GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr mar 20, 2019 12:27
GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Na wstępie Dzień dobry, gdyż jestem nowym forumowiczem i od niedawna użytkownikiem VW Golfa A7 FL 1.5TSI 96kW z 6-biegową skrzynią manualną.
Postanowiłem od razu założyć nowy wątek, aby uzyskać Wasze opinie i dać możliwość innym podzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Nie znalazłem innego podobnego tematu. Jeśli tak to proszę o przerzucenie.
Do rzeczy. 31.10.2018 odebrałem nowy samochód z salonu.
1) Po przejechaniu około 2000 km (problem może był wcześniej ale go nie wychwyciłem) zauważyłem, że drążek zmiany biegów na biegu 4 drży mocno w trakcie przyspieszania. W bardzo różnych sytuacjach. Zgłosiłem to w VW. Jak możecie się domyśleć niezbyt szczęśliwy, że mam problemy z nowym samochodem. Pomijam ile czasu zajęło im wyeliminowanie problemu ale udało się. Wymienili synchronizator 4-go biegu i problem ustąpił. Z tego co słyszałem podobne rzeczy działy się w 1.4tsi. Mniejsza z tym, problem rozwiązany
2) Jakieś 3 tygodnie temu zauważyłem, że przy zimnym (lecz w garażu) silniku po odpaleniu obroty wskakują na 1100 aby wciągu dwóch minut etapowo zejść do 800. Dodatkowo gdy samochód nawet pojeździ już 30 minut i stanie się na światłach na biegu jałowym to obroty nagle potrafią skoczyć do góry na chwilę i wrócić. Nie mogę stwierdzić jednoznacznie ale wydaje mi się, że problemu nie było przed wymianą synchronizatora. Zadzwoniłem więc do ASO, gdzie powiedzieli, że owszem taki problem czasem występuje lecz nie ma on wpływu na użytkowanie i że nie ma na niego jeszcze rozwiązania. Podobno ma chodzić o oprogramowanie sterownika. Na daną chwilę nie było takiego dostępnego więc powiedzieli, że się odezwą jak już będzie. Nie będąc usatysfakcjonowany odpowiedzią złożyłem pisemnie reklamację z tytułu rękojmi. Oddzwonili błyskawicznie i zaprosili do serwisu na sprawdzenie. Samochód wstawiłem wieczorem aby na rano mieli możliwość sprawdzenia na zimno. Przy zostawianiu samochodu zostałem poinformowany, że problem jest znany i ma pomóc aktualizacja oprogramowania sterownika, którą już mają. Dostałem odpowiedź:
"W dniu dzisiejszym, zgodnie z Pana zgłoszeniem dokonaliśmy w serwisie oględzin w/w auta.
Zachowanie układu napędowego podczas uruchamiania , które Pan reklamuje jako wadę, jest normalnym stanem pracy jednostek napędowych 1,5 TSI. Zwiększenie obrotów biegu jałowego, a później stopniowe ich obniżanie jest związane z koniecznością poprawnej współpracy z elementami układu wydechowego.
Podczas weryfikacji stanu auta został również wykonany odczyt danych ze sterowników pojazdu. Ta weryfikacja również nie wykazała nieprawidłowości w systemie wysterowania układu napędowego.
Dla całkowitej pewności wykonaliśmy również porównanie z innymi autami wyposażonymi w silnik 1,5 TSI. Zgłaszany przez Pana efekt pojawia się również w nich. Jest tożsamy pod względem długości trwania, dźwięku i zachowania pojazdu z zachowaniem obserwowanym w Pańskim aucie.
W związku z powyższym nie ma możliwości wykonania przez serwis czynności naprawczych, które doprowadziłyby: „do usunięcia wady”. Ponieważ w samochodzie takowa nie zaistniała.
Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia będą dla Pana wystarczające i pozwolą na dalszą bezproblemową i bezpieczną eksploatację samochodu VW Golf. W przypadku pytań z Pana strony lub niejasności pozostajemy w dyspozycji – zespół Doradców Serwisowych"
Pytanie do Was co myślicie? Jak dla mnie to coś jest nie tak, ale jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o kwestie techniczne.
Pozdrawiam serdecznie
Wlodek
Postanowiłem od razu założyć nowy wątek, aby uzyskać Wasze opinie i dać możliwość innym podzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Nie znalazłem innego podobnego tematu. Jeśli tak to proszę o przerzucenie.
Do rzeczy. 31.10.2018 odebrałem nowy samochód z salonu.
1) Po przejechaniu około 2000 km (problem może był wcześniej ale go nie wychwyciłem) zauważyłem, że drążek zmiany biegów na biegu 4 drży mocno w trakcie przyspieszania. W bardzo różnych sytuacjach. Zgłosiłem to w VW. Jak możecie się domyśleć niezbyt szczęśliwy, że mam problemy z nowym samochodem. Pomijam ile czasu zajęło im wyeliminowanie problemu ale udało się. Wymienili synchronizator 4-go biegu i problem ustąpił. Z tego co słyszałem podobne rzeczy działy się w 1.4tsi. Mniejsza z tym, problem rozwiązany
2) Jakieś 3 tygodnie temu zauważyłem, że przy zimnym (lecz w garażu) silniku po odpaleniu obroty wskakują na 1100 aby wciągu dwóch minut etapowo zejść do 800. Dodatkowo gdy samochód nawet pojeździ już 30 minut i stanie się na światłach na biegu jałowym to obroty nagle potrafią skoczyć do góry na chwilę i wrócić. Nie mogę stwierdzić jednoznacznie ale wydaje mi się, że problemu nie było przed wymianą synchronizatora. Zadzwoniłem więc do ASO, gdzie powiedzieli, że owszem taki problem czasem występuje lecz nie ma on wpływu na użytkowanie i że nie ma na niego jeszcze rozwiązania. Podobno ma chodzić o oprogramowanie sterownika. Na daną chwilę nie było takiego dostępnego więc powiedzieli, że się odezwą jak już będzie. Nie będąc usatysfakcjonowany odpowiedzią złożyłem pisemnie reklamację z tytułu rękojmi. Oddzwonili błyskawicznie i zaprosili do serwisu na sprawdzenie. Samochód wstawiłem wieczorem aby na rano mieli możliwość sprawdzenia na zimno. Przy zostawianiu samochodu zostałem poinformowany, że problem jest znany i ma pomóc aktualizacja oprogramowania sterownika, którą już mają. Dostałem odpowiedź:
"W dniu dzisiejszym, zgodnie z Pana zgłoszeniem dokonaliśmy w serwisie oględzin w/w auta.
Zachowanie układu napędowego podczas uruchamiania , które Pan reklamuje jako wadę, jest normalnym stanem pracy jednostek napędowych 1,5 TSI. Zwiększenie obrotów biegu jałowego, a później stopniowe ich obniżanie jest związane z koniecznością poprawnej współpracy z elementami układu wydechowego.
Podczas weryfikacji stanu auta został również wykonany odczyt danych ze sterowników pojazdu. Ta weryfikacja również nie wykazała nieprawidłowości w systemie wysterowania układu napędowego.
Dla całkowitej pewności wykonaliśmy również porównanie z innymi autami wyposażonymi w silnik 1,5 TSI. Zgłaszany przez Pana efekt pojawia się również w nich. Jest tożsamy pod względem długości trwania, dźwięku i zachowania pojazdu z zachowaniem obserwowanym w Pańskim aucie.
W związku z powyższym nie ma możliwości wykonania przez serwis czynności naprawczych, które doprowadziłyby: „do usunięcia wady”. Ponieważ w samochodzie takowa nie zaistniała.
Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia będą dla Pana wystarczające i pozwolą na dalszą bezproblemową i bezpieczną eksploatację samochodu VW Golf. W przypadku pytań z Pana strony lub niejasności pozostajemy w dyspozycji – zespół Doradców Serwisowych"
Pytanie do Was co myślicie? Jak dla mnie to coś jest nie tak, ale jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o kwestie techniczne.
Pozdrawiam serdecznie
Wlodek
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
na zimnym silniku dostaje większą dawkę paliwa w przeciwnym razie byś auta nie odpalił, nawet gaźnikowe auta miały ssanie, wg mnie to nie problem tylko normalne zjawiskowlodek_242 pisze: ↑śr mar 20, 2019 14:17po odpaleniu obroty wskakują na 1100 aby wciągu dwóch minut etapowo zejść do 800.
to również normalne zjawisko mające na celu utrzymanie katalizatora w optymalnej temperaturze pracy, dziwię się że w ASO nie potrafią tego wytłumaczyćwlodek_242 pisze: ↑śr mar 20, 2019 14:17Dodatkowo gdy samochód nawet pojeździ już 30 minut i stanie się na światłach na biegu jałowym to obroty nagle potrafią skoczyć do góry na chwilę i wrócić
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr mar 20, 2019 12:27
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Dziękuje za szybką odpowiedź. Jeden Pan z serwisu, z którym rozmawiałem przez telefon faktycznie średnio mi to wytłumaczył i jak widać na piśmie też to nie jest ujęte. Podjechałem do ASO i faktycznie uzyskałem dokładną informację o co chodzi. Pokrywa się z Twoją odpowiedzią. Dziękuję.
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Mam tak samo w swoim 1,5TSI 150KM, więc tak raczej ma.wlodek_242 pisze: ↑śr mar 20, 2019 16:16Dziękuje za szybką odpowiedź. Jeden Pan z serwisu, z którym rozmawiałem przez telefon faktycznie średnio mi to wytłumaczył i jak widać na piśmie też to nie jest ujęte. Podjechałem do ASO i faktycznie uzyskałem dokładną informację o co chodzi. Pokrywa się z Twoją odpowiedzią. Dziękuję.
Powiedz mi, zauważasz przy ruszaniu, że musisz "przeciągnąć" sprzęgło, żeby Ci nie zgasł i nie zrobił "kangura"?
Mnie to strasznie irytuje, jak ruszam szybko i muszę sprzęgło trochę przeciągnąć.
- flo89
- Użytkownik
- Posty: 456
- Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Golf MK7 2016
- Silnik: CZCA
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
z tym kangurem to mam u siebie w 1.4 to samo...myślałem że nie umiem ruszać po kilkunastu latach posiadania prawka i jazdy samochodami i przesiadce do nowego golfa...a widać, że inni mają podobnie
MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr mar 20, 2019 12:27
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Generalnie ja tym samochodem jeżdżę stosunkowo mało i nie zauważyłem czegoś takiego. Muszę jednak przyznać, że użytkownik wspominał mi o podobnym problemie.
- Lation
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: śr mar 20, 2019 22:31
- Lokalizacja: VWlkp.
- Auto: Golf Mk7 1,4 TSI
- Silnik: CXSA
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
W moim 1,4 TSI to samo. Na zimnym silniku chyba bardziej odczuwalne. Generalnie w korkach staram się ruszać bez gazu a w innych okolicznościach z wyższych obrotów niż bym chciał. Z tego co widzę, cecha a nie wada 20 lat jeżdżę VW i w żadnym nie było takich cyrków
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Na forum leona ten sam problem. Taki widocznie urok tego typu napędu.
- flo89
- Użytkownik
- Posty: 456
- Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Golf MK7 2016
- Silnik: CZCA
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
tylko jestem ciekaw co to powoduje, zawór opóźniający w wysprzęgliku? Chciałbym się tego pozbyć
MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline
- Lation
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: śr mar 20, 2019 22:31
- Lokalizacja: VWlkp.
- Auto: Golf Mk7 1,4 TSI
- Silnik: CXSA
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Ostatnio na przeglądzie zgłosiłem ten problem. Zaktualizowali soft w ECU i jest zdecydowanie lepiej. Nie idealnie ale jest znacząca poprawa.
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Moim zdaniem podczas ruszania jest największe zużycie paliwa i ECU obcina dawkę paliwa w imię ekologii.flo89 pisze:tylko jestem ciekaw co to powoduje, zawór opóźniający w wysprzęgliku? Chciałbym się tego pozbyć
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Mój Golf ma tak samo, 1,5 tsi 150 z tymi obrotami.
Bardziej wkurza mnie ten kangur, który czasami pomimo półrocznego użytkowania się pojawia.
Bardziej wkurza mnie ten kangur, który czasami pomimo półrocznego użytkowania się pojawia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr sie 28, 2019 12:37
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Witam wszystkich (mój pierwszy post). W jaki sposób wywołujecie kangura? Mam golfika 130KM (odebrany w sierpniu) i póki co nie zauważyłem tego problemu. Próbowałem ruszać jak dziadek i jak młodzian po odbiorze prawka prawie 1500km przebiegu, więc mam nadzieje, że ten problem mnie nie spotka.
A z tymi obrotami sprawa wygląda tak samo, najbardziej widoczne zaraz po odpaleniu na zimnym. Obroty wędrują do góry ale w ciągu kilku sekund spadają w dół.
A z tymi obrotami sprawa wygląda tak samo, najbardziej widoczne zaraz po odpaleniu na zimnym. Obroty wędrują do góry ale w ciągu kilku sekund spadają w dół.
Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem
Hej, kangur pojawia się jak i najbardziej odczuwalny, gdy jest niższa temperatura na dworze. Latem odpalisz silnik i za chwile już masz nagrzany, a jesienią/zimą ten dystans jest dłuższy i czas również. Także nie chcę Cię martwić, ale "najlepsze" dopiero przed Tobą. Choć mam informację, że pojawiła się w sobotę dostępna aktualizacja. Zobaczymy jakie będą efekty.marcinecki00 pisze: ↑śr sie 28, 2019 12:51Witam wszystkich (mój pierwszy post). W jaki sposób wywołujecie kangura? Mam golfika 130KM (odebrany w sierpniu) i póki co nie zauważyłem tego problemu. Próbowałem ruszać jak dziadek i jak młodzian po odbiorze prawka prawie 1500km przebiegu, więc mam nadzieje, że ten problem mnie nie spotka.
A z tymi obrotami sprawa wygląda tak samo, najbardziej widoczne zaraz po odpaleniu na zimnym. Obroty wędrują do góry ale w ciągu kilku sekund spadają w dół.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości