[mk7] DQ200 - wymiana oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob cze 16, 2018 01:05
- Auto: Volkswagen Golf
- Silnik: CRKB
[mk7] DQ200 - wymiana oleju
Dzień dobry wszystkim.
Mam spory galimatias w głowie odnośnie wymiany oleju w w/w. skrzyni (DQ200 - DSG z suchymi sprzęgłami).
Pacjent to dwuletni Mk7 SV, 1.6 TDI (110 KM).
Problem jest następujący:
1. Volkswagen twierdzi, że nie przewiduje wymiany oleju i płynu w tej skrzyni.
2. Mój mechanik twierdzi, że co 100 tysięcy lub 5 lat (co nastąpi szybciej) - żadne z powyższych jeszcze nie nastąpiło.
3. Niektóre "światłe" porady z Ynternetów radzą, żeby wymieniać co 60 tysięcy, (czyli tak jak w DSG z mokrymi sprzęgłami). To akurat byłoby nie do końca korzystne (zbliżam się do 70 tys. przebiegu) i trochę nierozsądne - w końcu olej w DSG z suchym sprzęgłem ma mniejsze szanse "zabagnić" się w porównaniu z olejem, który pracuje też przy elementach ciernych.
Co robić?
Volkswagena nie zamierzam się słuchać.
Z tych 70 jakieś 45-50 to przebieg po ekspresówkach i autostradach, setki kilometrów na siódemce bez zmian przełożeń, samochód ma lekko ponad dwa lata, więc skłaniałbym się ku wierzeniu mojemu mechanikowi.
A może jednak zmienić już teraz?
(żeby była jasność - nikt nie musi mi tłumaczyć, że to nienajlepsza skrzynia, że najpóźniej przy 150 czeka mnie wymiana sprzęgieł, albo sprzęgieł i dwumasy - odpuśćcie sobie, wiem)
Mam spory galimatias w głowie odnośnie wymiany oleju w w/w. skrzyni (DQ200 - DSG z suchymi sprzęgłami).
Pacjent to dwuletni Mk7 SV, 1.6 TDI (110 KM).
Problem jest następujący:
1. Volkswagen twierdzi, że nie przewiduje wymiany oleju i płynu w tej skrzyni.
2. Mój mechanik twierdzi, że co 100 tysięcy lub 5 lat (co nastąpi szybciej) - żadne z powyższych jeszcze nie nastąpiło.
3. Niektóre "światłe" porady z Ynternetów radzą, żeby wymieniać co 60 tysięcy, (czyli tak jak w DSG z mokrymi sprzęgłami). To akurat byłoby nie do końca korzystne (zbliżam się do 70 tys. przebiegu) i trochę nierozsądne - w końcu olej w DSG z suchym sprzęgłem ma mniejsze szanse "zabagnić" się w porównaniu z olejem, który pracuje też przy elementach ciernych.
Co robić?
Volkswagena nie zamierzam się słuchać.
Z tych 70 jakieś 45-50 to przebieg po ekspresówkach i autostradach, setki kilometrów na siódemce bez zmian przełożeń, samochód ma lekko ponad dwa lata, więc skłaniałbym się ku wierzeniu mojemu mechanikowi.
A może jednak zmienić już teraz?
(żeby była jasność - nikt nie musi mi tłumaczyć, że to nienajlepsza skrzynia, że najpóźniej przy 150 czeka mnie wymiana sprzęgieł, albo sprzęgieł i dwumasy - odpuśćcie sobie, wiem)
2016 Golf SV, 1,6 TDI (CRKB)
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
- Lokalizacja: Bytów
- Auto: Golf mk4
- Silnik: ALH
- Kontakt:
[mk7] Re: DQ200 - wymiana oleju
Do Nas na serwis przyjeżdżają ludzie w sumie kosmici którzy twierdzą że oleju w skrzyni się nie zmienia... To po co na lub w skrzyni jest filtr i magnesy które zbierają piłki... olej pracuje traci swoje wartości. Niektórym drogo jest wymienić olej za 700zeta A jeszcze jak multitron to rozkręcić skrzynię żeby dostać się do filtra. Wymień kolego dbaj o skrzynię lepiej zapobiegać niż leczyć filtr i olej kup z serwisu bądź najlepszy zamiennik przewidywany przez producenta kolor ma mieć ten sam co oryginalny. A jak zobaczysz stary olej i nowy będzie widać różnicę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob cze 16, 2018 01:05
- Auto: Volkswagen Golf
- Silnik: CRKB
[mk7] Re: DQ200 - wymiana oleju
Źle mnie rozumiesz.Tygrysq pisze: ↑pn sie 06, 2018 21:13Do Nas na serwis przyjeżdżają ludzie w sumie kosmici którzy twierdzą że oleju w skrzyni się nie zmienia... To po co na lub w skrzyni jest filtr i magnesy które zbierają piłki... olej pracuje traci swoje wartości. Niektórym drogo jest wymienić olej za 700zeta A jeszcze jak multitron to rozkręcić skrzynię żeby dostać się do filtra. Wymień kolego dbaj o skrzynię lepiej zapobiegać niż leczyć filtr i olej kup z serwisu bądź najlepszy zamiennik przewidywany przez producenta kolor ma mieć ten sam co oryginalny. A jak zobaczysz stary olej i nowy będzie widać różnicę.
Miałem już kilka aut ze skrzyniami podobno "bezobsługowymi" i zawsze wymieniałem w nich olej (tyle, że były to skrzynie automatyczne - DSG mam pierwszą).
Nie chodzi mi więc o zasadność wymiany oleju, bo tej nie kwestionuje.
Miałem raz skrzynię ZF-a, która podobno "psuła się wszystkim po 150 tysiącach"... zrobiłem z nią prawie 200 tysięcy, a samochód kupiłem z przebiegiem ponad 150 tysięcy.
Chodzi mi o interwał wymiany.
W dostępnych poradnikach wszyscy piszą hurtem o skrzyniach z mokrymi i z suchymi sprzęgłami.
Przy klasycznej skrzyni hydrokinetycznej (z konwerterem momentu) najczęściej wymienia się olej co jakieś 100 tysięcy kilometrów.
W DSG konwerter momentu zastępują nam sprzęgła, a sama skrzynia podobna jest do skrzyni manualnej.
Dlaczego więc w skrzyni z suchym sprzęgłem miałbym wymieniać olej po tym samym przebiegu, co w skrzyni ze sprzęgłem mokrym, a nie tak, jak przyzwyczaiłem się go wymieniać w klasycznych automatach?
Pytam więc o uzasadnienie częstszych (co 60 a nie 100 tysięcy km przebiegu) wymian w DSG z suchym sprzęgłem, a nie o zasadność wymian jako taką.
2016 Golf SV, 1,6 TDI (CRKB)
[mk7] Re: DQ200 - wymiana oleju
Czy w tej skrzyni jest filtr i magnesy? Nigdy o tym nie słyszałem i nie widziałem. Oleju też chyba jest mało.Chętnie bym siędowiedział.
W moim Golfie 7 mam do wymiany sprzęgła. Przebieg 30 tys ale pierwsze objawy miałem już przy 12tyś.
Co się dzieje? Ciche piski podczas zmiany biegów, ale tylko czasami, nie za każdym razem. ASO zamówiło części i będą robić. Dobrze że kupiłem 5 lat gwarancji bo 2 lata już mi minęły w maju i musiałbym płacić za naprawę.
W moim Golfie 7 mam do wymiany sprzęgła. Przebieg 30 tys ale pierwsze objawy miałem już przy 12tyś.
Co się dzieje? Ciche piski podczas zmiany biegów, ale tylko czasami, nie za każdym razem. ASO zamówiło części i będą robić. Dobrze że kupiłem 5 lat gwarancji bo 2 lata już mi minęły w maju i musiałbym płacić za naprawę.
86 Jetta 1.8
94 Nissan Altima 2.4
00 Bora VR6 2.8
05 GTI 1.8T
08 Golf 5 2.5 (USA)
16 Golf 7 1.4 TSI
20 Audi A3 8V 1.5TFSI
24 S3 8Y
94 Nissan Altima 2.4
00 Bora VR6 2.8
05 GTI 1.8T
08 Golf 5 2.5 (USA)
16 Golf 7 1.4 TSI
20 Audi A3 8V 1.5TFSI
24 S3 8Y
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
- Lokalizacja: Bytów
- Auto: Golf mk4
- Silnik: ALH
- Kontakt:
[mk7] Re: DQ200 - wymiana oleju
Nie napisałem że w tej skrzyni jest filtr. Magnesy owszem. Wczoraj rozbierałem taką skrzynię. Jeden magnes jest w środku skrzyni przytrzymując go obudowa reszta magnesów znajdują się na wodzikach za mechatroniką. W dq200 występują 2 oleje jeden w mechatronice taki zielony jak płyn wspomagania korek spustu od dołu korek wlewu pod rozrusznikiem ilość 700ml do tego olej w samej skrzyni chyba ok 2l korek spustu i wlewu u dołu także szybka akcja. Oleju w samej mechatronice raczej się nie zmienia A jak ktoś nie wierzy mogę zrobić zdjęcia magnesów... interwał wydaje mi się że 60 tyś km
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob cze 16, 2018 01:05
- Auto: Volkswagen Golf
- Silnik: CRKB
[mk7] Re: DQ200 - wymiana oleju
Czyli nadal wiem, że nic nie wiem
Wymienię jak mój mechanik zaleca. Znamy się od lat i jeszcze mnie na żadną minę nie wprowadził.
Skrzynia nie widziała chyba jeszcze (poza krótkim "testem") trybu sportowego, łopatki do ręcznej zmiany mam dla dekoracji (albo jak naprawdę ciężko z utrzymaniem dróg się robi w zimie), słowem ma ze mną lekkie życie, bo ja nienawidzę katowania samochodu.
Nawyki mam z klasycznego automatu, więc nie ma tak, że po R wrzucę zaraz D (i vice-versa), nie czekając chwilki po zupełnym zatrzymaniu, albo jakąś inną "skrzyniobójczą" manianę zechcę odstawić
Wymienię jak mój mechanik zaleca. Znamy się od lat i jeszcze mnie na żadną minę nie wprowadził.
Skrzynia nie widziała chyba jeszcze (poza krótkim "testem") trybu sportowego, łopatki do ręcznej zmiany mam dla dekoracji (albo jak naprawdę ciężko z utrzymaniem dróg się robi w zimie), słowem ma ze mną lekkie życie, bo ja nienawidzę katowania samochodu.
Nawyki mam z klasycznego automatu, więc nie ma tak, że po R wrzucę zaraz D (i vice-versa), nie czekając chwilki po zupełnym zatrzymaniu, albo jakąś inną "skrzyniobójczą" manianę zechcę odstawić
2016 Golf SV, 1,6 TDI (CRKB)
[mk7] Re: DQ200 - wymiana oleju
Chętnie bym zobaczył zdjęcie gdzie jest korek spustowy i do napełniania dq200. Mechatroniki bym nie ruszał.
86 Jetta 1.8
94 Nissan Altima 2.4
00 Bora VR6 2.8
05 GTI 1.8T
08 Golf 5 2.5 (USA)
16 Golf 7 1.4 TSI
20 Audi A3 8V 1.5TFSI
24 S3 8Y
94 Nissan Altima 2.4
00 Bora VR6 2.8
05 GTI 1.8T
08 Golf 5 2.5 (USA)
16 Golf 7 1.4 TSI
20 Audi A3 8V 1.5TFSI
24 S3 8Y
[mk7] Re: DQ200 - wymiana oleju
Witam wszystkich, akurat trafiłem tutaj na forum przez Google w celu uzyskania informacji o wymianie oleju w 7 stopniowej skrzyni DSG. Jestem po wymianie oleju którą wykonałem samodzielnie w garażu. Zakupiłem dedykowany olej w ilości 3l, marki SWAG który kosztował łącznie 180zł i jeszcze poniosłem koszty dodatkowych narzędzi tj strzykawka i wężyk. Wymiana zajmuje około 15minut. Są 2 korki spustowe na imbus, jeden pod mechatroniką, a jeden pod mechanizmem różnicowym. Wlew oleju do mechatroniki znajduje się pod rozrusznikiem a wlej do różnicówki pod akumulatorem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości