[mk3] problem z pompką centralnego

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elektrons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 01, 2019 09:40

[mk3] problem z pompką centralnego

Post autor: elektrons » ndz mar 29, 2020 22:23

Witam wszystkich. Zwracam się do Was z problemem który od kilku dni mnie męczy. Golfik 1.8 ABS 3D, kilka dni temu był swap elektrycznych szyb. Było wszystko - wiązki drzwi i wiązka główna, razem z odczepem idącym do pompki centralnego. Pompka była oryginalnie. Wszystko zostało pospinane, wiązki wymienione, wszystko działa oprócz jednego szczegółu. Po otwarciu kluczykiem drzwi, pompka otwiera wszystko resztę, a po kilku sekundach zamyka samoczynnie z powrotem. Nie ważne czy fizycznie drzwi się otworzy, czy zostawi się zamknięte - pompka tak czy tak zamyka po kilku sekundach samoczynnie. Porównywałem starą wiązkę z nową, jedyną różnicą była masa podprowadzona do pinu 8 w pompce, której nie było w starej wiązce, jednak gdy przeciąłem tą masę efektu żadnego nie było - pompka tak czy tak zamknęła sama drzwi. Podmiana pompki też nic nie dała - czy stara czy nowa, obie zamykają. Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać albo dezaktywować? Niby spoko że chroni przed przypadkowym otwarciem, ale już raz gdyby nie otwarte okna, włamywał bym się do własnego auta bo kluczyki zostały w środku...



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Re: [mk3] problem z pompką centralnego

Post autor: muszkatobiasz » ndz mar 29, 2020 23:50

ten przewód powinien być pewnie podłączony do czujnika otwierania drzwi żeby sterownik widział że drzwi były otwarte takie zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciu z pilota po 30sekudach sterownik zamyka samochód tak mi się wydaje tak jest w nowszych autach



elektrons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 01, 2019 09:40

Re: [mk3] problem z pompką centralnego

Post autor: elektrons » pn mar 30, 2020 07:24

Tak też myślałem, ale teoria upadła właśnie po przecięciu tego kabla. Bo krańcówka zwiera do masy, tam masa była podciągnięta więc jak był podłączony to ok, powinien zamykać. Ale jak odłączyłem to nie miał tam już masy, więc nie powinien tego robić bo to byłaby sytuacja otwartych drzwi.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka




muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Re: [mk3] problem z pompką centralnego

Post autor: muszkatobiasz » pn mar 30, 2020 22:05

z tego co kojarzę to mk3 ma styki w słupku jak drzwi otwarte to zwarcie zamknięte to przerwa i sygnał musi nastąpić po naciśnięciu przycisku inaczej sterownik będzie zamykał bez przerwy



elektrons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 01, 2019 09:40

Re: [mk3] problem z pompką centralnego

Post autor: elektrons » pn mar 30, 2020 23:17

To wiem, pytanie na który pin powinien pójść te sygnał?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: [mk3] problem z pompką centralnego

Post autor: Bednarus » sob kwie 11, 2020 11:54

W Golfie 3 w układzie centralnego zamka są trzy czujniki. Jeden czujnik w drzwiach kierowcy, który wykrywa otwieranie lub zamykanie kluczykiem z zewnątrz, drugi tak samo w drzwiach pasażera. Podczas otwierania podają one dodatni sygnał na przewód poprowadzony do konektora nr 10 w złączu sterownika centralnego zamka. Podczas zamykania podają dodatni sygnał na przewód poprowadzony do konektora nr 7. Najpierw sprawdź, czy nie masz stałego zasilnia na 7 konektorze. Trzeci czujnik wykrywa zamknięcie lub otwarcie auta wewnątrz przy pomocy rygla w drzwiach kierowcy (zaznaczony na żółto na poniższym schemacie). Sygnał z niego jest albo dodatni (w nowszych rocznikach jest dodatkowo podłączony szeregowo rezystor 220 Ohm) albo ujemny. Podawany jest on ciągle na konektor nr 4 w złączu tak zwanej pompki. Niestety nie pamiętam jaki sygnał występuje, kiedy rygiel jest wciśnięty (zamek zamknięty), a jaki kiedy wyciągnięty (zamek otwarty). W tym rejonie bym szukał przyczyny. Sprawdź to w ten sposób: Przy wciśniętym ryglu (drzwi zamknięte), podaj na konektor nr 4 masę. Jeżeli auto się otworzy, to znaczy, że masa jest sygnałem otwarcia. Jeżeli nie to podaj zasilenie i taka sama obserwacja.

Obrazek



elektrons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 01, 2019 09:40

Re: [mk3] problem z pompką centralnego

Post autor: elektrons » sob kwie 11, 2020 12:04

Bardzo bardzo dziękuję, w końcu ktoś podał konkrety. Dziękuję też za schemat, bardzo pomoże. Zaraz po świętach siadam do tego.
Zdrowych i VWesolych świąt!

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka




ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości