[mk2] Jaki akumulator do 1.6PN (dośc pilna sprawa)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] Jaki akumulator do 1.6PN (dośc pilna sprawa)
Witam.
Czeka mnie pilna wymiana akumulatora i chciałem się Was poradzić, ale zaczne od paru pytań. Pilna ponieważ chciałbym zrobic to jutro i dzis przydalyby sie ejszcze porady.
1. Po pozostawieniu na około 3h na swiatłach postojowych (zapominalstwo ). Stary akumulator sie tak totalnie rozładował, ze nawet dioda od autoalarmu tylko pare razy mignie i gaśnie (powinna migac non stop). To samo sie tyczy wszystkich kontrolek, nawet oswietlenie tabliy rozdzielczej zanika (nie krece rozrusznikiem). To juz chyba oznaka tragicznego stanu akumulatora - chodz mi o to, ze 3h na światłach postojowych nie powinny go tak zozładowac?
2. Napięcie ładowania mam ~13,4V przy właczonych światłach i radiu na wolnych obrotach, wiem, ze to troche mało, czy taki prąd sprawi, ze nowy akumulator nie zdązy się ładować (jeżdze raczej na krótkich trasach 2 - 3km)?
3. Sprawdzałem napięcie ładowania bezpośrednio miedzy alternatorem i (-) w akumulatorze i było 13,8 czy spadek 0,4V na kablach to duzo,czy mało? Gdzie szukać ewentualcych przecieków?
4. Poprzedni akumulator miał 55Ah, czytałem gdzieś, ze mniejsza pojemność np 45, lub 50Ah będzie lepsza na którtkie trasy (szybsze doładowanie), czy to prawda i jaka pojemność wybrać?
5. Mam wrazenie, ze podczas postoju "ucieka" troche prądu (moz jakies zwarcie) ponieważ poprzedni akumulator się rozładowywał. Jak sprawdzić pobór prądu przy wyłaczonym silniku? gdzie podłączyć amperomierz?
Z góry dzieki za odpowiedzi na pytanka
Pozdrowienia
Czeka mnie pilna wymiana akumulatora i chciałem się Was poradzić, ale zaczne od paru pytań. Pilna ponieważ chciałbym zrobic to jutro i dzis przydalyby sie ejszcze porady.
1. Po pozostawieniu na około 3h na swiatłach postojowych (zapominalstwo ). Stary akumulator sie tak totalnie rozładował, ze nawet dioda od autoalarmu tylko pare razy mignie i gaśnie (powinna migac non stop). To samo sie tyczy wszystkich kontrolek, nawet oswietlenie tabliy rozdzielczej zanika (nie krece rozrusznikiem). To juz chyba oznaka tragicznego stanu akumulatora - chodz mi o to, ze 3h na światłach postojowych nie powinny go tak zozładowac?
2. Napięcie ładowania mam ~13,4V przy właczonych światłach i radiu na wolnych obrotach, wiem, ze to troche mało, czy taki prąd sprawi, ze nowy akumulator nie zdązy się ładować (jeżdze raczej na krótkich trasach 2 - 3km)?
3. Sprawdzałem napięcie ładowania bezpośrednio miedzy alternatorem i (-) w akumulatorze i było 13,8 czy spadek 0,4V na kablach to duzo,czy mało? Gdzie szukać ewentualcych przecieków?
4. Poprzedni akumulator miał 55Ah, czytałem gdzieś, ze mniejsza pojemność np 45, lub 50Ah będzie lepsza na którtkie trasy (szybsze doładowanie), czy to prawda i jaka pojemność wybrać?
5. Mam wrazenie, ze podczas postoju "ucieka" troche prądu (moz jakies zwarcie) ponieważ poprzedni akumulator się rozładowywał. Jak sprawdzić pobór prądu przy wyłaczonym silniku? gdzie podłączyć amperomierz?
Z góry dzieki za odpowiedzi na pytanka
Pozdrowienia
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jakiś czas temu oglądałem porównanie akumulatorów różnych firm - najlepsze były Varta, Bosh i Centra (mniej więcej w takiej kolejności). Co do rozładowania samoistnego akumulatora - musisz znaleźć przyczynę rozładowania - prawdopodobnie jakieś urządzenie porbiera zbyt duży prąd, także podczas postoju (przy wyłączonym zapłonie). Ja spotkałem się z dwoma takimi urządzeniami - raz było to radio (ciągneło 0,6A), drugi raz to była syrena od alarmu (piszesz, że masz alarm). Dlaczego syrena? - bo rozładował się w niej akumulator podtrzymujący jej zasilanie (w razie przecięcia przewodów) i też brała prąd z akumulatora (oczywiście wcale nie dawała żadnego sygnału dźwiękowego).
Pomiar prądu można zrobić tak - odpinasz klemę +12V z akumulatora i między nią a zacisk aku dajesz amperomierz - ale jest to niebezpieczne - na postoju, przy zgaszonym silniku możesz śmiało to zrobić, natomiast nie odpalaj silnika przy podłączonym amperomierzu! Po pierwsze rozrusznik bieże kilkadziesiąt amper i taka prowizorka może doprowadzić do upalenia się czegoś, po drugie, jeżeli podczas pracy silnika odepniesz akumulator, możesz uszkodzić elektrykę w samochodzie. Sprawdź omomierzem oporność przewodu między akumulatorem a alternatorem - 0,4V spadku napięcia - ja uważam że to dużo.
Pomiar prądu można zrobić tak - odpinasz klemę +12V z akumulatora i między nią a zacisk aku dajesz amperomierz - ale jest to niebezpieczne - na postoju, przy zgaszonym silniku możesz śmiało to zrobić, natomiast nie odpalaj silnika przy podłączonym amperomierzu! Po pierwsze rozrusznik bieże kilkadziesiąt amper i taka prowizorka może doprowadzić do upalenia się czegoś, po drugie, jeżeli podczas pracy silnika odepniesz akumulator, możesz uszkodzić elektrykę w samochodzie. Sprawdź omomierzem oporność przewodu między akumulatorem a alternatorem - 0,4V spadku napięcia - ja uważam że to dużo.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
co do marki sam mam problem ale w tym roku postawię na CENTRA Plus Calcium(bezobsługowy akumulator z oczkiem),słyszałem opinie o tych akumuletorach_z tego co mówią są dobre a przy tym niewiele droższe od tych na wodny roztwór kwasu
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
skolim007, 50Ah, czy nawet 55Ah nie będzie za duży. To tylko rząd wielkości więcej n iż zalecane 45Ah. Sprawdzaj też jaki jest prąd rozruchowy - im większy tym lepiej. Napięcie ładowania faktycznie nieco małe. Powinno być pow. 14V. Ale to już kwestia regulatora. Jeśli niewiele jeźdisz, to może warto zainwestować i kupić nowy. Posprawdzaj też wszystki połączenia, wyczyść, niektóre nasmaruj.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 368 gości