itd.
- flo89
- Użytkownik
- Posty: 456
- Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Golf MK7 2016
- Silnik: CZCA
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Ten silnik jest dobry ale do polo. Do golfa, zwłaszcza kombi, jak go załadujesz to nie będzie czym jechać. W pojedynkę jeszcze ok. Ale uważam, że do golfa 1.4/125 to mimimum. Mam 125 w swoim i z pasażerką da sie jechać, ale jak jest komplet to brakuje pary. Żona z kolei w swoim polo ma 1.2/90 i zbiera się to nieźle. Do golfa jednak uważam że to za mało. Chyba, że nie będziesz jeździł w trasy.
A żywotność... 150-200 tysięcy i dla spokojności trzeba to sprzedawać.
A żywotność... 150-200 tysięcy i dla spokojności trzeba to sprzedawać.
MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Miałem służbową oktawię 1.2 105KM (z dsg) i jazda była lepsza, niż w takim samym wozie z wolnossącym 1.6. Wiem to, bo sporo jeździłem tym 1.6 z powodu awarii 1.2. To była wersja z łańcuchem i to był zły silnik tsi. Nowsze ea211 z paskiem to dobre tsi. To czy moc starcza to subiektywne odczucie.
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Po pierwsze lepsza bo? Bo ma turbinę? A ja wolę zagazować 1.6 i jeździć za grosze xD po drugie mam TSI na łańcuchu i jeździ, cuda?:)
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Jeśli miałbym wybierać pomiędzy 1.2 TSI i 1.6 MPI to wolę 1.6, jak wspomniał @dreyfus choćby z uwagi na możliwość montażu LPG no i prostszą konstrukcję, mniej o "tysiąc" różnorakich czujników
1.2 były też na pasku, były 8V, były 16V
1.2 były też na pasku, były 8V, były 16V
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Wyjaśniam - lepsza jazda w sensie bardziej elastyczny silnik, lepsze przyśpieszenie z niższych obrotów, cichsza jazda - subiektywne wrażenie mocniejszego samochodu. O trwałości - konieczna była wymiana rozrządu przed 40.000km. Wówczas silnik dostał "poprawiony" zestaw. Co do kosztów - 1,6 w trasie palił ciut mniej (możliwe, że to dla tego, że dwa razy robiłem z nim trasę z matką ) . Skody były służbowe, więc oczywiście gwarancja, samochód zastępczy, karta paliwowa itd - to inna logika. Oczywiście sam też bym wolał pewniejszy motor. Podkreślam jednak, że moim zdaniem w aucie tej wielkości taki silnik "daje radę".
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Białek, pamiętaj że gdyby Ci brakowało mocy to jest opcja chiptuningu, ten silnik powinien się rozkręcić na okolice 130 koni i ponad 200 Nm, tutaj już będzie dużo lepiej.
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i dyskusje.
Auto ma przebieg mniej niż 40 tys, wiec tyle co nic. Przeglądy robione w ASO rok w rok.
Auto ma przebieg mniej niż 40 tys, wiec tyle co nic. Przeglądy robione w ASO rok w rok.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Miałem Golfa 7 1.2 TSI, 110KM, manual 6 biegów z 2016 roku. Super auto. Sprzedałem go w zeszłym roku, gdy miał przebieg około 160 tys km. Te 160 tys pokonał bez najmniejszej awarii, czy usterki. Do tego spalanie jak w dieslu (oczywiście jadąc spokojnie). W trasie, nie przekraczając 110 km/h, schodził poniżej 4 litrów. Dynamika bez porównania lepsza jak w wolnossącym 1.6. No i auto mega ciche. Komfort jazdy na naprawdę wysokim poziomie. Ogólnie silnika nie ma co się obawiać, chyba że ma jakiś ogromny przebieg (powyżej 300 tys), ale jak ma 40 tys, to powinien być jak nowy
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Golf VII w kombi fajne autko, miałem z 2015r też z małym silnikiem ale w dieslu 1.6 TDI, dawał radę.
Co do małych silników, to są tańsze w zakupie i minimalnie oszczędniejsze, więc ten pierwszy argument jest najważniejszy ewentualnie opłaty OC.
Od miesiąca użytkuje 1500kg w małym suwie Karoq w 2.0 TDI i frajda z jazdy ogromna a spalanie minimalnie większe niż w 1400kg Golfie w 1.6 TDI, także oszczędności niewielkie. Niedawno wróciłem z niemiec z długiego weekendu i jadąc załadowanym autem ok. 1850kg wracając oszczędnie 120-130km/h zszedłem do 5,3 a Golfem identyczna trasa i styl 5.0l/100km.
Jadąc ostro Karoqiem w PL 110 a w DE 160-170 a nawet 185km/h zrobiłem 6,7l w pierwszy tysiącu na dotarciu, uważam, że to rewelacja.
Wcześniej jeżdziłem ok. 4 lata 2.0 TDI w Octavi jeszcze na pompowtrysku, przesiadłem się na Golfa 1.6 TDI CR i powróciłem do 2.0 TDI i stanowczo podkreślam, że małe silniki nie mają sensu, no chyba, że w POLO czy czymś odpowiednim małym. Żeby wprawić sprawnie w ruch dużego Golfa w Variancie potrzeba siły, 1.2 musi się sporo napocić by to zrobić a większy silnik zrobi to szybko bez wysiłku i spali mnie przy ciężkiej pracy
Co do auta z tematu, to uważam, że kupując w salonie nie warto zamawiać małego silnika, a kupując używane, pewne autko od kolegi trzeba iść na kompromis i ten Golf 1.2 może mieć więcej ++++ niż 1 minus w postaci małego silnika.
Decyzja należy do Ciebie, powodzenia.
Co do małych silników, to są tańsze w zakupie i minimalnie oszczędniejsze, więc ten pierwszy argument jest najważniejszy ewentualnie opłaty OC.
Od miesiąca użytkuje 1500kg w małym suwie Karoq w 2.0 TDI i frajda z jazdy ogromna a spalanie minimalnie większe niż w 1400kg Golfie w 1.6 TDI, także oszczędności niewielkie. Niedawno wróciłem z niemiec z długiego weekendu i jadąc załadowanym autem ok. 1850kg wracając oszczędnie 120-130km/h zszedłem do 5,3 a Golfem identyczna trasa i styl 5.0l/100km.
Jadąc ostro Karoqiem w PL 110 a w DE 160-170 a nawet 185km/h zrobiłem 6,7l w pierwszy tysiącu na dotarciu, uważam, że to rewelacja.
Wcześniej jeżdziłem ok. 4 lata 2.0 TDI w Octavi jeszcze na pompowtrysku, przesiadłem się na Golfa 1.6 TDI CR i powróciłem do 2.0 TDI i stanowczo podkreślam, że małe silniki nie mają sensu, no chyba, że w POLO czy czymś odpowiednim małym. Żeby wprawić sprawnie w ruch dużego Golfa w Variancie potrzeba siły, 1.2 musi się sporo napocić by to zrobić a większy silnik zrobi to szybko bez wysiłku i spali mnie przy ciężkiej pracy
Co do auta z tematu, to uważam, że kupując w salonie nie warto zamawiać małego silnika, a kupując używane, pewne autko od kolegi trzeba iść na kompromis i ten Golf 1.2 może mieć więcej ++++ niż 1 minus w postaci małego silnika.
Decyzja należy do Ciebie, powodzenia.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
@kamska a widzisz jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
Cieżkie strasznie te VAGi, mój Tiguan 2.0 TDI miał 1650 kg a obecny 3008 II ma 1315 kg
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Panorama dodaje wagi i duży diesel ( sprężarka, dpf, adblue i wszelkie inne ustrojstwa związane z ekologia. A Twój 3008 II jaki ma silnik?
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1484
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?
Solidne - to dlatego:)
Mój plus z pełny bakiem 1500 kg, a dwójka z pełnym bakiem 1000 kg cały czas jestem w szoku
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 34 gości