Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Witam. Pacjent to golf 3 1.6 aks z 97r na kompie blad halla, nieprawidlowy sygnal, podmienilem i sprawdzilem 3 aparaty (2sagem i 1 bosch) instalacja od czujnika do komputera sprawdzone. Wymienione swiece, stare byly mokre i czarne, hall na kazdym aparacie wysyla sygnal 11v przy kreceniu aparatem. Auto po skasowaniu bledu idzie jak wsciekle. Po ponownym odpaleniu jest troche mulowate jak sie zagrzeje i zawczesnie odcina. Z auta czuc nie spalonym paliwem. Rozrzad sprawdzony i jest ustawiony co do milimetra. Prosze o pomoc i rade co jeszcze sprawdzic lub namiary na jakiegos dobrego majstra z okolic kielc. Pozdrawiam
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Przestaw delikatnie zapłon do przodu.
Miałem te same objawy w AFT. Wystarczy przekrecić aparatem zapłonowym delikatnie w celu wyprzedzenia zapłonu.
Miałem te same objawy w AFT. Wystarczy przekrecić aparatem zapłonowym delikatnie w celu wyprzedzenia zapłonu.
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Aparat też już przestawialem i nie pomogło ale spróbuję jeszcze raz. Muszę dorwać kogoś z wagiem z okolicy. A czy czujnik położenia wału może mieć coś wspólnego z hallem? Po czym hall" wie" że kat jest źle ustawiony?
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Hall wie właśnie po czujniku położenia wału.
Gdybyś miał walnięty czujnik wału to silnik by nie odpalił.
Vag kosztuje kilka zlotych na allegro więc zaopatrz sie w niego i masz swoj sprzet do diagnostyki wlasnego auta.
Ja sie dowiedzialem o tej metodzie rowniez od znajomego z tym samym problemem. Po przyspieszeniu zaplonu juz nie waliło byka w ecu.
Gdybyś miał walnięty czujnik wału to silnik by nie odpalił.
Vag kosztuje kilka zlotych na allegro więc zaopatrz sie w niego i masz swoj sprzet do diagnostyki wlasnego auta.
Ja sie dowiedzialem o tej metodzie rowniez od znajomego z tym samym problemem. Po przyspieszeniu zaplonu juz nie waliło byka w ecu.
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Ok. Dzięki. Jak będę miał chwilę to się pobawię tym aparatem. Mam jeszcze pytanie, jaki darmowy program wybrać żeby sprawdzić wyprzedzenie zaplonu?
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
VAG lub VCDS.
Tam wchodzisz w grupę odpowiadającą za wyświetlenie wyprzedzenia zapłonu, dajesz "nastawy podstawowe/bassic settings", sterownik podnosi obroty i blokuje zapłon a Ty bierzesz lampę stroboskopową i świecąc na w otwór skrzyni biegów kręcisz aparatem aż znak będzie widoczny idealnie po środku okienka.
Tam wchodzisz w grupę odpowiadającą za wyświetlenie wyprzedzenia zapłonu, dajesz "nastawy podstawowe/bassic settings", sterownik podnosi obroty i blokuje zapłon a Ty bierzesz lampę stroboskopową i świecąc na w otwór skrzyni biegów kręcisz aparatem aż znak będzie widoczny idealnie po środku okienka.
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Ty piszesz o lampie a ja czytałem że lampa nic nie da tylko muszą się pokrywać odpowiednie wartości na vagu Dopatrzylem się jeszcze ze jak auto jest zimne to lepiej pracuje i mniej czuć niespalonym paliwem. I jeszcze wydaje mi się że wskaźnik temperatury trochę oszukuje
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Jak narazie wymiana czujnika temperatury i kręcenie aparatem nic nie dało a nawet wydaje mi się że na nowym czujniku gorzej chodzi ( czujnik febi). Na piątek jestem umówiony do elektryka, zobaczymy co on powie
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Parametry zaplonu 27 i 34 i nie da się dojść do wymaganych wartości. Błąd hala sygnał poza specyfikacja
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w razie jak bym sobie nie poradził z tym hallem to jest możliwość wyłączyć tryb awaryjny w jakiś sposób?
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Czy istnieje możliwość że zębatka z której czujnik wału bierze dane jest źle ustawiona? Bo już nie mam więcej pomyslow
- CabrioSeb
- Mały gagatek
- Posty: 122
- Rejestracja: sob kwie 20, 2019 13:14
- Lokalizacja: 84-240
- Auto: Mk 3Cabrio
- Silnik: AFT
- Kontakt:
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Jest możliwośc pomodzić 1.6 AFT ekonomicznym sposobem ? wałek rozrządu itd ... macie jakieś porady??? nie chce mi się bawić w jakieś droge swap-y... w razie piszcie na priv!
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200
Tak.
Wywalić zwężkę z obudowy filtra powietrza.
A dokładniej tą "trąbkę" która jest na górnej części obudowy i kieruje powietrze na przepływomierz. Jest o wiele węższa od przepustnicy i to go blokuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości