Cześć
Jeśli zrobiłem coś nie tak to wybaczcie, z góry przepraszam, jestem tutaj nowy.
Do sedna. Posiadam vw golf 5 1.9 tdi (90 KM, kod silnika to BRU), data produkcji: 18 wrzesień 2004. Auto strasznie długo nagrzewa się. Skorzystałem z trochę starej metody, a mianowicie zasłoniłem ok połowę chłodnicy odpowiednio dociętymi kartonami. Nieraz, żeby szybciej nagrzało się to wyłączam całkowicie climatronic, bądź pozostawiam nawiew na przednią szybę aby nie parowała na drugim poziomie (spośród siedmiu możliwych), czy też włączam obieg zamknięty. Fakt wskaźnik temperatury po tych czynnościach podnosił się szybciej, ale i tak muszę przejechać ok 15 km zanim auto rozgrzeje się. Fakt do pracy jadę przez tereny zabudowane i nie ma tzw pałowania silnika i szybsze rozgrzanie go, ale i tak mam wrażenie, że bardzo długo nagrzewa się. Dodatkowo gdy czekam za kolegą z pracy którego zabieram po drodze to czekam na odpalonym silniku. Wskaźnik temperatury po ok 15 km nie wskazuje 90 stopni, a po dłuższym postoju pokazuje np 50 stopni. Po prostu temperatura spada, gdy silnik pracuje, a auto nie jedzie. Obecnie auto ma ponad 265 tys km. Rozrząd był wymieniany przy przebiegu 185 tys km, zostały wymienione rolki, pasek oraz pompa wody. Rok temu został wymieniony termostat oraz płyn chłodniczy.
Wracając do sedna - siadł termostat ? pompa wody ? nagrzewnica kabiny ? co to może być ???
Druga kwestia to świece żarowe. Wszystkie były wymieniane rok temu i nie to auto, silnik palił na strzał ponieważ 3 świece były uszkodzone. Moje auto stoi pod chmurką i chcąc odpalić je na mrozie zawsze było słychać dźwięk rozgrzewanej głowicy i bloku silnika, po czym charakterystyczne "tyknięcie" przekaźnika rozłączającego świece żarowe. Od kilku dni kontrolka od świec świeci i gaśnie, lecz nie słychać rozgrzewania zimnego silnika przez żar świec, nie słychać też tzw "tyknięcia" przekaźnika. Świece siadły ? przekaźnik ? bezpiecznik świec ?
Doradźcie bo ja już boję się porządnych mrozów, nie chcę zamarznąć w aucie
[mk5] Silnik bardzo długo nagrzewa się + problem z świecami żarowymi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk5] Re: Silnik bardzo długo nagrzewa się + problem z świecami żarowymi
Diesel to nie demon ogrzewania wnętrza. To wynika z kilku czynników. Jeżeli zasłoniłeś częściowo chłodnicę i twierdzisz że silnik trochę szybciej się nagrzewa to winy szukaj w termostacie który prawdopodobnie otwiera obieg płynu przez chłodnicę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości