pompa oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
- Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
- Silnik: AUM
pompa oleju
Witam,
Posiadam Golfa MK4 GTI 1.8T AUM no i zastanawiam się nad lepszą pompą oleju, chodzi o zwielokrotnianie mocy, więc musi być dobre smarowanie. Mam pytanie czy orientujecie się, czy pompa oleju z 1.8T BAM (ogólnie wszystkie wersjie 225koni) jest w stanie wytworzyć większe ciśnienie niż AUM? Czy są to identyczne pompy, czy mają jakieś różnice? Jeśli to takie same, to skąd wziąć mocniejszą? Coś słyszałem ostatnio że pompa oleju w 2.0TSI jest słabsza i że ludzie doradzają wymienić na tą z 1.8T.
Zastanawia mnie z jakiego silnika możnaby wstawić pompę oleju żeby była bardziej wydajna, no i to czy pasowałaby plug in, czy trzeba by coś więcej przerabiać.
Posiadam Golfa MK4 GTI 1.8T AUM no i zastanawiam się nad lepszą pompą oleju, chodzi o zwielokrotnianie mocy, więc musi być dobre smarowanie. Mam pytanie czy orientujecie się, czy pompa oleju z 1.8T BAM (ogólnie wszystkie wersjie 225koni) jest w stanie wytworzyć większe ciśnienie niż AUM? Czy są to identyczne pompy, czy mają jakieś różnice? Jeśli to takie same, to skąd wziąć mocniejszą? Coś słyszałem ostatnio że pompa oleju w 2.0TSI jest słabsza i że ludzie doradzają wymienić na tą z 1.8T.
Zastanawia mnie z jakiego silnika możnaby wstawić pompę oleju żeby była bardziej wydajna, no i to czy pasowałaby plug in, czy trzeba by coś więcej przerabiać.
- GOLF425TH
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: czw wrz 19, 2019 18:49
- Auto: GOLF 4 GTI 25TH JAHRE
- Silnik: AUQ
Re: pompa oleju
Pompy sa wszystkie takie same nawet taka pompa z 1.8t była montowana w silniku 1.6 SR 2.0 te pompy są bardzo wydajne Ale jak autko ma przelatane przeszło 300tys km to juz przepapowala swoje i jak ktoś myśli zwiększać moc to warto założyć nową Ale orginalna kosz 840zl broń Boże zamienników
Re: pompa oleju
Zablokuj zawór przelewowy w pompie to zobaczysz co taka pompa potrafi przypompowac jak dodasz gazu. Pompa oleju nie działa w żadnym aucie na "styk" tylko ma mega duży zapas wydajności. Tylko gorący czyli rzadki olej zmniejsza wydajność.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: pompa oleju
masz racje ale nic nie ma wiecznie jak auto ma przelatane swoje km i ktos mysli o wiekszych modyfikacjach to warto załozyc nowa pompe bo chwile zabraknie samarowania i a kontrolka nie zawsze zaswieci sie z konewka
Re: pompa oleju
Jak się zaświeci konewka to już jest dawno po silniku. Conajmniej przytarte panewki. Wydajność pompy jest na tyle duża bo po pierwsze musi cisnąć oliwa na panewki podporowe wału i dalej w kanałach drążonych w wykorbieniach wału aż do panewek korbowodowych. Oczewiscie dalej ciśnie tym olejem też do góry bo wałek rozrządu też musi dostać oliwę czy choćby popychacze tzw szklanki muszą być cały czas pompowane oliwa. Będzie niskie ciśnienie w sensie powiedzmy 1-1.5 bara na podwyższonych obrotach to szklanki będą grały jak nic. Zresztą tu może kupa ludzi powiedzieć że w starszych golfikach z silnikami 1.6 td bywało że ciśnienie oleju bywało niekiedy za duże co miało swoje zle skutki.
Po mojemu to jeśli wykrecisz miernik ciśnienia i odpalisz auto i będzie wtedy na jałowych 1.5 bara a nawet 1.8 to nie masz co kombinować. Po dodaniu gazu na 2000-3000 obr to powinno być ciśnienie około 3.5 bara to tu jest rewelacja. Takie parametry są wzorowe idealne i takie ciśnienie wierz mi że widywałem w tdikach na pd z przelotem spokojnie 500 tys km.
Pompa pcha olej z taką nawiązką od obrotów 2000 czy tam 2500 obr że musi połowę wypuszczać zaworem bocznikowym. Jako ciekawostkę dodam że po zblokowaniu zaworu bocznikowego po odpaleniu silnika zimą i dodaniu gazu na 2000 obr wysadza filtr oleju. Jeśli jest nakręcany czyli tzw puszkowe to zrywa go z gwintu. I to jeszcze na lichej ,słabej już pompie olejowej. Olej gęsty bo zimą i wtedy to pompa nawet licha zrobi takie ciśnienie że puścić coś musi.
Po mojemu to jeśli wykrecisz miernik ciśnienia i odpalisz auto i będzie wtedy na jałowych 1.5 bara a nawet 1.8 to nie masz co kombinować. Po dodaniu gazu na 2000-3000 obr to powinno być ciśnienie około 3.5 bara to tu jest rewelacja. Takie parametry są wzorowe idealne i takie ciśnienie wierz mi że widywałem w tdikach na pd z przelotem spokojnie 500 tys km.
Pompa pcha olej z taką nawiązką od obrotów 2000 czy tam 2500 obr że musi połowę wypuszczać zaworem bocznikowym. Jako ciekawostkę dodam że po zblokowaniu zaworu bocznikowego po odpaleniu silnika zimą i dodaniu gazu na 2000 obr wysadza filtr oleju. Jeśli jest nakręcany czyli tzw puszkowe to zrywa go z gwintu. I to jeszcze na lichej ,słabej już pompie olejowej. Olej gęsty bo zimą i wtedy to pompa nawet licha zrobi takie ciśnienie że puścić coś musi.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
- Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
- Silnik: AUM
Re: pompa oleju
Możnaby coś tam poeksperymentować z tym zaworem przelewowym to by podniosło ciśnienie ale myślę że takie zabiegi to nawet nie wiem czy przy tuningu na 300 koni w TDI to bym robił. Duża szansa że więcej negatywów z tego jak pożytku.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
- Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
- Silnik: AUM
Re: pompa oleju
a nie myślałeś o wydajniejszej chłodnicy oleju bo np były stosowane co najmniej 2 różne pod filtrem
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: pompa oleju
Tak o wydajniejszej chłodnicy oleju ale nie wiem czy też nie o jakiejś chłodnicy wody która chłodzi turbinę. Przy dobrym upalaniu turbo potrafi świecić. Może ewentualnie o pozadnej pompie elektrycznej wody.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
- Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
- Silnik: AUM
Re: pompa oleju
Myślałem żeby dołożyć chłodnicę oleju, ale są dwa problemy:
- 1.8T ma "chłodniczkę oleju" pod filtrem i chcąc zastąpić ją profesjonalną chłodnicą olej nie będzie doprowadzany do filtra oleju, jedynym rozwiązaniem byłoby zachować oryginalną chłodniczkę i dołożyć na wężu od chłodniczki drugą chłodnicę, wtedy olej będzie doprowadzany do filtra,
- w MK4 nie ma za bardzo miejsca żeby gdzieś zamontować chłodnicę oleju... Jedyne miejsce to w grillu, ale tam jest chłodnica wody i nie ma dojścia od komory silnika. Mam założony filtr stożkowy CAI i wywaliłem oryginalny filtr powietrza i te rurki doprowadzające powietrze z grilla do filtra, wiec tylko tam widziałbym taką możliwość, żeby zamontować tą chłodnicę oleju, jednak to nie ma sensu, bo chłodnica musiałaby mieć wysokość z 4-5cm bo tylko tyle miejsca tam jest... W zderzaku nie będzie miejsca, bo na wiosnę bee wkładał intercooler 700x230x65mm + kolanka i rury z dolotu, więc kratki w zderzaku będą wypchane intercoolerem, więc chłodnicy oleju się tam już nie upcha nigdzie, jeśli już to w grillu tak jak pisałem...
Chyba że macie jakieś pomysły może?
- 1.8T ma "chłodniczkę oleju" pod filtrem i chcąc zastąpić ją profesjonalną chłodnicą olej nie będzie doprowadzany do filtra oleju, jedynym rozwiązaniem byłoby zachować oryginalną chłodniczkę i dołożyć na wężu od chłodniczki drugą chłodnicę, wtedy olej będzie doprowadzany do filtra,
- w MK4 nie ma za bardzo miejsca żeby gdzieś zamontować chłodnicę oleju... Jedyne miejsce to w grillu, ale tam jest chłodnica wody i nie ma dojścia od komory silnika. Mam założony filtr stożkowy CAI i wywaliłem oryginalny filtr powietrza i te rurki doprowadzające powietrze z grilla do filtra, wiec tylko tam widziałbym taką możliwość, żeby zamontować tą chłodnicę oleju, jednak to nie ma sensu, bo chłodnica musiałaby mieć wysokość z 4-5cm bo tylko tyle miejsca tam jest... W zderzaku nie będzie miejsca, bo na wiosnę bee wkładał intercooler 700x230x65mm + kolanka i rury z dolotu, więc kratki w zderzaku będą wypchane intercoolerem, więc chłodnicy oleju się tam już nie upcha nigdzie, jeśli już to w grillu tak jak pisałem...
Chyba że macie jakieś pomysły może?
- GOLF425TH
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: czw wrz 19, 2019 18:49
- Auto: GOLF 4 GTI 25TH JAHRE
- Silnik: AUQ
Re: pompa oleju
Nie ma problemu w dolozeniu chłodnicy oleju trzeba stara podstawkę wywalić a założyć ta co jest specjalną chłodnic a i wezami a jeśli chodzi gdzie ja upchnąć to jak masz femic to po prawej stronie jest miejsce nawet jak tam jest rura puszczona do femic Mia Lem tak zrobione w 1.8t agu golf 4
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
- Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
- Silnik: AUM
Re: pompa oleju
No zobaczymy jak tam będzie z miejscem, bo po lewej stronie jest stożek, a po prawej może jakoś się udałoby upchnąć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości