Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Nie zapomnij zrobić zdjęć dolotu jak poprowadziłęś rurę (ale chyba zrobię z dolotu 2.0 do obudowy filtra - graty mam tylko czasu i pogody jakoś brakuje).
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Dałem te foty kilka stron wcześniej Jedna jest droga i nie da sie tego inaczej puścić. Między aku a błotkiem przy samej lampie a potem schodzi w kierunku klaksonu między zderzak a nadkole. 3" rura tam weszła po spłaszczeniu Do obudowy filtra wchodzi ledwo co i dodatkowo warto kupić arkusz gumy np. 3mm i uszczelnić wlot do filtra.
Fabryczny rękaw do filtra z golfa 4 jest niewystarczający. I tak tam idzie ciepłe powietrze i lipa. Zaciąg musi być w dolnej części zderzaka. Silniki BUD/BXW mają fabrycznie dolot zajebisty prosto z grilla i o odpowiedniej średnicy, więc w mk5 można to na prawdę fajnie zrobić.
Fabryczny rękaw do filtra z golfa 4 jest niewystarczający. I tak tam idzie ciepłe powietrze i lipa. Zaciąg musi być w dolnej części zderzaka. Silniki BUD/BXW mają fabrycznie dolot zajebisty prosto z grilla i o odpowiedniej średnicy, więc w mk5 można to na prawdę fajnie zrobić.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Jeżeli mówisz o tym:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f ... 2#p7210281
to jakoś mi się nie udawało. Podstawa aku przeszkadza. Próbowałem ścisnąć rurę, ale nic do nie dało.
A i tak z innego silnika będzie lepszy, niż ciepłe powietrze z kolektora wydechowego....
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f ... 2#p7210281
to jakoś mi się nie udawało. Podstawa aku przeszkadza. Próbowałem ścisnąć rurę, ale nic do nie dało.
A i tak z innego silnika będzie lepszy, niż ciepłe powietrze z kolektora wydechowego....
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Stopień sprężania.
czy może mi ktoś wyjaśnić czy blok np z 1.4BCA jest niższy od 1.6bcb ? Bca alu bcb zeliwo,
Ostatnio porównywałem tłoki i korbowody od silnika 1.4 16v APE i 1.6 8v AEE to wymiar korbowodów i tłoków jest taki sam oczywiście komora spalania jest inna bo tutaj mamy 16 a tam 8v no i tłok z 8v jest z 3mm wyższy. ale do sedna, jeżeli rożnią się tylko wałem to korby tez musiały by być inne, więc wychodzi ze blok jesy wyższy dobrze myśle ?
Następna sprawa jeżeli w 1.4 16v po zrobieniu ludzkiego dolotu i wymianie kolektora robi się około 110km i prawie 150nm to ile idzie wycisnąć z 1.6 16V ?
NA forum polo klubu jest porównanie wałków rozrządu potwierdzone wykresem z hamowni i na wałkach z wersji 100km jest mniejsza moc i to dużo niz na wałkach od wersji 75km a wałki od 101km siedzą też w 1.6
także myślę ze po zaadoptowaniiu wałków z 1.4 75km do 1.6 16v i postawieniu tego na boschu mozemy uzyskać napewno z 125km jak nie wiecej ,
Na forum seata leona chłopaki po zrobieniu tylko dolotu uzyskiwali po 118km, a podejrzewam ze to własnie wałki dławią ten silnik 1.6
czy może mi ktoś wyjaśnić czy blok np z 1.4BCA jest niższy od 1.6bcb ? Bca alu bcb zeliwo,
Ostatnio porównywałem tłoki i korbowody od silnika 1.4 16v APE i 1.6 8v AEE to wymiar korbowodów i tłoków jest taki sam oczywiście komora spalania jest inna bo tutaj mamy 16 a tam 8v no i tłok z 8v jest z 3mm wyższy. ale do sedna, jeżeli rożnią się tylko wałem to korby tez musiały by być inne, więc wychodzi ze blok jesy wyższy dobrze myśle ?
Następna sprawa jeżeli w 1.4 16v po zrobieniu ludzkiego dolotu i wymianie kolektora robi się około 110km i prawie 150nm to ile idzie wycisnąć z 1.6 16V ?
NA forum polo klubu jest porównanie wałków rozrządu potwierdzone wykresem z hamowni i na wałkach z wersji 100km jest mniejsza moc i to dużo niz na wałkach od wersji 75km a wałki od 101km siedzą też w 1.6
także myślę ze po zaadoptowaniiu wałków z 1.4 75km do 1.6 16v i postawieniu tego na boschu mozemy uzyskać napewno z 125km jak nie wiecej ,
Na forum seata leona chłopaki po zrobieniu tylko dolotu uzyskiwali po 118km, a podejrzewam ze to własnie wałki dławią ten silnik 1.6
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Po kolei
150 nm z 1.4 marzenie, mega ciężko
Tak, radeklwo robił porównanie wałków BKY 75 vs BBZ 101 i wyszło tak jak piszesz, ale nie wiesz w jakim stanie był wałek od BBZ. Tuner niedaleko mnie, który ma rajdówkę z 1.4 powiedział mi, że są różnice kosmetyczne na korzyść wałka 101 AUB/BBZ. Dla mnie robienie gorszego wałka w mocniejszej wersji byłoby niedorzeczne a jak porównywałem na catcams wzniosy to dane papierkowe są po stronie 101.
W etce widać, że BCB ma ten sam wałek ssący i wydechowy 101AA. BCA też ma ten wałek po stronie wydechowej, ssący jest inny 101CG. Więc ewentualnie można sprawdzić 101AA jako ssący w 1.4.
Jeśli chodzi o dół
https://www.youtube.com/watch?v=GsATtHcp9aM
tutaj koleś ma poskładane tak jak napisałem wcześniej wał i korby od 1.4 na bloku 1.6. Korby muszą się różnić długością, bo przy mniejszym wykorbieniu 1.4, korby tej samej długości nie dochodziłyby tłokiem do samej góry bloku. AEE może mieć np. tłok w innym miejscu złapany a 1.4 i 1.6 16V ten wymiar od sworznia do denka jest prawie taki sam.
Faktycznie żeby być pewnym trzeba byłoby kupić po korbie i pomierzyć.
Mnie interesuje jeszcze głowica, bo BCA i BCB mają inny numer.
edit: właśnie kolo z Grecji mi napisał na YT, że wysokość bloku 1.4 i 1.6 jest ta sama, różni się wał i korby. Twierdzi, że głowica 1.4 i 1.6 jest ta sama jeśli chodzi o przekrój kanałów.
150 nm z 1.4 marzenie, mega ciężko
Tak, radeklwo robił porównanie wałków BKY 75 vs BBZ 101 i wyszło tak jak piszesz, ale nie wiesz w jakim stanie był wałek od BBZ. Tuner niedaleko mnie, który ma rajdówkę z 1.4 powiedział mi, że są różnice kosmetyczne na korzyść wałka 101 AUB/BBZ. Dla mnie robienie gorszego wałka w mocniejszej wersji byłoby niedorzeczne a jak porównywałem na catcams wzniosy to dane papierkowe są po stronie 101.
W etce widać, że BCB ma ten sam wałek ssący i wydechowy 101AA. BCA też ma ten wałek po stronie wydechowej, ssący jest inny 101CG. Więc ewentualnie można sprawdzić 101AA jako ssący w 1.4.
Jeśli chodzi o dół
https://www.youtube.com/watch?v=GsATtHcp9aM
tutaj koleś ma poskładane tak jak napisałem wcześniej wał i korby od 1.4 na bloku 1.6. Korby muszą się różnić długością, bo przy mniejszym wykorbieniu 1.4, korby tej samej długości nie dochodziłyby tłokiem do samej góry bloku. AEE może mieć np. tłok w innym miejscu złapany a 1.4 i 1.6 16V ten wymiar od sworznia do denka jest prawie taki sam.
Faktycznie żeby być pewnym trzeba byłoby kupić po korbie i pomierzyć.
Mnie interesuje jeszcze głowica, bo BCA i BCB mają inny numer.
edit: właśnie kolo z Grecji mi napisał na YT, że wysokość bloku 1.4 i 1.6 jest ta sama, różni się wał i korby. Twierdzi, że głowica 1.4 i 1.6 jest ta sama jeśli chodzi o przekrój kanałów.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
A jak ma się sprawa z ustawieniem klinów na kołach rozrządu 1.4vs1.6? To są te same koła? Zastanawia mnie też czemu AHW ma moment niżej (3.3 kobr) niż pozostałe 1.4 bezlinkowce no i 1.6. No i samo doprężenie 1.6 - mam w 1.4 AHW aktualnie tloki z 1.6 musialbym zmierzyć kompresję bo w Bcb wypluwa 20 bar na manometrze więc widać, że ostro jest doprezone ( choć kompresję da też opóźnienie wałków lub zmniejszenie miedzyotwarcia zaworów ).
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Rozrząd ustawia sie tak samo.
AHW ma troche inny osprzęt, tam z tego co wiem nie ma katalizatora wstępnego w kolektorze. Może też mieć inny numer wałków albo po prostu niejasności w danych technicznych. Moment max położony katalogowo wysoko w 1.6 i 1.4 101 wynika z braku ograniczeń przepływu w dolocie. 1.4 75 ma tam zajebistą restrykcje, po 4000 obr przepływ leci na łeb a wraz z nim moment i dlatego max jest osiągany niżej.
Wg mnie tłoki 1.6 nie doprężają wg danych mahle jest większe wyżłobienie o niecały milimetr w 1.6
Doprężenie 1.6 16V na 12:1 nie wynika z konstrukcji tłoka tylko z wysokiego skoku tłoka. Stosunek skoku tłoka do objętości komory spalania a jest niemal taka sama jak 1.4 przy czym skok 1.6 jest większy o około 11mm.
AHW ma troche inny osprzęt, tam z tego co wiem nie ma katalizatora wstępnego w kolektorze. Może też mieć inny numer wałków albo po prostu niejasności w danych technicznych. Moment max położony katalogowo wysoko w 1.6 i 1.4 101 wynika z braku ograniczeń przepływu w dolocie. 1.4 75 ma tam zajebistą restrykcje, po 4000 obr przepływ leci na łeb a wraz z nim moment i dlatego max jest osiągany niżej.
Wg mnie tłoki 1.6 nie doprężają wg danych mahle jest większe wyżłobienie o niecały milimetr w 1.6
Doprężenie 1.6 16V na 12:1 nie wynika z konstrukcji tłoka tylko z wysokiego skoku tłoka. Stosunek skoku tłoka do objętości komory spalania a jest niemal taka sama jak 1.4 przy czym skok 1.6 jest większy o około 11mm.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
AEE może mieć np. tłok w innym miejscu złapany a 1.4 i 1.6 16V ten wymiar od sworznia do denka jest prawie taki sam.
Tłok z AEE jest identyczny wysokością co 1.4 16v !!
1.6 AEE czyli 8v ma identyczna korbe co 1.4 ape moge zrobic zdjecia. wiec co tylko 1.6 16v ma inna korbe skoro tłoki takie same ?
Chociaz nie rozumiem, skoro blok 1.4 i 1.6 jest taki sam tylko z innego materiału i tłoki takie same to przeciez to niemożliwe bo tłok wyjdzie nad cylinder może mi to ktoś wytłumaczyć
Jutro pomierzę blok z 1.6 aee i z 1.4 16v bo akurat mam takie rozebrane
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Masz większe wykorbienie w 1.6 16v, ale krótszą korbę i dlatego tłok nie wystaje ponad blok. Większe wykorbienie z krótszą korbą zwiększa pojemność. Dziś o tym gadałem z Grekiem co składał taki silnik i pisał, że równie dobrze 1.6 16V idzie poskładać na alu bloku 1.4
AEE do tego nie mieszaj, bo ten silnik jest inaczej zbudowany i pewnie blok będzie wyższy niż 1.6 16V skoro korba jest ta sama co 1.4. Ma on sporo niższe CR niż 16V.
Kolejna sprawa wysokość tłoka od podstawy nie ma znaczenia tylko od miejsca w którym jest sworzeń.
Jedyne z czym sie nie do końca zgadzam to z tym, że niby tłoki 1.6 16 mają wyższe CR. Patrząc na nie po wyglądzie i po wymiarach podanych przez mahle gdzie różnica to niecały milimetr i to jeszcze na korzyść 1.4, więc coś mi sie nie wydaje. To wynika ze skoku.
AEE do tego nie mieszaj, bo ten silnik jest inaczej zbudowany i pewnie blok będzie wyższy niż 1.6 16V skoro korba jest ta sama co 1.4. Ma on sporo niższe CR niż 16V.
Kolejna sprawa wysokość tłoka od podstawy nie ma znaczenia tylko od miejsca w którym jest sworzeń.
Jedyne z czym sie nie do końca zgadzam to z tym, że niby tłoki 1.6 16 mają wyższe CR. Patrząc na nie po wyglądzie i po wymiarach podanych przez mahle gdzie różnica to niecały milimetr i to jeszcze na korzyść 1.4, więc coś mi sie nie wydaje. To wynika ze skoku.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
AEE ma niższy stopien spręzania racja wynika to z mega wklęsłego tłoka. tłoki mają ten sam wymiar od osi sworznia do denka,AEE do tego nie mieszaj, bo ten silnik jest inaczej zbudowany i pewnie blok będzie wyższy niż 1.6 16V skoro korba jest ta sama co 1.4. Ma on sporo niższe CR niż 16V
dziwne bo AEE ma ten sam skok i srednice tłoka co 1.6 16v
Być moze jest tak jak mowisz AEE moze ma wyzszy blok i wieksze wykorbienie wału a korby te same.
Ale nadal nie rozumiem skoro 1.6 16v i 1.4 16 ma ten sam blok i tłoki to zakładając wał o wiekszym wykorbieniu i dłuższy korbowód a tłoki są przecież takie same to tłok wyjdzie za wysoko nie uważasz >>???
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Wtedy tak, ale zakłada się wał o większym wykorbieniu i krótsze korby
Pakuje się to parami wał 1.6 + korba 1.6 (krótsza) albo wał 1.4 + korba 1.4 (dłuższa), nigdy nie mieszamy.
BTW etka prawde powie
1.6 AEE
Korba 036198401G
Panewki góra dół 03C105701D
Wał 032105021E
1.4 16V BCA
Korba 036198401G
Panewki góra dół 03C105701D
Wał nie podano
1.6 16V ma całkiem inne numery np. wał 036105101C
Potwierdziłeś to co etka mówi, że korby są te same. Więc skoro są identyczne a w dodatku wymiar od osi sworznia do denka jest ten sam a pojemność jest wyższa to musi być większe wykorbienie a jak jest większe wykorbienie przy tej samej korbie to musi być wyższy blok nie ma bata, bo inaczej by wyszedł tłok ponad. Więc jutro jak zmierzysz długość tulei cylindrowych to powinno wyjść około 11mm różnicy między AEE a APE
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
No dobra to po co gość włożył wal i korby z 1.4? chce mieć sztywny blok i zmniejszyć CR pod turbo?
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Kolo z filmu wyżej zrobił tak żeby mieć bezawaryjny setup bez kombinowania. Tłokami i blokiem bcb z pozostawieniem pojemności 1.4 wyeliminował problem piston slapa a jakby chciał zwiększać pojemność to dochodzi mu jeszcze kwestia zmiany ecu na marelli od bcb i odpowiednich czujników albo wystrojenia motronica z 1.4 co nie jest proste i mało kto to robi. Problem w tym jest taki, że nasze silniki nie mają przepływki, gdyby była to ecu widząc większy przepływ dolałby paliwa i jest w porządku. Paliwo w funkcji obciążenia jest dawkowane na podstawie podciśnieniowego MAP sensora i jest dokładnie na odwrót niż w przepływce. Raz, że na starcie 1.6 w trakcie jednego suwu zassie prawie 200cc więcej powietrza i ecu o tym nie wie to dwa większa pojemność generuje większe podciśnienie MAP a większe podciśnienie sterownik odbiera jako mniejsze obciążenie czyli dodatkowo uwala paliwo Tam gdzie przy 1.4 byłoby np. 750mbar to na 1.6 pokazałby strzelam 600mbar. Ster zgłupieje, bo sonda wywali np. +25% korekte. Dlatego jest to skomplikowane do ogarnięcia a potem trzeba jeszcze wystroić zapłon i na starcie go poluźnić, bo CR jest o 1,5 wyższe w BCB. W mappacku, który kupiłem są dwa podstawowe parametry do ruszenia przy strokerze 1.6, reszte dobiera się doświadczalnie w oparciu o korekty.
Ok ja rozumiem, że robiąc stroker 1.6 można zastosować większe wtryski od 1.6 i postawić to na motronicu bez remapu i jakoś to będzie działać, bo czas wtrysku zadany przez ECU nie zmieni sie a wydatek będzie większy, ale to nie będzie precyzyjne i rozjazdy korekt mogą być dość znaczne. Można też zastosować regulator ciśnienia paliwa 4-5 bar, ale tak samo jest to wg mnie drut.
Jeszcze raz powtórzę, że nie dawałbym turbo do bcb bez zmniejszenia pojemności ze względu właśnie zbyt wysokie CR. Lepiej zadać większe ciśnienie doładowania i wyjdzie na to samo mocowo a turbinie też łatwiej zbudować ciśnienie na niższej pojemności niż na wyższej a przypominam, że mówimy tu o turbo z 1.4 tsi. Jak ktoś na upartego chce 1.6 to mega wklęsłe tłoki AEE i też CR idzie w dół. Średnica sworznia jest chyba ta sama 17mm.
Ok ja rozumiem, że robiąc stroker 1.6 można zastosować większe wtryski od 1.6 i postawić to na motronicu bez remapu i jakoś to będzie działać, bo czas wtrysku zadany przez ECU nie zmieni sie a wydatek będzie większy, ale to nie będzie precyzyjne i rozjazdy korekt mogą być dość znaczne. Można też zastosować regulator ciśnienia paliwa 4-5 bar, ale tak samo jest to wg mnie drut.
Jeszcze raz powtórzę, że nie dawałbym turbo do bcb bez zmniejszenia pojemności ze względu właśnie zbyt wysokie CR. Lepiej zadać większe ciśnienie doładowania i wyjdzie na to samo mocowo a turbinie też łatwiej zbudować ciśnienie na niższej pojemności niż na wyższej a przypominam, że mówimy tu o turbo z 1.4 tsi. Jak ktoś na upartego chce 1.6 to mega wklęsłe tłoki AEE i też CR idzie w dół. Średnica sworznia jest chyba ta sama 17mm.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości