[mk4] Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: glaca77 » czw gru 05, 2019 10:05

N75 jest w porządku(zobacz jak u mnie skacze). Doładowanie osiąga mapę dopiero przy ok. 2500 obr. Aby auto dobrze się zbierało to min. 1948 mbar powinno mieć już przy 1900 obr. Ja bym jeszcze kręcił.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: wesol » czw gru 05, 2019 16:38

Wysterowanie na N75 już podchodzi pod 85% więc już niewiele ma ecm pola manewru. widać natomiast że zbiło powyżej 3000 obr i doładowania brakuje. Ja bym raczej myślał by turbo wyciągnąć na wiosnę i geometrię ogarnąć na tip top. To jest taki element jak EGR. Trzeba to raz na 5-10 lat wyciągnąć i wyczyścić. Nie bać się i nie czaić tylko to zrobić.

Ale w tym pierwszym logu nie jest źle. Całkiem całkiem. Troszkę żal że górnych obrotach uchodzi doładowanie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » czw gru 05, 2019 19:05

wesol pisze:
czw gru 05, 2019 16:38
Wysterowanie na N75 już podchodzi pod 85% więc już niewiele ma ecm pola manewru. widać natomiast że zbiło powyżej 3000 obr i doładowania brakuje. Ja bym raczej myślał by turbo wyciągnąć na wiosnę i geometrię ogarnąć na tip top. To jest taki element jak EGR. Trzeba to raz na 5-10 lat wyciągnąć i wyczyścić. Nie bać się i nie czaić tylko to zrobić.

Ale w tym pierwszym logu nie jest źle. Całkiem całkiem. Troszkę żal że górnych obrotach uchodzi doładowanie.

Jutro jak będę miał chwilę sproboje jeszcze raz podkręcić na próbę i sprawdzić, ale myślę za wiele manewru mi nie zostało hmm z 5 zwojów?
Jeśli nic za specjalnie to nie da to cofne się do ustawienia mniej więcej takiego jak wczoraj na pierwszym logu miałem.
Z tego co mi były właściciel mówił i nawet gwarancję na to chciał mi dać że turbo było regenerowane i na pierwszy rzut oka też tak mi się wydalawo bo nowa gruszka jest i turbo ładne świecące, ale sądzę że gość sam coś kombinował a ma do tego możliwości bo ma firmę transportową i warsztat ale widocznie zrobił to bez pojęcia sądząc po ustawieniu gruszki która była za bardzo rozkręcona.
Tak że jutro po pracy coś wymyślę i się podzielę uwagami.
Dzięki i pozdrawiam =)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: wesol » czw gru 05, 2019 20:46

To że wyczyszczone to aninod tego nikt nie urośnie ani lepiej przez to nie będzie. Chodzi oto by w środku zmienna geometria poza wyczyszczeniem była tak wypolerowana gdzie trzeba by nie było zająknięcia nawet w tych odchylkach. Te odchyłki w doładowaniu same się nie poprawią nawet tym kręceniem sztangą. A będzie tylko coraz gorzej jak już. Ja rekord mam po rozebraniu i czyszczeniu turbiny odchyłki podczas loga dynamicznego tylko 11 mbarow. To już taki wynik że nawet niezbyt powtarzalny bo następny lig i było coś koło 30 mbar odchyłki. Ale spokojnie po czyszczeniu miałem tak że 50 mbar to już był max. To czy gruszka na zewnątrz jest jak ocynkowana to nie ma znaczenia. Weź ją wyropuj razem z odrobiną oliwy by była wewnątrz nasmarowana dobrze. Turbo wyciągnij i też wyczyść bieżnie w muszli wyszlifuj papierkiem, pierścień z łopatkami też. Wymiczbren pierścień z łopatkami też w tej ropie. Złóż do kupy i musi działać jak należy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » czw gru 05, 2019 21:20

wesol pisze:
czw gru 05, 2019 20:46
To że wyczyszczone to aninod tego nikt nie urośnie ani lepiej przez to nie będzie. Chodzi oto by w środku zmienna geometria poza wyczyszczeniem była tak wypolerowana gdzie trzeba by nie było zająknięcia nawet w tych odchylkach. Te odchyłki w doładowaniu same się nie poprawią nawet tym kręceniem sztangą. A będzie tylko coraz gorzej jak już. Ja rekord mam po rozebraniu i czyszczeniu turbiny odchyłki podczas loga dynamicznego tylko 11 mbarow. To już taki wynik że nawet niezbyt powtarzalny bo następny lig i było coś koło 30 mbar odchyłki. Ale spokojnie po czyszczeniu miałem tak że 50 mbar to już był max. To czy gruszka na zewnątrz jest jak ocynkowana to nie ma znaczenia. Weź ją wyropuj razem z odrobiną oliwy by była wewnątrz nasmarowana dobrze. Turbo wyciągnij i też wyczyść bieżnie w muszli wyszlifuj papierkiem, pierścień z łopatkami też. Wymiczbren pierścień z łopatkami też w tej ropie. Złóż do kupy i musi działać jak należy.
Rozumiem i dzięki za objaśnienie =)
Też sądzę że regulacja sztangi już raczej nic nie da, zastanawiam się jeszcze o tym zderzaku obok gruszki ale od góry raczej się do tego nie dostane, co do czyszczenia turbo to dopiero najszybciej na wiosnę się za to zabiorę bo teraz warunków na to nie mam (uroki zamieszkiwania w bloku) sprawdzę jeszcze raz podciśnienia i pomyślę na spokojnie bo ostatnio kombinowałem i po zaslepieniu wężyka podciśnienia egru czułem znaczącą różnice, dzisiaj sobie jeszcze tak na próbę zrobię. Jak na razie brak mi pomysłów na sposób że tak powiem łatwy i domowy =D



MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » czw gru 05, 2019 21:57

Panowie a jeszcze jedna sprawa w wcześniejszym logu jakim robiłem z 2-3 regulacji wcześniej zrobił mi się długi log w zasadzie przez przypadek bo nie wyłączyłem i później przy normalnej jeździe jak już zjechalem z obwodnicy na miasto, na niższych obrotach po mieście parametry są okey jakoś to dziwne że na wysokim obciążeniu brakuje mocy na pełnym gazie a normalnie jeżdżąc jest ok.
http://vaglogi.pl/log-008_011_7an465.html



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: glaca77 » pt gru 06, 2019 21:42

Z pewnością kol.wesol jest bardzo doświadczony,ja jednak spróbował bym ruszyć ten zderzak(wspominałem,Ty również). Gdyby udało Ci się do niego dostać ,to sprawdź czy po wydłużeniu skoku dźwigni turbo zwiększy się różnica ciśnień w 011BS.(fajnie mówi się o czyszczeniu turbo gdy ma się ciepły warsztat i doświadczenie).
Ostatnio zmieniony pt gru 06, 2019 21:51 przez glaca77, łącznie zmieniany 1 raz.



MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » pt gru 06, 2019 21:47

glaca77 pisze:Z pewnością kol.wesol jest bardzo doświadczony,ja jednak spróbował bym ruszyć ten zderzak(wspominałem,Ty również). Gdyby udało Ci się do niego dostać ,to sprawdź czy po wydłużeniu skoku dźwigni turbo zwiększy się różnica ciśnień w 011BS.
Będę miał okazję wjechać na kanał to wykręce o jeden obrót i sprawdzę tak dla testu =) jak coś to się podzielę wynikami.
Wczoraj zaslepilem wężyk od egra jest ciut lepsza dynamika od dołu ale za to check mi się świeci i zaczyna znów mnie denerwowaćObrazek
Pozdrawiam

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka




glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: glaca77 » pt gru 06, 2019 22:17

To się nazywa placebo- sprawny EGR zamyka się przy przyśpieszeniu.



kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: kamikaze. » ndz gru 15, 2019 12:01

Witam :) 11BS mam identycznie u siebie, tylko u mnie pompuje już od 2000-2100 rpm te 2 bary. Może ze względu na 0.216. Też bym próbował ruszyć ogranicznik, bo mógł ktoś grzebać. U mnie 'wstawanie' turbo się zepsuło prawdopodobnie przez zbytnie zeszlifowanie łopatek zmiennej geo :) Kiedyś wstawała jak kolega glaca pisze, przy około 1900 rpm, to małe dmuchawki są i powinny się szybko rozbujać. Zmienna geo załatwiona od kolegi z forum, ale nie mam czasu, żeby zmienić. Poza tym ojciec nim jeździ teraz, ja benzynką po mieście śmigam :)

Przy okazji. Panowie, czy jest to możliwe, żeby MAP sensor pokazywał niższe ciśnienie niż atmosferyczne? Rozbieżność we wskazaniach? U mnie na zimnym tak jest teraz i wtedy sobie podkapca na szaro i śmierdzi jak z kamaza :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: wesol » ndz gru 15, 2019 15:00

Ile nizsze pokazywał?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » ndz gru 15, 2019 16:47

kamikaze. pisze:Witam :) 11BS mam identycznie u siebie, tylko u mnie pompuje już od 2000-2100 rpm te 2 bary. Może ze względu na 0.216. Też bym próbował ruszyć ogranicznik, bo mógł ktoś grzebać. U mnie 'wstawanie' turbo się zepsuło prawdopodobnie przez zbytnie zeszlifowanie łopatek zmiennej geo :) Kiedyś wstawała jak kolega glaca pisze, przy około 1900 rpm, to małe dmuchawki są i powinny się szybko rozbujać. Zmienna geo załatwiona od kolegi z forum, ale nie mam czasu, żeby zmienić. Poza tym ojciec nim jeździ teraz, ja benzynką po mieście śmigam :)

Przy okazji. Panowie, czy jest to możliwe, żeby MAP sensor pokazywał niższe ciśnienie niż atmosferyczne? Rozbieżność we wskazaniach? U mnie na zimnym tak jest teraz i wtedy sobie podkapca na szaro i śmierdzi jak z kamaza :)
Siemka=)
Grzebać to na pewno grzebał i to wiem nawet kto =D były właściciel mówił że była na regeneracji i nawet gwarancję mi dawał na to xD a znając życie on to robił bo ma do tego możliwości, totalnie bez pojęcia zrobione wnioskujac choć by po sztandze jak mocno wykręcona była że nawet do końca się wysunąć nie mogła do stanu spoczynku bo ją blokowało. Nawet nie chce myśleć co w środku było robione bo też może się okazać że za bardzo zeszlifowane wnętrze zmiennej geometrii może być. To przypuszczam że i ogranicznik był ruszany ale zerknę dopiero po nowym roku bo teraz nie mam jak.
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka




kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: kamikaze. » śr sty 08, 2020 16:50

Wesol, jakieś 10-20 mbar różnicy jest.
Super by było, jeśli ktoś miałby ori geometrię i podał wysokość łopatek i pierścieni dystansujących :) U mnie po gruntownym czyszczeniu, złożeniu turbo przy obracaniu nią było słychać jak łopatki stukają o bieżnie, więc ten luz może być konkretny :) Druga sprawa, to 0.216 bez programu, które dają więcej paliwa i już dawno geometria powinna stać w miejscu - a pracuje idealnie po 1.5 roku. Jak znajdę chwilę, to sprawdzę jak to wygląda w geometrii, którą podesłał mi kolega z forum, tylko tam tez już szlifowanko było :) Gdzieś na forum passata chyba czytałem, że kilka osób miało właśnie opóźnione wstawanie turbo po zeszlifowaniu łopatek. Po zeszlifowaniu pierścieni sytuacja wróciła do normy.
Marcin, u ciebie raczej obstawiam regulację, zeszlifowane łopatki to skrajność :)
Czasu brak, praca, dom itp, do tego zima :P Dam znać jak coś będę wiedział.
Pozdrawiam!



MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » śr sty 08, 2020 17:23

kamikaze. pisze:Wesol, jakieś 10-20 mbar różnicy jest.
Super by było, jeśli ktoś miałby ori geometrię i podał wysokość łopatek i pierścieni dystansujących :) U mnie po gruntownym czyszczeniu, złożeniu turbo przy obracaniu nią było słychać jak łopatki stukają o bieżnie, więc ten luz może być konkretny :) Druga sprawa, to 0.216 bez programu, które dają więcej paliwa i już dawno geometria powinna stać w miejscu - a pracuje idealnie po 1.5 roku. Jak znajdę chwilę, to sprawdzę jak to wygląda w geometrii, którą podesłał mi kolega z forum, tylko tam tez już szlifowanko było :) Gdzieś na forum passata chyba czytałem, że kilka osób miało właśnie opóźnione wstawanie turbo po zeszlifowaniu łopatek. Po zeszlifowaniu pierścieni sytuacja wróciła do normy.
Marcin, u ciebie raczej obstawiam regulację, zeszlifowane łopatki to skrajność :)
Czasu brak, praca, dom itp, do tego zima Obrazek Dam znać jak coś będę wiedział.
Pozdrawiam!
Rozumiem =) też tak przypuszczam, robiłem na szybko jedno podejście do zderzaka turbiny ale chyba bez ściągnięcia gruszki się nie obejdzie bo brak miejsca na co kolwiek ... Pozdrawiam =)

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka




ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości