Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: Fastener » pn mar 16, 2015 20:42

Kolego odpinasz z TIP-a wszystko to co idzie do SAI czy też tzw EGR ( o ile mnie pamięć nie myli 3 węże ) i je zaślepiasz. Dalej odkręcasz z przodu kolektora to żeliwo w którym jest czujnik od n249 i SAI odcinasz 3 pierwsze węże było pokazane na zdjęciach, potem spuszczasz płyn chłodniczy wykręcasz obudowe czujnika temperatury z bloku silnika i masz już pełny dostęp do układu SAI wywalasz to dziadostwo, dziurę po nim zaślepiasz obojętnie jaką blachą wyciętą na wymiar a uszczelkę bierzesz właśnie z EGR które wyciągnąłeś. Po całym zabiegu pozostaje wpięcie wężyka fi 4mm z kolektora do DV wywalenie z pod auta pompy SAI i sprawdzenie szczelności całego układu doładowania. Myślę, że to na tyle :bajer:



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: czaja86 » wt mar 17, 2015 00:40

Jak masz nowsze auto to przygotuj się na wizytę u tunera żeby wyłączyć SAI bo oporniki nic nie dają. W starszych opornik jest OK. Tak na szybko żeby wszystko pominąć to odpinasz jeden wężyk z pod kolektora który idzie do tych zaworków i wpinasz bezpośrednio pod DV. Jeśli chcesz wszystko wywalić to wywalasz całą pompę SAI a wejście w obudowie filtra pow zaślepiasz ewentualnie robisz CAI. Odkręcasz część metalową przykręconą do kolektora i wyciszasz wszystkie wężyki i pozostawiasz zawory podpięte do wtyczek. Odkręcasz obudowę z czujnikiem i odkręcasz combi vale , następnie robisz zaślepkę i przykręcasz ja dodatkowo posmarowałem blaszkę sylikonem Victor reinz. Przy okazji możesz od razu kupić króciec od czujnika temp bo po złożeniu może tam cieknąć koszt nie duży a zawsze niweluje że już ze starości się odkształciło. Następnie zaślepiasz miejsca w TIPie nie pamiętam ale albo 1 albo 2 miejsca. Na koniec podłączasz DV bezpośrednio pod kolektor i cieszysz się brakiem całego tego makaronu który powoduje problemy z nieszczelnością.

Ja jak usuwałem obejrzałem to http://forums.fourtitude.com/showthread ... VAP-Delete&" onclick="window.open(this.href);return false; i jak zacząłem robić to później widać było co odczepić i wywalić z usuwanych elementów.



Dejmii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn maja 12, 2014 23:29

Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: Dejmii » wt mar 17, 2015 14:33

Z błedem liczyłem się gdyż mam Aum'a z 2001r :P Jednak auto jest właśnie przygotowywane pod mody także układ SAI bedzie wycięty z programu :) Dzięki chłopaki za odpowiedzi ;) w weekend się tym zajme, wydaje się banalnie proste po przejrzeniu wielu postów jednak aż mnie ciekawi dlaczego idzie tak wiele przewodów tam a można go zastąpić 1 :bigok: A teraz Panowie pytanie robiliście coś z odmą? Dodam że Evap zostawiam bez zmian.... A co do odmy to pierwsza Moja myśl była aby zrobić układ otwarty jednak zwątpiłem w to i przymierzam się do catch tanka :bigok:



Awatar użytkownika
Młody Golfiarz
Vag Nysa
Vag Nysa
Posty: 459
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 20:39
Lokalizacja: Nysa

Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: Młody Golfiarz » pn maja 16, 2016 00:08

Witam
Sory za odkop, ale właśnie wywalam cały ten układ i mam kilka pytań co do poradnika w powyższym linku jak i tego zabiegu.

A więc kupiłem taką zaślepkę
Obrazek

Po wywaleniu tego
Obrazek

Jest następujący widok
Obrazek

Z racji że mam takiego 3" TIP-a i nie mam króćca na dole to go nie muszę zaślepiać
Obrazek

Potem wywaliłem to
Obrazek

I teraz pytanie czy oprócz wywalenia tych plastikowych rur odkręcić od dołu tą pompę
(zdjęcie zapożyczone z wuja google)

Obrazek

I czy ogarniał ktoś temat z tym pojedynczym przewodem do serwa ;) ? Jakieś wskazówki ?



borzo
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 278
Rejestracja: pn cze 11, 2012 18:12
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: borzo » pn maja 30, 2016 11:46

Młody Golfiarz, z wyjścia z kolektora bezpośrednio podłączasz do serwa



mroziu22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 19:54
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: mroziu22 » pn cze 20, 2016 22:53

to pod kolekotrem możesz zostawić i zrobic jak w audi a4 b6 1.8T tzn jeden zaworek robisz pętle, drugi odpięty. Nie trzeba wtedy pakować rezystorów.
Przedów do serwa bezpośrednio od kolektora żeby kwestia jest taka zeby serwo działało musi być próżnia/podciśnienie czyli VACUM
Co do TIPA tego ze zdjęcia to pozosało to co engineer w 94' roku zaprojektował czyli wejscie na DV ( które nie jest konieczne) i wejście na n75 (które jest konieczne do gruchy).
kazdemu posiadaczowi 1.8T polecam ten zabieg. zrobiłem to już w trzech samochodach i nigdy nie zaszkodziło, wręcz przeciwnie

Po zabiegu zrób test szczelności - to jest krytyczne do odzyskania możliwości silnika


Jest -> a4 b7 1.8T BFB :)

było
MKIV 1.8T AUM najlepszy z najlepszych 200+KM homemade :)
Leon 1.8T APP
Golf 1.9TDI ARL
Golf 1.8T AGU
Golf 1.4 cokolwiek

redwater
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt wrz 27, 2016 22:35

Re: Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: redwater » wt wrz 27, 2016 22:38

Panowie witam, jakby co odkopie linkiem z filmem

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... JluMz-FjVw" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Młody Golfiarz
Vag Nysa
Vag Nysa
Posty: 459
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 20:39
Lokalizacja: Nysa

Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: Młody Golfiarz » czw lut 16, 2017 19:27

Panowie znowu odkop :D
Otóż zrobiłem wszystko jak w tym linku http://forums.fourtitude.com/showthread ... VAP-Delete&" onclick="window.open(this.href);return false; to znaczy
- EVAP - pochłaniacz par puki co jest wpięty ale króciec ten co idą opary z baku, ten co jest nad przepustnicą i pod kolektorem są zaślepione sylikonowymi korkami i skręcone nowymi opaskami.
- Odma - zrobiony oil catch tank z bidonu rowerowego z pokrywy zaworów idzie w dół w trójnik gdzie idzie przewód od plastikowego kolanka od sinika to do bidonu i powraca z powrotem do dolotu, wszystkie węże olejoodporne i opaski nowe, ogólnie jak w tym linku.
- Odkurzacz zostawiony wpięty ale wszystkie plastikowe węże wywalone
- Zaworki pod kolektorem wpięte w wtyczki ale bez węży
- nowy przewód z kolektora do regulatora a drugi króciec zaślepiony korkiem sylikonowym + opaska, z serwa do kolektora jeden przewód z zaworkiem zwrotnym
- wymieniona na nową uszczelka kolektora ssącego i oringii na wtryskiwaczach
Przed tym zabiegiem auto chodziło normalnie miało mniejszą moc ale to przez dziurawe węże pod kolektorem, teraz ma większą moc ale faluje jak cholera. Jak zejdzie z ssania to zaczynają falować obroty schodzi poniżej 900 czasami nawet do 500 aż auto przygasa i skacze do 1100-1200. Jak dodam gazu to czasami jakby go zatyka zalewa i strzela w wydech ale ostatnio nie było takie problemu i wystarczy że przytrzymałem gaz na 1100 i już nie falowało. Ktoś ma pomysły od czego to ? Czy nieszczelny DP może być winowajcą ? Ktoś wie na ile "niutomera" dokręca się ssący kolektor ? :D
Pozdrawiam



Cupra.R
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 09, 2020 20:50

Re: Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: Cupra.R » wt mar 10, 2020 22:29

Witam
Czy mogę liczyć na pomoc, mam silnik 1,8T AMK po podniesieniu mocy do 290km i chciał bym usunąć zbędny osprzęt na siniku i wstawić oil catch tank może ma ktoś szczegółową instrukcje jak to usunąć



Awatar użytkownika
focus94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz lis 04, 2018 21:57
Auto: Golf IV GTI, 1.8T
Silnik: AUM

Re: Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP

Post autor: focus94 » ndz kwie 12, 2020 12:59

Cupra.R pisze:
wt mar 10, 2020 22:29
Witam
Czy mogę liczyć na pomoc, mam silnik 1,8T AMK po podniesieniu mocy do 290km i chciał bym usunąć zbędny osprzęt na siniku i wstawić oil catch tank może ma ktoś szczegółową instrukcje jak to usunąć
Oj chłopie...
Na początku posta masz link do strony gdzie jest opisane wszystko. Poza tym w temacie również kilkukrotnie ktoś opisywał pokrótce co trzeba zrobic.


Mój Golf: https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=621351


Było:
Ford Escort MK6 1.6 + LPG
Ford Focus MK1 FL 1.8 TDCI / fake ST
Jest:
VW Golf IV GTI 1.8T
Seat Leon ST 5F 1.6TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości