Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn cze 22, 2020 15:27

Możesz wziąć i najgorszy jakościowo błotnik pod względem zabezpieczenia go przed korozją. Jeśli użyjesz odpowiedniego lakieru na podkład, to wytrzyma dłużej niż fabryczny. Wszystko zależy od tego ile pracy na przygotowanie do go montażu mu poświęcisz.

Dopasuj mechanicznie błotnik do auta (żeby potem już blachy nie poprawiać jakby trzeba gdzieś doklepać), połóż podkład epoksydowy (szczególnie zwrócić uwagę ostre kanty bo tam najmniej farby zawsze siada), połóż potem wierzchnią warstwę jako lakier poliuretanowy (np. firmy Baril), następnie obrobić widoczne płaszczyzny papierem na mokro aby były idealnie gładkie i dopiero położyć oczekiwany lakier (jeśli trzeba to jeszcze podkład pod niego). Poliuretan pod lakierem da to, że nawet jak gdzieś pojawi się odprysk lakieru bo nie odbije do blachy, bo poliuretan jest zajeb...cie mocny. Oczywiście grubości lakieru fabrycznej tą metodą nie da się uzyskać, wyjdzie ze 4 razy grubiej ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz cze 28, 2020 01:18

Hej, ostatnio miałem taką sytuację, że włączyłem tylną wycieraczkę i stanęła ona na samym środku szyby i już przestała reagować. Oddałem auto do mechanika i w między czasie zakupiłem używany sprawny silniczek. Po odbiorze auta od mechanika wycieraczka zaczęła znowu działać. Który silniczek lepiej zamontować ten który kupiłem i nie wiadomo ile wytrzyma czy ten co mam i stanął na środku szyby?
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2020 01:26 przez kewinpol, łącznie zmieniany 1 raz.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » ndz cze 28, 2020 08:54

Skoro masz drugi,to podmień,a stary rozbierz póki jeszcze chodzi, wyczyść nasmaruj i będziesz miał na podmianę.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz cze 28, 2020 09:53

Albo ten kupiony rozebrać i sprawdzić w jakim jest stanie... ja tak z zamkami uzywkami robię, że przed montażem na stół, czyszcze, poprawiam luty itp



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn cze 29, 2020 23:27

Oba silniczki są przesmarowane w środku, nie mają rdzy i co ważne miedziana rurka dyszy spryskiwacza jest cała. Widocznie sam silniczek w moim coś nie domaga skoro, wycieraczka zatrzymała się na środku szyby a potem zaskoczyła na miejsce. Pytanie czy coś w samym silniczku można przesmarować w tej częśći: https://zapodaj.net/a93a6d7d20421.jpg.html



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: liteon0 » ndz lip 05, 2020 20:36

Panowie taki problemik... Na nierównościach odczuwalne są stuki. Zawieszenie sprawdzone, brak luzów itd. Zauważyłam że to gdzieś w kolumnie kierowniczej chyba stuka, bo jak jadę po nierównościach i kierownicę dociskam do dołu, góry czy w lewą lub w prawą str to nie czuć stuków, jak kierownicę trzymam luźno bez dociskania w którąkolwiek ze stron to czuć stuki. Co tam może stukać? Jakieś łożysko czy może coś się wyrobiło i to jakaś poważniejsza naprawa się szykuje?


ALH + 205 + chip

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn lip 06, 2020 21:59

Jeździsz z wysuniętą kierownicą w stronę fotela ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt lip 07, 2020 01:06

Jest ktoś w stanie podać wymiary dolnej części zawiasu, elementu który trzyma drzwi? Chce podnieść drzwi w 3d, które opadły i chce dorobić podkładkę z blachy ryflowanej i dać ją pomiędzy drzwi, a element trzymający drzwi. Mam na myśli ten element: https://zapodaj.net/1ccd6f8dd7fab.jpg.html
Nagrałem film jak u mnie zachowuje się dolny zawias: https://www.youtube.com/watch?v=CsG3Z73ytpw. Cały dolny zawias do wymiany, bo zastanawiam się czy ma sens dawać podkładkę, żeby podnieść drzwi.



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » pn lip 13, 2020 14:37

Panowie sprawa jest. Zacznę od początku, w piątek przestawiałem siostry auto, polo 9n 1,2 . Zauważyłem ze pompa paliwa głośno chodzi(często jeździła na rezerwie to zajechała pompę, myślę sobie). W sobotę polówki nie odpaliła, pompy przy zapłonie nie słyszę, diagnoza pompa do wymiany. Kumpel miał jakąś używkę a weekend był to założyłem co było żeby tylko auto jeździło. Auto odpala, pompa wyje tak samo jak wyła stara, dodatkowo auto nie che jechać, wywala błąd na zegarach. Od razu wymieniłem filtr paliwa na nowy, myślałem, ze stary zapchany oraz wypadanie zapłonu, podmieniłem cewki miejscami, kazało się ze uwalona. (Hmmm dwie usterki jednakowo, pompa i cewka- widocznie takie szczęście) Auto jeździ, ma moc, wszytko ok. Tylko pompa paliwa dalej głośno pracuje.
Pompa paliwa do wymiany, czy coś jeszcze może wpływać na prace pompy? Wiadomo zapchany filtr paliwa- ale jest nowy, coś sprawdzić jeszcze zanim kupie nową pompe



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn lip 13, 2020 17:44

.możesz odłączyć przewód paliwowy...przy pompie, przy wejściu do baku albo przy filtrze jeśli jest zaraz przy baku...I zobacz czy chodzi tak samo. Ewentualnie zmierzyć ciśnienie paliwa przy silniku i przy pompie.

U mnie w benzynie po 150kkm filtr paliwa z fabryki był jak nowy...paliwo z niego ledwo szarawe wyleciało. Jak w środku wyglądał tak że można było jeść z niego...A chciałem czyścić przy okazji wymiany pompy :banghead:
To nie jak w 30letnim busie w dieslu szłam z baku wiadrem możnaby wyciągać gdyby dojście było :los2:
Masakra...chyba z 5lat za każdym razem jak miałem mało paliwa to filtr do wymiany. Jak w końcu przestał odpalac pomimo paliwa w baku, to wyczyscilem...



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lip 14, 2020 11:57

nie wiem o jakim Polo piszesz, ale jeśli 9N to tam pompy w benzynie ogólnie zajebiście głośno chodzą. Jak jeździ to się nie zastanawiaj. Mam w domu 3 takie polówki i jak tylko otworzysz drzwi to już wiesz że pompa chodzi.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » wt lip 14, 2020 13:04

Tak o polo 9n 1,2 taki dziwny wynalazek ale po mieście się sprawdza, siostra natrzepała po mieście 50tyś, tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Wiesz kiedyś była bezszelestna, tak mi się wydaje. Wiadomo jak otworzysz drzwi pompa się załącza i ją słychać. Ale po odpaleniu auta nie było ją słychać tak mi się wydaje.

Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » wt lip 14, 2020 13:56

nie słyszeliście pompy w moim zdechlaku :D przy tym każda pompa jest cicha hah :D


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lip 14, 2020 14:33

piotrek233 pisze:
wt lip 14, 2020 13:04
Tak o polo 9n 1,2 taki dziwny wynalazek ale po mieście się sprawdza, siostra natrzepała po mieście 50tyś, tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Wiesz kiedyś była bezszelestna, tak mi się wydaje. Wiadomo jak otworzysz drzwi pompa się załącza i ją słychać. Ale po odpaleniu auta nie było ją słychać tak mi się wydaje.

Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?
Jeśli jeździ normalnie, to bym się nad tym nie zastanawiał. Moja żona taką polówką zrobiła w 4 lata prawie 85 000 km (1,4 16V 75KM w LPG). Mniej pompę słychać, jak zalejesz auto do pełna bo bak tak nie rezonuje wtedy.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości