CZEŚĆ!!!
TO ja, wasz forumowy przygłup, wróciłem po paru latach trole wy moje ulubione. Starsi użytkownicy forum pewnie mnie pamiętają.
Słuchajcie, sprawa jest.
Jako, ze względnie ukończyłem swój projekt przywrócenia trupa na drogę, to rozglądam się za następnym.
Kupiłem i naprawiłem poprzez wymianę przełamanego elementu BMW E39 2,0D, oczywiście przepłaciłem za tego klamota ale przyjechałęm tym do domu-
z pękniętym wałem korbowym. I po co to kupiłem, a po to, ze takiego silnika jeszcze nigdy nie otwierałem, i nasłuchałem się jak to sie straszliwie reguluje zapłon w tej pompie vp44 i że to sie mechaniki tego nie podejmujo i wogule dramat. Guzik prawda. Zainwestowałem 30zł w ściągacz do koła pompy i mogę ustawiać.
Urzekła mnie historia tego bmw- powymieniane przewody hamulcowe klima ratowana przesadnym nakładem srodków i sprawna, ładne zimówki, 2 nowe piasty,co najlepsze na liczniku nie ma choinki, krzywe felgi brak ręcznego i pęknięta szpachla na tylnym błotniku krótkie OC i wylane turbo. okazja w uj, ale czego się nie robi dla własnej nauki- kupuje się auto w polu po ciemku
Z racji, ze już trochę się aut naoogladałęm, i wiem, że np. Passat b6 z 2010roku moze mieć nad tylnym zawieszeniem istny korozyjny "armagediun" a przednia szyba moze de facto siedzieć tylko na rdzy, to przeskakiwałem z marki na markę i kazda miałą za duzo upierdliwych wad dla mnie a nie szukam auta na chwilę tylko pewniaka na dłuzej, więc chciałbym teraz wrócić do korzeni na których się z ojcem doktoryzowałem lata temu.
Legendarna nierdzewność passata b5 w połączeniu z legendarną pancernością AFNa miały by zbudowac moje nowe stare daily wozidło. Ale nie mam tu na myśli zakupu gotowca to by było za proste, ja normalny motoryzacyjnie nigdy nie byłem i już chyba nie będę ale przynajmniej nieszkodliwy .
Uważam Passata b5 i b5fl za takiego Optimusa Prime jeśli chodzi o VW Passat, nic lepszego nie udało im się osiagnąć, czym młodsze tym gorsze, droższe w naprawie i eksploatacji, nie trwałe, awaryjne, źle zaprojektowane i zbudowane, wady konstrukcyjne celowo pominięte, modułowa budowa komponentów i ich nierozbieralność, wymiana jedynie całości i po roku ponowna naprawa tego samego, części tragicznie nie trwałe....ble.
Czy dużym problemem jest adaptacja skrzyni 6 do starego silnika AFN110km lub 90km? Wiem że ta skrzynia nie jest mistrzem pancerności ale umie znacznie obnizyć spalanie a ja trochę jeżdżę.
To że skrzynia 6 ma inne łapy i inny wybierak wraz z całym lewarkiem wiem. Rozrusznik chyba też się różni. Będę szukał auta najlepiej z rozwalonym automatem bo są do oddania za małe pieniądze ale za dużą pracę. Sanki/ wózek automatu i manualna 6 mają te same, jak nie znajdę popsutego automatu to założę dedykowane do 6.
Jedno pytanie spędza mi sen z powiek, 6 skrzynia od AVF AWX ma sprzegło samonastawne i inny dwumas niz skrzynia 5, te sprzęgła nie są zamienne.
Jak połączyć skrzynię manual 6 z passata b5FL z silnikiem 1,9 110/90km passat b5 przed lift. Zwyczajnie kurde zapomiałem jak to się robiło.
[TDI VP] VAG MIX dla siebie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI VP] Re: VAG MIX dla siebie
Wszystko pasuje. Awx generalnie miał skrzynie 5 biegowe więc skrzynia od avf jest 6 biegową. Taki też dwumas od avf bierzesz że sprzęgłem 240 mm i pakujesz na silnik afn.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI VP] Re: VAG MIX dla siebie
Tyle ze znalezienie sprawnego dwumasu bywa trudne a do 6 jest malo sprzegiel, a jak są to złom. Od manualnej 5 bedzie dzialac w manualnej 6? Dzwon skrzyni jest pasujacy tylko tam jakies były roznice w budowie lapy od sprzegla w skrzyni 6 lub podparcia tej lapy. Czy bedzie dzialac czy nie. Do silnika pasuje na pewno ale czy skrzynia 6 obsluzy zestaw sprzegla od skrzyni 5. Chodzi o dostępność i cenę i sprawnosc tego.
[TDI VP] Re: VAG MIX dla siebie
6 biegową ma sprzęgło 240 mm a 5 biegowa ma 228 mm. Czyli dwumas też jest większy o parę mm. Więc nie podejdzie. Oczewiscie Iza innym sprzęgłem masz też inny rozrusznik, polisie, mocowania itd. generalnie bierz cały komplet z jakiegoś dawcy z avf i tyle passat nie jest najszczęśliwszym autem do takich modów. Czy B5 aż tak dobre ma blachy że nie koroduje to mam raczej odmienne zdanie ale to twój wybór. Nie o tym jest temat też. Generalnie jeśli się upierasz by do paska B5 przed liftem wstawić skrzynie długa 6biegowa to że szrotu bierz dawce z avf i po temacie. W pakiecie i tak ci wyjdzie taniej jak kupno części osobno. Nie piszesz reż czy będziesz celować w jakaś większą moc. Nie mówię tu o wirusie afn bo to tyle co nic ale też nie że zaraz 250 koni będziesz miał robić. Ale jak będziesz chciał wstawić turbo jakieś choć na 170 koni plus wtryski i może pompa seria dojedzie do 165 koni to moim zdaniem to lepiej już myśl o jednomasie bo są takowe i do avf.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI VP] Re: VAG MIX dla siebie
Półosie i inne bambety wiem, nie boje sie tego, to sie ogarnie. Chodzilo mi tylko o sprzeglo. Korozja... temat rzeka. Wejdź pod progi i podłogę passata z 2000r a wejdz pod toyote hondę mazdę czy nawet renault albo bmw. Nie ma nawet z czym porownywac.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 115 gości