Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Możesz wziąć i najgorszy jakościowo błotnik pod względem zabezpieczenia go przed korozją. Jeśli użyjesz odpowiedniego lakieru na podkład, to wytrzyma dłużej niż fabryczny. Wszystko zależy od tego ile pracy na przygotowanie do go montażu mu poświęcisz.
Dopasuj mechanicznie błotnik do auta (żeby potem już blachy nie poprawiać jakby trzeba gdzieś doklepać), połóż podkład epoksydowy (szczególnie zwrócić uwagę ostre kanty bo tam najmniej farby zawsze siada), połóż potem wierzchnią warstwę jako lakier poliuretanowy (np. firmy Baril), następnie obrobić widoczne płaszczyzny papierem na mokro aby były idealnie gładkie i dopiero położyć oczekiwany lakier (jeśli trzeba to jeszcze podkład pod niego). Poliuretan pod lakierem da to, że nawet jak gdzieś pojawi się odprysk lakieru bo nie odbije do blachy, bo poliuretan jest zajeb...cie mocny. Oczywiście grubości lakieru fabrycznej tą metodą nie da się uzyskać, wyjdzie ze 4 razy grubiej
Dopasuj mechanicznie błotnik do auta (żeby potem już blachy nie poprawiać jakby trzeba gdzieś doklepać), połóż podkład epoksydowy (szczególnie zwrócić uwagę ostre kanty bo tam najmniej farby zawsze siada), połóż potem wierzchnią warstwę jako lakier poliuretanowy (np. firmy Baril), następnie obrobić widoczne płaszczyzny papierem na mokro aby były idealnie gładkie i dopiero położyć oczekiwany lakier (jeśli trzeba to jeszcze podkład pod niego). Poliuretan pod lakierem da to, że nawet jak gdzieś pojawi się odprysk lakieru bo nie odbije do blachy, bo poliuretan jest zajeb...cie mocny. Oczywiście grubości lakieru fabrycznej tą metodą nie da się uzyskać, wyjdzie ze 4 razy grubiej
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Hej, ostatnio miałem taką sytuację, że włączyłem tylną wycieraczkę i stanęła ona na samym środku szyby i już przestała reagować. Oddałem auto do mechanika i w między czasie zakupiłem używany sprawny silniczek. Po odbiorze auta od mechanika wycieraczka zaczęła znowu działać. Który silniczek lepiej zamontować ten który kupiłem i nie wiadomo ile wytrzyma czy ten co mam i stanął na środku szyby?
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2020 01:26 przez kewinpol, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Kącik posiadaczy MK4
Skoro masz drugi,to podmień,a stary rozbierz póki jeszcze chodzi, wyczyść nasmaruj i będziesz miał na podmianę.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Albo ten kupiony rozebrać i sprawdzić w jakim jest stanie... ja tak z zamkami uzywkami robię, że przed montażem na stół, czyszcze, poprawiam luty itp
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Oba silniczki są przesmarowane w środku, nie mają rdzy i co ważne miedziana rurka dyszy spryskiwacza jest cała. Widocznie sam silniczek w moim coś nie domaga skoro, wycieraczka zatrzymała się na środku szyby a potem zaskoczyła na miejsce. Pytanie czy coś w samym silniczku można przesmarować w tej częśći: https://zapodaj.net/a93a6d7d20421.jpg.html
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie taki problemik... Na nierównościach odczuwalne są stuki. Zawieszenie sprawdzone, brak luzów itd. Zauważyłam że to gdzieś w kolumnie kierowniczej chyba stuka, bo jak jadę po nierównościach i kierownicę dociskam do dołu, góry czy w lewą lub w prawą str to nie czuć stuków, jak kierownicę trzymam luźno bez dociskania w którąkolwiek ze stron to czuć stuki. Co tam może stukać? Jakieś łożysko czy może coś się wyrobiło i to jakaś poważniejsza naprawa się szykuje?
ALH + 205 + chip
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jeździsz z wysuniętą kierownicą w stronę fotela ?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jest ktoś w stanie podać wymiary dolnej części zawiasu, elementu który trzyma drzwi? Chce podnieść drzwi w 3d, które opadły i chce dorobić podkładkę z blachy ryflowanej i dać ją pomiędzy drzwi, a element trzymający drzwi. Mam na myśli ten element: https://zapodaj.net/1ccd6f8dd7fab.jpg.html
Nagrałem film jak u mnie zachowuje się dolny zawias: https://www.youtube.com/watch?v=CsG3Z73ytpw. Cały dolny zawias do wymiany, bo zastanawiam się czy ma sens dawać podkładkę, żeby podnieść drzwi.
Nagrałem film jak u mnie zachowuje się dolny zawias: https://www.youtube.com/watch?v=CsG3Z73ytpw. Cały dolny zawias do wymiany, bo zastanawiam się czy ma sens dawać podkładkę, żeby podnieść drzwi.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie sprawa jest. Zacznę od początku, w piątek przestawiałem siostry auto, polo 9n 1,2 . Zauważyłem ze pompa paliwa głośno chodzi(często jeździła na rezerwie to zajechała pompę, myślę sobie). W sobotę polówki nie odpaliła, pompy przy zapłonie nie słyszę, diagnoza pompa do wymiany. Kumpel miał jakąś używkę a weekend był to założyłem co było żeby tylko auto jeździło. Auto odpala, pompa wyje tak samo jak wyła stara, dodatkowo auto nie che jechać, wywala błąd na zegarach. Od razu wymieniłem filtr paliwa na nowy, myślałem, ze stary zapchany oraz wypadanie zapłonu, podmieniłem cewki miejscami, kazało się ze uwalona. (Hmmm dwie usterki jednakowo, pompa i cewka- widocznie takie szczęście) Auto jeździ, ma moc, wszytko ok. Tylko pompa paliwa dalej głośno pracuje.
Pompa paliwa do wymiany, czy coś jeszcze może wpływać na prace pompy? Wiadomo zapchany filtr paliwa- ale jest nowy, coś sprawdzić jeszcze zanim kupie nową pompe
Pompa paliwa do wymiany, czy coś jeszcze może wpływać na prace pompy? Wiadomo zapchany filtr paliwa- ale jest nowy, coś sprawdzić jeszcze zanim kupie nową pompe
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
.możesz odłączyć przewód paliwowy...przy pompie, przy wejściu do baku albo przy filtrze jeśli jest zaraz przy baku...I zobacz czy chodzi tak samo. Ewentualnie zmierzyć ciśnienie paliwa przy silniku i przy pompie.
U mnie w benzynie po 150kkm filtr paliwa z fabryki był jak nowy...paliwo z niego ledwo szarawe wyleciało. Jak w środku wyglądał tak że można było jeść z niego...A chciałem czyścić przy okazji wymiany pompy
To nie jak w 30letnim busie w dieslu szłam z baku wiadrem możnaby wyciągać gdyby dojście było
Masakra...chyba z 5lat za każdym razem jak miałem mało paliwa to filtr do wymiany. Jak w końcu przestał odpalac pomimo paliwa w baku, to wyczyscilem...
U mnie w benzynie po 150kkm filtr paliwa z fabryki był jak nowy...paliwo z niego ledwo szarawe wyleciało. Jak w środku wyglądał tak że można było jeść z niego...A chciałem czyścić przy okazji wymiany pompy
To nie jak w 30letnim busie w dieslu szłam z baku wiadrem możnaby wyciągać gdyby dojście było
Masakra...chyba z 5lat za każdym razem jak miałem mało paliwa to filtr do wymiany. Jak w końcu przestał odpalac pomimo paliwa w baku, to wyczyscilem...
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
nie wiem o jakim Polo piszesz, ale jeśli 9N to tam pompy w benzynie ogólnie zajebiście głośno chodzą. Jak jeździ to się nie zastanawiaj. Mam w domu 3 takie polówki i jak tylko otworzysz drzwi to już wiesz że pompa chodzi.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Re: Kącik posiadaczy MK4
Tak o polo 9n 1,2 taki dziwny wynalazek ale po mieście się sprawdza, siostra natrzepała po mieście 50tyś, tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Wiesz kiedyś była bezszelestna, tak mi się wydaje. Wiadomo jak otworzysz drzwi pompa się załącza i ją słychać. Ale po odpaleniu auta nie było ją słychać tak mi się wydaje.
Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?
Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
nie słyszeliście pompy w moim zdechlaku przy tym każda pompa jest cicha hah
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jeśli jeździ normalnie, to bym się nad tym nie zastanawiał. Moja żona taką polówką zrobiła w 4 lata prawie 85 000 km (1,4 16V 75KM w LPG). Mniej pompę słychać, jak zalejesz auto do pełna bo bak tak nie rezonuje wtedy.piotrek233 pisze: ↑wt lip 14, 2020 13:04Tak o polo 9n 1,2 taki dziwny wynalazek ale po mieście się sprawdza, siostra natrzepała po mieście 50tyś, tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Wiesz kiedyś była bezszelestna, tak mi się wydaje. Wiadomo jak otworzysz drzwi pompa się załącza i ją słychać. Ale po odpaleniu auta nie było ją słychać tak mi się wydaje.
Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości