Witam.
Taki problem...
Zaprowadziłem dziś auto do Serwisu (nie ASO) Golfa VI 1.4 TSI 2009r. z przebiegiem 200 tys.km.
Od spodu silnika widoczne wycieki oleju od strony rozrządu i od strony skrzyni biegów. Po całym dniu sprawdzania mechanicy stwierdzili: "wycieki są spod pokrywy zaworów, z obu stron. Puściło górą w najsłabszym miejscu i najprawdopodobniej zużyte są pierścienie i trzeba remontować silnik. Pokrywa zaworów nie ma uszczelki lecz jest klejona. Pewnie rozrząd jest już upaprany w oleju. Cena ok. 5 - 6 tys.PLN."
Oświadczyli,że po takim przebiegu już się zaczyna sypać i ,że to jest normą w tych motorach.
Dodam,że silnik nie brał oleju,nie kopci, nie traci mocy. Chodzi bez zarzutu. Tylko te wycieki...
Czy ktoś już coś takiego miał w takim motorze?
Czy nie wystarczy sprawdzić - uszczelnić pokrywę zaworów?
Nie wiem,czy to już jest totalne naciąganie klientów? Tak se popatrzyli,pooglądali ...i od razu taka diagnoza???
Ktoś coś doradzi??
Czy konieczny remont? - 1.4 TSI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: Czy konieczny remont? - 1.4 TSI
Zmień mechaników ,,naciąganie,, jakie ku...wa pierścienie jak ci oleju nie brał chodził jak powinien ,to daj auto komuś z głową niech uszczelni silnik , zmieni rozrząd i ciesz się jazdą , cały dzień sprawdzali,
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr maja 15, 2019 21:20
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: VW Golf VI 1.4 TSI 122 KM
- Silnik: CAXA
Re: Czy konieczny remont? - 1.4 TSI
Dzięki za odzew!
Też tak coś mi śmierdziało z tymi ich tekstami i diagnozą... Twierdzili,że olej przeciska się przez pierścienie jakimiś kanałami olejowymi i wybija na zewnątrz kapą zaworową . Że muszę uważać bo pompa może nie dać rady zassać oleju i silnik szlag trafi. Coś tu kuźwa nie gra.
W najbliższych dniach podjadę do innych mechaniorów i zobaczę co tam stwierdzą.
Więc rozrząd najlepiej od razu kazać wymienić...
Też tak coś mi śmierdziało z tymi ich tekstami i diagnozą... Twierdzili,że olej przeciska się przez pierścienie jakimiś kanałami olejowymi i wybija na zewnątrz kapą zaworową . Że muszę uważać bo pompa może nie dać rady zassać oleju i silnik szlag trafi. Coś tu kuźwa nie gra.
W najbliższych dniach podjadę do innych mechaniorów i zobaczę co tam stwierdzą.
Więc rozrząd najlepiej od razu kazać wymienić...
Re: Czy konieczny remont? - 1.4 TSI
Jeżeli są duże przedmuchy na pierścieniach to może być taki efekt jaki masz. Podobnie dziać się może przy przytkanej odmie. Proponuję odkręcić korek wlewu oleju na pracującym silniku i sprawdzić jak nim dmucha. Podobnie przez bagnet oleju.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr maja 15, 2019 21:20
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: VW Golf VI 1.4 TSI 122 KM
- Silnik: CAXA
Re: Czy konieczny remont? - 1.4 TSI
Oki ,jutro sprawdzę przy korku i bagnecie.
A tą odmę jak mogę sprawdzić ,ew.przeczyścić ? Gdzie ona się znajduje w tym motorze???
I czy to znaczy,że jak mi silnik uszczelnią-tą pokrywę to i tak w krótkim czasie znów wypluje gdzieś olejem?
(kurde ja wiem,że te są opinie nie fajne o tych silnikach ale żeby aż taka kicha się trafiła? )
A tą odmę jak mogę sprawdzić ,ew.przeczyścić ? Gdzie ona się znajduje w tym motorze???
I czy to znaczy,że jak mi silnik uszczelnią-tą pokrywę to i tak w krótkim czasie znów wypluje gdzieś olejem?
(kurde ja wiem,że te są opinie nie fajne o tych silnikach ale żeby aż taka kicha się trafiła? )
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr maja 15, 2019 21:20
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: VW Golf VI 1.4 TSI 122 KM
- Silnik: CAXA
Re: Czy konieczny remont? - 1.4 TSI
Nie wiem jak edytować więc piszę w nowym poście...
Sprawdziłem na bagnecie jest cichutko - nic nie pluje. Pod korkiem bez nietypowych dźwięków - nic nie wypluwa.
W którym miejscu jest ta odma żeby ją przeczyścić??
Jakieś sugestie?...
Mechanik jeszcze mi powiedział,żebym nie zostawiał auta na biegu na wzniesieniu bez ręcznego bo to ma wpływ ma silnik... dziwne przecież to nie automat
Sprawdziłem na bagnecie jest cichutko - nic nie pluje. Pod korkiem bez nietypowych dźwięków - nic nie wypluwa.
W którym miejscu jest ta odma żeby ją przeczyścić??
Jakieś sugestie?...
Mechanik jeszcze mi powiedział,żebym nie zostawiał auta na biegu na wzniesieniu bez ręcznego bo to ma wpływ ma silnik... dziwne przecież to nie automat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości