[mk4] Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BOR_SOB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 07, 2020 12:10
Auto: VW BORA 2.0 + LPG
Silnik: AZJ

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: BOR_SOB » czw sty 16, 2020 09:16

No nic pojadę na szrot i poszukam tego odpowietrznika. Ale dumałem dumałem i wydaje mi się, że on i tak nie odegra żadnej roli. Jest teraz otwarty przewód tak samo jakby był na nim odpowietrznik - wkręcony korek - otwarty. To raczej nie to. Z nerwów wczoraj wyciągnąłem ten cały EVAP z filtrem i podmieniłem na tą używkę która mi przyszła, pomyślałem, że stary może zapchany czy mokry ale nie.. Na drugim tak samo i to też chyba ślepy trop bo z tego filtra są 3 wyjścia. 1. wąż od baku zabierający opary, 2. zawór N80 i 3. przewód który idzie sobie dołem pod auto, wyrzuca pewnie nadmiar oparów. Więc też na logikę nie pasuje mi, że jednak on może tak mącić przy odpalaniu.

Drugi czujnik ten używany podłączyłem pod aku, bez napięcia zamknięty szczelny, z napięciem otwarty i słychać klikanie. W aucie wpięty nie słychać jego pracy, jedynie jak mocno chwycę za przewód to czuć naprawdę delikatne impulsy. Może coś z prądami? Może za słabe napięcie? Tam ma być 12V po zapłonie?

Dziś z rana zrobiłem próbę i po przekręceniu stacyjki nabija paliwo, pompe słychać i tak można 4 razy włączać zapłon, za piątym już pompa nie pracuje. Na ciepłym silniku po tankowaniu na stacji sprawdziłem jeszcze raz i wtedy wystarczy już jedno przekręcenie kluczyka, za drugim pompa już się nie uruchamia. Może paliwo się cofa po nocy?

Tak czy tak chciałbym doprowadzić do końca oba wątki, ten pierwotny z EVAPem też. Bo skoro to jest zamontowane to ma działać, przynajmniej ja z takiego założenia wychodzę. Sory marcin ze co chwile się coś zmienia ale jestem samoukiem i wole zrobić coś sam, niż oddać do magików za pare stów co nie zawsze wiąże się z fachową naprawą.

edit:
Na wtyczce N80 są takie wartości
- na zapłonie od 3 do 3.5V
- na odpalonym aucie 9-9.8V
czego szukać? przerwy w obwodzie? masy?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: marcin7x5 » czw sty 16, 2020 19:08

Mierzyłeś między pinami we wtyczce? Swoją drogą to padająca pompa paliwa też będzie powodować brak ssania. Ja tak miałem.



BOR_SOB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 07, 2020 12:10
Auto: VW BORA 2.0 + LPG
Silnik: AZJ

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: BOR_SOB » pt sty 17, 2020 11:05

Tak mierzyłem między pinami we wtyczce, powinienem inaczej? Pompa jest nowa i byłem u znajomego który sprawdzał ciśnienie i mówił, że gra (opieram się tylko na jego opinii bo ja nie mam sprzętu do mierzenia ciśnienia). Dziś temp -4 z rana i pompowałem paliwo uwaga 7! razy stacyjką zanim przestała nabijać. Przeglądałem przewody paliwowe te które dochodzą do listwy dolot paliwa i powrót chyba tak? No to tak za ciekawie nie wyglądają a jak je delikatnie powyginać to wszędzie takie mikropęknięcia.

Kurdę niby da się z tym żyć, ale jak porobiłem auto już prawie do perfekcji, mam je 7 rok i nie mogę przeboleć tego ssania i odpalania po nocy.. A może dać se spokój i "tak ma byc"? :kac: :kac: :kac:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: marcin7x5 » pt sty 17, 2020 19:26

Raczej nie. A robiłeś kolejną próbę rozruchu rano ale z delikatnie odkręconym korkiem wlewu paliwa?



BOR_SOB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 07, 2020 12:10
Auto: VW BORA 2.0 + LPG
Silnik: AZJ

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: BOR_SOB » pt sty 17, 2020 20:14

Nie. Jutro zrobię. Czyli co odkręcić korek i tylko raz nabić ciśnienie stacyjką i odpalić? Czy od razu pompować aż przestanie pompa chodzić?



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: Maszan » pt sty 17, 2020 23:54

Dziwne to masz z ta pompa bo powinno Ci najpierw nabic cisnienie gdy otworzysz drzwi - potem jak przekrece stacyjke to tylko przepustnice slychac i tyle - cisnienie na listwie nabite.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

BOR_SOB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 07, 2020 12:10
Auto: VW BORA 2.0 + LPG
Silnik: AZJ

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: BOR_SOB » sob sty 18, 2020 07:54

Jak drzwi otwieram to słychać że coś tam się dzieje. Mikrostyk w drzwiach?

edit:
po otwarciu drzwi kierowcy pompa chodzi nabija cisnienie. więc mikrostyk sprawny. Dziś odpaliłem auto z odkręconym wlewem paliwa. Drzwi otwarte - nabija, zapłon - nabija, odpalił i nie zgasł ale obroty ok 700-750 i falowanie. Brak paliwa? Im dalej w las tym bardziej wydaje mi się, że paliwo gdzieś cofa lub/i układ się zapowietrza bo po takim odpaleniu słaba reakcja na gaz. Niedostatek benzyny i zapowietrzony układ też miałby wpływ na ssanie prawda? "za uboga" mieszanka by była zeby to ssanie uruchomić?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: marcin7x5 » sob sty 18, 2020 23:30

Ja miałem podobne objawy z tym porannym rozruchem tyle że nie gasł. Wymieniłem pompę paliwa i zrobiło się ok. U ciebie była chyba pompa wymieniana więc raczej nie biorę jej pod uwagę chyba, że na tani zamiennik...



BOR_SOB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 07, 2020 12:10
Auto: VW BORA 2.0 + LPG
Silnik: AZJ

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: BOR_SOB » ndz sty 19, 2020 11:25

Nie, nie kupuje w ogóle tanich zamienników. Kupuję albo z górnej albo średniej półki zależnie od budżetu jakim dysponuje w danej chwili. Pompa a raczej jej wkład kupowałem że średniej półki.

Jeśli miałoby to być cofające paliwo to są jakieś "typowe" usterki w tym modelu? Od czego zacząć? Może zamontować zaworek zwrotny?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: marcin7x5 » ndz sty 19, 2020 16:04

Dla próby możesz zamontować na przewodzie powrotnym aczkolwiek taki zaworek to chyba jest właśnie w pompie. Najlepiej to byłoby wpiąć manometr w układ i sprawdzić jak nabija pompa oraz jak szybko spada ciśnienie w układzie.



BOR_SOB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 07, 2020 12:10
Auto: VW BORA 2.0 + LPG
Silnik: AZJ

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: BOR_SOB » pn sty 20, 2020 20:49

Nie mam sprzętu. A na tą chwilę mój dobry mechanik ma urlop. Mogę coś jeszcze sprawdzić przed jego powrotem? Mi to wygląda właśnie na cofające się paliwo, ewentualnie może coś gdzieś jest nieszczelne? Benzyna szybko paruje może posprawdzac coś na odpalonym aucie? Mam do dyspozycji tylko podnośniki wulkanizacyjne ale da się wczołgać pod auto



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: marcin7x5 » pn sty 20, 2020 21:21

Tu raczej nic nie zdziałasz. Trzeba mierzyć lub podmieniać aby to sprawdzić.



BOR_SOB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 07, 2020 12:10
Auto: VW BORA 2.0 + LPG
Silnik: AZJ

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: BOR_SOB » wt sty 21, 2020 09:55

Ok to na razie temat będzie wstrzymany chyba, że zamontuję na próbę zaworek zwrotny. Jedyny news to to, że zawór N80 działa - poczyściłem styki poprzeglądałem kable, poczyściłem masy. Dziś podjechałem rozciągnąć znajomego i klika jak szalony :-) więć to można wykluczyć.



BOR_SOB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 07, 2020 12:10
Auto: VW BORA 2.0 + LPG
Silnik: AZJ

[mk4] Re: Brak ssania, gaśnie po nocy [BORA]

Post autor: BOR_SOB » pn lut 10, 2020 17:25

Chyba znalazłem przyczynę. Dziś robiłem przegląd instalacji LPG + mokry test przewodów bo były jakieś błędy z wypadaniem zapłonu. Prysnelo przy okazji na wtryskiwacz PB i nie są szczelne. Słychać było nawet syczenie przy pracy na benzynie. Także prawdopodobnie znalazłem przyczynę. Bo skoro nie są szczelne dostaje się powietrze i po nocy cofa paliwo + jest zapowietrzony układ dobrze myślę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 19 gości