Coś mi się wydaje, że tyle nie ma. 1000 Wat przy 12v to ponad 80A. Co do podgrzewania bezpośrednio powietrza oczywiście, że lepiej się sprawdzi takie rozwiązanie niż świeczki. Ale w TDI chodzi bardziej o szybkie dogrzanie silnika do temperatury roboczej, niż o ciepło w kabinie. Do dogrzania kabiny, lepiej sprawdza się taka elektryczna nagrzewnica. Tak myślę.
Ostatnio u Profesora Krisa, była toyota z wężownicą na wydechu.
Zastanawia mnie co się dzieje z temperaturą cieczy przy ostrej jeździe, gdzie zaraz za turbo jest klikaset stopni, a w wspomnianym 1.8 t potrafi świecić.
Tak z drugiej strony, skoro mamy ciepło na free, to po co te cyrki, które powodują większe zużycie paliwa, obciążenie alternatora itd.
Sterowanie podgrzewacza płynu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
Wesol...Odpowiedź odnośnie podłączenia dawno padła. Webasto a grzałka elektryczna to też dwie inne sprawy...osobiście chciałbym mieć jedno i drugie...zamiast palnika do papy, do którego próbujesz przyrównać ogrzewanie w aucie. Może jakiś reaktorek atomowy? Zejdźmy na ziemię.
Z35 fabrycznie ma dwa bezpieczniki...40 i 60A więc około 1000W może mieć chociaż źródła tego nie podają. Co do map, to nie mam pojęcia
Sam osobiście nie zamontowałbym wężownicy na wydechu...chyba, że coś sprawdzonego, co wychodziło fabrycznie w jakimś aucie - jak np grzałka Z35 z Passata (nie tylko bo nawet Lupo to miało...A6...). Za 5min mam misję jechać 2000km to wsiadam i jadę a nie martwię się czy jakaś rzeźba na wydechu się za bardzo nie nagrzeje w zamian dając ciepło przy codziennym użytkowaniu auta.
Z35 fabrycznie ma dwa bezpieczniki...40 i 60A więc około 1000W może mieć chociaż źródła tego nie podają. Co do map, to nie mam pojęcia
Sam osobiście nie zamontowałbym wężownicy na wydechu...chyba, że coś sprawdzonego, co wychodziło fabrycznie w jakimś aucie - jak np grzałka Z35 z Passata (nie tylko bo nawet Lupo to miało...A6...). Za 5min mam misję jechać 2000km to wsiadam i jadę a nie martwię się czy jakaś rzeźba na wydechu się za bardzo nie nagrzeje w zamian dając ciepło przy codziennym użytkowaniu auta.
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
A właśnie palnik do papy 56kw.
Specjalnie się nie znam, ale duże kotły gazowe mają takie palniki tzn. tej mocy. Takie do papy to kilka kw.
Co do tej nagrzewnicy podają 1000wat/80A.
80A nagrzewnica
Z 40 A żarowe, a grzeją jeszcze chwilę po odpaleniu
Plus podgrzewacz cieczy
Altek tylko jęczy.
Specjalnie się nie znam, ale duże kotły gazowe mają takie palniki tzn. tej mocy. Takie do papy to kilka kw.
Co do tej nagrzewnicy podają 1000wat/80A.
80A nagrzewnica
Z 40 A żarowe, a grzeją jeszcze chwilę po odpaleniu
Plus podgrzewacz cieczy
Altek tylko jęczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości