Mam taki problem , iż chłopak coś zmienił w zegarach i teraz choinka na blacie, a kilometry to nie co 1 a 100 liczy. Zegar to Bosch RB8 v25 1J0 920 826 C w tdi 2003 1/2 fis i 1kb eeprom. Znalazłem wsad do takiego licznika tylko v22, inne mają 2kb eeprom. Chcę zmienić kodowanie ale nie przyjmuje żadnej zmiany.
Jak to teraz naprawić ?
Wymiana licznika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Wymiana licznika
Zacznijmy od tego że jak miałeś 821 to zmień na 821, a nie na 825, bo:
1J0920821: komunikacja z ECU po CAN, z modułem komfortu bez CAN
1J0920825: komunikacja z ECU i z modułem komfortu po CAN
Czyli będzie sypać błędami i może być problem w przypadku niektórych funkcji jak info o otwartych drzwiach kierowcy. No chyba że wymienisz moduł na 1C0 i do tego silniczki szyb na 1C oraz zmienisz pinologię przy module.
1J0920821: komunikacja z ECU po CAN, z modułem komfortu bez CAN
1J0920825: komunikacja z ECU i z modułem komfortu po CAN
Czyli będzie sypać błędami i może być problem w przypadku niektórych funkcji jak info o otwartych drzwiach kierowcy. No chyba że wymienisz moduł na 1C0 i do tego silniczki szyb na 1C oraz zmienisz pinologię przy module.
Re: Wymiana licznika
825 komfort po CAN to ma licznik z passata, po drugie - można zamontować licznik z 826 czy 846 a komfort 1J0 i też będzie dobrze działać. Żeby działało piszczenie po wyjęciu kluczyka a włączonych światłach - po otwarciu drzwi przy liczniku 826 trzeba tylko ponownie zakodować cangateway (znajdujący się wmk4 w liczniku)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Wymiana licznika
Oj grg474 jak wiele razy wiedziałeś coś lepiej tak tym razem mylisz się niestety. 845 z golfa/bory ma komfort po CAN (mowa o sygnale zapłonu itp właśnie typu drzwi), dlatego z modułem 1C0 gra. Wersja z passata ma nawet rysunek auta na full fis, a golf nie, i tu się zgodzę, że ma więcej - a właściwie passat 845 to golf 846 właściwie, ale liczniki 841 nie mają takiego sygnału dlatego:
1. Nie będzie działać alarm fabryczny z immo
2. Nie zadziała zmiana kodowania can gateway - błędami będzie sypać cały czas i nie będzie komunikacji między licznikiem a modułem
3. Piszczek działa niezależnie - ot taka ciekawostka - wyciągnij bezpiecznik w module komfortu i sprawdź - nawet w module 1C i liczniku 846.
4. W sytuacji odwrotnej (moduł 1C i licznik 841) będą problemy z elektrycznymi szybami, alarmem, centralnym, elektrycznymi fotelami, nie zadziała otwieranie centralnego przez moduł airbag jeżeli licznik i moduł poduch są 845+ i 1C, a moduł komfortu 1J.
Jedyna rzecz, której się domyślam, a nie jestem pewny (nie sprawdziłem jeszcze) to fakt że zestawienie modułu 6Q0, licznika 845+ i modułu 1J także nie otworzy centralnego w razie wypadku jeżeli 6Q0 połączy się po CAN z licznikiem, zatem może nie dać sygnału analogowego - tu w zależności od tego jak wygląda konstrukcja i program samego modułu AIRBAG.
Swoją drogą tam w can gateway ustawiasz jedynie moduł poduch i moduł abs czy są po can, w starszych jeszcze skrzynię automatyczną, a moduł komfortu nie ma tu nic wspólnego. Moduł 1C nie działa z 841, co oznacza że ten licznik nie ma sygnału zapłonu po can - także sprawdzone.
Jednym zdaniem: na forum jest wieeeele razy powtarzana błędna informacja i czas ją sprostować:
Jak masz licznik 919 to moduł 1J, jak masz 920 to 1C - otóż nie. Poprawnie powinno być: jak masz 919 to 1J, jak masz 920845 i nowsze to 1C, jak masz 920 i końcówka starsza niż 845 to 1J. Tak samo w drugą stronę. Jak masz moduł 1J to licznik 919 lub 920 starszy niż 845 - w zależności od modułu airbag, abs i ECU. Jak masz 1C to 920845 i nowsze.
1. Nie będzie działać alarm fabryczny z immo
2. Nie zadziała zmiana kodowania can gateway - błędami będzie sypać cały czas i nie będzie komunikacji między licznikiem a modułem
3. Piszczek działa niezależnie - ot taka ciekawostka - wyciągnij bezpiecznik w module komfortu i sprawdź - nawet w module 1C i liczniku 846.
4. W sytuacji odwrotnej (moduł 1C i licznik 841) będą problemy z elektrycznymi szybami, alarmem, centralnym, elektrycznymi fotelami, nie zadziała otwieranie centralnego przez moduł airbag jeżeli licznik i moduł poduch są 845+ i 1C, a moduł komfortu 1J.
Jedyna rzecz, której się domyślam, a nie jestem pewny (nie sprawdziłem jeszcze) to fakt że zestawienie modułu 6Q0, licznika 845+ i modułu 1J także nie otworzy centralnego w razie wypadku jeżeli 6Q0 połączy się po CAN z licznikiem, zatem może nie dać sygnału analogowego - tu w zależności od tego jak wygląda konstrukcja i program samego modułu AIRBAG.
Swoją drogą tam w can gateway ustawiasz jedynie moduł poduch i moduł abs czy są po can, w starszych jeszcze skrzynię automatyczną, a moduł komfortu nie ma tu nic wspólnego. Moduł 1C nie działa z 841, co oznacza że ten licznik nie ma sygnału zapłonu po can - także sprawdzone.
Jednym zdaniem: na forum jest wieeeele razy powtarzana błędna informacja i czas ją sprostować:
Jak masz licznik 919 to moduł 1J, jak masz 920 to 1C - otóż nie. Poprawnie powinno być: jak masz 919 to 1J, jak masz 920845 i nowsze to 1C, jak masz 920 i końcówka starsza niż 845 to 1J. Tak samo w drugą stronę. Jak masz moduł 1J to licznik 919 lub 920 starszy niż 845 - w zależności od modułu airbag, abs i ECU. Jak masz 1C to 920845 i nowsze.
Re: Wymiana licznika
"Zegar to Bosch RB8 v25 1J0 920 826 C w tdi 2003 1/2 fis i 1kb eeprom "
Widać, że "...826 C" tylko to" V25" ,a znalazłem wsad z takiego samego zegara z różnicą "V22 a nie V25" i po zmianie danych typu vin,immo,pin spasował idealnie.
Wsad z auta "V25" miał dużo namieszane min. kodowanie cangateway, bo poduchy pokazały taki błąd tak jak
-grg474- wspomniał.
Na końcu po zalogowaniu się starym pinem w adaptacji kanał 21-y dodałam stary-nowy kluczyk.
Została tylko jedna zagadka dlaczego nie mogłem zmienić kodowania licznika przy choince na blacie jaki login trzeba wklepać !
Widać, że "...826 C" tylko to" V25" ,a znalazłem wsad z takiego samego zegara z różnicą "V22 a nie V25" i po zmianie danych typu vin,immo,pin spasował idealnie.
Wsad z auta "V25" miał dużo namieszane min. kodowanie cangateway, bo poduchy pokazały taki błąd tak jak
-grg474- wspomniał.
Na końcu po zalogowaniu się starym pinem w adaptacji kanał 21-y dodałam stary-nowy kluczyk.
Została tylko jedna zagadka dlaczego nie mogłem zmienić kodowania licznika przy choince na blacie jaki login trzeba wklepać !
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Wymiana licznika
Loginu nie trzeba, trzeba poprawne kodowanie wprowadzić, tu masz opis. Zwróć uwagę, że "przed/po 2001" dotyczy licznika, zatem licznik 846 jest już po 2001, nawet jeżeli auto jest z innego rocznika.gatokane pisze: ↑czw sie 27, 2020 06:37"Zegar to Bosch RB8 v25 1J0 920 826 C w tdi 2003 1/2 fis i 1kb eeprom "
Widać, że "...826 C" tylko to" V25" ,a znalazłem wsad z takiego samego zegara z różnicą "V22 a nie V25" i po zmianie danych typu vin,immo,pin spasował idealnie.
Wsad z auta "V25" miał dużo namieszane min. kodowanie cangateway, bo poduchy pokazały taki błąd tak jak
-grg474- wspomniał.
Na końcu po zalogowaniu się starym pinem w adaptacji kanał 21-y dodałam stary-nowy kluczyk.
Została tylko jedna zagadka dlaczego nie mogłem zmienić kodowania licznika przy choince na blacie jaki login trzeba wklepać !
??xxx: Wyposażenie
+1 = Kontrolka stanu klocków hamulcowych
+2 = Kontrolka zapięcia pasa
+4 = Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy
+8 = Aktywna kontrolka pasa (tylko kraje NAR)
+16 = Wyświetlacz dla radia w trybie nawigacji (FullFis - MFD i MCD)
xx?xx: Kraj
1 = Europa (EU)
2 = USA (US)
3 = Kanada (CDN)
4 = Anglia (GB)
5 = Japonia (JP)
6 = Arabia Saudyjska (SA) – gong przy otwartych drzwiach i kluczyku w stacyjce/po zapłonie
7 = Australia (AUS)
xxx?x przed 2001: rodzaj silnika dla obrotomierza:
4 = 4 cylindry (1999-2001)
5 = 5 cylindrów (1999-2001)
6 = 6 cylindrów (1999-2001)
xxx?x od 2001: Interwały serwisowania
0 = stałe okresy serwisowe (PR-QG0) bez czujnika poziomu i temperatury oleju
1 = elastyczne okresy serwisowe (PR-QG1) z czujnikami poziomu i temperatury oleju
2 = stałe okresy serwisowe (PR-QG2) z czujnikami poziomu i temperatury oleju
3 = bez przypomnień o serwisowaniu (USA/Kanada)
xxxx?: Ilość impulsów na obrót
0 = Wszystkie silniki - sygnały z ABS przez CAN
1 = 4345 impulsów/km
2 = 3528 impulsów/km
3 = 4134 impulsów/km
4 = 3648 impulsów/km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości