Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » śr sty 08, 2020 17:54

Panowie,

Czy możecie polecić jakiś bardzo dobrej jakości zamiennik zderzaka przedniego R32?
Mam OEM zderzak założony ale potrzebował będę trochę powycinać pod duży intercooler a szkoda ciąć OEM.
Swój sprzedam komuś za jakiś czas i będzie miał OEM w LC9Z


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Hubbrik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 17, 2019 12:33
Auto: Golf IV Variant
Silnik: ASZ

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Hubbrik » czw sty 09, 2020 20:19

Witam wszystkich serdecznie.
Posiadacie autka z policyjną przeszłością od zachodnich sąsiadów? Macie jeszcze jakieś elementy wnętrza czy powyciągali przed sprzedażą? :D



Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1644
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » pt sty 10, 2020 13:24

Hubbrik pisze:
czw sty 09, 2020 20:19
Witam wszystkich serdecznie.
Posiadacie autka z policyjną przeszłością od zachodnich sąsiadów? Macie jeszcze jakieś elementy wnętrza czy powyciągali przed sprzedażą? :D
Odezwij się do kolegi G0 Karcio :)
Zbiera takie rarytaski właśnie związane m.in z Niemiecką Policją i coś tam już chyba ma.
dany_47 pisze:
śr sty 08, 2020 17:54
Panowie,

Czy możecie polecić jakiś bardzo dobrej jakości zamiennik zderzaka przedniego R32?
Mam OEM zderzak założony ale potrzebował będę trochę powycinać pod duży intercooler a szkoda ciąć OEM.
Swój sprzedam komuś za jakiś czas i będzie miał OEM w LC9Z
Oczywiście już pisałem na PW, ale rezerwuję zderzak :okej:


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 12, 2020 21:26

ma ktoś pomysł dlaczego w Audi A6 C5 występuje połączenie CAN pomiędzy sterownikiem czujników parkowania i licznikiem? Jedyne co mi przychodzi do głowy to wyświetlanie np odległości do przeszkody na FIS...ale nigdy takiego czegoś nie widziałem w tym aucie.



Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Tygrysq » ndz sty 12, 2020 22:23

Qto pisze:
ndz sty 12, 2020 21:26
ma ktoś pomysł dlaczego w Audi A6 C5 występuje połączenie CAN pomiędzy sterownikiem czujników parkowania i licznikiem? Jedyne co mi przychodzi do głowy to wyświetlanie np odległości do przeszkody na FIS...ale nigdy takiego czegoś nie widziałem w tym aucie.
A może chodzi o sygnał wstecznego i prędkości samochodu w przypadku pdc z przodu które działają tylko do pewnej prędkości



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 12, 2020 22:56

sygnał wstecznego jest analogowy...ze schematu wynika że sygnał prędkości również aczkolwiek znalazłem info na forum A6 że sygnał prędkości w polifcie (mój problem akurat dotyczy polifta) idzie po CAN. Nawet jeśli...to mam tylko czujniki z tyłu :grrr:
Jutro mam mieć czytelniejszy schemat, to sprawdzę czy mam może resztę instalacji do czujników przednich...jeśli tak, to rwę przedni zderzak w poszukiwaniu wiązki :los2:
...ale podejrzewam, że to nie o sygnał prędkości chodzi

Z ciekawostek...sygnał prędkości (analogowy) idzie także do przekaźnika wycieraczek...a elektryka szyb i centralnego nie wykorzystuje w ogóle CAN przez co do każdej furtki idzie milion kabelków



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: nitrox89 » śr sty 15, 2020 12:01

Potrzebuje ogarnąć wymianę zegara w mk4 (wsad, pin, przebieg). Ktoś chętny się podjąć? Najlepiej Kraków i okolice, ale wysłać też mogę.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 19, 2020 00:14

Tygrysq pisze:
ndz sty 12, 2020 22:23
Qto pisze:
ndz sty 12, 2020 21:26
ma ktoś pomysł dlaczego w Audi A6 C5 występuje połączenie CAN pomiędzy sterownikiem czujników parkowania i licznikiem? Jedyne co mi przychodzi do głowy to wyświetlanie np odległości do przeszkody na FIS...ale nigdy takiego czegoś nie widziałem w tym aucie.
A może chodzi o sygnał wstecznego i prędkości samochodu w przypadku pdc z przodu które działają tylko do pewnej prędkości
sprawdziłem dokładnie co i jak...i dalej nic nie wiem

- od początku w C5 do sterownika czujników parkowania szedł sygnał prędkości (na schemacie mam tylko czujniki z tyłu...ale w tytule tematu nie ma o tym wzmianki także nie wiem czy czujniki przód był dostępne - możliwe ze nie) - po co taki sygnał?
Sygnał prędkości, sygnał ze świateł cofania szły analogowo...masa na dwa piny i plus z jednego bezpiecznika także na dwa piny z tego

- od modelu 2000 dla czujników z tyłu nic się nie zmieniło...ale przy czujnikach przednich pojawia się CAN i zasilanie z dodatkowego bezpiecznika a reszta sygnałów i zasilań bez zmian - więc po co ten CAN? Na schemacie czujników tylnych nie widzę też połączenia sterownika czujników ze sterownikiem centralnego zamka...a istnieje ono w przypadku czujników przednich - po co?

- od modelu 2002 zniknęły zdublowane zasilania, pozostało dodatkowe które pojawiło się od modelu 2000...nie widzę połączenia z centralnym zamkiem, CAN jest także w przypadku tylko czujników z tyłu

- od modelu 2003 nic się nie zmienia.

Niektóre schematy wychodziły nowe tylko dlatego że zmieniły się wtyczki na słupkach.

Od początku do końca produkcji modelu sygnał prędkości, świateł cofania idą po analogu a diagnostyka oczywiście po linii L. Więc po co dołożyli ten CAN i po co sygnał prędkości (przy czujnikach przednich rozumiem) oraz połączenie z centralnym zamkiem (tylko przez dwa lata...chyba że później sygnał szedł po CAN...oczywiście z licznika bo centralny nie ma połączenia z CAN.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 19, 2020 00:38

ktoś pomylił fotki wnętrza czy co się odyebao w tej Borze?

https://www.autotrader.co.uk/classified ... dal=photos



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz sty 19, 2020 01:03

Zdjęcia wnętrza nie z tego auta

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka



Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Koniu15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:15
Auto: Volkswagen Golf

Wymiana słupka BFQ na AVU

Post autor: Koniu15 » pn sty 20, 2020 14:23

I kolejny problem z golfem... wymiana słupka silnika
Jak w tytule . Jestem w trakcie wymiany słupka silnika . Stary słupek był BFQ a nowy który kupiłem jest AVU . Różnica w tych słupach jest w położeniu czujnika obrotu rozrządu. Jeden jest w bloku silnika A drugi na rozrzadzie . Teraz moje pytanie czy silnik zaglądał by normalnie jeśli tylko przepiol bym kable ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn sty 20, 2020 19:48

kiedyś przekładałem silnik z A3 8P do starszego...8L. Niby wszystko pasowało ale koło nadające impulsy z czujnika było inne więc sterownik dostawał inny sygnał niż się spodziewał i silnik nie gadał. Także może być problem.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt sty 31, 2020 11:37

Qto pisze:
ndz sty 19, 2020 00:14
Tygrysq pisze:
ndz sty 12, 2020 22:23
Qto pisze:
ndz sty 12, 2020 21:26
ma ktoś pomysł dlaczego w Audi A6 C5 występuje połączenie CAN pomiędzy sterownikiem czujników parkowania i licznikiem? Jedyne co mi przychodzi do głowy to wyświetlanie np odległości do przeszkody na FIS...ale nigdy takiego czegoś nie widziałem w tym aucie.
A może chodzi o sygnał wstecznego i prędkości samochodu w przypadku pdc z przodu które działają tylko do pewnej prędkości
sprawdziłem dokładnie co i jak...i dalej nic nie wiem

- od początku w C5 do sterownika czujników parkowania szedł sygnał prędkości (na schemacie mam tylko czujniki z tyłu...ale w tytule tematu nie ma o tym wzmianki także nie wiem czy czujniki przód był dostępne - możliwe ze nie) - po co taki sygnał?
Sygnał prędkości, sygnał ze świateł cofania szły analogowo...masa na dwa piny i plus z jednego bezpiecznika także na dwa piny z tego

- od modelu 2000 dla czujników z tyłu nic się nie zmieniło...ale przy czujnikach przednich pojawia się CAN i zasilanie z dodatkowego bezpiecznika a reszta sygnałów i zasilań bez zmian - więc po co ten CAN? Na schemacie czujników tylnych nie widzę też połączenia sterownika czujników ze sterownikiem centralnego zamka...a istnieje ono w przypadku czujników przednich - po co?

- od modelu 2002 zniknęły zdublowane zasilania, pozostało dodatkowe które pojawiło się od modelu 2000...nie widzę połączenia z centralnym zamkiem, CAN jest także w przypadku tylko czujników z tyłu

- od modelu 2003 nic się nie zmienia.

Niektóre schematy wychodziły nowe tylko dlatego że zmieniły się wtyczki na słupkach.

Od początku do końca produkcji modelu sygnał prędkości, świateł cofania idą po analogu a diagnostyka oczywiście po linii L. Więc po co dołożyli ten CAN i po co sygnał prędkości (przy czujnikach przednich rozumiem) oraz połączenie z centralnym zamkiem (tylko przez dwa lata...chyba że później sygnał szedł po CAN...oczywiście z licznika bo centralny nie ma połączenia z CAN.
Może głupia sugestia, ale nie próbowałeś wypiąć pinu od can i zobaczyć co się zmieni? :D



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt sty 31, 2020 18:07

Oczywiście że tak...W liczniku błąd braku komunikacji że sterownikiem czujników parkowania...czujniki nie działają po wbiciu wstecznego ani nawet VCDS się nie łączy a przecież diagnostyka idzie po linii K. Tak że bez CAN sterownik jest martwy...więc nie wiem po co te wszystkie zasilania



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości