Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ralf802
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 17, 2009 21:00
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: Ralf802 » ndz lut 02, 2020 15:21

Witam
Mam taki problem mam golfa z silnikiem 1.9 sdi agp orginalny licznik byl bez canu 919 sterownik silnika 038906013 przewody canu sa poprowadzone
chcialem zalozyc licznik 1j0 920 822b 1/2 fis niestety obrotomierz nie ruszył podstawilem drugi sterownik 038906013 as z roku lipiec 99 niestety
to samo pozniej proba 038906013l z roku 2000 tez obrotomierz nie rusza
Moje pytanie czy te sterowniki wogule mialy can


Ralf

michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: michaf1994 » wt lut 04, 2020 10:04

Jak rozpoznać czy wiązka jest pod CAN:
Otwieramy zieloną kostkę licznika - jeżeli piny wg poniższej listy się zgadzają, to określony w danym punkcie CAN jest:
  • wiązka CAN między licznikiem i ECU pin 19 pomarańczowo/czarny i pin 20 pomarańczowo/brązowy
  • wiązka CAN między licznikiem i Modułem komfortu pin 8 pomarańczowo/zielony i pin 9 pomarańczowo/brązowy
  • wiązka CAN między licznikiem i OBD pin 27 pomarańczowo/czarny i pin 28 pomarańczowo/brązowy
Sprawdzenie czy dany podzespół obsługuje CAN:
  • Moduł komfortu, silniczki szyb: nr musi zaczynać się na 1C
  • Pompa ABS - wg schematów i opisów 1J i 1C obsługują CAN, ale o ile dobrze zrozumiałem zapiski z obcojęzycznego forum, to: 1J - wersja bez wyjścia CAN na licznik, 1C wersja z wyjściem CAN na licznik - sygnały o prędkości przez CAN
  • Sterownik AIR BAG: nr musi zaczynać się na 1C (nie wiem jak z 6Q0 - przejściowy między 1J i 1C - wg pinów z auta 6Q0909605 może być dla wersji z CAN licznika, ale sterowanie centralnym po wypadku przez pin - nie testowałem i to tylko moje przypuszczenie :grin: )
  • Moduł pamięci fotela: 3B1959760E dla wersji modułu komfortu 1C, poprzednie (brak końcówki, a, b, c, d - wersja dla modułu 1J)

Nie jestem pewien czy to poprawne co teraz napiszę, ale patrząc na katalogi chyba można znaleźć info czy dany sterownik obsłuży sygnał obrotów po CAN czy nie - niestety nie wszystkie numery są w tym katalogu, w którym sprawdzam. Oczywiście traktowałbym to jako wskazówkę, a nie wytyczną, bo nie mam potwierdzenia czy w każdym przypadku to tak działa.

Kod: Zaznacz cały

Weźmy przykład: 038906013
1. Wyszukujemy numer w katalogu przez funkcję szukaj po numerze OEM - Po wyszukaniu numeru w katalogu mamy roczniki 98-01 - pierwszy sygnał, że może nie obsługiwać.
2. Wybieramy ostatni rocznik i wchodzimy do spisu innych numerów tej części. Wg katalogu był to silnik AGP i mamy dla niego 3 numery:
  • 038906013 z dopiskiem: F >> 1J-X-999 999 - dopisek ten oznacza, że rok produkcji do ostatniego egzemplarza 99
  • 038906013BF z dopiskiem: F 1J-Y-000 001>> 1J-Y-900 000 - dopisek ten oznacza, że rok produkcji 2000
  • 038906013DC z dopiskiem: F 1J-1-000 001>> - dopisek ten oznacza, że rok produkcji od 2001
Wobec powyższych prawdopodobnie: 038906013 nie ma obrotów po CAN, 038906013BF może ma obroty po CAN, 038906013DC ma obroty po CAN.
Jeżeli mielibyśmy podział na 2 dopiski, to moduł z początku produkcji prawdopodobnie nie ma obrotów po CAN, a moduł z dalszej części już ma - to nie jest reguła - czasem zdarzało się, że i przed i po miały CAN
Jeżeli nie ma żadnego dopisku, to jest najtrudniej określić i tu już musimy przeanalizować to jaki kod silnika, od którego roku był produkowany silnik i sterownik, do którego roku był montowany sterownik - jak po 2002 też, to moduł ECU prawdopodobnie ma CAN.


W przypadku AGP możemy też zmienić na sterownik na ten z "nowszej" wersji tego silnika czyli AQM o ile nie będzie trzeba wymienić/dołożyć czujników, zmienić przepustnicy na eletroniczną z linki czy coś w tym stylu - tu już indywidualnie trzeba sprawdzić każdy silnik osobno.



Ralf802
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 17, 2009 21:00
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: Ralf802 » śr lut 05, 2020 17:08

Dzięki za informację odnośnie sterowników
Na tą chwilę obrotomierz ruszył zamontowałem sterownik 038906013as zmieniłem kodowanie 00002 tak jak miałem na starym i obrotomierz zaczął działać ale niestety dalej nie dziala spalanie na fisie i nie zapala się kontrolka świec żarowych


Ralf

michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: michaf1994 » śr lut 05, 2020 22:24

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale czasem trzeba było chyba dołożyć jeden przewód do spalania, co do żarowych,- to powinno iść po CAN chyba, ale mogę się mylić - trzeba zerknąć na schematy dokładnie jak to wygląda.



AJGOR76
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: czw sty 13, 2011 21:10
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: AJGOR76 » wt lut 18, 2020 21:46

Witam.podepnę się do tematu wymiany zegarów przy golfie 4 1,9 TDI z 2002 roku.Zegar mam z fis1/2 A chce założyć zegary od bory te ładniejsze jak kolega wcześniej wstawił i moje pytanie czy można odczytać pni z ecu vcds-em?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: riccardoa » śr lut 19, 2020 08:16

AJGOR76 pisze:
wt lut 18, 2020 21:46
i moje pytanie czy można odczytać pni z ecu vcds-em?
Nie.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: michaf1994 » śr lut 19, 2020 09:50

AJGOR76 pisze:
wt lut 18, 2020 21:46
Witam.podepnę się do tematu wymiany zegarów przy golfie 4 1,9 TDI z 2002 roku.Zegar mam z fis1/2 A chce założyć zegary od bory te ładniejsze jak kolega wcześniej wstawił i moje pytanie czy można odczytać pni z ecu vcds-em?
Użyj Vag Eeprom Programmer lub Vag Tacho



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: G0 Karcio » wt lut 25, 2020 04:53

Mam Golfa IV GTI TDI AHF '98, miał licznik Full FIS bez CAN. Kable (pomarańczowo-czarny i pomarańczowo-brązowy) szły do zielonej wtyczki licznika. Bez problemu założyłem SE Full FIS CAN (nie gaśnie jedynie kontrolka AirBag, ale jest to do ogarnięcia). Nie mniej wszystko działa po przełożeniu licznika. Sterownik jaki jest to 038906018BM.



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: krissMK4 » sob lut 29, 2020 22:59

G0 Karcio pisze:
wt lut 25, 2020 04:53
Mam Golfa IV GTI TDI AHF '98 , miał licznik Full FIS bez CAN. Kable (pomarańczowo-czarny i pomarańczowo-brązowy) szły do zielonej wtyczki licznika. Bez problemu założyłem SE Full FIS CAN (nie gaśnie jedynie kontrolka AirBag, ale jest to do ogarnięcia). Nie mniej wszystko działa po przełożeniu licznika. Sterownik jaki jest to 038906018BM.
Też mam AHF z 98r ale nie miałem tyle szczęścia by załapać się na sterownik z końcówką BM , miałem J , co ciekawe obrotomierz działał ale nie wysyłał żadnych innych informacji po can spalanie 0.0 , taka ciekawostka ;)


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: G0 Karcio » sob lut 29, 2020 23:36

Też mam AHF z 98r ale nie miałem tyle szczęścia by załapać się na sterownik z końcówką BM , miałem J , co ciekawe obrotomierz działał ale nie wysyłał żadnych innych informacji po can spalanie 0.0 , taka ciekawostka ;)
Popatrz...nawet kod silnika identyczny :grin: . No u mnie tylko kontrolka AiraBag nie gaśnie, obrotomierz i spalanie działa bez zarzutu, jednak nasze (czyt.Twój i mój) golfy to rodzynki biorąc pod uwagę rocznik, niejeden młodszy mk4 mógłby się powstydzić. Rozumiem, że miałes FULL FIS bez CAN i teraz masz jakiś z CANem? Co zrobiłeś, że ruszyło spalanie? Coś robiłeś czy zostawiłeś to w gromy?



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Re: Czy na sterowniku ECU jest CAN? (zmiana liczników)

Post autor: krissMK4 » ndz mar 01, 2020 15:27

G0 Karcio pisze:
sob lut 29, 2020 23:36
Też mam AHF z 98r ale nie miałem tyle szczęścia by załapać się na sterownik z końcówką BM , miałem J , co ciekawe obrotomierz działał ale nie wysyłał żadnych innych informacji po can spalanie 0.0 , taka ciekawostka ;)
Popatrz...nawet kod silnika identyczny :grin: . No u mnie tylko kontrolka AiraBag nie gaśnie, obrotomierz i spalanie działa bez zarzutu, jednak nasze (czyt.Twój i mój) golfy to rodzynki biorąc pod uwagę rocznik, niejeden młodszy mk4 mógłby się powstydzić. Rozumiem, że miałes FULL FIS bez CAN i teraz masz jakiś z CANem? Co zrobiłeś, że ruszyło spalanie? Coś robiłeś czy zostawiłeś to w gromy?
Miałem najzwyklejsze zegary 919 nawet bez mfa , pożyczyłem od kolegi zegary z can by sprawdzić czy obrotomierz ruszy i ruszył , ale moja radość nie trwała długo , kupiłem okazyjnie 1/2 fis immo3 sport edition , po adaptacji spalanie 0.0 , poza obrotomierzem nic nie działa na fisie , pomocny był tutaj egzemplarz kolegi też AHF tylko z 99r on miał już sterownik z końcówką BM zrobiliśmy podmianę moich nowych zegarów w jego golfie ruszyło :bigok: , szybka decyzja szukam takiego sterownika , kupiłem i też radość nie trwała długo :rotfl: co prawda fis zaczął funkcjonować , ale z przyspieszeniem były problemy , jak się okazało po za sterownikiem te golfy różniły się przepływomierzem u mnie był pierburg 6pin , a a u kolegi był bosch 5 pin , po przepinowaniu i zamontowaniu boscha , wszystko wróciło do normy jedynie kontrolka airbag została zgaszona kodowaniem w can gateway . Projekt zakończony sukcesem najważniejsze że się nie poddałem :bigok:


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości