R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP
- pilkozak
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: mk4 R32
- Silnik: BFH
R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
Witam serdecznie!
Po 9 latach wróciłem do mk4 ale za to do jakiego...
Auto upolowałem w Szwajcarii z usterką pod nazwą motorschaden . Po przywiezieniu do PL i zamontowaniu nowego akumulatora, okazuje się że autko ładnie odpala, silnik cyka jak szwajcarski zegarek niestety tylko na wolnych obrotach, na wyższych dudni, wibruje, dławi się. Diagnoza mechanika - wjeżdżamy z nowym rozrządem oraz wariatorami. Mam nadzieję że ten zabieg postawi silnik na nogi.
Tak wygląda rozrząd
Może potomnym przydadzą się numery części - kod silnika BFH
Na wariatory oczekuję. Jeszcze cała droga z tłumaczeniami, rejestracją, akcyzą mnie czeka...
Jak ogarnę mechanicznie zacznę dopieszczanie środka ale to dopiero pewnie na wiosnę i po tym jak skompletuje kilka nowych elementów przy pomocy kolegi syncmaster955df duży dla Ciebie. OEM felgi OZ Aristo upolowane i już czekają na wakacyjną przygodę
Czy ktoś z forum może mi ściągnąć i podesłać wyciąg historii z ASO o tym autku? WVWZZZ1JZ3D674378
To na początek tyle z czym chciałem się z Wami podzielić. Fotki jeszcze z parkingu w CH, pozdrawiam salut druzja!
Po 9 latach wróciłem do mk4 ale za to do jakiego...
Auto upolowałem w Szwajcarii z usterką pod nazwą motorschaden . Po przywiezieniu do PL i zamontowaniu nowego akumulatora, okazuje się że autko ładnie odpala, silnik cyka jak szwajcarski zegarek niestety tylko na wolnych obrotach, na wyższych dudni, wibruje, dławi się. Diagnoza mechanika - wjeżdżamy z nowym rozrządem oraz wariatorami. Mam nadzieję że ten zabieg postawi silnik na nogi.
Tak wygląda rozrząd
Może potomnym przydadzą się numery części - kod silnika BFH
Na wariatory oczekuję. Jeszcze cała droga z tłumaczeniami, rejestracją, akcyzą mnie czeka...
Jak ogarnę mechanicznie zacznę dopieszczanie środka ale to dopiero pewnie na wiosnę i po tym jak skompletuje kilka nowych elementów przy pomocy kolegi syncmaster955df duży dla Ciebie. OEM felgi OZ Aristo upolowane i już czekają na wakacyjną przygodę
Czy ktoś z forum może mi ściągnąć i podesłać wyciąg historii z ASO o tym autku? WVWZZZ1JZ3D674378
To na początek tyle z czym chciałem się z Wami podzielić. Fotki jeszcze z parkingu w CH, pozdrawiam salut druzja!
- BobbyDigital
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sie 24, 2015 20:40
- Lokalizacja: RZ
Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
Witam. Furka piękna. Ja też do siebie zamawiałem rozrząd i zastanawiają mnie tak wielkie rozbieżności w cenach. Widać, serwis serwisowi nie równy.
Nie jestem doskonały ale doskonale sobie z tym radzę !!!
- pilkozak
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: mk4 R32
- Silnik: BFH
Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
No właśnie dobre pytanie, a u Ciebie widzę jeszcze 10% rabatu
Zamykając temat wymiany rozrządu i wszystkiego wokół silnika przy okazji wspawałem nowe siatki elastyczne tłumika, jedna stara już puszczała i widać było ciut okopcenie spalinami. Auto daje niesamowitą frajdę z jazdy. Nie do końca rozumiałem fenomen tego wozu, dopóki sam nie zacząłem nim jeździć.
Po drodze dorobiłem nowy kluczyk i aktywowałem zdalne otwieranie/zamykanie szyb z pilota, zmieniłem język na FISie na angielski i jeszcze kilka "pierduł" VCDSem.
Kolejna rzecz którą zrobiłem to renowacja wnętrza. Wymiana nakładek na pedały na nowe, nowy emblemat R32 przód, a tył czeka na naklejenie. Praktycznie wszystkie elementy plastykowe zdemontowane i po uprzednim przygotowaniu na nowo pomalowane. Wyszło bardzo elegancko jak nowe. Wrzucę fotki wnętrza jak będę miał auto... bo tu właśnie zaczyna się kolejna historia.
Od początku drażniły mnie malutkie wykwit/bąbelki na błotnikach, standardowo na dole, tam gdzie spływa woda z podszybia i wywala syf z pod kół podczas jazdy. Pomyślałem to nie może być w takim wozie - pomaluje błotniki. No i się zaczęło Lakiernik zdjął błotniki, a tam dramat - zresztą zobaczcie sami
Oczywiście błotniki też się nie nadają. Decyzja - nowe blachy z ASO, malowanie z przejściem w drzwi, nowe progi w epoksydzie i antykorozyja całego auta tam gdzie się da.
Prace renowacyjne przy eRce cały czas trwają. Więc pewnie wyjdzie coś co jeszcze można poprawić... A tym czasem i
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1484
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
Podoba mi się twoje podejscie do tematu, dobrze działasz. Szczególnie, że to R więc szczególne zobowiązuje
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- Chrzanek`
- Forum Master
- Posty: 1644
- Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
3mam kciuki i będę chętnie zaglądał i podziwiał Twoje mk4
__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
- pilkozak
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: mk4 R32
- Silnik: BFH
Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
Witam po dłuższej absencji, ale znalazłem czas i trochę rzeczy przy golfie wyszło, a zaczęło się od tego że na zeszłorocznych silnych mrozach padł wysprzęglik...
a auto w taki sposób trafiło do mechanika
No i decyzja, nawet nie ma się co zastanawiać trzeba wjeżdżać całym zestawem z LUKa dwumas, docisk, sprzęgło...
I tak sobie wieczorem myślę, że jak już udało się wbić eReczkę w kolejkę do mechanika to trzeba to wykorzystać i zrobić serwis po maksie. Więc zlecam i mówię że robimy przy tak zwanej okazji jeszcze:
~olej silnik
~olej skrzynia biegów
~olej tylny dyfer
~olej z filtrem w haldexie
~filtr paliwa
No i między czasie dzwoni doktor-mechanik, że przydało by się tylne tarcze i klocki wymienić i w sumie z przodu klocki też można, a no i amortyzatory razem z górnymi mocowaniami z przodu on też by wymienił /bo nie za ciekawe skorodowane/... a ja tak słucham i słucham a ten dalej że przewody hamulcowe z tyłu mają swoje lata i tarcze kotwiczne też, a z zacisków ładna niebieściutka farba odchodzi i tylne amortyzatory w sumie też by mógł zmienić to będzie z głowy...
Musiałem wziąć oddech, zerknąć głęboko w skarpetę i podjąć decyzję czy mnie będzie stać tak na raz to robić, no ale cóż raz w życiu ma się takie auta więc do dzieła.
Zacząłem szukać części i okazuje się że na rynku bieda i długie czasy oczekiwania. Amortyzatory przód tylko i wyłącznie OEM, nikt nie produkował zamienników, a pisałem bezpośrednio do SACHSa BILSTEINa KYBa, sprowadzałem przez Volkswagen Classic Parts Polska, w Europie podobno zostało 6szt., chłopaki z Wrocławia znaleźli w Niemczech i dali rabat, także dzięki dla nich.
Na tył piękne zółciutkie BILSTEINy B6 a oryginały w b.dobrym stanie, spokojnie do wypiaskowania i ponownego malowania.
Tarcze malowane aby nie korodowały razem z zaciskami regenerowałem tutaj i szczerze polecam, kontakt i wykonanie super https://www.facebook.com/PiaskowanieRen ... j46vZC2y6l
No i to w sumie większość prac jakie udało się przeprowadzić przy tej wizycie, a zaczęło się od rozszczelnionego wysprzęglika...
Co do dalszych planów to myślę nad nowym wydechem z nierdzewki u nich https://www.facebook.com/fabrykawydechow/
To jeszcze kilka fotek na szybko z prac, niestety jazdy testowe odbywały się w niesprzyjających warunkach atmosferycznych
i wszystko się zdążyło już pochlapać "a taki był ładny amerykański szkoda"
a auto w taki sposób trafiło do mechanika
No i decyzja, nawet nie ma się co zastanawiać trzeba wjeżdżać całym zestawem z LUKa dwumas, docisk, sprzęgło...
I tak sobie wieczorem myślę, że jak już udało się wbić eReczkę w kolejkę do mechanika to trzeba to wykorzystać i zrobić serwis po maksie. Więc zlecam i mówię że robimy przy tak zwanej okazji jeszcze:
~olej silnik
~olej skrzynia biegów
~olej tylny dyfer
~olej z filtrem w haldexie
~filtr paliwa
No i między czasie dzwoni doktor-mechanik, że przydało by się tylne tarcze i klocki wymienić i w sumie z przodu klocki też można, a no i amortyzatory razem z górnymi mocowaniami z przodu on też by wymienił /bo nie za ciekawe skorodowane/... a ja tak słucham i słucham a ten dalej że przewody hamulcowe z tyłu mają swoje lata i tarcze kotwiczne też, a z zacisków ładna niebieściutka farba odchodzi i tylne amortyzatory w sumie też by mógł zmienić to będzie z głowy...
Musiałem wziąć oddech, zerknąć głęboko w skarpetę i podjąć decyzję czy mnie będzie stać tak na raz to robić, no ale cóż raz w życiu ma się takie auta więc do dzieła.
Zacząłem szukać części i okazuje się że na rynku bieda i długie czasy oczekiwania. Amortyzatory przód tylko i wyłącznie OEM, nikt nie produkował zamienników, a pisałem bezpośrednio do SACHSa BILSTEINa KYBa, sprowadzałem przez Volkswagen Classic Parts Polska, w Europie podobno zostało 6szt., chłopaki z Wrocławia znaleźli w Niemczech i dali rabat, także dzięki dla nich.
Na tył piękne zółciutkie BILSTEINy B6 a oryginały w b.dobrym stanie, spokojnie do wypiaskowania i ponownego malowania.
Tarcze malowane aby nie korodowały razem z zaciskami regenerowałem tutaj i szczerze polecam, kontakt i wykonanie super https://www.facebook.com/PiaskowanieRen ... j46vZC2y6l
No i to w sumie większość prac jakie udało się przeprowadzić przy tej wizycie, a zaczęło się od rozszczelnionego wysprzęglika...
Co do dalszych planów to myślę nad nowym wydechem z nierdzewki u nich https://www.facebook.com/fabrykawydechow/
To jeszcze kilka fotek na szybko z prac, niestety jazdy testowe odbywały się w niesprzyjających warunkach atmosferycznych
i wszystko się zdążyło już pochlapać "a taki był ładny amerykański szkoda"
Ostatnio zmieniony sob maja 04, 2024 11:12 przez pilkozak, łącznie zmieniany 1 raz.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1484
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
Podtrzymuję ze stanowczoscią, co napisałem w poscie wyżej. Tak trzymaj
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- pilkozak
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: mk4 R32
- Silnik: BFH
Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
hey Wam!
Dalsze dłubanko u mnie w aucie poskutkowało wymianą 3 poduszek pod silnikiem, w najgorszym stanie była prawa, która jest wypełniona jakimś olejem (już chcę zapomnieć ile kosztowała ) i właśnie ona najczęściej "siada". Nieocenionym filmikiem pomocnym przy wymianie, może komuś się przyda w przyszłości:
Kolejną rzeczą o której już dawno marzyłem była wizyta w legendarnej już chyba firmie El-tec... samochód marzeń kup i zrób - Klimek i te sprawy
Powiem że profesjonalizm w każdym calu, właściciel Wojtek stanął na wysokości zadania. Resztę zobaczcie sami
Tu jeszcze filmowy rzut oka, więcej zdjęć na ich profilu.
https://fb.watch/c9t3Cqj5ZJ/
Dalsze dłubanko u mnie w aucie poskutkowało wymianą 3 poduszek pod silnikiem, w najgorszym stanie była prawa, która jest wypełniona jakimś olejem (już chcę zapomnieć ile kosztowała ) i właśnie ona najczęściej "siada". Nieocenionym filmikiem pomocnym przy wymianie, może komuś się przyda w przyszłości:
Kolejną rzeczą o której już dawno marzyłem była wizyta w legendarnej już chyba firmie El-tec... samochód marzeń kup i zrób - Klimek i te sprawy
Powiem że profesjonalizm w każdym calu, właściciel Wojtek stanął na wysokości zadania. Resztę zobaczcie sami
Tu jeszcze filmowy rzut oka, więcej zdjęć na ich profilu.
https://fb.watch/c9t3Cqj5ZJ/
- pilkozak
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: mk4 R32
- Silnik: BFH
Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"
Witam!
Poniżej zdjęciowa relacja z grubszej sprawy, a mianowicie antykorozja. Piaskowanie, wypalanie punktów rdzawych, podkład polimer aż do finalnej wersji wosku.
W drim-car czekałem na termin ponad dwa lata no ale warto było jak nic... Oczywiście przy okazji łożyska, piasty, śruby o rachunku chce już zapomnieć
Uznanie za prace chłopaki
Poniżej zdjęciowa relacja z grubszej sprawy, a mianowicie antykorozja. Piaskowanie, wypalanie punktów rdzawych, podkład polimer aż do finalnej wersji wosku.
W drim-car czekałem na termin ponad dwa lata no ale warto było jak nic... Oczywiście przy okazji łożyska, piasty, śruby o rachunku chce już zapomnieć
Uznanie za prace chłopaki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maj0nez
- VR6 user
- Posty: 3234
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
- Lokalizacja: LOP
- Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości