[TDI] Regulacja turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slawek704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 26, 2016 21:19

[TDI] Regulacja turbiny

Post autor: slawek704 » pt paź 30, 2020 22:43

Witam jak wyregulować turbinę z przestawionym zderzakiem oraz sztangą golf 4 1.9,TDI ahf



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI] Re: Regulacja turbiny

Post autor: wesol » sob paź 31, 2020 08:30

Najlepiej po zdemontowaniu suszary. Ja to robię tak: można włożyć coś o grubości około 2 mm między łopatki geo i wtedy skręcić śrubkę stóp tak by to było max. Jest luz delikatny oczewiscie na mechanizmie geo dlatego tak właśnie około 2 mm przerwy na łopatkach. Sama sztangę najlepiej reguluje się na podstawie logów. Trzeba skraca brak sztangę by wysterowanie n75 było na poziomie 70-80 procent.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

slawek704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 26, 2016 21:19

[TDI] Re: Regulacja turbiny

Post autor: slawek704 » sob paź 31, 2020 14:26

Czyli zamontowana w aucie nie da rady ? Musiałbym wykręcić i dopiero regulacja ?



slawek704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 26, 2016 21:19

[TDI] Re: Regulacja turbiny

Post autor: slawek704 » sob paź 31, 2020 15:13

Logi 11 dynamiczne



slawek704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 26, 2016 21:19

[TDI] Re: Regulacja turbiny

Post autor: slawek704 » sob paź 31, 2020 15:18

[media][/media]
slawek704 pisze:
sob paź 31, 2020 15:13
Logi 11 dynamiczne



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI] Re: Regulacja turbiny

Post autor: wesol » sob paź 31, 2020 17:52

Da radę ale trzeba więcej pokombinować. Trzeba wpierw ustawić tak by geo była nieco bardziej otwarta i stopniowo wykręcać śrubkę by turbo w miarę wcześnie wstawali ale nie było jeszcze efektu blokowania przepływu spalin. Poprostu śrubka na imbus stanowi o całkowitym bądź nie zamknięciu łopatek zmiennej geo. Czyli wciągnięcie sztangi przez gruszkę kończy się na tym.co pozwala imbus. Geometria chodzi na zasadzie "prawie przymknietej" od momentu obrotow jalowych aż do średnich i potem zaczyna się otwierać geo wraz ze wzrostem tych obrotów aż do
obrotów maksymalnych kiedy to geo już jest otwarte na maxa.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

slawek704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 26, 2016 21:19

[TDI] Re: Regulacja turbiny

Post autor: slawek704 » ndz lis 01, 2020 08:53

No tak ale czy przy podpiętym vag com na biegu jałowym da radę to wyregulować i na co zwrócić uwagę czy tylko logi dynamiczne ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI] Re: Regulacja turbiny

Post autor: wesol » ndz lis 01, 2020 17:43

No co ty na jakim.biegu jałowym? Na biegu jałowym ci chodzi turbina? Na biegu jałowym masz flow przez część gorącą? Na jałowym to paliwa jest Kane na poziomie 2-3 procent. To się tylko silnik kręci by nie zgasł.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

slawek704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 26, 2016 21:19

[TDI] Re: Regulacja turbiny

Post autor: slawek704 » ndz lis 01, 2020 18:15

prosba o analize logow
golf 4 ahf.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 154 gości