[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Cześć Koledzy. Czy powyższe instrukcje znajdą zastosowanie w Audi A3 8L 1,6 75KW z automatem? ECU SIMOS33 1,6l 2V 00AT3559 06A 906 033 N . Proszę o informacje, jeżeli się ktoś z Was orientuje.
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Panowie
Mam pytanie odnoście podłączenia manetki do kostki od komputera na podszybiu. Dwa przewody nr 75 i 76 podłączyłem. Lecz pozostałe dwa powinny być w miesju gdzie już jest przewód. Moje pytanie jest takie, co ja mam z tym zrobić. Mam to zmostkować czy jak?
Mam pytanie odnoście podłączenia manetki do kostki od komputera na podszybiu. Dwa przewody nr 75 i 76 podłączyłem. Lecz pozostałe dwa powinny być w miesju gdzie już jest przewód. Moje pytanie jest takie, co ja mam z tym zrobić. Mam to zmostkować czy jak?
Bora Variant 2.0 115KM AZJ 2002r. +LPG
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Witam Panowie
Troszeczkę odświeżę temat
Chodzi mianowicie o to że postanowiłem założyć tempomat do moje Bory 2.0 AZJ 2002. Założyłem nową manetkę i pociągnąłem kable do wtyczki do komputera na podszybiu.
Problem jest tylko taki że pozycja 57 i 38 są już zajęte przez inne kable, które już tam były a patrząc na schemat to powinienem tam dać kable od manetki. I tu moje pytanie. Czy powinienem te kable zmostkować czy co ja mam z tym zrobić bo nie mam pojęca
na tym zdj widać podłączone kable T10/2 - niebieski/siwy i T10/5 - biały
Niestety nie mam zdj pozostałych dwóch pozycji ale mimo to są w nich już kable a ja nie wiem co z tym zrobić
Troszeczkę odświeżę temat
Chodzi mianowicie o to że postanowiłem założyć tempomat do moje Bory 2.0 AZJ 2002. Założyłem nową manetkę i pociągnąłem kable do wtyczki do komputera na podszybiu.
Problem jest tylko taki że pozycja 57 i 38 są już zajęte przez inne kable, które już tam były a patrząc na schemat to powinienem tam dać kable od manetki. I tu moje pytanie. Czy powinienem te kable zmostkować czy co ja mam z tym zrobić bo nie mam pojęca
na tym zdj widać podłączone kable T10/2 - niebieski/siwy i T10/5 - biały
Niestety nie mam zdj pozostałych dwóch pozycji ale mimo to są w nich już kable a ja nie wiem co z tym zrobić
Bora Variant 2.0 115KM AZJ 2002r. +LPG
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
to wywalic te kable jak nie mozesz ich odnalezc w kabinie dac nowe wsuwki z kablami i aktywowac tempomat i sie cieszyc
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
A sprawdź czy:BuczeK2 pisze: ↑pt wrz 04, 2020 20:46Panowie
Mam pytanie odnoście podłączenia manetki do kostki od komputera na podszybiu. Dwa przewody nr 75 i 76 podłączyłem. Lecz pozostałe dwa powinny być w miesju gdzie już jest przewód. Moje pytanie jest takie, co ja mam z tym zrobić. Mam to zmostkować czy jak?
- czarna kostka w przelotce podszybia i kabiny ma zajęte piny odpowiadające
- czy masz taki silnik jak opisano w poradniku, bo inne, które nie są wymienione mają inaczej
Napisz jaki masz kod silnika. Podeślij zdjęcia. Jakie kolory tych kabli tam są?
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Edit poprzedniego - kable do usunięcia, nie doczytałem następnych postów pod postem Admin mógłby wyłączyć czasem to zatwierdzanie, bo autor pewnie chciał zedytować jak ja teraz, ale nie ma jak.
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Sory panowie za kłopot ale na szczęście sytuacja już opanowana. Tempomat działa w 100%
ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość żeby kontrolka tempomatu świeciła tylko jak utrzymuje prędkość?
Bo jak narazie to świeci odrazu jak przesune na "on"
ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość żeby kontrolka tempomatu świeciła tylko jak utrzymuje prędkość?
Bo jak narazie to świeci odrazu jak przesune na "on"
Bora Variant 2.0 115KM AZJ 2002r. +LPG
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Jak przeczytasz dokładnie pierwszy post, to znajdziesz tam fragment o tym. Sprawdzałem do tej pory tylko w licznikach 1/2 Fis i Full Fis, wszystkie od VDO. Po zawartości EEPROMu te bez fis od VDO też powinny działać.
Działa na licznikach VDO o numerze (za x wstaw dowolną cyfrę):michaf1994 pisze: ↑ndz lis 19, 2017 21:55EDIT 2017-12-24:
Dziś znalazłem info jak zmienić, aby ikonka tempomatu pojawiała się tylko, kiedy faktycznie utrzymuje on prędkość. Nie sprawdzałem tego jeszcze u siebie.
W EEPROMIE licznika należy w polu 0x1EE zmienić z E9 na F9.
- 1Jx920x06
- 1Jx920x26
- 1Jx920x46
- 3Bx920x05
- 3Bx920x25
- 3Bx920x45
Możliwe, że działa, ale inna wartość (za x wstaw dowolną cyfrę):
- 1Jx920x05 w polu 0x1EE wartość E0 na F0
- 1Jx920x25 w polu 0x1EE wartość E0 na F0
- 1Jx920x45 w polu 0x1EE wartość E0 na F0
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Witam, golf 4 Automat 1.9 130KM 2003r, podłączyłem wszystko według schematu, po włączeniu on na manetce i wciśnięciu set, kontrolka się włącza ale nie utrzymuje prędkości.
Tempomat zakodowany, komputer widzi.
Jak odpale VCDS w grupie 6 w ostatnim okienku "cruise system" po włączeniu 'on' pojawia mi się "17" a powinno się pojawić "1.0"
Znalazłem gdzieś na forum że "17" oznacza wciśnięty pedał Hamulca
podmieniałem czujnik przy pedale, ale nie ma reakcji,
Jakieś pomysły??
Tempomat zakodowany, komputer widzi.
Jak odpale VCDS w grupie 6 w ostatnim okienku "cruise system" po włączeniu 'on' pojawia mi się "17" a powinno się pojawić "1.0"
Znalazłem gdzieś na forum że "17" oznacza wciśnięty pedał Hamulca
podmieniałem czujnik przy pedale, ale nie ma reakcji,
Jakieś pomysły??
USUNIĘTE PRZEZ ADMINISTRATORA
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Sprawdź błędy, napisz jakie są, sprawdź czujnik stopu, czujnik sprzęgła, wiązki.
- remekremek
- Mały gagatek
- Posty: 120
- Rejestracja: śr sty 30, 2008 20:10
- Lokalizacja: Radzymin
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Pomoc potrzebna. Audi a3 8l 1.8;aum . zamontowałem tempomat . W vagu na 66 widzi wszystkie funkcje .a za cholerę nie chcę się aktywować 11463 . Manetki podpisałem dwie. Z końcówką J.i A i tem sam komunikat brak komunikacji ....po włączeniu wyskakuje błąd 17977 to chyba manetka
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Masz w pierwszym poście opisane jak powinny wyglądać bloki pomiarowe. Czy WSZYSTKIE się zgadzają co do jednego zera i co do jednej jedynki? Jeżeli wyskakuje błąd to już aktywowałeś.remekremek pisze: ↑czw maja 20, 2021 21:31Pomoc potrzebna. Audi a3 8l 1.8;aum . zamontowałem tempomat . W vagu na 66 widzi wszystkie funkcje .a za cholerę nie chcę się aktywować 11463 . Manetki podpisałem dwie. Z końcówką J.i A i tem sam komunikat brak komunikacji ....po włączeniu wyskakuje błąd 17977 to chyba manetka
Jeżeli masz inaczej to napisz DOKŁADNIE jakie wartości masz w powyższych sytuacjach.Jeżeli mamy aktywowany tempomat w ECU, manetkę w pozycji OFF, auto stoi w miejscu i wszystko jest sprawne odczyt powinien wyglądać następująco:
0 km/h 00001000 0 km/h 0000
Po włączeniu manetki na pozycję ON
0 km/h 00001000 0 km/h 0011
Po przesunięciu w pozycję Cancel / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 0001
Po naciśnięciu Set
0 km/h 00001000 0 km/h 0111
Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję RESET / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 1011
Po naciśnięciu sprzęgła
0 km/h 00001100 0 km/h 0000
Po naciśnięciu hamulca
0 km/h 00001011 0 km/h 0000
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Siemanko. Chciałbym dołożyć tempomat. Golf z 99 roku. W grupie 066 brak jakichkolwiek danych. W grupie 019 w polu nr 3 mam cos takiego jak additional signals i po naciśnięciu sprzęgła zmienia się z 0 na 1. Brak reakcji na pedał hamulca. Przepustnica wydaje się być elektroniczna ale nie mam 100% pewności. Sterownik to 1.8L R4/5VT motr HS D02 nr 06A906018CG. Próba aktywacji kodem 11463 zakończona niepowodzeniem. Nie mam nic podłączone. Badam temat czy istnieje taka możliwość.
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
musisz zmienić moduł sterownika 06A997019TX - 06A906018CH
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości