Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: Maszan » sob sie 08, 2020 15:00

Słupek zasadniczo ten sam - w BCB odpada Ci problem z odmą w zimie. A jaki kupić - taki żeby nie stukał tłokami i nie brał oleju- czyli warto jeśli by się dało dawce odpalić, posłuchać,zmierzyć kompresję i ciśnienie oleju.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » sob sie 08, 2020 15:25

BCB ma indywidualne cewki, ulepszoną odme i troche inny kolektor.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

wojtkacy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 12, 2020 17:25
Auto: Golf IV 1.4 16v
Silnik: AHW

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: wojtkacy » śr sie 12, 2020 18:22

Przygladam sie temu tematowi od jakiegoś czasu
Mam 1.4 16v ahw, ktorego chcialbym nieco zmodyfikowac. Ostatnio wstawiony kolektor od bca i odma podgrzewana plynem chlodniczym.
Wcześniej zrobiony remont z wymiana pierscieni na 2-czesciowe, od tamtego czasu nie bierze nic oleju i ma jakas moc.
Przy zmianie kompa z magnetti na bosch potrzebny bedzie caly "zestaw startowy" czy wystarczy sam komp? Cewka moze zostac wspolna dla wszystkich?
Mam tez niezalozone wtryski brazowe od 1.6 16v, ktore kupiłem zanim przeczytałem, ze z tym kompem nic to nie da :)



locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » śr sie 12, 2020 18:29

1.4 były na marelli i boschu ?



wojtkacy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 12, 2020 17:25
Auto: Golf IV 1.4 16v
Silnik: AHW

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: wojtkacy » śr sie 12, 2020 20:26

Tak, byly i jedne i drugie w tym silniku, nie jestem pewien dokladnie dat ale w g4 od ok 2000r byly juz glownie bosch



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » czw sie 13, 2020 04:09

Masz wszystko napisane w pierwszym poście, do swapa ECU na boscha potrzebujesz połowe czujników włącznie z lambdą i czujnikiem położenia wału + wiązka od AXP/BCA. Przy AXP możesz zostawić starą cewke, przy BCA musisz kupić cewki pojedyncze. Wszystko jest rozpisane tylko trzeba przeczytać ze zrozumieniem i wtrysków z 1.6 nigdy nie montuj do steru 1.4 75KM, bo to nie bedzie działać dobrze tylko zalewać paliwem. Możliwe, że do zmiany jest również licznik, bo po 2000 czyli od bosch me 7.5 jest licznik z CAN i może być lipa z komunikacją i pewnie problem z immo.
locarno pisze:
śr sie 12, 2020 18:29
1.4 były na marelli i boschu ?
ahw i akq to marelli wąskie pasmo, reszta golf/leon/octavia na boschu. Polo/ibiza/fabia wszystkie są na marelli z tym, że późniejsze mają szerokie pasmo.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » czw sie 13, 2020 07:53

Jak użyje się wtrysków z 1.6 to na luzie i przy stałej prędkości 50-70 km/h korekty idą na -24 do -21%. Ale przy gazie w podłogę idą na 0%.
W teorii przy korekcie -25% powinien zapalić się check engine, ale jeździłem przez tydzień i nic takiego nie było. Ale wróciłem do listwy wtryskowej z 1.4



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: marcin7x5 » czw sie 13, 2020 19:55

Kolektorem, odmą oraz układem zapłonowym z cewkami na każdym cylindrze. Trochę też układem wydechowym, sondami i katalizatorem...



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » czw sie 20, 2020 15:02

Panowie z 1.4 i 1.6 pilnie potrzebuję wasze wskazania grupy 062, na wyłączonym silniku, ale z wciśniętym gazem na maxa i bez. Najlepiej screeny albo 2 logi statyczne w dwóch stanach położenia gazu. Od razu piszcie jaki kod silnika. Nie wiem czy nie szwankuje mi pedał gazu w BCA i muszę to sprawdzić, bo wg MAP jest maksymalne obciążenie, ale dupohamownia zgłasza delikatny spadek osiągów i muszę to zweryfikować gdyż grupa 062 u mnie nie wchodzi na 100% na maxa wciśniętym gazie.

Każdemu kto pomoże dzięki za odzew.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: myszazro » czw sie 20, 2020 15:12

W serwisówce niby dla aus ma chodzić od 0 do 100% ale kiedyś sprawdzałem i max jest 80% jeśli chodzi o położenie pedzia,w bcb max z tego co pamiętam to 75%



locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » czw sie 20, 2020 15:59

sprawdzę na swoim AUS i dam znać, ale z tego co pamiętam to chyba nie dochodziło do 100%.



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » czw sie 20, 2020 16:37

Tam są 4 parametry, dwa od przepustnicy i dwa od pedału gazu. Ogólnie potrzebuję wszystkie dane. Dzięki panowie.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » czw sie 20, 2020 17:54

Myszaro w którym rozdziale pisze o tym do ile% ma dochodzić ?
nba poniżej masz jak działa na nienaciśniętym i naciśniętym pedale. Silink AUS

Obrazek
Obrazek



qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » czw sie 20, 2020 18:30

Nie widać obrazków.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości