Silnik diesla z przeciwstawnymi tłokami

Filmy związane z VW

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Silnik diesla z przeciwstawnymi tłokami

Post autor: Bednarus » czw lis 19, 2020 22:07




Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Silnik diesla z przeciwstawnymi tłokami

Post autor: grg474 » pn lis 23, 2020 22:48

subaru ma co prawda 4 cylindry ale przeciwstawne tłoki (boxer) w dieslu
https://www.subaru.pl/2017outback_technology.html


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Silnik diesla z przeciwstawnymi tłokami

Post autor: Bednarus » pn lis 23, 2020 23:02

Subaru to silnik czterocylindrowy z jednym tłokiem na cylinder. Do tego są głowice, zawory i jednen wał korbowy. Można porównać to do silnika widlastego, tyle że z kątem 180 stopni. Silnik na filmie to zupełnie inna koncepcja. Tam są trzy cylindry i sześć tłoków. Dwa wały korbowe, brak głowicy. No i do tego dwusów.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Silnik diesla z przeciwstawnymi tłokami

Post autor: wesol » wt lis 24, 2020 17:58

No tu muszą być dwa wały. Silnik może całkiem fajny tylko. Pewnie znacznych rozmiarów przez tą konstrukcje. To żadna nowość bo chyba już o tym myślano przed drugą wojna światowa. Tak jak silniki w samolotach gwiazdowe itp sprawy. Ciekawe jak ma się sprawa z systemem wypuszczania spalin i dostarczania powietrza. Mając głowice mamy nieco chyba lepiej łatwiej. Tu może być nieco gorzej. Generalnie silnik.mysi być konstrukcyjnie prosty a nie skomplikowany. Zresztą kiedyś rozmawiałem z Robertem z tune up bo robił taka astrę h 1.9 CDTI i dłubał ha na większą moc. Wyszło 240 koni ale głowicą się nie wyrabiają i finalnie. Skończyło się na 220 koniach. Niby 16 zaworow a jednak poczciwy 1.9 TDI go pokonał przy 8 zaworach.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Filmy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości