[MK2] Jaki komputer ECU macie w silniku 1,8 RP?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kpuchala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 07:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MK2] Jaki komputer ECU macie w silniku 1,8 RP?

Post autor: kpuchala » wt paź 17, 2006 21:48

Mam podejrzenie, że mam niewłaściwy komputer ECU. W papierach mam wpisaną pojemność 1.6, a w rzeczywistości mam silnik o oznaczeniu RP, czyli 1.8. Mam problem z komputerem, o którym pisałem w poście http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63430. Może poprzedni właściciel wymienił silnik pozostawiając stary komputer (samochód sprowadzony z Holandii).

Napiszcie mi proszę, jakie macie komputery. Ta informacja przyda mi się przy ewentualnej wymianie komputera na inny/sprawny.

Dane mojego komputera:
Bosch
0 280 000 734
443 907 403 D


robal264 podał mi taki numer (też ma RP):
TELEFUNKEN electronic
191 905 351 B
TZ1 339 373 TFK


Z góry dzięki za info.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt paź 17, 2006 22:59

ja mam Bosha, ale nr Ci nie podam bo troche zimno teraz jest , mzoe jutro jak nie zapomne :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt paź 17, 2006 23:17

masz wstawiony RP i osprzet tez od niego ? Czy zostal moze gaznik od PN ??



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt paź 17, 2006 23:36

Bosch 0 280 000 701


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt paź 17, 2006 23:45

kpuchala pisze:443 907 403 D
Edek mowi ze to:
Sterownik silnika Monojetronic Golf/Jetta 1988 rok - silnik RP

Wiec sterownik masz poprawany



kpuchala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 07:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kpuchala » śr paź 18, 2006 07:09

daaroo pisze:masz wstawiony RP i osprzet tez od niego ? Czy zostal moze gaznik od PN ??
Wygląda na to, że mam wstawiony RP wraz z osprzętem. Nic nie zostało z poprzedniego silnika.

[ Dodano: 18 Paź 2006 07:12 ]
kpuchala pisze:443 907 403 D
SToRM pisze: Edek mowi ze to:
Sterownik silnika Monojetronic Golf/Jetta 1988 rok - silnik RP

Wiec sterownik masz poprawany
Dzięki za info! :-)
Ja mam 1991 rok, jeżeli to coś zmienia, to daj znać.

[ Dodano: 18 Paź 2006 14:09 ]
Kupiłem taki oto komputer:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=133325330

Ma inny numer niż ten, który ja mam (0 280 000 734 ), ale za to taki sam jak ma homsky (0 280 000 701). Jak u niego działa, to u mnie też mam nadzieję będzie :-)



Awatar użytkownika
bewerber39
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: bewerber39 » śr paź 18, 2006 16:06

Mam podobne pytanko Jestem swierzym ale bardzo dumnym posiadaczen mk 2 wolsburg edition wyposazonego w komputer pokladowy. Problem jest taki ze strasznie przekalmuje spalanie srednia predkosc oraz ilosc przejechanych km Z czym moze to byc zwiazane??



kpuchala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 07:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kpuchala » śr paź 18, 2006 22:04

bewerber39 pisze:Mam podobne pytanko Jestem swierzym ale bardzo dumnym posiadaczen mk 2 wolsburg edition wyposazonego w komputer pokladowy. Problem jest taki ze strasznie przekalmuje spalanie srednia predkosc oraz ilosc przejechanych km Z czym moze to byc zwiazane??
Ten wątek jest o komputerze ECU, czyli urządzeniu, które steruje pracą silnika, dawkowaniem paliwa itd. Ty piszesz o komputerze, który wyświetla na ekranie rózne parametry, np spalanie. Jest to odrębny temat i sugeruję, abyś otworzył nowy wątek.

Pozdrawiam! :-)



Awatar użytkownika
bewerber39
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: bewerber39 » śr lis 01, 2006 17:45

POzdrawiam
Ten wątek jest o komputerze ECU, czyli urządzeniu, które steruje pracą silnika, dawkowaniem paliwa itd. Ty piszesz o komputerze, który wyświetla na ekranie rózne parametry, np spalanie. Jest to odrębny temat i sugeruję, abyś otworzył nowy wątek.

zobacze co sie da zrobic :)



kpuchala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 07:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kpuchala » pn lis 13, 2006 14:22

Reasumując (niech zostanie dla potomności)
Komputer 0 280 000 701 pasuje do silnika RP i działa bardzo dobrze.
Po wymianie komputera na nowy wszystkie moje problemy ustąpiły.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lis 13, 2006 15:57

a jakie miales problemy z autem na tym starym ECU ??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

kpuchala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 07:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kpuchala » pn gru 11, 2006 19:27

guti pisze:a jakie miales problemy z autem na tym starym ECU ??
Swoje problemy opisałem tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63430



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob gru 30, 2006 11:23

Witam. Mam pytanie po troszce związane z tematem (nie znalazłem podobnego tematu na forum żeby zapytać)
Chodzi mi o to czy trudno jest przeszczepić silnik RP do PN'ki. Bo mam w kupnie taki silnik, jak bym go brał to z okablowaniem i komputerem ale pozostaje kwestia podłączenia kompa. W Pn ce też jest komp ale napewno się nie nada. Trudno jest to podłączyć pod instsalacje?
I jescze jedno pytanko silniki 1.8 wychodziły też na gaźnikach pierburg o ile sie nie myle też 2ee jeżeli tak to wtedy komp od takiego chyba by pasował do mojego 1.6 na gaźniku 2ee.(czy tam odwrotnie)
Pozdro Wielce.
Z góry dzięki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob gru 30, 2006 12:09

Marszall pisze:Chodzi mi o to czy trudno jest przeszczepić silnik RP do PN'ki. Bo mam w kupnie taki silnik, jak bym go brał to z okablowaniem i komputerem ale pozostaje kwestia podłączenia kompa. W Pn ce też jest komp ale napewno się nie nada. Trudno jest to podłączyć pod instsalacje?
Jesli brałbys cały kompletny motor RP ze wszystkimi czujnikami itd oraz okablowaniem , instalacją komputerem to cała przekładka nie powinna ci przyspożyć wiekszych problemów , jesli masz wszystko w komplecie z innego golfa to kwestia poprzekladania, ale fakt faktem ze z instalacją elektryczną bedziesz miał najwięcej zabawy.
Marszall pisze:I jescze jedno pytanko silniki 1.8 wychodziły też na gaźnikach pierburg o ile sie nie myle też 2ee jeżeli tak to wtedy komp od takiego chyba by pasował do mojego 1.6 na gaźniku 2ee
Były dwa silniki 1.8 gaźnikowe RH (85PS) i GU (90PS) , w obu tych silnikach był zwykły gaźniki 2E2 czyli bez elektroniki i żaden komputer nie bedzie potrzebny do tych silników.
Twój silnik PN jako jedyny był wyposażony w ten zakręcony gaźnik 2EE starowany przez komputer.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 303 gości