[instalacja]Jakie kable, gdzie polozyc?
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
heh z danych producenta wynika ze 225 rms ma tn piec w mostku wiec te 10mm kwadrat to minimum...najlepiej zalóz od razu 20mm kwadrat....heh a kablem 3mm to glosniki sie zasila:)Bula88 pisze:jakie kable prądowe sa potztrebne do wzmacniacza CARPOWER HPB-602 ma on napedzac glosnik GDN-30-300-4-AP, rozmawialem ze sprzedajacym te wzmacniacze i mowil mi ze mam zalozyc 10mm kwadrat, czy to nie za duze?? myslalem ze 3mm kwadrat starcza. co polecacie zrobic??
ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
- Bula88
- Forum Master
- Posty: 1097
- Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
- Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
- Kontakt:
kurde ale beka, we wczesniejszych wypowiedziach bylo napisane o 15mm kwadrat, a ja dopiero teraz skumałem jak tam jest napisane, myslełem cały czas ze tam jest 1,5 mm kwadratćwikła pisze:Bula88 napisał/a:
jakie kable prądowe sa potztrebne do wzmacniacza CARPOWER HPB-602 ma on napedzac glosnik GDN-30-300-4-AP, rozmawialem ze sprzedajacym te wzmacniacze i mowil mi ze mam zalozyc 10mm kwadrat, czy to nie za duze?? myslalem ze 3mm kwadrat starcza. co polecacie zrobic??
heh z danych producenta wynika ze 225 rms ma tn piec w mostku wiec te 10mm kwadrat to minimum...najlepiej zalóz od razu 20mm kwadrat....heh a kablem 3mm to glosniki sie zasila:)

Instalacja jaka powstanie w oparciu o powyższe posty oprze sie wszystkiemu.
Samochód zje dawno rdza a instalacja będzie dalej trwać.
W tym miejscu zastanawiam sie po co pisac posty i przyklejac je skoro inni i tak potrafią zapytać o to samo kolejny (setny) raz.
Prowadzono na forum (ja prowadziłem) wiele rozważań na temat przekroju kabla, na co uważać podczas montazu. To wszystko na nic.
Nie będę wypowiada się jak bezsensowane rady padały w tym wątku. (choć odpowiedniej byłoby powiedzieć nieopłacalne, bo po co przepłacac za gruby kabel skoro i tak nie udłyszysz róznicy)
Wszyscy pomijali prawidłowe prowadzenie masy.
Dla konstruktorów wzmacniaczy m-cz temat masy jest znany. Ale ten sam temat choc powodujacy wiele problemów podczas montazu instalacji CA jest pomijany. Nie wiem dlaczego.
Zycze udanego monazu i zadowolenia z efektów.
Samochód zje dawno rdza a instalacja będzie dalej trwać.
W tym miejscu zastanawiam sie po co pisac posty i przyklejac je skoro inni i tak potrafią zapytać o to samo kolejny (setny) raz.
Prowadzono na forum (ja prowadziłem) wiele rozważań na temat przekroju kabla, na co uważać podczas montazu. To wszystko na nic.
Nie będę wypowiada się jak bezsensowane rady padały w tym wątku. (choć odpowiedniej byłoby powiedzieć nieopłacalne, bo po co przepłacac za gruby kabel skoro i tak nie udłyszysz róznicy)
Wszyscy pomijali prawidłowe prowadzenie masy.
Dla konstruktorów wzmacniaczy m-cz temat masy jest znany. Ale ten sam temat choc powodujacy wiele problemów podczas montazu instalacji CA jest pomijany. Nie wiem dlaczego.
Zycze udanego monazu i zadowolenia z efektów.
- Kubus20
- VW Baron
- Posty: 3221
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Fredi88, zadaj sobie podstawowe pytanie:
Czy będę w przyszłości zmieniał wzmak na mocniejszy
Jeśli tak to możesz pomyśleć o położeniu grubszych kabli, po to żeby przy zmianie wzmaka nie rozbierać ponownie połowy samochodu i wydawać znów pieniędzy na inne grubsze kable.
Jeżeli nie masz zamiaru zmieniać w przyszłości wzmaka i na 100% zostaje ten, który masz, a Twój wzmacniacz ma zabezpieczenie w postaci bezpiecznika 15A, to nie potrzebujesz kabla grubszego niż 8mm^2 i kropka. Taki kabel spokojnie wytrzyma obciążenie go 20A przy długości 6m, więc masz zapas.
Masę możesz przykręcić do karoserii w miejscu gdzie jest goła blacha, a nie pokryta lakierem na przykład.
Musisz po prostu być pewny czy będziesz mieniał wzmak na mocniejszy, czy nie.
Bo po co dawać 20mm^2 jeżeli nigdy nie zostanie wykorzystane, a zapłacisz za kable 2 razy więcej.
Czy będę w przyszłości zmieniał wzmak na mocniejszy

Jeśli tak to możesz pomyśleć o położeniu grubszych kabli, po to żeby przy zmianie wzmaka nie rozbierać ponownie połowy samochodu i wydawać znów pieniędzy na inne grubsze kable.
Jeżeli nie masz zamiaru zmieniać w przyszłości wzmaka i na 100% zostaje ten, który masz, a Twój wzmacniacz ma zabezpieczenie w postaci bezpiecznika 15A, to nie potrzebujesz kabla grubszego niż 8mm^2 i kropka. Taki kabel spokojnie wytrzyma obciążenie go 20A przy długości 6m, więc masz zapas.
Masę możesz przykręcić do karoserii w miejscu gdzie jest goła blacha, a nie pokryta lakierem na przykład.
Musisz po prostu być pewny czy będziesz mieniał wzmak na mocniejszy, czy nie.
Bo po co dawać 20mm^2 jeżeli nigdy nie zostanie wykorzystane, a zapłacisz za kable 2 razy więcej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości