Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Za wysokie powiadasz...W Audi mam 235 40 18 i przez Europę latam na 3.5bara.
Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.
Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.
Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.
Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Właśnie, jak jesteśmy w temacie ciśnienia w oponach ile nabić opony jak mam założone sprężyny -30mm?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Masa auta pewnie też inna. Jakbym tylko autostradami jeździł to tez bym ponad 3 bił bo auto zupełnie inaczej się toczy i prowadzi, ale jak kilka razy w tygodniu muszą drogą gruntową jeździć to się po protu nie da. Trzeba wybrać jakiś półśrodek. Musiałbym mieć system centralnego pompowania kół w aucie żeby się tak bawić z ciśnieniami za każdym razem Kiedyś w teren jak pojechałem Patrolem i po piasku suchym trzeba było jechać pod górę taką, że na 1 biegu i zapiętym reduktorze silnik zdychało, to na 1,1 bara się jechało, byle się wydrapać. No ale opony 35 cali na feldze 15 to można się tak bawićQto pisze: ↑śr lis 18, 2020 15:27Za wysokie powiadasz...W Audi mam 235 40 18 i przez Europę latam na 3.5bara.
Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.
Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.
Wszystko kwestia jak lubisz, jak jeździsz itd itd. Grunt to nie przekroczyć maksymalnych ciśnień dla opon (każda opona ma na sobie informację jakie jest jej maksymalne ciśnienie). No i pamiętać trzeba, że latem w słońcu jak napompujesz zwykłym powietrzem, ciśnienie mocno się zmienia.
Inna sprawa, że powiedzenie "mam sprężyny -30mm" nic nie mówi. Różne sprężyny mają różne charakterystyki tłumienia. Jedna na niskim ciśnieniu opony będzie pracowała OK, inna nie (Qto o tym wyżej pisał). Musisz po prostu testować i wybrać to co optymalne dla ciebie. Pamiętaj tylko, że jeśli jeździsz na innym ciśnieniu niż normalnie powinno być, opona przy pewnych warunkach może inaczej się zachowywać niż normalnie. Suchy asfalt zawsze będzie OK, ale diametralnie sytuacja może się zmienić na mokrym. Przy normalnym ciśnieniu opona na mokrym będzie dobrze kleiła, a jak jej dobijesz te 0,8 bara więcej, może się okazać, że jeździ jakby miała cały czas aquaplaning. W drugą stronę z ciśnieniem może być podobnie, to już kwestia konkretnej opony. Pozostaje jedynie testować i znaleźć optimum dla siebie.
A no i za niskie ciśnienie też jest złe, bo może doprowadzić do rozerwania/rozwulkanizowania środkowej części opony od jej brzegów w wyniku czego można dostać wystrzału.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Kraza cza kupić
Jeszcze odnośnie ciśnień dodam że zamiast 2.8 z naklejki w Audi...mając dmuchniete 3.0 i jeżdżąc na pusto wkoło komina...dało sie zauważyć że środkiem opona była bardziej zuzyta. Także teraz nie dmucham więcej jak 2.8. Po zużyciu opon widać że hamowanie awaryjne na mokrym mogło by się źle skończyć.
W Golfie to po trakcji mogę sobie ciśnienie sprawdzać Quattro dopiero na rondach mieli...
Za niskie ciśnienie przy naciągach chyba nie muszę mówić jak się może skończyć.
Co do ciśnienia max dla danej opony...dopóki jest mowa o oponach osobowych, w normalnych rozmiarach (większe niż jakieś 165 60 14), to zawsze jest 50-51PSI = 3.5 bara. Mnieksze wynalazli miewaja 44PSI = 3bary
Mowa o ciśnieniu na zimnych oponach.
W ramach ciekawostki mogę jeszcze napisać że Żeby np 255/35/18 Continental wbić na felgę Mercedesa, to często trzeba dmuchać ponad 7bar
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Trafiasz w moje gusta panie
Szkoda że się pozbyłem podwozia z kabiną Ziła, bo wystarczyłoby dokupić taką zabudowę i heja na Złombola Tylko LPG by trzeba zamontować bo silnik który tam był V8 żarł 50-80 litrów benzyny na 100km jak się nim trochę szybciej ganiało z tego co mówił wujek
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
No i z 8ton by trzeba wrzucić na pakę żeby dało się tym normalnie (Jak na ten pojazd) jechać.
Dawno nie widziałem takich sprzętów na żywo....jakos jak byłem w przedszkolu, początek podstawówki to wujek ujeżdżał takie...niesamowite sprzęty
Dawno nie widziałem takich sprzętów na żywo....jakos jak byłem w przedszkolu, początek podstawówki to wujek ujeżdżał takie...niesamowite sprzęty
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Heh, miałem okazję jechać na pace przedłużanego Chevroleta C70 jako jedna z 30 osób. Pomimo takiego ładunku, zawieszenie nie pracowało. Auto jechało jakby było puste... Ale wtedy kręgosłup dostał . No ale cóż, byłem w kraju, w którym nie było za bardzo możliwości wyboru środka transportu
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
sebekgolf pisze: ↑śr lis 18, 2020 16:45Masa auta pewnie też inna. Jakbym tylko autostradami jeździł to tez bym ponad 3 bił bo auto zupełnie inaczej się toczy i prowadzi, ale jak kilka razy w tygodniu muszą drogą gruntową jeździć to się po protu nie da. Trzeba wybrać jakiś półśrodek. Musiałbym mieć system centralnego pompowania kół w aucie żeby się tak bawić z ciśnieniami za każdym razem Kiedyś w teren jak pojechałem Patrolem i po piasku suchym trzeba było jechać pod górę taką, że na 1 biegu i zapiętym reduktorze silnik zdychało, to na 1,1 bara się jechało, byle się wydrapać. No ale opony 35 cali na feldze 15 to można się tak bawićQto pisze: ↑śr lis 18, 2020 15:27Za wysokie powiadasz...W Audi mam 235 40 18 i przez Europę latam na 3.5bara.
Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.
Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.
Wszystko kwestia jak lubisz, jak jeździsz itd itd. Grunt to nie przekroczyć maksymalnych ciśnień dla opon (każda opona ma na sobie informację jakie jest jej maksymalne ciśnienie). No i pamiętać trzeba, że latem w słońcu jak napompujesz zwykłym powietrzem, ciśnienie mocno się zmienia.
Inna sprawa, że powiedzenie "mam sprężyny -30mm" nic nie mówi. Różne sprężyny mają różne charakterystyki tłumienia. Jedna na niskim ciśnieniu opony będzie pracowała OK, inna nie (Qto o tym wyżej pisał). Musisz po prostu testować i wybrać to co optymalne dla ciebie. Pamiętaj tylko, że jeśli jeździsz na innym ciśnieniu niż normalnie powinno być, opona przy pewnych warunkach może inaczej się zachowywać niż normalnie. Suchy asfalt zawsze będzie OK, ale diametralnie sytuacja może się zmienić na mokrym. Przy normalnym ciśnieniu opona na mokrym będzie dobrze kleiła, a jak jej dobijesz te 0,8 bara więcej, może się okazać, że jeździ jakby miała cały czas aquaplaning. W drugą stronę z ciśnieniem może być podobnie, to już kwestia konkretnej opony. Pozostaje jedynie testować i znaleźć optimum dla siebie.
A no i za niskie ciśnienie też jest złe, bo może doprowadzić do rozerwania/rozwulkanizowania środkowej części opony od jej brzegów w wyniku czego można dostać wystrzału.
Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17
Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie potrzebuję zimówki, doradzcie co wybrać Barum Polaris 5 czy może Hankook Winter i*cept RS2?
ALH -> 205 -> soft
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Problem z wbijaniem biegów może wynikać z kilku problemów. Jeden to ten z filmiku. Ja musiałem np. w Polo wymienić tą białą kość bo była wytarta i był za duży luz. Możesz mieć też problemy z samym lewarkiem i luzami na nim.kewinpol pisze: ↑czw lis 19, 2020 23:24
Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17
Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
A jak ocenić luz na tej białej kości?sebekgolf pisze: ↑pn lis 23, 2020 16:10Problem z wbijaniem biegów może wynikać z kilku problemów. Jeden to ten z filmiku. Ja musiałem np. w Polo wymienić tą białą kość bo była wytarta i był za duży luz. Możesz mieć też problemy z samym lewarkiem i luzami na nim.kewinpol pisze: ↑czw lis 19, 2020 23:24
Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17
Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ciężko powiedzieć. Ja do tego doszedłem po tym, jak podczas wbijania biegów nie zaskakiwała do końca 1. Okazało się, że był tam już taki luz, że nie dobijało biegu i potrafił nie wskoczyć. Po wymianie problem zniknął. Dźwięk był jakby się dyferencjał na nitach rozleciał (na szczęście to nie było to)
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Re: Kącik posiadaczy MK4
Hej. Przypomniał by mi ktoś jak się nazywał ten kolega co robił moduły led do oświetlenia wnętrz i czy jeszcze je robi?
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości